Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Az eredeti program szerint ma mentünk volna a hágókat megmászni, de mivel tegnap is megtettünk pár kanyart, ma inkább az édes semmittevés mellett döntöttünk.
A napot kocsimosással kezdtük, mert az elmúlt napok esős időjárása kissé szalonképtelenné tette a Pókot.
A mosakodás után találtunk egy nagyáruházat, amit meg is látogattunk, hogy készleteinket felfrissítsük. Itt találkoztam a tatával, aki szembe fordult be a körforgalomba. (3 kép)
A tópartra érve azonnal segítő kezeket kaptunk, egy matrózruhás emberke segített üres parkolót találni, parkoló-, ill. motorcsónakjegyet venni. A motorcsónakkal be tudtunk menni a szigetekre.
Először a távolabbi szigetre mentünk, ahol meg is ebédeltünk. A szűk utcák nagyon hangulatosak, nagyot sétáltunk. Később visszajöttünk az első, kisebbik szigetre. Itt egy fagyi volt a menü. A botanikus kertet már nem látogattuk meg, inkább üldögéltünk. A partra visszatérve tettünk egy kört a városban, majd elindultunk hazafelé.
Útközben megálltunk megnézni a „Castello di Vogogna”-t, illetve a körülötte lévő falut. Furcsák voltak a kőházak.
Végül megvacsoráztunk a szálláson.
Ma kalandos 400 km várt ránk. A határ előtt a benzinkúton tankolás közben hatalmas zápor kapott el minket. Vissza sem tudtunk szállni, várni kellett.
Naudersnél most a völgyben mentünk. A második képen a hegyoldalban van az a híd, ahol tavaly fényképezkedtünk.
Majd megmásztuk a Flüelapass-t a maga 2.383 méterével. Az idő nem volt túl jó, úgyhogy tovább mentünk.Svácban egy angol oldtimer konvoj jött szembe, egyik résztvevő kissé el is vétette a benzinkúton a bejáratot. Mi itt álltunk meg egy kis pihenőre.
A következő pihenő a Solisbrücke-nél volt, teljesen véletlenül álltunk meg megenni a szendvicseinket.
Majd a Via Mala következett. Csodás hely, kár hogy az időjárás itt sem volt kedves hozzánk, mint ahogy a St. Bernardino (2.066 m) hágón sem volt.
Az utolsó 96 km-es szakaszra a navigáció 3,5 órát jósolt. Nem lett igaza! Négy kellett. Ilyen hegyi szakaszt még sose láttam. Az út a hegyoldalba bevésve, terasz helyen híd hosszában, millió kanyar. Emlékezetes volt, mint ahogy az utolsó 10 km is a szálláshoz. Mint később kiderült 736 méter a szintkülönbség, 51 szerpentin és még legalább ennyi be nem látható kanyarral.
A szállás külön élménnyel szolgált. Mielőtt lementünk vacsorázni megkerestük az oldalukon az étlapot. Mivel olasz volt lefordítottuk a google-val. Természetesen teljesen érthetetlen lett, az sem derült ki, hogy milyen állatból készült az adott étel. Na mindegy, lementünk kajálni. Felvettünk két étlapot, de hoztak másik kettőt. Mivel magyar vendégek voltunk, ezért magyar nyelvűt, amit szintén google-val fordítottak nekünk. Jót nevettünk, majd rendeltünk találomra, azaz mégse, mert a sonka/sárgadinnye variációt felismertük az olasz nevéről is.
Ködöd, esős reggelre ébredtünk, de bízva az időjárásban elindultunk.
Hohenschwangau kastélyához érkezve az eső még mindig esik. A terepet felderítve a minél előbbi belépés mellett döntünk, talán közben az eső is eláll. 11:30-ra német idegenvezetéssel kaptunk jegyet. A kastély csodaszép, itt nőtt fel a kis királyfi, aki a másik kastélyt építtette. Bár tilos volt fényképezni, mégis sikerült elég sok képet készíteni, hogy a hangulatot fel lehessen idézni. A látogatás közben az eső is eláll, így gyalog az erdőn keresztül mehetünk vissza a kiindulási ponthoz. Ez után egy laza ebéd következett az egyik véletlenszerűen kiválasztott étteremben, majd megvettük az Adrinak a plüssbaglyot.
Neuschwanstein megtekintése helyett (jegyet a tömeg miatt úgysem kaptunk volna) megnéztük inkább a felette lévő Mária hidat. Busszal mentünk fel. A kilátást szavakkal nem lehet kifejezni, de a tömeget sem. Komolyan elgondolkodtam, hogy vajon ekkora súlyra gondolt-e a híd tervezője. A hídtól gyalog jöttünk le a kastélyig, ott kicsit körülnéztünk, majd a kiindulási pontig.
Miután kisétáltuk magunkat a kabriózás mellett döntöttünk, újra körbe mentük a tavat. Tegnap már a hajóról kinéztünk egy kis büfét a parton, most ki is próbáltuk. Kellemesen töltött nap után indultunk vissza a szállásra Ausztriába.
Laza kirándulás volt napirenden, a Forggensee környékén és a tavon. Hajókázással, városnézéssel és kabriózással
1-2. kép: A hajó és a tó. Maga a tó egy felduzzasztott tó, az 50-es években zárták le a víz útját. Több település is víz alá került. A tavon elektromos hajók járnak. A hajón sok képet állítottak ki az elöntésről.
3-6. kép: A gátrendszer és az erőmű. Miután hajóval oda-vissza megjártuk a tavat körbe is jártuk. Az erőmű sok műszaki, a tó meg sok egyéb látnivalóval szolgált.
7-9. kép: Lechfall a tavat tápláló folyó vízesése és kanyonja
10-12. kép: Füssen – városnézés. A képen látható bajor étteremben nagyon jót ettünk.
A mai nap 245 km kocsikázással telt. Néha megálltunk nézelődni, de az időjárás nem volt éppen kegyes.
1.kép: Valahol Ausztriában
2-3 kép: Sankt Johann in Tirol
4-5 kép: Sylvensteinspeicher - felduzzasztott folyó. Sajna sz eső eleredt, így nem volt idő körülnézni.
6. kép: Isartal - fizetős magánút, de még így esőben is magyar szemmel hihetetlen vidék.
7. kép: Itt ebédeltünk, de meg nem tudom mondani, hogy hogy hívják ezt a helyet.
8. kép: Garmisch-Partenkirchen - rövid városnézésre álltunk meg, de a hideg visszakergetett a kocsiba.
9-10. kép: A szállás előtt: Hotel Alpenperle
’1.kép: Salzbergwerk - Berchtesgaden - Németország. A még ma is működő sóbányába lehet lemenni. Egy órányi a túra a föld alatt. A túrához speciális kezeslábas ruhát kaptunk. Nagyon csinosan állt. A túra során érintett csúszdákat látva nem véletlenül kaptuk. A rendelkezésre álló sókészletet úgy jellemezték, hogy egy 1,5 km hosszú és 1 km átmérőjű tojás. Még pár száz évig kitart.
2-3. kép: Jennerbahn - Berchtesgaden - Németország. Hosszú felvonópálya, menet közben a kabint át is teszik egy másik kötélpályára. Tiszta hegyi levegő, felejthetetlen kilátással, és finom kajával a hegytetőn.
4-5. kép: Königssee - Németország. Egy igazi hegyvidéki tó, jéghideg vízzel és totálisan védetten. 1920 óta elektromos hajók járnak, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. A tavat körbevevő sziklák visszaverik a hangot, a hajó kapitánya trombitán játszott is egy dalt, amit a visszhang vissza is játszott.
6-7. kép: St. Bartolomä - Königssee - Németország. Bajorország talán leghíresebb temploma. Jót sétáltunk a vízparton.
8. és 11. kép: A Pók a parkolóban, Königssee.
9. kép: A Jennerbahn a háttérben
10. kép: Igen, ott a háttérben, középen, a hegycsúcson ott a Kehlsteinhaus, amit mindenki Sasfészekként ismer. Most nem látogattuk meg, mert már párszor voltam fenn. Majd a legközelebb.
1. kép - Még mondja valaki, hogy kicsi a csomagtartója a Spidernek! Két ember 10 napi cucca simán belefért a csomagtartóba. A csomagok a szálláshelyek szerint előre porciózva vannak, hogy ne kelljen mindig mindent felvinni.
2-3. kép: Útközben: Bruck an der Mur - Österreich. Első komolyabb pihenő, kisváros rengeteg látnivalóval. A templomban kicsit furcsa, hogy a freskó elé építettek egy oszlopot a szószékkel. Biztos megvolt rá az okuk.
4-5. kp: Útközben: Kirche Frauenberg - Steiermark - Österreich. Egy kolostor és templom a hegytetőn. Csodálatos panoráma és hihetetlenül díszes barokk templom.
6-9. kép: Hallstatt Österreich. Egy csodaszép osztrák falu, amit a kínaiak lemásoltak. Furcsa kirándulókkal is találkoztunk (7. kép), akik traktorral járják a vidéket. (Tavaly is találkoztunk velük.) A 9. képen látható egy furcsa közlekedési tábla, jelentése: Vigyázz a pincérekre! Az étterem az út bal oldalán, a vendégek a jobbon. Sűrű a pincér forgalom :-)
10. kép: Gschütt hágó Ausztria - 969 méterrel a tengerszint felett. Az első a sok közül. csak pár kép erejéig álltunk meg, mert amúgy semmi sincs itt.
11. kép: Berchtesgaden Németország, az első szállás színhelye. Itt kettőt fogun aludni. A városban korábban már többször is jártunk, pontosabban a sasfészket néztük meg. Most a többi látványosságot vettük célba. Vacsorázni menet egy szokatlan jelzőtáblát találtunk a gondosan ápolt fű közepén. Jelentése egyértelmű. :-)
12. kép: Vacsorára tradícionális bajor étel, kolbász káposztával (és búzasörrel), valamint sült hal. Finom.
2012.07.05.
Már csak 4-et kell aludni, hogy elinduljunk a második Nagy Túránkra
Szóval, ma nekiálltam hogy felkészítsem a Pókot:
- ülés kezelése Sonax bőrápolóval,
- műszerfal, ajtók leápolása Würth cuccal,
- gumik lefújása gumiápolóval,
- szélvédő alatti és a motortérbe található műanyag elem kezelése a hozzá való cuccal,
- gyertyák fészkének ellenőrzése, pár csepp olaj kitakarítása,
- folyadékszintek ellenőrzése,
- ablakmosó folyadék feltöltése,
- szerszámkészlet és pár apró segédanyag (csavar, vezeték, bilincs) összekészítése.
2012.07.06.
A felkészülés mai elemei:
- kerékcsavarok ellenőrzése (110 Nm),
- zöldkártya a biztosítótól,
- befizetési igazolás a magyar sünöknek a biztosítótól,
- klíma lefejtés (605gr), nyomáspróba, feltöltés (650 gr),
- keréknyomás ellenőrzés a gumisnál (a pótkerékben 1 bar volt),
- a bogarak eltávolítása gőzborotvával (a mosást holnap fejezem be).
2012.07.07.
- porszívózás (csomagtartó is)
- szőnyegtisztítás
- waxolás
- ablaktisztítás
- tűzoltó készülés bekészítése
2012.07.08.
- comp kiolvasás (nincs hibaüzenet)
- kiolvasókábel becsomagolása
- iratok összerendezése
Megérkeztek a "pogácsák" hátra. Vastagságuk 16 mm, ami az eredeti állapothoz képest 6 mm-es szélesítést jelent.
Az utolsó két képen jól látható a változás. Próbaút holnap :-)
Update 2012.06.30. "másnap"
...mentünk egy kört. Nem hittem el, de már városi poroszkálásnál egy sima körforgalomban is érezni, hogy stabilabb a hátulja. Szóval király lett :-))
Reggel visszaraktam a hálót a plexi helyett. Ki kellene próbálni, de hová kellene elmenni?
Menjünk hajókázni Balcsira! A gondolatot tett követte, elmentünk Keszthelyre. Hajó, pizza és irány hazafelé. Tapolcán megálltunk egy kis séta és egy fincsi fagyi erejéig.
A háló bevált, a kocsi huzatmentes, a lobogó hajú kocsikázást semmi sem pótolhatja.
Klassz nap volt!