Remélem utoljára kell a segédszíj egyik görgőjét kicserélni. Sajna az elválasztó műanyag hiányzott a motortér és a kerékjárati ív közül, így folyton oda nyomta a koszt a kerék. Marklarnak hála sikerült a hiányt pótolni, Csöri berakta az új görgőt és a műanyagot is, probléma tehát megoldva.
Vagy kétezer görgője van egy ékszíjnak, vagy kókányolás minősített esete áll fenn. Pár hónapja cseréltem a szíjfeszítő gőrgöt, erre nem megadja magát a csapágy már megen? Szegénynek olyan hangja volt, hogy a legközelebbi szervizbe, Budaörsre is legszívesebben tréleren vittem volna. Darált, reszelt, vinnyogott, mindenféle hangot kiadott, amit egy csapágy ki tud, ha gebaszos.
Szerencsére annyi még volt Alfonzban, hogy az orvoshoz lábon menjen és kivitt az Autóház Budaörshöz, ahol rendbe tették. Kicserélték a görgőt, sőt a munkalap szerint egy szíjfeszítő terelőcsapágyat is cseréltek benne.
Km állás: 169.000
Hát ezt is megéltem. ma belekerült a 169 ezredik kilométer Alfonzba, amit egy kis szervizeléssel ünnepeltem.
Elgurultam Csörihez, hogy szüntesse meg az ékszíj vonyító hangját. Gyönyörű, napsütéses időben autóztunk le Várpalotára. A görgőt (gyári) és az ékszíjat (Dayco Pirelli) Csöri kicserélte, a hang megszűnt és boldogság vala :)
George-ot és Willyt meg fogom ütni. Pár hete kérdezték tőlem, hogy a hosszbordás szíjat és a görgőt cseréltettem-e. Mondtam, hogy nem. Válasz: nem ártana, mert szépen bekavarhat a vezérlésbe, ha szakad.
Na, hát ezt úgy, ahogy van le se szartam, egészen múlt hét péntekig. Beadtam Alfonzt a helyi szerelőhöz, mert iszonyatosan vonyított a motor. Én a generátorra tippeltem, mert onnan jött a hang. Aztán megállapították, hogy a hosszbordásszíj görgője adta meg magát. Kivették, betettek egy új SKF-et, a szíj viszont maradt a régi, azt mondták, még jó állapotban van.
Mindez munkadíjjal együtt 20.000 forintomba fájt.
Szóval George, Willy, jövök egy sallerral Nektek :)
Km állás: 158.300
Elérkezett az idő, hogy az autó komplett vezérlését kicseréltessem. Eredetileg csak egy vezmód és vezszíj lett volna cserélve, de minek utána a vízpumpa is kezdett már elfáradni, a vezető és feszítőgörgő pedig épp, hogy egyben voltak, nem volt más választásom. Szóval egy az egyben minden új.
Oltári szerencsém volt, hogy egy műanyag csavaralátétet, amit Piriék az egyik görgő mellöl szedtek ki, nem darálta be a szíj, mert akkor cudar világot rendezett volna...