Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
A jó időre való tekintettel ma felébresztettem a Pókot, kis kerülővel hazajöttem vele.
Az akku visszarakása után "pöccre" indult a Pók. Ismét megmutatta, hogy mennyire más, mint a 159. A 15 km hazáig élményben felért egy 1000 km-es úttal...
Ma nyugovóra tért a Pók a téli szálláson. (149.587 km)
Kerekek +0,2-el felfújva, akku feltöltve, lekötve, Pók paplannal betakarva.
A tavaszi ébresztő óta 7 hónap és pár nap telt el, 6.653 km-t tettünk meg. A szezon több mint egy hónappal tovább tartott, mint tavaly. Szép álmokat, jó pihenést.
Már tervezgetem a jövő évi "Nagy Túra II"-t (Berchtesgarden, Gotthard, Arese, Cinque Terre, Pisa, Modena), de előtte még pár dolgot meg kell oldani. A télre tervezett projektek:
- beltér csere (jobb ülés kirepedt, varrás elengedte, ajtókárpit sérült),
- vízcső csere a termosztátnál,
- hűtőtisztítás,
- pár rozsdás alkatrész felújítása (pl. fékerő szabályozó tartó),
- klíma párologtató csere,
- szélfogó háló,
- folyadékcserék,
- ?
Nagy valószínűséggel az idén utoljára mostam le a Pókot.
Utána kipróbáltuk az új rámpát, kiváló. Simán fel lehet rá menni és tengernyi hely van alatta.
Rozsdátlanítottam és lefestettem a fékerő szabályozó tartóvasát, ha megszáradt a beszereléshez már be is vetem a rámpát.
ECU ISO Code: 32 86 04 15 26
2011.11.06. 12:41:10
CONNECTED TO: ALFA SPIDER 2.0 TS 16V
Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16v)
READING ERROR CODES: No fault codes
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 215 307,7 km (amit 1,44-el kell osztani, hogy a tényleges állást kapjuk, stimmel az órával)
Akkumulátor feszültség : 12,20 V
FRA önbeállítási paraméter: 18,4
TRA önbeállítási paraméter: -8
Mióta megvan a Pók, azon töröm a fejem, hogy hogyan lehetne meghosszabbítani a nyitott tetős szezont. Az igazi gondot a hátulról jövő huzat okozza. A szélfogó háló sokat segít a dolgon, de 20 fok alatt még így is nagyon zavaró légmozgás. A megoldás kézen fekvő, a háló helyett levegőt át nem eresztő anyag kellene. Mielőtt belevágtam volna egy komolyabb átépítésnek ma kipróbáltam az elméletet. A hálót egyszerűen betekertem folpack fóliával.
A hatás hihetetlen. Gyakorlatilag megszűnik a légáramlás a kocsiban, a fejünk búbját cirógatja egy kis szél. 17 fokban fűtés nélkül lehet dzsekiben kocsikázni, kéz nem gémberedik el. Akár 10 fok körül is elérhetőnek tűnik a nyitott tetős kocsikázás!
Terv:
- vízszintes hálót műbőrre cserélem,
- függőleges rész mellé felhajtható vagy ráakasztható plexi,
a kivitelezés mikéntjét majd csak kitalálom.
Hihetetlen, de igaz! Október végén szép idő van!
A gondolatot tett követte. Tetőt kinyit és a szokásos "kis kör" került megtételre. (kb 35 km ) Természetesen nem kicsit néztek az emberek, mi viszont gyönyörködtünk a tájban. Millió színét mutatta az ősz. A képeket a Sárváron lőttük, a vár körül.
A téli szerelési munkálatok megkönnyítéséhez ma kölcsön kaptam Liquid Cartárstól két rámpát. Most már nem lesz gond alámenni a Póknak.
Az elhozatal nem kicsit volt izgalmas, a 159 csomagtartójában tették meg Győrtől az utat. Mivel kicsit hosszabbak a csomagtartónál, ezért hátrafelé kilógtak. Páran megcsodálták a Párduc/rámpa kombót.
Az Ön által feladott 5066438 számú hirdetését nem hosszabbította meg, ezért a mai napon töröltük rendszerünkből.
Üdvözlettel:
Használtautó.hu