Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
A nap süt, itt az ideje egy fedél nélküli kiránduláshoz. A netet böngészve célként Forchtenstein (Frankó) várát jelöltük ki. 115 km, ráadásul Ausztriában nagyságrenddel jobbak az utak. A választást nem bántuk meg, a vár és a kilátás csodálatos!
Dél körül most is fel kellett csukni a tetőt, mert majd napszúrást kaptunk. Ilyenkor jön jól a klíma. (Ismét jót mulattunk az árnyékban pihegő motorosokon.)
A plexi szélfogót viszont vissza kell cserélni a hálóra, mert lehajtva országúti tempóval nagyon nagy a huzat. Kell a hálónak a védelme. No, majd holnap.
A motorházat kinyitva feltűnt, hogy a kiegyenlítő tartályt hűtővíz nyoma "diszíti". Lepucoltam és egyben a tartály sapkáját is kitakarítottam. Vélhetőleg a tömítés mellett engedett egy kicsit. (1-3. kép)
Alulról is megtekintve a helyzetet szomorúan állapítottam meg, hogy még mindig jön valahol a hűtővíz. Alul vizes. A változatosság kedvéért a nyomok most a felső csőcsatlakozáshoz vezettek. persze, hogy laza volt a csőbilincs. Kezd elegem lenne az awab bilincsekből.
Mivel a hűtő alatti lemez se tetszett, újra festettem, természetesen arany színű lett, mint a ventilátortartó lemez, mert most is ez a szín volt kéznél.
Végül lecsiszoltam és újra festettem a kartervédőt is, mert feltűnően sok "nyom" volt rajta és féltem, hogy elindul a korrózió.
Ma felkerültek az új felnik. Mindegyik hibátlanul fut, és a gumis szerint is szép állapotban vannak.
A felnik mellé kapott a Pók 20 db vadi új, 10 mm-el rövidebb kerékcsavart is.
Elöl nem is venni észre a 10 mm-es ET eltérést. Hátul, ha nagyon akarom észreveszem, de nem feltűnő. Nyomtávszélesítőből 10 mm-est nehéz lesz beapplikálni, mert az agy is kb. ennyit nyúlik be a felnibe, így a központosító nehezen "toldható". Ellenben hátul akár 20 mm is elférne, ami már jól kivitelezhető.
Felpróbáltam az új felniket és érdekes dolgot tapasztaltam.
Az eredeti kerékcsavarokkal nem tudtam rögzíteni az újat, mert nem tudtam betekerni!
A csavar a régi felniből 2 cm-t lóg ki (3. kép), míg az újból 3-at (4. kép).
Minden valószínűség szerint az eltérő ET-t (30,5 vs 41,5) egyszerűen úgy állították be, hogy a csavar alatti részt egyszerűen vékonyabbra öntötték.
Tehát ha sikerül szereznem 10-12 mm-es pogácsát ugyan ott leszek, mint a gyári felnivel. Csavart nem kell vennem. Illetve kell, ha nem lesz pogácsa.
Némi infó "pogácsa" ügyben: klatty 1 - klatty 2
Reggel Pápáról indult a szokásos konvoj. Győrig el is jutottunk, de ott a lámpák kíméletlenül szétszabták a sort. A lemaradó csapat részt is vett egy "ismerd meg Győrt" túrán.
Győrtől már a szokásos nagy csapat ment. Sajnos nem tudtam megszámolni, de így utólag, a fényképek alapján legalább 30-an voltunk.
A nap az időjárás ellenére jól sikerült, sok cartárssal sikerült beszélgetnem. Az eredményhirdetésre kisütött a nap is, így hazafelé Győrig fedetlen fővel lehetett végre menni.
A győri programom után fél 11-kor még mindig olyan jó idő volt, hogy majdnem hazáig lehetett lobogó hajjal kocsikázni.
Mindent összevetve jó nap volt.
Ja, és az időjárás mondjon le!
Ma megérkezett az ajtó tömítése. (Made in Csöri)
Igazából a tartósín volt eltörve, az már régóta megvolt. A gumit nem tudtam kiszedni a régiből, így új kellett. Szappanos vízzel "megkenve" simán belecsúszott a vágatba.
Végre nem kell félnem, hogy leesik, ha kinyitom az ajtót.
A Pók megvétele óta gondolkodom a felnik cseréjén. Alapvetően tetszik, de látni rajta, hogy nem mai dizájn. Három év után a gondolatot tett követte. Trencsikéknél eladó sorba került egy gyönyörűen felújított 147-es szett, nem akármilyen, hanem a 16-os!
Elmentem, megnéztem, felhívtam Csörit, hogy az ET 41,5 elfér-e, majd megvetem.
Hogy mibe tér el a legutolsó fajta Spider felnitől? Nos az 7x16 ET ?? ez pedig 6,5x16 ET 41,5. (A jelenlegi 6,5x16 ET 30,5)
A dizájn ugyan az. Ráadásul hibátlanok.
Felrakjuk és meglátjuk, hogy mennyire lesz beljebb.
Ha már ünnep, ünnepeljünk egy nagy, nyitott tetős kirándulással. Uticélként a gúgli segítségével kiválasztottunk egy síterepet, ahol kabinos felvonó van. Szóval: Schöckl lett az uticél. A felvonó 780 méterről indul és 1.436 méter magasra visz fel. Igazi alpesi hegyvidék.
Odafelé végig nyitott tetővel, hazafelé viszont a záporokra való tekintettel többnyire zárt tetővel utaztunk. Összesen 330 km-t. Mindent összevetve kellemes nap kerekedett.
A pálmát viszont az osztrák táblák vitték el. Még hogy 1313 méter hosszan lehet 70-el menni???
A múltkor vettem észre, hogy a Pókhoz használt kulcs kicsit görbe. Hogy miért nem tudom, de ijesztően néz ki. Nosza, nekiálltam és előkerestem a harmadik kulcsot, ami a mesterkulccsal van egy karikán. Miután megtaláltam elcsodálkoztam. A kulcs teljesen érintetlen, a használatnak semmi nyoma! 14 és fél évesen sehol egy karcolás, kopás, semmi!
Bedugva a kulcs a műszerfalon kialszik, indul vele a Pók, tehát anno hozzáprogramozták. Ha már életében először használtuk, mentünk is vele egyet a szokásos 50 km-es kis körön :-)
update 2012.05.27.
A kulcs annyira új, hogy a zárat még kicsit nehézkesen működteti. 4-5 nyitás/zárás után "összeszoktak" és a béke helyreállt :-)
Elhatároztam, hogy kiürítem a tankot, és úgy is megnézem, hogy mekkora. Majdnem sikerült is. (Kis kannában már régóta cipelek pár litert, ha netán elfogyna.)
824,2 km megtétele után a mutató 0-án áll, majrélámpa már 50-60 km óta virít. A motor már néha kapkod, úgyhogy bekanyarodtam a kútra. 62,19 liter 95-ös ment bele, nyakig lett. A múltkori kísérletnél 61,6 liter jött ki, tehát valahol ennyi lehet a tank tényleges térfogata. Vajon miért 70 a gyári adat?
A témát kicsit körbejártam az Amorés cartársakkal. Kiderült, hogy a kezelési utasítással ellentétben a 2.0TS-ek csak 60 literes tartályt kaptak. A nagyobbik a V6-ban van.
Az igazi meglepetés a fogyasztás volt: 7,54 l/100 km
Normál országúti tempó, fedetlen fővel. Eddig több volt kb. fél literrel. Lehet hogy az új plexi szélfogó ennyit javít a kocsi légellenállásán? :-O