Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Az elmúlt évek hagyományait követve, ma is ellátogattunk Tihanyba. Ahogy mindig, most is a Panoráma Étteremben kajáltunk, már csak a kilátás miatt is.
Több, mint 200 lobogó hajú km-t tettünk meg.
Szép nap volt.
Reggel szóltak, hogy megérkezett a zsír új kompresszor. Elgurultunk és betettük. Feltöltöttük a rendszert. A vákumos szivárgás ellenőrzés minden rendben talált, így fel lett töltve a rendszer. Hazafelé úton - bár nem volt meleg - 50 km-t dolgozott, ahogy kell. (A régi feltöltésből már nem volt benne semmi, se gáz, se olaj.)
Az leírt "hajjaj"-nak megpróbáltam a végére járni. Elmentem az általam ismert legjobb klímás szakihoz és felvázoltam a problémát. A szaki nem kicsit lesett. Hosszas telefonos konzíliumot is tartott. A végeredmény az lett, hogy csak a kompresszor(rok)kal lehet gond. A többi berendezés ezt nem okozhatja.
Szóval az lett a vége, hogy tettek egy nekem is nagyon tetsző ajánlatot egy új kompresszorra (40e Ft), amit azon nyomban meg is rendeltem. Várható beszerelés - az ünnepek miatt - jövő csütörtök.
Tegnapelőtt nekiálltam a másik ajtónak is. A gitt kötése után ma befejeztem a beépítést. A képek remélem magukért beszélnek.
Miután a meglévő ajtópaneleket szétbombáztam halaszthatatlan szükségét éreztem, hogy ha kedvem tartja vissza tudjam állítani a gyári állapotot. Ehhez ugye kellett két ép ajtópanel. Újfent Phon Cartárs segített és az http://www.alfadepo.hu/ Sikerült találni náluk kis pénzért két az enyémnél sokkal jobb állapotú kárpitot. Igaz nem bőrösek, de a bőrbetét áthelyezhető.
Miután elkészült a nap fénypontjakét mentünk egy szokásos kört Sárvárra és ettünk egy fincsi fagyit.
A barkácsolás elérte a célját, már nincs útban a térdnek az éles perem. A hangzás nem audiofil, de a nyitott tetős suhanáshoz illő.
2012.04.19.
Ma nekiálltam az ajtónak. Cél a hangszóró besüllyesztése, hogy a sarkos pereme ne nyomja az ember térdét. Tervezés és tucatszori ellenőrzés után jött a vágás, mert ugye a kárpitból csak egy van. A tapétázó kés jól viszi az anyagot. (Már keresem a tartalék kárpitot.) Majd jött a gittelés. Babra munka...
Update 2012.04.20.
Megkötött a cucc, csak nem marad elég hely mögötte. Kb. fél centi hiányzik, hogy a mágnes elférjen. 70 mm, vagy kisebb beépítési mélységű nagyovál kellene. Vagy új kárpit...
Update 2012.04.21.
Sikerült vennem 68 mm süllyesztési mélységű hangszórót az Alpine-tól.
Megerősítettem a gitt réteget, majd rögzítettem a négy lemezkét, amibe a csavarok kapaszkodnak. Végül felcsavaroztam két "fület", ami majd az ajtóhoz rögzíti a kárpitot az eredeti csavarok helyett
Valószínű, hogy az Alpine-okat Mac rács fogja rejteni, mert a kárpit annak a méretére lett vágva. Holnap kiderül, most "köt" a gitt.
Update 2012.04.22.
Az új részt lefestettem feketére, hogy ne "világítson" a réseken keresztül. Majd összeraktam. Alpine hangszóró, Mac ráccsal. Jó kombináció, első hallásra mélyebbre megy, mint a Mac.
Miután az újonnan feltett klímakompresszor is ugyanott kezdett levet ereszteni nekiálltam, hogy a régit szétszedjem. Reméltem, meglesz a megoldás.
A szétszerelés képei magáért beszélnek.
A kilencedik képen lévő réz cső ereszt. Minden valószínűség szerint az oldalán található lyukon át. Maga a cső, valamiféle szelepnek tűnik. Lehet, hogy a túlnyomást engedi el??
Mivel mindkettő kompresszor itt eresztett feltételezem, hogy nem is itt lesz a hiba.
Nekifogtam a tavaszi nagytakarításnak.
Először akku ki, desztillált víz utántöltés. Ideje volt, két pohárral nyelt el.
Majd a porszívó berregett vagy fél órát, utána a szőnyegtisztítás és kárpitkezelés jött. Végül a kárpittisztítót újra ki kellett porszívózni a szőnyegekből.
Legvégül felraktam a nyári takaró szövetet, hogy ne porosodjon a nyitott kocsi belseje. A fehér vásznat a plafonba tekert szemes csavarokon átvetett spárgán lehet felemelni/leengedni. Az ellensúly egy régi figura: Schnappi
No, ma sikerült a végére járni a légzsák hibalámpának. A Spider légzsák vezérlése kemény diónak bizonyult. Többféle módon is próbálkoztam a légzsák hibaüzenet kiolvasásával és eltüntetésével. A végén a gyári cucc lett a nyerő.
1 - FES + KKL VAGCom 16/3 átalakító - Légzsák ECU nem található
2 - AlfaODB progi + KKL VAGCom 16/3 átalakító - Légzsák ECU nem található
3 - ST6000 - Légzsák ECU megvan, de hülyeségeket olvas ki, törölni nem lehet
4 - Ismeretlen profi program, ami minden vasat olvas - Légzsák ECU nem található
5 - Examiner: két hibaüzenet 1. Akkufesz alacsony 2. Jobb övfeszítő szakadás. Törlés, nincs hibaüzenet.
Pók újra a régi, minden kontroll lámpa kialszik a műszerfalon!
Nyitott tetővel és majdnem lobogó hajjal (hajvágás volt reggel) elkocsikáztunk Várpalotára. Hála a Mesternek kapott a Pók friss Racing olajat, majd pedig egy új rendszámtábla tartót. A Pók az első Spider, amin ilyen keret van.
Sajnos a légzsák hibát nem sikerült törölni. Examiner kell hozzá...
Közben megcsodálhattam spz Cartárs csodaszép GT-jét is.
Mivel a FES által kiolvasott érték nem azonos az óra által mutatottal, ezért - bár 2011.05.02-án már egyszer megtettem - most újra számolom,
Km óra akkor: 143.771 km
ECU akkor: 206.893,3
ECU állás / km óra akkor: 1,439
Km óra ma: 150.052 km
ECU akkor: 216.017
ECU állás / km óra ma: 1,439
A két hányados 3 tizedesig azonos, tehát:
A km óra által mutatott érték helyes!