Tagok >> Dante >> 156 2.0 JTS Sportwagon >> Blog
- Típus:156 2.0 JTS Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Blu Vela
Megvettem az új nyárigumi garnitúrát. Bridgestone Potenza RE002-re esett a választás.
A garnitúra gumi ára összesen 136.235 ft. (215/45 R17)
Felnire felszerelés: 10.000 ft.
Régi nyárigumikból bejött pénz: 15.000 Ft.
Kicseréltettem a leömlő feletti műanyag vízcsövet (JTS sajátosság). Sajnos csöpögött belőle egy kis hűtővíz ami idegesített, és féltem hogy nyárra egyre csak rosszabb lesz. A művelet bonyolultabb volt mint ahogy azt először elképzeltem, de végeredményben annyira vészes sem volt:
- hosszbordás szíj le
- klímakompresszor le (4 csavar)
- klímakompresszor tartó konzolja le (5 csavar)
Klíma kompresszort szerencsére lefele az olajszűrő mellé le lehetett engedni, annélkül hogy a csatlakozásokat lekötöttük volna, így lehetett tőle dolgozni szépen. Ezek után hozzá lehetett férni a műanyag vízcső egyetlen sz*patós csavarjához. A vízcső maga nem volt olcsó, persze gyári cuccot vettem (bár nem hiszem hogy létezne ebből utángyártott). Ez postával 39326 Ft volt.
Szerelés + hűtővíz 8.000 ft
Brembo Max féktárcsák és mellé Brembo betétekre cseréltettem az első fékeket. A régi fékbetétek már eléggé elkoptak és a tárcsákban is elég mély barázdák voltak láthatók, így ideje volt már a cserének.
Loudlink LLK-A08 beszerelve! Rendben működik, szépen olvas eddig minden mp3-mat.
Update:
Gyári fejegységgel nem voltam megelégedve, ezért első körben eladtam a Loudlinket, majd jöhetett a rádió csere is.
146.918 km-nél megtörtént az újabb olajcsere. Mobil 1 10w-60 került bele. + új olajszűrő és levegőszűrő.
Meglett csinálva ma a futóműállítás. Mindeközben feltetettem az új Pirelli téligumikat felnire, majd ezek fel is kerültek az autóra.
Stabrúd belső szilentjeit cseréltük. Elég jó állapotúnak tűnt a stabrúd, nem volt megkopva a festék sem rajt, úgyhogy remélem az új szilentek nálam nem csak ideiglenes megoldások lesznek. Egyébként nem volt annyira para a csere, a bölcsőt le kellett engedni, ahhoz levettük a kipuff flexicső + első középdob részét, illetve felette a hővédő lemezt. Onnantól kezdve pedig egy rakat csavart kellett kitekerni, míg a bölcső el nem kezdett ereszkedni. A motort természetesen alábakoltuk, kormányműnek simán kijött a két csavarja, majd könnyeden kijött az egész stabrúd.
Mindemellett kicseréltük a két belső axiálcsuklót is, a bal oldali már eléggé a végét járta, úgyhogy ez is jó döntésnek bizonyult. Már csak egy futómű állítás kell, mert szemre nem tudtuk belőni az összetartást, eléggé pokol most vezetni az autót... Arra kedden kerül sor. Addig is az összköltség: 30.000 Ft