Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1996
- SzĂne:KĂ©k
ElsĆ körben a rĂ©gi, mĂ©g nem klĂmĂĄs vezĂ©rlĆ tĂĄblĂĄt kicserĂ©ltem egy klĂmĂĄsra.
UtĂĄna a fƱtĂ©s csapnĂĄl lĂĄtszĂłdott nĂ©mi szivĂĄrgĂĄs, ott Ășjra lett pasztĂĄzva.
HarmadikkĂ©nt pedig, a klĂmĂĄs verziĂłba közepĂ©n a box alatt megy egy + szellĆzĆ csĆ, ami az utastĂ©r hĂĄtsĂł felĂ©t hƱti.
Vettem mĂ©g egy klĂmĂĄs fl verziĂłs fƱtĂ©s boxot, Ă©s arrĂłl kezdtem ĂĄtrakni a dolgokat.
Volt ami nem egyezett, Ăgy hĂĄt magam oldottam meg. Sok kedvem nem volt most keresgĂ©lni, hĂĄtha valaki leszedi a sajĂĄtjĂĄrĂłl amit bont. A 6.-7. KĂ©p a FL verziĂłs, gyĂĄri megoldĂĄs.
Ăn levĂĄgtam az alsĂł csĆ vĂ©gĂ©t, majd hĆfovĂłztam kör alakĂșvĂĄ hogy egy vĂzcsĆvet rĂĄ tudjak rakni. Majd ennek a mĂĄsik vĂ©ge csatlakozik a fƱtĂ©s boxhoz.
A fƱtĂ©s boxon is ki lett olvasztva az eredeti helye, majd meghagyva a kis darabot belĆle Ă©s hĆfuvĂłval befelĂ©re meghajtottam, hogy jobb legyen a levegĆ ĂĄramlĂĄs, mivel a FL verziĂłsokon azt vettem Ă©szre hogy kevĂ©sbĂ© megy a levegĆ hĂĄtra. Ezen a csövön csak hideg levegĆ tud ĂĄramlani, mivel a fƱtĂ©s rakapcsolĂĄskor elzĂĄrja ezt az utat.












BelsĆ vilĂĄgĂtĂĄs :
Mikor mĂ©g 2012.ben vettem az autĂłt, akkor mĂĄr nem mƱködött a belsĆ vilĂĄgĂtĂĄs, gyĂșjtĂĄs rĂĄadĂĄssĂĄval sem, mĂ©g az olvasĂł lĂĄmpa sem volt hasznĂĄlhatĂł. Akkor rĂĄ lett kötve egy gyĂșjtĂĄs +, Ășgy mĂĄr jĂł volt, de tĂ©len sötĂ©tben mikor Ă©pp nyitottam az ajtĂłt nem volt a legjobb hogy semmit sem lĂĄtni, csak ha direktbe kapcsolĂłm. Ăgy mƱködött gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl. Na most neki ĂĄlltam ki keresni a bajĂĄt, mert azĂłta megtudtam hogy a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©s alatt van a vezĂ©rlĆje, az a kĂ©k kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezĆen, cserĂ©ltem vezĂ©rlĆt hĂĄtha, de nem törtĂ©nt semmi. Akkor ki akartam mĂ©rni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit Ă©s hol csinĂĄltak vele elĆttem. BiztosĂtĂ©k az összes jĂł, ellenĆrĂzve.
Ăgy hĂĄt vittem neki fix gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒli + az elsĆ lĂĄmpa kĂĄbelĂ©re, persze biztosĂtĂ©k elĆtte. A hĂĄtsĂł lĂĄmpa kĂĄbele mĂĄs körön van, mivel ha nyitĂłm az ajtĂłt elĆl akkor be csukĂĄs utĂĄn mĂ©g 15mp-ig vilĂĄgĂt a lĂĄmpa, a hĂĄtsĂł ajtĂłknĂĄl viszont egybĆl kialszik.
Az eredeti nem mƱködĆ kĂ©pes vezetĂ©krĆl lekötve, Ă©s hĂșztam a tetĆ kĂĄrpit alĂĄ a hĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄhoz ĂĄt vezetĂ©ket az elsĆ lĂĄmpĂĄrĂłl. Ăgy mindig egyĂŒtt mƱködnek, Ă©s a hĂĄtsĂł ajtĂł be csukĂĄsa utĂĄn is vilĂĄgĂt mĂ©g gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl 15mp-ig. AjtĂł nyitvahagyĂĄskor körĂŒlbelĂŒl 2 Ă©s fĂ©l percig vilĂĄgĂt. GyĂșjtĂĄssal Ă©s gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl is egyformĂĄn mƱködik, annyi kĂŒlönbsĂ©ggel hogy ha gyĂșjtĂĄson van az autĂł akkor egybĆl ki alszanak a lĂĄmpĂĄk, ha az összes ajtĂł csukva van. Nem kell vĂĄrni 15mp-et.
Ăgy sikerĂŒlt helyre rakni a lĂĄmpa kĂĄbelezĂ©sĂ©t, Ă©s mƱködik a vezĂ©rlĆ is, mivel idĆzĂtve van minden.
Ăzemanyag fƱtĂ©s :
MĂșltkorokban bele raktam a gyĂĄri ĂŒzemanyag elĆ fƱtĂ©st, csak nem kapott sosem ĂĄramot. Sem hideg indĂtĂĄsnĂĄl se mĂĄshogy.
Vissza felĂ© ki kerestem a relĂ©jĂ©t, Ă©s a relĂ©t egy + vezĂ©rli, a vĂ©kony fekete kĂĄbel. Kerestem tovĂĄbb vissza felĂ© hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert mĂĄs terveim vannak. A sarut ki cserĂ©ltem, Ă©s majd gyĂșjtĂĄs + kap, Ă©s negatĂvval lesz vezĂ©relve a relĂ©. KapcsolĂłn lesz.
HideginditĂĄshoz dĂșsĂtĂł kar hasznĂĄlata:
Eddig egy kĂĄbel darabbal hĂșztam fel a dĂșsĂtĂłt tĂ©len, csak ahhoz mindig egy motorhĂĄztetĆ nyitĂĄssal kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolĂłn, gondolom a Tipo vĂ©gett, de eredetileg elektromosan ĂĄllĂtanĂĄ a 146. Ez nem mƱködik, Ă©s nem is akarok vele jĂĄtszani. EmlĂ©keim szerint volt aki prĂłbĂĄlta javĂtani, de nem lett siker.
Ăn egy fĂ©nyszĂłrĂł magassĂĄg ĂĄllĂtĂłt be szereltem, sajĂĄt kis egyszerƱ kĂ©szĂtĂ©sƱ tartĂłval. A kĂĄbelezĂ©se egy bontott autĂłbĂłl vĂĄsĂĄrolt kĂĄbel köteg, amibĆl ki fƱztem a fĂ©nyszĂłrĂł magassĂĄg ĂĄllĂtĂł kötegĂ©t.
A fĂ©nyszĂłrĂł ĂĄllĂtĂĄs, ha Ă©g minimum a helyzetjelzĆ Ă©s le hĂșzod a tekerĆ kapcsolĂłt, akkor automatikusan leviszi maga elĂ© a vilĂĄgĂtĂĄst, mĂ©g a 3as fokozaton tĂșl. Ezt akkor csinĂĄlja, hogy ha a motor egyik kĂĄbele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasznĂĄlva, szintĂșgy a kapcsolĂł nullĂĄs fokozaton lesz, ez lesz az alapjĂĄrat, Ă©s ha vezĂ©relve lesz rĂĄ egy negatĂv, akkor fel hĂșzza az alapjĂĄratot.
Ez ugyan azon a kapcsolĂłn lesz mint az ĂŒzemanyag elĆ fƱtĂ©s.
Az adagolĂł Ă©s a motor között egy bowden lesz. Ăgy lett le prĂłbĂĄlva Ă©s sikeresen mƱködik oda vissza.











ElĆször a egy toldatot kellett rögzĂtenem aba bilincsekkel, hogy ne tudja szĂ©tnyomni a vĂz csövet.
AztĂĄn a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł mĂ©g a mĂșltkorokban kapott egy âYâ elĂĄgazĂĄst, Ă©s utĂĄna egy vissza csapĂł szelepet hogy amikor a mosĂĄs vĂ©get Ă©r, akkor fel tudjon levegĆsödni a rendszer, mert kĂŒlönben kiszĂvja az összes vizet a tartalybĂłl.
Na most olyan erĆs a motor hogy egy vissza csapĂł szelep nem bĂrta megfogni hogy a semmibe nyomja a vizet, ezĂ©rt kerĂŒlt rĂĄ + mĂ©g egy. Ăgy mĂĄr nem ereszt.
Erre jött a szigetelĆ szalag, hogy ne sĂ©rĂŒljön a festĂ©k a toronynĂĄl.
A håtsó ablak mosó régóta nem mƱködött, most megkerestem a hiba okåt.










HĂĄt nem talĂĄltam a fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłhoz oda valĂł relĂ©t, vagy ha igen, akkor drĂĄgĂĄn, amit ha meg is vettem volna sem biztos hogy tĂ©nylegesen jĂł lett volna. Ăjonnan is 12.000 Ft körĂŒl mennek, de az sem kimondott AlfĂĄba, hanem mĂĄs mĂĄrkĂĄk, Ășgy hogy inkĂĄbb kicsit dolgoztam vele, Ă©s nem kerĂŒlt semmibe.
Az eredeti tudtommal Ășgy mƱködik hogy minden 5. alkalommal mossa a fĂ©nyszĂłrĂłkat ablakmosĂĄskor. Emellett csak ha Ă©g legalĂĄbb a helyzetjelzĆ.
Na most erre a szĂĄmolĂłs dologra nekem nem volt szĂŒksĂ©gem, mivel Ășgy is a bajusz kapcsolĂłt elĆször csak pĂĄrszor röviden meghĂșzom, hogy felĂ©rjen a vĂz, Ă©s csak akkor mosom folyamatosan ha mĂĄr permetezi a szĂ©lvĂ©dĆt.
KimĂ©rtem minden, Ă©s kicsit ĂĄtalakĂtottam egy 2 relĂ©s megoldĂĄsra, ami ugyan Ășgy csak akkor moss ha Ă©g a helyzetjelzĆ legalĂĄbb.
Ehhez kellett kĂ©t relĂ© befogadĂł hĂĄz. Egy is megtette volna, csak nekem eltört az eredeti az autĂłban Ă©s Ăgy cserĂ©lve lett a törött.
Csinåltam egy nagyon komoly tervrajzot hogy könnyebb legyen le követni szerelés közben :) :D












A duda mƱködik.
LĂ©gzsĂĄk ellenĆrzĆ prĂłba következett. Itt csak rĂĄ kellett dugni a csatlakozĂłt, mivel ugyan az mint a 146-Ă©.
Ezeknek a 156 kormĂĄnyoknak betegsĂ©ge lehet hogy az Ăves rĂ©szĂ©n a meleg hatĂĄsĂĄra kiegyenesedik az anyag.
HĆ fuvĂłval vissza lehet hajlĂtani, de csak az elsĆ forrĂł nyĂĄri napig jĂł. Ăgy hogy meg lett kötve befelĂ©re.
Kellett sajnos hĂ©zagolni is, mert nagy volt a rĂ©s. 3 db ilyen lĂ©gzsĂĄkom van, Ă©s mindegyikkel Ăgy nĂ©zett ki, hogy belĂĄtni a lĂ©gzsĂĄk oldalĂĄhoz. Ez a profil csak be van tömve oda, Ă©s a feszĂŒlĂ©s vĂ©gett ott is marad. Nem kellett ragasztani.
Az ĂĄtalakĂtĂĄs hĂĄtrĂĄnya ha ez hĂĄtrĂĄny, hogy kB. 3 cm-el közelebb kerĂŒlt a kormĂĄny fogĂĄsa, Ă©s ugyan Ășgy a bajusz kapcsolĂłk tĂĄvolabb, de Ă©n mĂ©g Ăgy is simĂĄn elĂ©rem a bajusz kapcsolĂłt egy indexelĂ©shez. Majd ha hasznĂĄlva lesz az autĂł, kiderĂŒl hogy mennyire lesz kĂ©nyelmes a vezetĂ©s.









Rå mértem a csavar lyukak helyét.
Kapott alĂĄtĂ©teket a kormĂĄny hĂĄtoldala a hĂ©zagolĂĄshoz, mert a Ăgy az alĂĄtĂ©ten tĂĄmaszkodik fel a kormĂĄny, nem a közte lĂ©vĆ kĂĄrpit anyagon amin Ășgye nem lehet meghĂșzni a csavarokat, mivel elĆbb utĂłbb összĂ©bb szorĂtja az anyagot Ă©s a csavar meg lazulhat.
Csavarok bele.
2 kontra anya, bĂĄr eredetileg csak Ăgy simĂĄn 4 csavar fogta, de biztos ami tuti alapon.
Jött a kĂĄrpit anyag rĂĄ, belĂŒlre is, mert ott egy fĂ©m fĂŒl tĂĄmaszkodik fel, Ă©s jobb ha nem Ă©rintkezik.
Majd felrakås utån a duda åt kötése.
Folyt. Köv.











ElsĆ körben a lĂ©gzsĂĄk tekercset cserĂ©ltem, mert a rĂ©gin a 3 tartĂł fĂŒlbĆl csak egy volt meg.
Egy kĂŒlsĆre nem szĂ©p ĂĄllapotĂș kormĂĄnyt be ĂĄldoztam a szĂ©tvĂĄgĂĄshoz.
A fa kormĂĄny kiszerelhetĆ belsejĂ©t is alakĂtani kellett hogy a felesleges Ăștban lĂ©vĆ rĂ©szek lekerĂŒljenek.
Folyt. Köv.












KlĂma csĆ javĂtva, + 1 tömĂtĂ©s is ludas volt. SzivĂĄrgĂĄs keresĆ spray-el mutatta bajĂĄt. IdĆvel kiderĂŒl hogy jĂł vagy sem. ElĆtte negyed Ăłra alatt elvesztette a nyomĂĄst. Most egy Ăłra elteltĂ©vel mĂ©g meg maradt.
A fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłhoz is bejött a 'b' terv, Ă©s a motorrĂłl felfelĂ© a tartĂĄly vĂzszintje felett van egy 'Y' elĂĄgazĂĄs, aminek az egyik fele a szĂłrĂł fejekhez folytatĂłdik, a mĂĄsik egy vak vĂĄgĂĄny amibe csatlakoztatva van egy vissza csapĂł szelep, Ă©s Ăgy mĂĄr csak akkor jön a vĂz a szĂłrĂł fejekbĆl ha a motor dolgozik, Ă©s nem szĂvja ki az összes vizet a tartĂĄlybĂłl, mivel levegĆt enged neki, amikor nincs nyomĂĄs. MĂĄs motort is prĂłbĂĄltam, de abban sem volt zĂĄrĂł szelep, igaz az nem ehhez a tĂpushoz valĂł volt. Erdetim nincs sajnos, lehet az mĂĄskĂ©pp mƱködött.
A beĂĄzĂĄs is megszĂŒnt Ășgy nĂ©z ki, kB 10 liter vĂz a szĂ©lvĂ©dĆre öntözĆ kannĂĄbĂłl Ă©s semmisem folyt be az utas tĂ©rbe.







Az elĆzĆ klĂma pĂĄrologtatĂł eresztett, hallani lehetett. Kapott mĂĄsikat, szĂ©p hibĂĄtlan darab. Evvel ott nem ereszt, de közben talĂĄltam mĂ©g egy lyukat, a motortĂ©rben egy kis csĆ darabka, aprĂł tƱ vastagsĂĄgĂș pontban. MĂĄr ki lett szerelve Ă©s megy el hegesztĂ©sre. UtĂĄna remĂ©lem a legjobbakat.
A beĂĄzĂĄs oka is kiderĂŒlt. A vĂz lefolyĂł csĆ mellett el folyt a vĂz Ă©s Ăgy be a tƱzfalnĂĄl az utastĂ©rbe. EzĂ©rt volt a padlĂł kĂ©t helyen ki rohadva.
Vissza kerĂŒlt, de mĂĄr tömĂtĆ pasztĂĄval.
Volt egy felĂŒleti rozsda a vĂz elvezetĆnĂ©l, javĂtva.
A pollen szƱrĆ is Ășj, sajnos jĂł ĂĄra is volt, mert mikor vettem csak gyĂĄrtĂłt nĂ©ztem ĂĄrat nem. KB 3x ĂĄra volt a többihez kĂ©pest. Persze egybĆl hĂĄrmat vettem, miĂ©rt is ne :D
Ăgy hogy a levĂ©l rĂĄcs össze lett rakva, hogy ne legyen gond ha esne az esĆ. Eddig okes, majd kiderĂŒl mit alkottam :)







