Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A múlt héten a teljes túrát sikerült végig a google navigációval megtenni.
Tapasztalatok ( +/-)
+ PC-n megtervezhető az út és egyszerűen átküldhető a tabletre
+ A tableten elmenthető a kezdő képernyőre
- Nem tudok nevet adni neki, így az öt napi utat nehéz egymástól megkülönböztetni
+ a szükséges térképeket le lehet tölteni, így menet közben nem kell net
- Az útra illesztés nincs megoldva. Mindennapos hogy az autópályán 120-al haladva a kocsit jelző nyíl elkolbászol az út mellé a mezőre. Ha ott utat talál megpróbál visszaterelni, kicsit furcsa az autópályán a “fordulj balra” utasítás.
- A körforgalomból való kihajtást előtte 600m-el közli. Mire odaér az ember már elfelejti. A bal felső sarokban lévő szimbólum egy vicc, a 7”-os kijelzőn se látni, mekkora lehet egy kisebb mobilon? A körforgalomban csak annyit mond hogy “Hagyd el a körforgalmat!” - ki akar benne maradn?
- Minden indításkor újra tervezi az útvonalat, így sose lehetsz biztos abban hogy tényleg arra mész, mint ahogy tervezted.
- - - - A fenti miatt az uticél elérésekor nem ad megfordulási utasítást, hanem elvisz tovább és keres lehetőséget. Nálam ez konkrétan 25 km szerpentint jelenett kb 600m szintkülönbséggel le és vissza a völgyben lévő körforgalomig. Még szerencse hogy 15 km után feltűnt a turpisság, így csak 1 órát vesztettem.
- induláskor azt mondja hogy “indulj délkeleti irányba” - eddig oké, honnan tudom hogy az merre van? :-DDD
- Ha elveszti a GPS műholdakat megbolondul, csak “előnézetet” ad, nem navigál, DE nem is szól hogy mi baja van
Szóval továbbra is tartom hogy a készítők még nem ültek autóban sofőrként....
Magassági pont 101db 1.362.184m
Hágó 824db 1.003.356m
Végpont 165db 311.410m
Vízválasztó 34db 34.010m
Érvénytelen 24db 56.978m
Földút 21db 47.856m
Egyéb akadály 22db 52.202m
Gyalog elérhető 79db 181.777m
Autóval elérhető 914db 1.130.690m
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 266db 518197m 26,28% 38,04%
Gyalog 59db 143546m 5,83% 10,54%
1 PHB-574 Spider 100db 150284m 9,88% 11,03%
2 LHU-600 Spider 62 db 113086m 6,13% 8,30%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db 71429m 5,14% 5,24%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 14783m 1,09% 1,09%
5 RSB-559 Giulia 7 db 15786m 0,69% 1,16%
6 Egyéb autó 6 db 4631m 0,59% 0,34%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5db 4652m 0,49% 0,34%
41 db magassági pont begyűjtve
2.444 db fénykép
178 db összesen 48,5 GB videó az útról
1.778 km
137,35 liter E95 E5
7,725 l/100km átlag
1 liter motorolajfogyás :-(
További képek itt
3440m Pitztaler Gletscher - Wildspitze - Végpont Felvonó Gyalog -
3247m Schwarze Schneidbahn - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
3030m Hochgurglbahn & Wurmkogl II - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
3058m ice Q Sölden - hegycsúcs - Végpont Felvonó Gyalog -BmKE
3040m ice Q Sölden - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2993m Schwarze Schneidbahn köztes állomás - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2840m Pitztaler Gletscherexpress felső állomás - -FÁ
2840m Wildspitzbahn Talstation - -FÁ
2829m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -Bm
2793m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -mFÁ
2803m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -
2724m Hochgurglbanh felső állomás - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2674m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -mFÁ
2672m Ötztaler Gletscherstraße - Végpont -Fm
2672m Gletscherexpress felső állomás - Végpont -FÁ
2509m Timmelsjoch - Hágó -BmFÁ
2410m Drei Seen Bahn - -FÁ
2291m Rotkogelbahn felso állomas - -FÁ
2283m Giggijochgbahn - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2176m ice Q Sölden - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2160m Hochgurglbahn köztes állomás - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
2101m Timmelsbachbrücke - Hágó -Bm
2093m Rotkogelbahn alsó állomas - Végpont -FÁ
2020m Acherkogelbahn - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2020m Kühtai-Sattel - Hágó -Fm
1960m Drei Seen Bahn induló állomás - -FÁ
1789m Hochgurglbahn induló állomás - Végpont -FÁ
1740m Pitztaler Gletscherstraße - Végpont -
1690m Sattele - Hágó -Zm
1560m Roßfeldstrasse felső pont - Hágó -Bm
1543m Ahornbüchsenkogel / Rossfeld - Hágó -Z
1370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
1290m Filzensattel - Hágó -Fm
1000m Griessen Pass - Hágó -Fm
949m Parkplatz Kehlsteinhaus - Végpont -FÁ
868m Schwarzbachwacht - Hágó -Zm
849m Schoberpass - Hágó -F
820m Acherkogelbahn induló állomás - Végpont -FÁ
745m Steinbacher Sattel - Hágó -
675m Pass Strub - Hágó -
558m Steinpass - Hágó -
Km óra állás: 81.887 km
Együtt megtett út: 26.387 km
Együtt töltött idő: 1.085 nap
Tankolt üzemanyag: 2.116,88 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,23 Ft/km
Napi átlagos futás: 24,32 km/nap
Összes költség: 164,07 Ft/ km + benzin
Az emblémák kifakultak, csere érettek lettek.
Hátsóból sajnos eredetit nem tudtam szerezni csak a "ráragasztósat". A felrakás egyszerű, felületet zsírtalanítottam és mint a matricát rá lehetett rakni a régire.
Az első már kicsit bonyolultabb eset. A gyári hátulján két csap is van, amit egy rugós alátét fog hátul. Egyszerűbb a csere ha az ember kiveszi az egész scudettót. Három csavar.
A rugós alátétet lefeszítve a csapok segítségével előre kiütöttem az emblémát. Szerencsére körülötte van akkora perem ahol alá tudtam támasztani. Sajnos a két embléma távolról sem egyforma. Az eredeti jóval nehezebb, fémből van (réz?), míg az új fekete műanyag. (10. kép) Ráadásul egy pöcökkel több is van rajta. A pöcköt lecsípve, lereszelve már majdnem passzolt a helyére.
Újabb különbség hogy a két csap 0,5 mm-el vastagabb mint az eredetin. A lyukakat kicsit fel kellett fúrni. Innen már csak az volt a gond hogy a hátulján lévő ragasztó túl vékony, nem éri el a tartót, nem tart semmit. Mivel mást nem találtam Palmatex-el ragasztottam oda. A két alátétet hátul visszapattant. Már csak a scudettót kellett visszarakni.
Tegnap már írtam hogy PHuBi Android navit kapott egy 7"-os tablet személyében. Ma a teszt napja volt.
Addig sima ügy hogy itthon este az ember összeszedi a célpontokat és megtervezi az utat a Google segítségével. (1.kép)
Következő lépés mindezt átvinni a tabletre (telefonra), ehhez ugyan azzal a felhasználóval kell bejelentkezni a Google-ba a PC-n mint a tableten. Innentől egy kattintás a gombra (2. kép) és már jelez is a tablet.
Ott célszerű elmenteni a kezdő képernyőre, hogy később könnyen lehessen indítani. A cucc felajánlja hogy letölti a szükséges térképeket hogy menet közben ne legyen nagy adatforgalom. Sőt, ha minden a terv szerint megy nem is kell neki net. Persze ha a forgalmi adatokra is szükség van akkor kell.
Tetszik hogy már itt is lehet jelenteni az eseményeket (pl. trafipax), de mintha senki sem használná. Semmi se jött.
Mondjuk nem is csodálom hogy nem használják.
Aki tervezte, írta tuti még nem használta soha, más navigációt se látott életében, de nagy valószínűséggel autót se vezetett még:
- 600m-el a forduló előtt szól, de többször nem. Mire odaér az ember már el is felejtette hogy mit mond. Illetve néha szól még előtte is, de nem jöttem rá a logikára hogy mikor igen. Egy sokkal magasabb rendű főúttal való keresztezést figyelmen kívül hagy, mintha ott se lenne. Még annyit se szól, jelez hogy menj tovább egyenesen, aztán a kanyar után jön a meglepetés egy STOP tábla képében.
- hogy hol kell kimenni a körforgalomból szintén 600m-el előtte tudod meg, a tizedik körforgalom után már esélyed sincs megjegyezni hogy mit mondott
- a körforgalomban csak ennyit mond: hajts ki a körforgalomból! Okos, ki az aki benne akar maradni? Először próbáltam hinni benne hogy akkor szól amikor majd ki kell menni, de nem. Volt amikor már kifelé mentem miközben szólt...
- Ha már nem ad szóbeli infót jó lenne látni a kijelzőn hogy merre kell menni. Ehhez a kijelző bal felső sarkában van egy légypiszok szerű rajz (3. kép). A legfontosabb dolog a legkisebb. Nem hiszem hogy komolyan gondolták...
- A térkép tájolás, a kereszteződések bemutatása kritikán aluli. A 3. képen jól látni hogy mire gondolok. Olyanról hogy a besoroló sávokat lásd, még álmodni se hagy a program, gyakorlatilag az út vonalvezetését - ami egy szerpentines szakaszon nem rossz infó - se nagyon lehet megbecsülni mert nem látni.
- Mintha elfelejtették volna beleprogramozni a naviba az útra illesztést. Sokszor az út mellett kicsivel megyünk, ha ott talál utat megbolondul, mert vinne vissza az eredeti útra.
- Az egyik hegyi út lezárásáról persze nem tudott, valószínűleg nem küldtek emailt róla az építők. DE olyan infót én se tudok küldeni hogy az út lezárva, mert ilyen nincs. Bejelöltem egy útépítést.
- Innentől izgalmas a dolog, mert minden áron a lezárt úton menne tovább. Mert olyan sincs - mint az iGO-ban már ezer éve - hogy kerüld ki a következő szakaszt.
- Az úton érvényes sebességkorlátozást se mutatja, a Waze egész jó ebben. Ausztriában sokszor nehéz eldönteni hogy a két falu közti részen mennyivel lehet menni.
- Az uticél adata a bal alsó sarokban szintén apró betűvel bújnak meg az ottani időjárás infójával. A felhők helyett nem ártana kicsit nagyobb betűméret.
- Az alapbeállításhoz járó női hang - finoman szólva - rettenetes a kis hangszórón keresztül. Mintha egy szőke plázacica hisztizne ahelyett hogy segítene.
Szóval hatalmas csalódás volt a mai nap, főleg azért mert a Giuliában telefontükrözéssel használva egész emberinek tűnt a próbák során. A kijelző felosztása is sokkal áttekinthetőbb, bár ott is egy kicsit keveset beszél.
Illetve nem, a tablet akkuja majdnem végig kibírta a napot pedig a háttérben a PGS-tracker is futott.
Km óra állás: 79.930 km
Együtt megtett út: 24.430 km
Együtt töltött idő: 1.066 nap
Tankolt üzemanyag: 1.965,42 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,81 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,44 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,92 km/nap
Összes költség: 174,92 Ft/ km + benzin
A tankolás után még mentünk egy karikát. El is értük a 80.000 km-es állást, ami 24.500 együtt megtett km-t jelen.
Ma bekerült az alsó légbeömlő szélére.
A villanyt a benzinpumpa reléjéről kapja.
A rácsatlakozást egyszerűen úgy oldottam meg hogy hozzáforrasztottam a vezetéket a relé lábához.
A vezérlőt először ide tettem, de innen nem ért el a hozzá adott vezeték a lámpákig. A helyzetjelző csatlakozója is a túlsó oldalon van, így a vezérlő átkerült a bal lámpa mögé. A csatlakozóra menő vezetékre ráforrasztottam a vezérlő kapcsolószálát.
Ha felkapcsolom a helyzetjelzőt a DRL elalszik.
Elsőre minden működik.
Jó nagy fényereje van, tuti lehet majd látni.
Teszt holnap, mert esik az eső és nem akartam kijárni a garázsból.
Immáron három ritka extrával rendelkezik PHuBi:
- tempomat
- DRL
- email cím
Át kellene térnem az online navigációra, így a PC-ről közvetlenül lehetne az utakat átküldeni.
A gondolatot ma tett követte, vettünk egy alap tabletet: Lenovo TB-7305F, amit PHuBi nevére "regisztráltam".
Innentől saját gmail címe, drive-ja és még sok miegymása lett.
Teszt holnap.