jancsi - főkép
>> EgyébAlfa 146 1.4 TS // 2014-03-15

Kétszer is úgy mentem el a város legolcsóbb kútjára, amiről mellesleg senki nincs rossz véleménnyel az ismerőseim közül, hogy az üzemanyagszint jelzőm a negyedénél állt. Akkor persze nem tudtam hány literes a tank, mindkétszer belement 51-52 liter.
Aztán láttam a gépkönyvben (vagy hogy is hívjákban), hogy a tank 51 lityós. Hoppá mi? Egykét kollegám meg ki is nevetett, hogy "ugyan már nem tekerik el azok a számlálót", mert nem merik megcsinálni, meg ha felnyomná őket valaki, szitává lennének büntetve. Persze, aki 3-4-5 ezrekért tankol nem veszi észre. Én a második ilyen mutatványom után tudtam meg, hogy mekkora a tankom, utólag nincs mit tenni, de legközelebb nem leszek szégyenlős, kannával megyek, szintjelzésig tankolom, aztán meglátom mennyivel(/re) néztek hülyének, aztán ha olyan kedvem lesz, akkor lesz telefon, meg "Halló?! Fogyasztóvédelem?"
Lehet néha a drágább kút olcsóbb, de legalább a 8 liternek számolt országúti fogyasztás mégse 8 liter, hanem kevesebb, ami azért nem rossz egy Alfától, na meg az én lábamtól :)

 
>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-03-13

Természetesen Seléniát akartam beleönteni, de egész Dunaújvárosban nem találtam (mellesleg neten rendelhettem volna, nem is tudom miért nem tettem, utólag már mindegy), helyette vettem Mobil Super 2000-t (több Alfás és Fiatos ezt használja a kereskedő szerint...), 10W40-eset, és ehhez való szűrőt.
Találtam egy teljesen alkalmas helyet haverom háza előtt. Egy árok, szépen fölé álltam, kényelmesen be tudtam feküdni a kocsi alá.
Imbusz kulcs szerzés. A csavar persze úgy rátépve, hogy meg se mozdult. Egy méteres cső rátevés erőkarnak, elfordítás 90 fokkal, imbusz fej megtekeredés, majd beleszakadás, oké akkor mégis szervízbe menés, persze másik csavar vevés 1600 forintért. Szervízben ékkel ütögetve ki tudták tekerni, mondtam is, hogy "meg volt lazítva" :D
Olaj+szűrő+csavar=12.000, munkadíj nemtudom mennyi, mert kuplung hidraulikával együtt csináltatva fizettem 10.000-et (de oda kellett a fékolaj is).

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-03-13

Kanyarodás le főútról, kuplung kinyomás, visszaváltás 5-ből 3-ba, kuplung felengedés ... várjunk csak, hol van a pedál? Lent maradt.
Aztán kiderült, ki sincs nyomva a kuplung. Gondoltam, hogy biztos valamelyik munkahenger fosta össze magát. Vezetés két napig kuplung nélkül, akksi, önindító bírta, a szinkrongyűrűk fogait néhányszor megszámoltam ... a járókelők is :D
Aztán kiderült, hogy az alsó és a felső munkahenger közötti cső engedte ki az olajat.
Első szervizes közölte, hogy csak gyári mehet bele 23 rugóért. Illedelmesen elköszöntem. Aztán megismerkedtem 2 szervizessel is (hatalmas Alfa rajongók), szereztem 1000 forintért (!) alkalmas csövet, csak az egyik vége nem passzolt, esztergáltattam 4500 forintért másik menetet. 5500 forint barátibb, mint a 23 ezer...
A vicc, hogy az előző gazdája egy vízcsap telepek alatt használatos flexibilis csövet rakott be hidraulika cső gyanánt, amit megzabált belülről szerintem a fékolaj. Elég szomorú, hogy a legtöbb szervízben kiröhögtek, hogy Alfám van, meg így az olaszok, úgy az olaszok, szar őket szerelni, stb. süket duma.
A lényeg, hogy most ismerek két nagyon jó szerelőt, akik szeretik az Alfákat vezetni, szerelni, mindent szeretnek bennük, és szeretnek, mert Alfás vagyok.

Kis utána járással olcsóbban megúsztam.

Elég kókány munkát csinált(atott) az előző gazdája, dehát használt autó, zsákbamacska. Egyik munkatársam Golfjának a karbijában, egy szelep (?) helyett találtak egy 20 forintost egy félbevágott százasszöggel összehegesztve :DDDD

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2014-02-26

Második napom a kocsival, parkolásnál megszoktam (Opel, Volvo, Ford), hogy kerékkel koppig a patkához. Hát olyan ügyesen fölálltam a patkára a lökössel, hogy semmi hangja nem volt. De a tolatás már nem ment. Persze eszembe se jutott, hogy esetleg a lökhárító miatt, indulás nagygázzal. Le is téptem a lökös jobb oldalát, a földön lógott. Mivel a tartó elemei is kigörbültek, nagyon nehezen feszegettük fel és egy kulcskarikával rögzítettük. "A karosszériásig kibírja".
Amikor megemelték a kocsit, láttam, hogy semmi festék nem maradt az alján. De leglább nem látszik, és műanyag, úgyhogy nem rohad. Jó 40 perc munkával visszahajtogatták a tartó elemeket, és a helyére tették a lököst. Azóta nem gurulok koppig a parkolóban :D És 2000-ből megúsztam, de a bal oldalon ott pislog azóta egy repedés (pedig a jobb oldal szakadt le), mindegy, ennyi elfér...