Tagok >> liusz >> 156 2.5 V6 >> Blog
- Típus:156 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Kozmosz kék AR428
A szokásos Kmét-(Izsák-Páhi) 2x-Kmét gurulás. Kb 80km. Szokatlanul relaxáltan mentem az első körön. Átmozgattam. Ennyi. Utána meg a GTV-re is jutott kis idő..
3 hete nem mozgott. De igazából a picit akartam megjáratni, mert az idén eddig csak 3km-t gurult. Ahhoz, hogy a kis Fiattal ki tudjak állni, a v6-tal kell először megmozdulni. A fiammal gurultunk egyet a Fityóval, átmozgattuk.
Már sötét volt amikor a v6-ra került a sor. Mentem egy keveset amíg:


A szokásos Kmét, Izsák, Páhi, Izsák, Páhi kört futottuk le alfista78rg barátommal. Ez az egyetlen valamire való út Kecskemét környékén. Szerencse, hogy mindketten a nyugati részén élünk a városnak. Kb 100km.
Hosszú egyeztetés után kitaláltuk az útvonalat, ami az előző túra folytatása kicsit feltuningolva a Mátrával és a múltkori legjobb szakasszal (Bodrognádasd, Balaton). Az esős idő miatt szombatra toltuk, de vegül csak alfista78rg barátommal vágtunk neki a napnak szemerkélő esőben reggel 6-kor.
Kmét, Farmos, Gyöngyös, Sirok, Pétervására, Bodrognádasd, Balaton, Bélapátfalva, Farkaslyuk, Ózd, Borsodbóta, Putnok, Ragály, Rakacaszend, Perkupa, Imola, Jósvafő, Perkupa, Sajószentpéter, Lillafüred, Eger, Heves, Farmos, Kmét. 700km.
Talán a legjobb túra eddig. Borsodbóta, Rakacaszend szakaszait legközelebb ki kell hagyni, de ezeken kívül óriási.
Perkupa, Imola, Ragály, Jósvafő, Perkupa a nap fénypontja volt.
Sajna a Bükköt nem tudtam egyben kiautózni a forgalom miatt, többször meg kellett állnom. Majd legközelebb...

Alfista78rg barátommal megmozgattuk a v6-okat. Kmét, Kiskőrös, Svadkert, Bugac monostor ásatás, Kmét. Kb. 150km.
A szepentinezgetések végképp elhasználták a gumiharangokat. A bal külső ki is pukkadt. Bíztam benne, hogy a szezon vegéig megúszom a dolgot, de nem lehetett halogatni. Nagy levegőt vettem és nekiláttam. Központi anya egy remálom, főleg amit már valaki piszkált. A bal oldali rozsdás volt. Küzdeni kellett vele. A másik dolog amire nem számítottam, hogy neves márkák csak hasonló méretű harangokat ajánlanak. Így vegül 10 pár harangot is begyűjtöttem. A Starline féle MP258 kerékoldali és az Autofren féle D8206 váltóoldalival szereltem össze. SKF ment vissza a boltba. Persze mint gyakran, most is precízkedő mérnökként túlkombináltam a dolgot, mert a gyári gkn váltó oldali a féltengelyre nincs bilincselve és egy kis szuszogó is ki van alakítva a berugózáskori tengely rövidülések okozta belső nyomás kivezetésére. Alfisti.net ajánl ilyet is, meg simán minkét végén bilincsezhető zárt megoldást is (mint az MP258), úgyhogy azzal raktam össze lerögzítve mindkét végét. Eddig minden jól működik.
Olajcsere is megvolt. 10w60, 188800km.

Kmét, Rétság, Galgaguta, Cserhátsurány, Alsótold, Pásztó, Nagykeresztúr, Vizslás, Bárna, 3xCered, Pétervására, Borsodnádasd, Balaton, Bélapátfalva, Borsodnádasd, Bélapátfalva, Eger, Jászberény, Farmos, Kmét. 660km. Alfista78rg és VV6 kartársak társaságában.
Megjegyzés: a borsodnádasdi szerpentin 1-eses, a balatoni szerpentin pedig nagggyon csúszós, azt beszéltük ilyen lehet gta-val sima normál aszfalton szerpentinezni, mint nekünk a 2.5v6-tal ezen a csúszóson. Nem volt kellemes, folyton az orrtúrással kellett hadakozni. A2.5-nél erősebb 156 már az élmény rovására menne. Talán van oka, hogy nem szerelték gyárilag q2-vel ezeket az autókat...
Kmét, Izsák, Kiskőrös, Kalocsa, Harta, Akasztó, Kiskőrös, Izsák, Kmét. 190km. alfasta78rg barátommal gurultunk egyet az első home-office-os hét után. (amíg lehet még)
A kopott motortér matricákat újra cseréltem Tamás jóvoltából. A gyári ferde ragasztások megtartásaval az eredetiseg jegyében.

Kmét-Solt-Pincehely-Gyönk-Hőgyész-Mágocs-Szászvár-Komló-Orfű-Pécs-Kővágószőlős-Orfű-Komló-Szászvár-Mágocs-Hőgyész-Gyönk-Pincehely-Kmét. 500km.
alfista78rg és VV6 cartársak társaságában.