Tagok >> liusz >> 156 2.5 V6 >> Blog
- Típus:156 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Kozmosz kék AR428
Fiammal mentünk és megnéztük mi történik pénteken az AC-ben. Laci barátom is hozta két kisebb gyerekét. Fürödtünk, nézegettünk, vásárolgattunk, ettünk. Mi még este meghallgattuk a DJ-ket is.
Odafelé az út rettenet volt 70-80-as tempó az 52-esen, tömött sor, semmi értelme nem volt cikázni. Mégiscsak jobb lett volna Kőrös felé kerülni. Mindegy már, odaértünk kettőre. Közben meg jól lemaradtunk a 200000. km-t megörökítő fényképről, pedig el is próbáltuk, hogyan lehet elkészíteni menet közben.
Kmét-Dföldvár-AC-Solt-Kmét ~180km

2022.07.02 Kmét-Dunaföldvár-Káptalanfüred-Lovas-Balatonfüred 185km
Másnap volt kis időm és körülnéztem a környéken. Amit tavaly hiányoltam, meghallották és elkészült… Zirc-Pénzesgyőr-Bakonybél-Bakonykoppány pompás kis 32 km-es útszakasz lett. 2 oda-visszát le is autóztam. Ez is olyan mint a Ragály-Aggtelek-Szinpetri, de nincs semmivel közelebb Kecskeméthez. 160km
2022.07.05. Balatonfüred-Tótvázsony-Pécsely-Balatonfüred
2022.07.06 Bfüred-Veszpém-Zirc-Nagyesztergár-Dudar-Szápár-Tés-Bakonynána-Alsópere-Olaszfalu-Zirc-2X(Szarvaskút-Bakonykoppány)-Hárskút-Szentgál-Tótvázsony-2X(Pécsely-Dörgicse)-Aszófő-Balatonfüred 260km
Szarvaskő-Bakonybél, Bakonynána-Olaszfalu, Szarvaskút-Hárskút kapott új aszfaltot tavaly óta. Szentgál-Úrkút is vadi új, kétszer is elvétettem miatta a Tótvázsony felé a lehajtást. Innen a kereszteződéstől a 77-ig elég rossz az út (10km), 70-nel mentem. Szentgál után 5km is rosszabb út, de jobb mint a hírhedt Solt-Fülöpszállás, kb. ilyen a Zirc-Nagyesztergár is (5km). A többi mind pompás első osztály. Jó kis autós túrát lehet ezen a vonalon tenni.
Egész jól megismertem az új 205-ös gumit, összebarátkoztunk.
Balatonfüred-Dunaföldvár-Kecskemét 175km
Mindösszesen az egyebekkel 955km



Áttértem a 16"-ra. Regóta lamentáltam ezen. Mindenféle méréseket, próbákat végeztem. Az autót az előző tulaj ültette, ennek is néha örülök, néha nem. A nagy kerék (225/45r17 8" et35, 21.3kg vs. 205/55r16 6" et41 17.6kg), ami nekem van nehéz, a lengéscsillapitó nem bírja, jó 10%-ot veszít a méres alapján. Kaptam egy szett levetett gumit, amit még tavaly 2x is kipróbáltam a Bükkben meg a kedvenc dombokon, fogja az is frankón (ki is végeztem az elsőket a legnagyobb meglepetésemre, 1mm / túra, főleg a belső élen lehet ott még több is). Erre a felhasznalási körre nem indokolt a nagyobb kerék, úgy láttam több a hátránya mint előnye. Így került vissza az eredeti 16-os telediál. Volt egy kis lesápadas a próbakörön, mert nem gondoltam arra, hogy a formaleválasztó vagy mi azért nem teljes értekű tapadást ad, pár satuzás 100-ról, meg ide-oda oldalradírozás megtette a hatását. Tény, hogy a hírtelen kígyózásra szarul viselkedik, magasabb hús és az új magas profil miatt. (a nagy keréken levő gumi épp még használható volt, a profilmagasság és hús magasság miatt is előnyösebb, így jelentős a kontraszt most). A városban is simább a futás, nem kell görcsösen figyelni az aszfaltot, hogy mikor esik szét az autó. (szegény 156 nem túl masszív építésű a 159-hez képest, sóhajtozik, nyikken-nyekken mindenre, most ez mérséklődött) Városi komfort nem tenyező, mert ritkan megy ott, sokkal inkább fontos nekem egy Dunaföldvar-Enying szakasz pl., meg a nyomvályúk, azokat sem vette simán az et35.
Hát így, egyelőre.
Kmét-Páhi-Kmét 110km


Ketten mentünk a fiammal.
Óriási, elkezdték javítani az 52-est. Kecskemétről kifelé felmarták, kijjebb már aszfaltoznak. Bár legjobban a Solt-Fülöpszállás rész igényelné. Remélem azt is meg fogom még élni aktív autósként.
Kevés az Alfa az utakon, eltűntek vagy sosem voltak sokan. Odafelé talán ötöt láttam, de négy Teslát (azokat csak Akarattya és Füred között), visszafelé 4-2 az arány az Alfa javára. Egy Stelvio került mögém Káptalanfürednél még odafelé szombaton, a többi Giulietta,159, 147-156, kb. azonos számban. Innen is üdv újra a kartársaknak/kartársnőknek. (már a füstös-golfos srácok is intenek egymásnak, hova halad a világ..)
Kmét-Dunaföldvár-Balatonfüred-Dunaföldvár-Kmét

Hosszúra nyúlt a tél, és így sem sikerült eltalálni a végét. Múlt csütörtökre lőttük be az időpontot az ünnepélyes szezonnyitó túránkra aranytl és alfista78rg kartársakkal. Szerdán hó hullott a Bükkben, így kénytelenek voltunk egy napot csúsztatni, hogy biztosan elkerüljük a nedves, csúszós utakat. Az útvonal terv is módosult, hogy minél több idő legyen a száradásra és a melegebb aszfaltra.
Kmét-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Imola-Perkupa-Aggtelek 2x-Ózd-Balaton-Bükk2x-Eger-Kmét. ~770km.
A Bükkben volt pár nyirkos folt az aszfalton, különben teljesen száraz utak vártak mindenütt. Felhőmentes napsütés, 7-10 fok. Imola-Kánó szakaszon volt poros rész, ott jobban kellett figyelni.
A Bükk vitt most nekem mindent, forgalommentes, jól belátható volt az út. Hereg-rét és a bükkszentkereszti elágazó között mentem két oda-visszát. Jót autóztam, autóztunk. A gumin is igencsak meglátszik.
Aggteleken a barlangnál (kép1). Borsodnádasd előtt a 25-ösön (kép2).


Kmét-Páhi-Kiskőrös-Páhi 2x-Kmét
130km
Repült.
Jobb első fék csikorgott 60-nál. Vasúti átjáró rendbe tette. Remélem ez csak egy rossz tréfa volt. Minden új, ami az lehet, még a dugattyú tömítés is. Megint nem vittem az infrás hőmérőt, de úgy tűnt hátul is bekopott már a betét.
Elkészültek a hátsó tengely fékjei is. Szerencsére valaki már cserélt hátul fékcsövet, így itt csak betétcsere volt. A nyerget nem újítottam fel mint elöl. A jobb elsőben volt egy pici bubi, azért nem volt tökeletes, újra légtelenítve.
Motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék cserélve.
Az ismeretlen eredetű váltóolaj teljesen tiszta, arany színű volt, de mégis kicseréltem, mert sajnos engem is utolért a v6 betegség. Az üzemmeleg váltó alapjáraton kicsit zörög. A szakemberek szerint vagy már zörög vagy zörögni fog. A tuti megoldás a csapágyak cseréje, de ezt a kuplung cserével fogom majd megcsinálni. Első lépésben, megnézem, hogy a gyári speckós olajjal is jelentkezik-e a zörgés, ha igen még egy dobás van: GL5 75W-90 váltóolaj (a 75W-80 helyett).
Kormányszervó olajat is cseréltem. Becsapós, mert a nívópálcán szép tiszta, de egy pohárban már látszik, hogy elhasználódott.
Gondolom, nem találtam fel a kereket újra, de hátha valakinek jól jön az infó, hogy milyen egyszerű is a szervó olajat kicserélni ezen a típuson: felbakoltam az autó elejét, hogy könnyedén el tudjam forgatni a kormányt. A tartály bejövő csövét (jobb oldali, vékonyabb) nem tudtam/mertem leszedni, mert a R-click bilincs nem volt hozzásférhető, még a tartály leszerelése és elforgatása után sem a V6 motor miatt. A visszaszerelése sikerében meg egyáltalán nem bíztam. Szerencsére jött az ötlet, hogy a kimenő ágba, a tartályon keresztül egy 11mm-es PE csövet (d8x1.5) pásszintottam, ami pont tömítve beleilleszkedett a tartály kimenő furatába. Ennek végére egy tölcsért helyeztem. Itt töltöttem bele a friss olajat, majd a kormány forgatásával a régit a tartályba pumpáltam, ahonnan kiszívtam egy erre alkalmas eszközzel. Ha nagyobb tölcsérem lett volna, 10 perc alatt elkészültem volna, így beletelt 20 percbe is. Amikor megjelent a friss olaj a tartályban, akkor abbahagytam. 1.3 Ltr anyaggal a teljes, tökéletes csere meg is volt bontás nélkül. Közben rájöttem kár a tartályt is kivenni eltakarításra, mert a lerakódások nem csak ott vannak jelen, hanem az egész rendszer belső falán, azt meg nehéz eltakarítani... Miután gyors az olajcsere, pár ezer km után egy újabb cserével a friss olajjal lemosott lerakódást is el tudom távolítani.
A motorteret alulról átnézve sem találtam semmi rendelleneset, így ezzel akár már szezonra felkészítettenek minősíthető a járgány, de még egy törött kuplungpedál rugó cseréjét azért megejteném

Elkészültek az első tengely fékjei. 3 napos áztatás és kis flex kellett a fékcső anyának. Nincs sérülés. Remek. Új tárcsa, betét, fékcső, dugattyú, tömítések, festés. Ezüstszürke mellett maradtam. Na jó hívhatjuk kályhaezüstnek is, majd érik a szín. Tegnap este a fiam segítségével légtelenítve. Milyen elfoglaltak ezek a mai 11 éves kissrácok, alig tudtam befogni a könnyű kis munkára. Ma hajnalban kipróbáltam, bejárattam. Nem lett tű pontos sajnos, pedig először vákuum, aztán pumpálással csináltuk a légtelenítést. Nagyon pici az eltérés, második rálépésre mintha élesebb lenne. Hátsók még hátra vannak. Most kiraktam az autót a kocsiszínbe, mert a Fiat500 került a műtőasztalra.
(Közben a hétvégén bekerültek a sportrugók a kisfityóba.)





