Mutasd

>> Szerviz2012-02-01

Csörinél jártunk, sikerült beszereznie pár dolgot:

- először is két küszöböt, eredeti darabot.
- csavarárut a küszöbburkolathoz:
82432125 – 10 db – patent a küszöbbe
14216087 – 12 db – műanyag izé, amibe csavart kell belehajtani
60623856 – 12 db – valami gyűrű a csavaron (összerohadt a csavarokkal)
15688507 – 12 db – csavar
- tartócsavar a klímakompresszorhoz (ezt csak úgy kaptam a ládányi csavarkészletükből)
- műanyag kábelcsatorna a hűtő fölé
- tömítéstartó sín a "B" oszlopra
- dokumentumtartó mappa
- 5l Racing olaj
- olajszűrő
- légszűrő
- szervóolaj
- fékolaj
Úriember árakat nem ír, ezért csak annyit árulok el, hogy a csavaráru a burkolathoz maga kb. 13ezer volt :-))

 
>> Szerviz2012-01-29

Ma sikerült beszéltem Bárdóékkal. Két hét múlva lesz idejük a küszöbcserére.

Az alkatrészek – miután Csöri talált és megrendelte - úton vannak, a remény - hogy újra lobogó hajjal száguldunk - újra éled.

Tervbe van még az összes olaj (motor, hidraulika, fék) cseréjére, addig az is meglesz.

Sőt, már tervezzük a nyári utat. Végső cél: Gotthard hágó..

 
>> Esemény2012-01-22

Ma leszedtem a küszöböket védő műanyag burkolatot. Bekövetkezett, amire csak a legvadabb rémálmomban számítottam.
A burkolat belseje tele sós földdel. A korábbi telek sós latyakja itt gyűlt össze, és dolgozott. Nem kicsit.
A jobb oldali küszöb egyértelműen kukás. A külsejéről pikkelyesen jön le a rozsda. A gumidugón benézve a belseje is ilyen. Tehát, átért. A lyukon keresztül jól látni, hogy a belső küszöb ép. Azon rozsdának nincs nyoma.
A bal oldali küszöb csak kívül rozsdás, belül nem. Még menthető lenne, de ha már a másikat cserélni kell ez is cserélve lesz.
Szerencsére színre festeni nem kell, mert a műanyag takarja.

Tud valaki egy jó karosszériást? Valószínűleg Bárdossyékhoz fog kerülni, de előbb küszöböt kell szerezni.

 
>> Egyéb2012-01-22

A szokásos téli nézelődés részeként ma megnéztem a gyertyákat.

Az első meglepetés akkor ért, amikor felfedeztem, hogy a gyertyák feletti fedélben a rögzítő csavarok közül több laza, lötyög a fedél.

A második, amikor a termosztát felőli gyertyákat olajban úszva találtam. (Anno Csöri pasztával tette be az általa legjobbnak ítélt tömítést.)

A harmadik, akkor, amikor észrevettem, hogy a szelepfedél több csavarja kézzel tekerhetően laza. Szóval ezért folyt a gyertyához az olaj.

Már csak arra kéne rájönni, hogy mitől lazultak ki a csavarok. Ott voltam, amikor Csöri meghúzta őket... (Lehet, hogy csavarrögzítőt kellene használni?)

Biztos, ami biztos érzéssel utána húztam a laza csavarokat és a kérdéses gyertyáknál kikentem folyékony szilikonnal.

 
>> Tuning és extra2012-01-21

Jelentem működik!

Mentünk egy kört és közben tetőt nyitottunk, sajnos a nap menet közben elbújt a felhők közé.

+5 fokban, ráadott fűtéssel városban semmi légmozgás, a kocsiban kellemes idő van. A sok nép meg les, hogy most milyen idő is van? :-))

A városból kiérve 70-80-ig változatlan a helyzet. Felette viszont elindul a légmozgás az ülés és az ajtó között, kezd fázni az ember keze a könyöklőn. Itt sokat segít az olasz módi, a bőrdzseki (made in Tarvisio), mert nem fúj át rajta a szél.

Szóval 10 fok felett, napsütésben nyugodtan lehet nyitni a tetőt, a projekt elérte a célját. :-)))

 
>> Tuning és extra2012-01-19

Kész.
A karton minta alapján a beszerzett plexiből dekopírral kivágtam a formát. A rögzítéséhez az item profilrendszer ajtópántját használtam. A csavarokat még el kell tüntetni, vagy lefesteni, mert feltűnőek. Már csak fóliát kell rá szerezni, addig rajta hagytam a plexi eredeti fehér védőfóliáját.
Remélem, hamarosan ki is lehet próbálni, mert most esik...

u.i.
Fólia nem kell rá. a csuklópántok prímán megtartják, nem ér az üléshez.

 
>> Tuning és extra2012-01-08

Ma véglegesen rögzítettem a kalaptartót. A hátsó része kettő darab L alakú sarokpánttal és lemezcsavarokkal csatlakozik a hátfalhoz. Az első élére egy szög alu idomot csavaroztam fel. A két vége a háló rögzítésére is szolgáló fülekre van csavarozva.

Több szabásmintát is készítettem kartonból, ami alapján majd a plexit kiszabom. Próbáltam a nyári hálónál alacsonyabbat készíteni, de túl alacsonyat sem akartam. Szerencsére a talikon rengeteg képet készítettem a gyári hálókról, így azok magasságát céloztam meg. A véglegesnek tűnő verzió szélességben teljesen kitölti a tető alatti teret.

 
>> Szerviz2012-01-06

Régóta bántotta a szememet, hogy a jobb oldalon az ajtó felett lóg a tetőkárpit. Arra már korábban rájöttem, hogy a kárpitot tartó gumiszalag nyúlott meg, gyakorlatilag már nem fejt ki semmi feszítést. Sikerült beszereznem ugyan olyan szélességű gumiszalagot és ma kicseréltem. A két végét elég komplikált rögzíteni. Popszegeccsel van megoldva, de hogy mozogni tudjon a végpont egy persely is van benne. Egy perselyt sikerült elvesztenem, úgyhogy készíteni kellet egyet.

A végeredményt már majdnem tökéletesnek lehet minősíteni. A gumit egy kicsit még vághattam volna rövidebbre, hogy jobban kifeszüljön.

 
>> Tuning és extra2012-01-05

Nekiálltam a zárt szélfogó projektnek. Az elképzelés szerint a vízszintes rész rétegelt lemezből lesz, a tényleges szélfogó része pedig plexiből. Nem régiben sikerült szereznem egy megfelelő méretű rétegelt lemezt.

A vízszintes részhez először hullámpapírból egy sablont farigcsáltam. A dolog kicsit bonyolultabb, mint az ember gondolná. Apránként lehet csak farigcsálni, mert amíg nagy nem fér be, hogy odapróbáld. Amint meg befér, már gyakorlatilag kicsi. Szerencsére volt itthon hullámpapír bőven. A karton szabásminta alapján aztán 10-es rétegelt lemezből kivágtam és bevontam olyan anyaggal, amivel a hangfalakat is szoktam.