- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
Reggel indulás előtt körülnéztem a motorházban.
Kicsit a min alatt volt a hűtővíz szintje, töltöttem rá ioncseréltet. Ablakmosót is feltöltöttem, olajszintek rendben. GO...
Párszáz km napsütéses km után eszembe jutott a szint. Rövid szünet, és lőn meglepetés!! A kiegyenlítő tartály aljában alig lötyög valami. A motorházban folyásnak nyomát nem látni. Hová tűnt? No, mindegy, 5km a következő kút, ott kap vizet. Mire odaértünk már semmi sem volt a tartályban. Vettem 2 litert az ioncseréltből. Több, mint egy liter belement. Erre vettem még 3 litert.
Még 400 km tovább. Közben az idő is rosszra fordult. Viharos szél, szakadó eső, tengernyi jégeső, 8-12 fok. Mindez 3x egymás után.
Óvatosan haladva, 80-100km-enként megállva a vízszint változatlan. De nagyon furcsa, hogy a kupakot letekerve nincs túlnyomás a rendszerben. A hűtőbe vezető cső alig langyos, a hűtő gyakorlatilag hideg. Úgy néz ki, hogy a fűtés elviszi a motor által termelt meleget.
Aztán a szokásos német dugó, ráadásul kissé melegszik is az idő. Fél óra múlva alig van víz a tartályban. Túlnyomás most sincs, a hűtőbe vezető cső meleg. Majd egy liter ment bele. Újabb 25 km országút a végcélig, immáron napsütésben. Kb. fél liter fogyás.
A váltó tetején pirosas színű víz, a felette lévő dolgokon a víz nyomait látni.
Nagyon úgy néz ki, hogy amikor kinyit a termosztát, akkor megy el a víz. Elsőre a hűtőbe vezető csőre tippeltem, de semmit sem látni rajta, mint ahogy sehol máshol...
Most mi legyen?
Rádugtam a Párducra a FES-t. A következőt dobta:
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 86,35 %
Km-állás utolsó regen óta: 1056,2 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 937 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 515 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 628,66 °C
Olajcserék száma: 3
Olaj elhasználódás foka: 0,00 % - AHA, szóval ezért kéri a cserét!!!
Utolsó olajcsere km-száml.: 58049,0 km - 36.441 km a csere óta. Kb. 1.700 km óta sikít, tehát kb. 34.000-et mehettem volna egy olajjal.
Kilométer számláló: 94490,2 km
Következõ olajcsere távolsága: 0 km
Nullázás után:
Olajcserék száma: 4
Olaj elhasználódás foka: 99,99 %
Utolsó olajcsere km-száml.: 94398,0 km
Következõ olajcsere távolsága: 35000 km
Most legalább csend lesz.
Érdekes, hogy mennyire eltér a km érték az órától, az már 96.3xx-nél jár. Mintha egyre nőne a különbség.
Odaút: 1.130 km, 10,5 óra alatt (tankolással, matricavásárlással, kajával, kávéval)
Prága környékén (700 km a célig) egyszer csak közölte a Párduc, hogy cseréltessem le az olajat!
Egy kis olajoskanna villogott a kijelzőn, és egyre gyakrabban kérte, hogy menjek olajcserére.
Hmmm....
Nagyon úgy néz ki, hogy a legutóbbi olajcserénél (kb. 10ezerrel ezelőtt) a szervizszámláló lett kinullázva (az most 25ezret mutat), nem az olajcseréé.
Az olajé most érhetett nullára, és sikít.
Egyre gyakrabban. A végén már 3-5 km-enként. Mikor lesz vége?
Konzultáltam Csörivel, elvileg nem tilthatja le a motort, de már unom kinyomni a hibaüzenetet. Persze a kiolvasó kábelt a bolgár út után kitettem a csomagtartóból, így nem tudom nullázni :-S
update 05.03.:
Tényleg hisztis a Párduc, ma meg kiégett a jobb oldali tompított.
Biztos ami biztos, két izzót vettem este a szomszédos benzinkúton. Ha nem így lenne, tuti, hogy nem érnénk ki a városból és már a másik se világítana. Szóval kicseréltem, most jó.
Reggel indulhatunk haza :-)
update 05.04.:
Hazafelé szintén 1.150 km (10,5 óra) alatt végig olajat akart cseréltetni.
Az elmúlt 843 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 93.883 km
- 1.332,33 óra menetidő (55,51 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,58% (Átlagban 95 perc/nap !!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.384,73 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,73 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,89 Ft/km
Mivel már két napja nem esett a hó, úgy döntöttem, hogy itt a tavasz. Felkerültek a nyári kerekek.
Csak egy apró homokszem került a rendszerbe. A másik gyári felni Alfás kupakja nem passzol az új felnibe. Valahonnan szerezni kell.
Óra állás: 89.630 km
Az elmúlt 812 nap a Párduccal a számok tükrében:
- 88.901 km
- 1.266,7 óra menetidő (52,78 nap!)
- Mozgásban töltött idő: a megléte óta 6,5% (!!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 6.060,32 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 31,06 Ft/km
Miután elszórtam pár köbméter havat ki tudtam hozni a nyári gumikat.
Ezek után elvittem a gumishoz az új felniket, meg a gumikat. Ha megjön a jó idő pikk-pakk mehet a csere.
Km óra állás: 88.888 km :-)
Németbe mentünk, szabad volt a pálya. Az oda-vissza úton sikerült néhány fogyiadatot begyűjteni.
Tempomattal haladva jó pár száz km átlagában:
- 163 km/ó - 8,2 liter/100 km (3.000 ford/min 6-ban)
- 150 km/ó - 7,2 liter/100 km
- 135 km/ó - 6,6 liter/100 km
A 163-as etapon 240 km-t mentünk egyszerre, nem előzött meg minket senki!
A szélvédő csere után újra kellett "Feinstaubpartikel" címkét vennem. Szerencsére sikerült a célállomáson egy Tüv vizsgabázist találni. Ott a forgalmi bemutatása, meg 5 euro ellenében adtak egy zöldet. Kis kavarodás volt, mert nem nagyon tudott mit kezdeni a fickó a magyar forgalmival (szerintem még nem is látott ilyet), így a motortérben lévő adattábla segített neki. A motorkód alapján egy adatbázisban kereste ki az az autót. Majd az ott talált kódot beírta egy másik adatbázisba, ahol kapott egy kb. 15 jegyű számot. Ezt beírva a harmadik adatbázisba kidobta a gép, hogy ZÖLD címke kell. Egyszerű, elég volt 20 perc hozzá.
A szállásra menet elértük a 87ezer km-t, de mire előkerestem a fényképezőt, már 1-lett a vége.
Lecseréltük a "vicces" olajat. Még nem kellett volna, de a hiány más gyártól származó olajjal lett pótolva. Keverni meg nem szerencsés, még a Jägert sem az Unicummal.
Szóval elgurultunk Várpalotára, ahol kapott a Párduc friss Selenia WR PE-t, és egy Originale Ricambi olajszűrőt.
Ez volt az egyszerűbb eset, neheze az eltűnés okának a keresése volt.
A gyanú a kartergáz szűrőre terelődött. A csatlakozó csövek közül az olajteknőbe visszavezető durván be volt kenve tömítőanyaggal. Vajon miért?? Az epret tanulmányozva egyértelmű lett, hogy az a két cső valójában egy. Valószínűleg a gyárban (vagy a nullreviziónál) eltörték és a csere (amihez az indítómotort is ki kell szedni) helyett a tömítőpasztára esett a választás. Eddig nem is lenne gond, de a cső belsejébe is jutott a pasztából, ami akár el is dugíthatta. (Vajon mennyi, és meddig bolyongott a még kenési rendszerben?)
Egyenlőre ki lett pucolva az összetoldásnál és kívülről újra le lett szigetelve.
A következő szerviznél cserélve lesz. (55217821)
Km óra állás: 85.300 km
2
577
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...