A vásárlás és sikeres átírás után eljött a kötelező kör, avagy az olajcsere. Elugrottam hát Ofihoz az Elaforgba és vettem tőlük olajszettet (olaj+szűrő, légszűrő és pollenszűrő), illetve, ha már itt jártam, akkor vettem egy hátsó jelvényt is, mert az eredeti követ kapott és megfakult. De most már szép és jó. Idővel majd talán elgondolkodom az új logo felrakásán, de ahhoz új kormány is dukálna. Meglátjuk mit hoz a jövő :)
A vezérlés cseréje egyelőre jegelve van a gyertyák cseréjével együtt, mivel 80 ezernél mindent cseréltek benne.
Szerviz: Autóház Budaörs
Km: 88.600
Szervizkönybe pecsételve
A milánói túrára készülve elvittem Csörihez az autót az esedékes olajcserére (Selénia 20K for AR), illetve futómű átnézésre. Gumiharangok, csapágyak, hátsó futómű fele cserélve, plusz egy pár csomagtér ajtóba való teleszkóp behelyezve, futóműállítás megvolt.
Végre minden összejött ahhoz, hogy az eresztő karteremet le tudjam cserélni. Amióta megvettem Alfonzt, csöpögött belőle az olaj, ezt az előző tulaja tudatta is velem. Csak idővel a csöpögés kicsit felgyorsult és eszeveszett tempóban folyt el az olaj.
Kihasználtam az alkalmat és egyből olajat is cseréltem. Sok tanakodás után végülis a Valvoline MaxLife-ra szavaztam, meglátom hogyan váik be.
A karter 25-be, az olaj 6.6-ba, a szűrő 1.6-ba, a munkadíj 12-be fájt. A munkálatok természetesen Pirinél végződtek el, szép passzívban megmondva :)
157.000 km
Megvétel után pár nappal kerítettem sort a kötelező olajcserére 149.000 km-nél. Természetesen Selénia olajat kapott, egészen pontosan Selénia 20K for Alfa Romeo SAE10W-40-et, és egy gyári olajszűrőt horror áron.