Egy fontos fejezet lezárul az autós életemben.
80.000 km-es nagy szerviz plusz teljes vezérlés csere.
Vastag hónap lesz..
Kőbányáról menni Rkeresztúrra felér egy tartóssági teszttel, pláne fagyos idők után. Életveszélyes kátyúk közül az egyiket csak megtaláltam. Eredménye hasonló, mint nyáron - kereken nem látszik sérülés, de a kormány keményen elferdült (lásd fotón, ami álló helyzetben készült, de így áll, mikor egyenesen megyek..).
Úgyhogy még egyszer nem szeretném kátyú miatt fizetni a futóműszervizt, rendőrt hívtam, jegyzőkönyveztettem. Amit lehet bevasalok..
Nem tudok mást írni, csak ismételni magam, mint egy fantáziátlan családapa, akinek a fejére nőttek a gyerekek: hogy rohan az idő.. Ennyi kilométerrel adtam el Julyt. Akkor már régen bizsergett a seggem, mert új autóba akartam ülni. Most ezt szerencsére nem érzem..
Olajcsere, szűrők cseréje és légszűrő tisztítás, fékbetét reszelés - továbbra is nyikorog.
Felkerült az új téli szett, ami már nem bántja a szemem, sőt. Nem mondom, hogy szebb, mint a nyári kerekek, de bőven megteszi.
Replika felni (R17 x 7,5 ET35) + Goodyear Ultragrip Performance (225/45 R17)
---------- Költségek: 4 téli gumi + 4 szelep + szerelés
---------- Képek: utána - utána - előtte - előtte
Nos, ez az egy nap téli felnivel elég volt, hogy elhatározásra jussak.
Kell egy rendes felni télre is. Szerencsém volt, egészen hamar találtam egy megfelelő példányra. Illetve 4-re. Dobozos, replika felni, igen baráti áron.
Ja, R17 x 7,5" :) Comfort is not my son..
Rávaló gumit is sikerült relatíve jó áron rendelnem. Még nem volt olyan, hogy várjam a téli gumi felkerülését, de most ez van! Hétfő este lecserélődnek a félreválasztott selespeedek :)
Mostanában nem érzem az ihletet hogy magasröptű postokat írjak. Ez is csak egy tényeket közlő jegyzet.
- Téli gumik fent. ..még mindig béna ez a felni.
- Új ablaktörlő lapátok
- Vezérlőegység vizsgálat - turbónyomásra voltam kíváncsi. Najó, erről bővebben..
Az ingadozó teljesítmény görbe okát most épp a turbó nyomás körül keresgettem, ezért kértem a mérést műszerrel. A mérés különböző fokozatokban történt, és a jellege miatt a váltásokat és a forgalom miatti gázelvételt is jelzi a görbe. Ezért kicsit zavarosak ránézésre. A legszebb mérés 5. történt, mikor egész hosszan sikerült kiforgatni a tartományt (3750ig ~ 170 km/h). Az eredmény egy szépen felépülő egyenes, hullámok nélkül (2,25-2,48 bar). Ergo, a hullámzás oka nem itt keresendő.
Pár oldalas grafikonok emlékül, amiről képet lusta vagyok csinálni.
(a felső fiókba tetted őket)
Muszáj volt a nyaraláson megvennem Pirinek a Symi szigetéről származó tengeri szivacsot hiszen a mendemonda szerint a Ferrari is innen szállítja az autóápoláshoz szükséges szivacsokat. Több se kellett :)
Igaz, idén kb egyszer mostam csak le saját kezűleg az autót, de majd ezután gyakrabban fogom :)
Szerintem nincs még egy ilyen lelkes ügyfele az Autóhéz Budaörsnek, mint én. Kb havonta megjelenek valami problémával. Mai napon ezekkel:
Megjött az elhagyott lámpamosó búra. Megjött az új klímavezérlő, amit a kopott gombok miatt gariban kicseréltek. Okos olaszok.. inkább lenne garis elem a lengőkar vagy a kuplung, mint hogy 3 gumigomb miatt küldenek egy komplett berendezést. Sebaj, örülünk neki.
Aztán történt, hogy a nemrég kicserélt csonkállványon - ami bontott volt - a csapágy anya (vagy valami ezen a tájon) nem passzolt teljesen a kopás miatt a féltengelyhez, ezért elindulásnál fémesen pattant egyet. Namost ezt kideríteni nem volt egyszerű, így sikerült megint egy félnapot eltöltenem a szervizben. Mintha lottómilliomos lennék..
Sajnos a lakkozás nem erőssége a kocsinak, így két éves korára szépen kipöttyöződött az orra, de még az első sárvédő is. Ezek már nagyon zavartak, így hibajavítózásra ment, amíg én vakációztam.
Eredmény szép, de még csak félkész. Hiányzik a lakkozás egybepolírozása.