Tagok >> liusz >> 156 2.5 V6 >> Blog
- Típus:156 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Kozmosz kék AR428
Kmét, Izsák, Kiskőrös, Kalocsa, Harta, Akasztó, Kiskőrös, Izsák, Kmét. 190km. alfasta78rg barátommal gurultunk egyet az első home-office-os hét után. (amíg lehet még)
A kopott motortér matricákat újra cseréltem Tamás jóvoltából. A gyári ferde ragasztások megtartásaval az eredetiseg jegyében.
Kmét-Solt-Pincehely-Gyönk-Hőgyész-Mágocs-Szászvár-Komló-Orfű-Pécs-Kővágószőlős-Orfű-Komló-Szászvár-Mágocs-Hőgyész-Gyönk-Pincehely-Kmét. 500km.
alfista78rg és VV6 cartársak társaságában.
Csomagfedél elkeszült
Első középkonzol rögzítő pontok megragasztva
Hátsó középkonzol kicserélve
Nyikorgásmentesítő szalag a bőrülésen és környékén valamint a közepkonzolnál felragasztgatva
Jobb küszöb spojler harmadszorra is felragasztva (3M most már
Hűtővíz kiegyenlítő újra cserélve
Ûj Akron motortamasz beépítve
Motorbak felújítva
Téli gumik a 16"-os Teledial keréken felkerültek
Ez a történet sokszoros tanulsággal bír.
Kimértem a motor oldali bak által okozott lógást. Azt feltételeztem, hogy a váltó oldali jó, amit azért tettem mert a komám cserélte azt az autóján és 4mm-rel lejjebb lógott, mint az enyémen. A második ok pedig az alábbiakban derül ki.
Tehát kimértem. Vonalzót tettem a sárvédők élére, pont az első hengersor hengerfej és fedél közötti éle felett. Ahhoz az élhez mértem a motorblokk lejtését (az autóban kereszt irányban). Ez az él párhuzamos a főtengellyel, ami meg párhuzamos kell legyen az autó Y tengelyével (autó első, hátsó tengelyével is). Ez feltételezés, de minden jel arra utal, hogy ez így van. A légbeömlő egyébként lejt, ahhoz mérni nem praktikus. A vonalzótól tolómérővel 2.25mm lejtést mértem az autó jobb oldala felé 370mm hosszon. A bakok 980mm távol vannak a nyúlványokon, ebből arányosan adódik a ~6.0mm lógás.
Az új motortámasztó 5mm emelés szükségét mutatta, úgyhogy megnyugodtam: 5-6 mm hiányzik és ebből is meg a lejtés mértékéből következik, hogy a váltó oldali bak közel gyári méreten van.
Ahelyett, hogy kiszedtem volna a régit a Lángnál 9eHUF-ért szereztem egy 156 1.9, 2.4 Jtd motorbakot, pont olyat, amit a totallyalfa is átalakítva árul. Gondoltam ezt kicsit farigcsálva, jó lesz. Két iterációval gondoltam megoldani a dolgot. Első lépésben 15mm-re kértem, hogy rövidítsék le a nyakát maróval, ami a terhelt, megnyúlt gyári bak méretére hozta. Kb. még maradt 5-10mm, amit le kell szedni. Beszerelem, a pontos nyúlást meg kimérem, majd újabb rövidítéssel be lehet állítani. Figyelem a tájolók pont 90 fokkal vannak odébb, én nem vettem észre a fényképek alapján…
A motor tartó konzolt fel kellene fúrni, hogy átmenjen rajta a 12-es csavar, ami a Jtd cucchoz való. A Jtd bak teteje zárt, egyszerűen nem átalakítható 10-esre. Talán meg lehet csinálni, de ebbe nem másztam bele. Itt egy kicsit félre raktam ezt a vonalat, mondván ferdén tudnám csak átfúrni, le meg nem szerelem a konzolt.
Úgyhogy elkezdtem nézegetni a gyári cuccot. Rozsdás a vas főleg belül, de egészséges a gumi. Öreg veterános nem ijed meg elsőre a rozsdától mert tudja, kb. a térfogata 8-szorosa a tiszta vasnak. 2mm rozsda ~0.25 vas. Fúrtam két furatot a legmélyebb pontra, ezzel ellenőriztem, hogy van-e húsa még. Van, 2mm+ ( a 3.0-ból), az elég lesz. A furatok meg vízelvezetőnek jók lesznek. Durva, hogy nincs gyári vízleeresztő furat, mint a váltó oldalon. Ezért ebben nyakig megáll a víz és a gumi fölötti alátétet meg is ette.
Szakibácsihoz elvittem, leszúrta a 6mm-t a nyakról, de nem kellett volna. Akkor esett le, hogy a gumi feletti 2-es alátét szerű támasztó lemez eredetileg alapvetően sík volt némi rádiuszokkal és csak a rozsda gyengítette meg és deformálódott enyhén kúpossá (utolsó kép mutatja az elterést egy tökéletes bakhoz, amit kölcsön kaptam, kicsit későn). Így kb. a 6mm ereszkedésből 3-4mm-ért lehet felelős. Már nem volt mit tenni, a kúpos profilt kellett lemásolni az új támasztó lemezre. (vagy gyári sík profil a támasztóra és hézagoló alátét megy a motortartó konzol teteje és a bak alja közé)
Kipróbáltam és azt mértem, hogy 2mm-rel magasabb lett, így a felső támasz sem stimmolt igazán.
Bekerült 2.5 vastag alátét a konzol és a bak közé. A méret tökéletes, a felső támasz lazán befért. Minden klapp.
Tehát a gumi fölötti tamasztó alátéttel beallítható lett volna az egész. Ez most nem így keszült el sajnos. Próbaút megvolt, pipa.
Kész lett a polírozás, nem bírtam ki januárig. Szerencsére csak lakk serülés volt rajta. Kis pepecselés, csalás a lakkal, majd a durva, a finom, a hologram mentesítő pasztával is megdolgoztam. 2.5 óra, de nagyon vállalható. Elégedett vagyok vele. Semmi sem helyettesíti a gyári fényezést. Olyan mint új korában. Még egy féklámpa műtét a kalaptartón és kész. Ja, meg a 2.5 felirat, azt meg átrakom. Az egyeten csiccsa az autón, de ott a helye.
Amikor először megláttam az autót, azt gondltam ki az ördög volt képes a tökéletes állapotú fedelet ezért szétfúrni. Miért?! Egy 156-ot optikailag tuningolni? Minek? De hát nagyon megkímélt autóba botlottam, ezért elhoztam. Még egy kicsit meg is tetszett, meg eredeti fenyezés mániás vagyok, így maradt a szpojler.
Találtam Érden Petiéknél egy 98%-os színkódos fedelet. Polírozom a télen, de feltettem már.
Hát.. ilyennek kell lennie egy 156-nak. Nincs mese. A szín tökéletes, úgyhogy 130 mikron és nincs szpojler többé. Botond fiam miatt, akinek tetszett, eldobozoltam a régit.
2019-ben egyértelműen a kedvenc autóm volt a három Alfa közül. Lehet azért mert ez volt az első szezon, elképzelhető. 7000+km a tervezett 2-3 helyett. Igaz ebből 2 a nyaralás, mert az 159 turbó felújítása elcsúszott. Pár diadal meg megalázás. A pofátlan osztrák rendszámos vadi új bmv-s, aki végül nem bírta az iramot, vagy a P 206, ami feltolt a hegyre a Mátrában. De a lényeg, hogy ennek a távnak nagy része örömautózás volt, saját tempóban, fogyasztás számolgatás nélkül. A V6 hangja, karaktere páratlan, el fog szórakoztatni még egy jó ideig.
2019.07.28-2019.08.08
Horvátország, Isztria
2019.10.07
Kecskemét-Rétság-Magyarnándor-Alsótold-Nagyketesztes-Salgótarján-Cered2x-Mátrafüred-Farmos-Kecskemét
2019.10.22
Kecskemét-Rétság-Magyarnándor-Alsótold-Nagykeresztes-Salgótarján-Cered5x-Bercel-Hatvan-Farmos-Kecskemét