Mutasd

>> Szerviz2019-08-10

ElsƑ körben a rĂ©gi, mĂ©g nem klĂ­mĂĄs vezĂ©rlƑ tĂĄblĂĄt kicserĂ©ltem egy klĂ­mĂĄsra.
UtĂĄna a fƱtĂ©s csapnĂĄl lĂĄtszĂłdott nĂ©mi szivĂĄrgĂĄs, ott Ășjra lett pasztĂĄzva.
HarmadikkĂ©nt pedig, a klĂ­mĂĄs verziĂłba közepĂ©n a box alatt megy egy + szellƑzƑ csƑ, ami az utastĂ©r hĂĄtsĂł felĂ©t hƱti.
Vettem még egy klímås fl verziós fƱtés boxot, és arról kezdtem åtrakni a dolgokat.
Volt ami nem egyezett, így håt magam oldottam meg. Sok kedvem nem volt most keresgélni, håtha valaki leszedi a sajåtjåról amit bont. A 6.-7. Kép a FL verziós, gyåri megoldås.
Én levĂĄgtam az alsĂł csƑ vĂ©gĂ©t, majd hƑfovĂłztam kör alakĂșvĂĄ hogy egy vĂ­zcsƑvet rĂĄ tudjak rakni. Majd ennek a mĂĄsik vĂ©ge csatlakozik a fƱtĂ©s boxhoz.
A fƱtĂ©s boxon is ki lett olvasztva az eredeti helye, majd meghagyva a kis darabot belƑle Ă©s hƑfuvĂłval befelĂ©re meghajtottam, hogy jobb legyen a levegƑ ĂĄramlĂĄs, mivel a FL verziĂłsokon azt vettem Ă©szre hogy kevĂ©sbĂ© megy a levegƑ hĂĄtra. Ezen a csövön csak hideg levegƑ tud ĂĄramlani, mivel a fƱtĂ©s rakapcsolĂĄskor elzĂĄrja ezt az utat.

 
>> Szerviz2019-08-09

BelsƑ világítás :

Mikor mĂ©g 2012.ben vettem az autĂłt, akkor mĂĄr nem mƱködött a belsƑ vilĂĄgĂ­tĂĄs, gyĂșjtĂĄs rĂĄadĂĄssĂĄval sem, mĂ©g az olvasĂł lĂĄmpa sem volt hasznĂĄlhatĂł. Akkor rĂĄ lett kötve egy gyĂșjtĂĄs +, Ășgy mĂĄr jĂł volt, de tĂ©len sötĂ©tben mikor Ă©pp nyitottam az ajtĂłt nem volt a legjobb hogy semmit sem lĂĄtni, csak ha direktbe kapcsolĂłm. Úgy mƱködött gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl. Na most neki ĂĄlltam ki keresni a bajĂĄt, mert azĂłta megtudtam hogy a hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©s alatt van a vezĂ©rlƑje, az a kĂ©k kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezƑen, cserĂ©ltem vezĂ©rlƑt hĂĄtha, de nem törtĂ©nt semmi. Akkor ki akartam mĂ©rni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit Ă©s hol csinĂĄltak vele elƑttem. BiztosĂ­tĂ©k az összes jĂł, ellenƑrĂ­zve.
Így hĂĄt vittem neki fix gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒli + az elsƑ lĂĄmpa kĂĄbelĂ©re, persze biztosĂ­tĂ©k elƑtte. A hĂĄtsĂł lĂĄmpa kĂĄbele mĂĄs körön van, mivel ha nyitĂłm az ajtĂłt elƑl akkor be csukĂĄs utĂĄn mĂ©g 15mp-ig vilĂĄgĂ­t a lĂĄmpa, a hĂĄtsĂł ajtĂłknĂĄl viszont egybƑl kialszik.
Az eredeti nem mƱködƑ kĂ©pes vezetĂ©krƑl lekötve, Ă©s hĂșztam a tetƑ kĂĄrpit alĂĄ a hĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄhoz ĂĄt vezetĂ©ket az elsƑ lĂĄmpĂĄrĂłl. Így mindig egyĂŒtt mƱködnek, Ă©s a hĂĄtsĂł ajtĂł be csukĂĄsa utĂĄn is vilĂĄgĂ­t mĂ©g gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl 15mp-ig. AjtĂł nyitvahagyĂĄskor körĂŒlbelĂŒl 2 Ă©s fĂ©l percig vilĂĄgĂ­t. GyĂșjtĂĄssal Ă©s gyĂșjtĂĄs nĂ©lkĂŒl is egyformĂĄn mƱködik, annyi kĂŒlönbsĂ©ggel hogy ha gyĂșjtĂĄson van az autĂł akkor egybƑl ki alszanak a lĂĄmpĂĄk, ha az összes ajtĂł csukva van. Nem kell vĂĄrni 15mp-et.
Így sikerĂŒlt helyre rakni a lĂĄmpa kĂĄbelezĂ©sĂ©t, Ă©s mƱködik a vezĂ©rlƑ is, mivel idƑzĂ­tve van minden.

Üzemanyag fƱtĂ©s :

MĂșltkorokban bele raktam a gyĂĄri ĂŒzemanyag elƑ fƱtĂ©st, csak nem kapott sosem ĂĄramot. Sem hideg indĂ­tĂĄsnĂĄl se mĂĄshogy.
Vissza felĂ© ki kerestem a relĂ©jĂ©t, Ă©s a relĂ©t egy + vezĂ©rli, a vĂ©kony fekete kĂĄbel. Kerestem tovĂĄbb vissza felĂ© hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert mĂĄs terveim vannak. A sarut ki cserĂ©ltem, Ă©s majd gyĂșjtĂĄs + kap, Ă©s negatĂ­vval lesz vezĂ©relve a relĂ©. KapcsolĂłn lesz.

HideginditĂĄshoz dĂșsĂ­tĂł kar hasznĂĄlata:

Eddig egy kĂĄbel darabbal hĂșztam fel a dĂșsĂ­tĂłt tĂ©len, csak ahhoz mindig egy motorhĂĄztetƑ nyitĂĄssal kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolón, gondolom a Tipo végett, de eredetileg elektromosan ållítanå a 146. Ez nem mƱködik, és nem is akarok vele jåtszani. Emlékeim szerint volt aki próbålta javítani, de nem lett siker.
Én egy fĂ©nyszĂłrĂł magassĂĄg ĂĄllĂ­tĂłt be szereltem, sajĂĄt kis egyszerƱ kĂ©szĂ­tĂ©sƱ tartĂłval. A kĂĄbelezĂ©se egy bontott autĂłbĂłl vĂĄsĂĄrolt kĂĄbel köteg, amibƑl ki fƱztem a fĂ©nyszĂłrĂł magassĂĄg ĂĄllĂ­tĂł kötegĂ©t.
A fĂ©nyszĂłrĂł ĂĄllĂ­tĂĄs, ha Ă©g minimum a helyzetjelzƑ Ă©s le hĂșzod a tekerƑ kapcsolĂłt, akkor automatikusan leviszi maga elĂ© a vilĂĄgĂ­tĂĄst, mĂ©g a 3as fokozaton tĂșl. Ezt akkor csinĂĄlja, hogy ha a motor egyik kĂĄbele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasznĂĄlva, szintĂșgy a kapcsolĂł nullĂĄs fokozaton lesz, ez lesz az alapjĂĄrat, Ă©s ha vezĂ©relve lesz rĂĄ egy negatĂ­v, akkor fel hĂșzza az alapjĂĄratot.
Ez ugyan azon a kapcsolĂłn lesz mint az ĂŒzemanyag elƑ fƱtĂ©s.
Az adagolĂł Ă©s a motor között egy bowden lesz. Így lett le prĂłbĂĄlva Ă©s sikeresen mƱködik oda vissza.

 
>> Szerviz2019-07-25

Egy sorozat kép ;-)

 
>> Szerviz2019-07-25

ElƑször a egy toldatot kellett rögzĂ­tenem aba bilincsekkel, hogy ne tudja szĂ©tnyomni a vĂ­z csövet.
AztĂĄn a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł mĂ©g a mĂșltkorokban kapott egy “Y“ elĂĄgazĂĄst, Ă©s utĂĄna egy vissza csapĂł szelepet hogy amikor a mosĂĄs vĂ©get Ă©r, akkor fel tudjon levegƑsödni a rendszer, mert kĂŒlönben kiszĂ­vja az összes vizet a tartalybĂłl.
Na most olyan erƑs a motor hogy egy vissza csapĂł szelep nem bĂ­rta megfogni hogy a semmibe nyomja a vizet, ezĂ©rt kerĂŒlt rĂĄ + mĂ©g egy. Így mĂĄr nem ereszt.
Erre jött a szigetelƑ szalag, hogy ne sĂ©rĂŒljön a festĂ©k a toronynĂĄl.

A håtsó ablak mosó régóta nem mƱködött, most megkerestem a hiba okåt.

 
>> Szerviz2019-07-25

HĂĄt nem talĂĄltam a fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłhoz oda valĂł relĂ©t, vagy ha igen, akkor drĂĄgĂĄn, amit ha meg is vettem volna sem biztos hogy tĂ©nylegesen jĂł lett volna. Újonnan is 12.000 Ft körĂŒl mennek, de az sem kimondott AlfĂĄba, hanem mĂĄs mĂĄrkĂĄk, Ășgy hogy inkĂĄbb kicsit dolgoztam vele, Ă©s nem kerĂŒlt semmibe.
Az eredeti tudtommal Ășgy mƱködik hogy minden 5. alkalommal mossa a fĂ©nyszĂłrĂłkat ablakmosĂĄskor. Emellett csak ha Ă©g legalĂĄbb a helyzetjelzƑ.
Na most erre a szĂĄmolĂłs dologra nekem nem volt szĂŒksĂ©gem, mivel Ășgy is a bajusz kapcsolĂłt elƑször csak pĂĄrszor röviden meghĂșzom, hogy felĂ©rjen a vĂ­z, Ă©s csak akkor mosom folyamatosan ha mĂĄr permetezi a szĂ©lvĂ©dƑt.
KimĂ©rtem minden, Ă©s kicsit ĂĄtalakĂ­tottam egy 2 relĂ©s megoldĂĄsra, ami ugyan Ășgy csak akkor moss ha Ă©g a helyzetjelzƑ legalĂĄbb.
Ehhez kellett két relé befogadó håz. Egy is megtette volna, csak nekem eltört az eredeti az autóban és így cserélve lett a törött.
Csinåltam egy nagyon komoly tervrajzot hogy könnyebb legyen le követni szerelés közben :) :D

 
>> Tuning és extra2019-07-20

A duda mƱködik.
LĂ©gzsĂĄk ellenƑrzƑ prĂłba következett. Itt csak rĂĄ kellett dugni a csatlakozĂłt, mivel ugyan az mint a 146-Ă©.
Ezeknek a 156 kormånyoknak betegsége lehet hogy az íves részén a meleg hatåsåra kiegyenesedik az anyag.
HƑ fuvĂłval vissza lehet hajlĂ­tani, de csak az elsƑ forrĂł nyĂĄri napig jĂł. Úgy hogy meg lett kötve befelĂ©re.
Kellett sajnos hĂ©zagolni is, mert nagy volt a rĂ©s. 3 db ilyen lĂ©gzsĂĄkom van, Ă©s mindegyikkel Ă­gy nĂ©zett ki, hogy belĂĄtni a lĂ©gzsĂĄk oldalĂĄhoz. Ez a profil csak be van tömve oda, Ă©s a feszĂŒlĂ©s vĂ©gett ott is marad. Nem kellett ragasztani.

Az ĂĄtalakĂ­tĂĄs hĂĄtrĂĄnya ha ez hĂĄtrĂĄny, hogy kB. 3 cm-el közelebb kerĂŒlt a kormĂĄny fogĂĄsa, Ă©s ugyan Ășgy a bajusz kapcsolĂłk tĂĄvolabb, de Ă©n mĂ©g Ă­gy is simĂĄn elĂ©rem a bajusz kapcsolĂłt egy indexelĂ©shez. Majd ha hasznĂĄlva lesz az autĂł, kiderĂŒl hogy mennyire lesz kĂ©nyelmes a vezetĂ©s.

 
>> Tuning és extra2019-07-20

Rå mértem a csavar lyukak helyét.
Kapott alĂĄtĂ©teket a kormĂĄny hĂĄtoldala a hĂ©zagolĂĄshoz, mert a Ă­gy az alĂĄtĂ©ten tĂĄmaszkodik fel a kormĂĄny, nem a közte lĂ©vƑ kĂĄrpit anyagon amin Ășgye nem lehet meghĂșzni a csavarokat, mivel elƑbb utĂłbb összĂ©bb szorĂ­tja az anyagot Ă©s a csavar meg lazulhat.
Csavarok bele.
2 kontra anya, bĂĄr eredetileg csak Ă­gy simĂĄn 4 csavar fogta, de biztos ami tuti alapon.
Jött a kĂĄrpit anyag rĂĄ, belĂŒlre is, mert ott egy fĂ©m fĂŒl tĂĄmaszkodik fel, Ă©s jobb ha nem Ă©rintkezik.
Majd felrakås utån a duda åt kötése.

Folyt. Köv.

 
>> Tuning és extra2019-07-20

ElsƑ körben a lĂ©gzsĂĄk tekercset cserĂ©ltem, mert a rĂ©gin a 3 tartĂł fĂŒlbƑl csak egy volt meg.
Egy kĂŒlsƑre nem szĂ©p ĂĄllapotĂș kormĂĄnyt be ĂĄldoztam a szĂ©tvĂĄgĂĄshoz.
A fa kormĂĄny kiszerelhetƑ belsejĂ©t is alakĂ­tani kellett hogy a felesleges Ăștban lĂ©vƑ rĂ©szek lekerĂŒljenek.
Folyt. Köv.

 
>> Szerviz2019-06-18

KlĂ­ma csƑ javĂ­tva, + 1 tömĂ­tĂ©s is ludas volt. SzivĂĄrgĂĄs keresƑ spray-el mutatta bajĂĄt. IdƑvel kiderĂŒl hogy jĂł vagy sem. ElƑtte negyed Ăłra alatt elvesztette a nyomĂĄst. Most egy Ăłra elteltĂ©vel mĂ©g meg maradt.
A fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłhoz is bejött a 'b' terv, Ă©s a motorrĂłl felfelĂ© a tartĂĄly vĂ­zszintje felett van egy 'Y' elĂĄgazĂĄs, aminek az egyik fele a szĂłrĂł fejekhez folytatĂłdik, a mĂĄsik egy vak vĂĄgĂĄny amibe csatlakoztatva van egy vissza csapĂł szelep, Ă©s Ă­gy mĂĄr csak akkor jön a vĂ­z a szĂłrĂł fejekbƑl ha a motor dolgozik, Ă©s nem szĂ­vja ki az összes vizet a tartĂĄlybĂłl, mivel levegƑt enged neki, amikor nincs nyomĂĄs. MĂĄs motort is prĂłbĂĄltam, de abban sem volt zĂĄrĂł szelep, igaz az nem ehhez a tĂ­pushoz valĂł volt. Erdetim nincs sajnos, lehet az mĂĄskĂ©pp mƱködött.
A beĂĄzĂĄs is megszĂŒnt Ășgy nĂ©z ki, kB 10 liter vĂ­z a szĂ©lvĂ©dƑre öntözƑ kannĂĄbĂłl Ă©s semmisem folyt be az utas tĂ©rbe.

 
>> Szerviz2019-06-11

Az elƑzƑ klĂ­ma pĂĄrologtatĂł eresztett, hallani lehetett. Kapott mĂĄsikat, szĂ©p hibĂĄtlan darab. Evvel ott nem ereszt, de közben talĂĄltam mĂ©g egy lyukat, a motortĂ©rben egy kis csƑ darabka, aprĂł tƱ vastagsĂĄgĂș pontban. MĂĄr ki lett szerelve Ă©s megy el hegesztĂ©sre. UtĂĄna remĂ©lem a legjobbakat.
A beĂĄzĂĄs oka is kiderĂŒlt. A vĂ­z lefolyĂł csƑ mellett el folyt a vĂ­z Ă©s Ă­gy be a tƱzfalnĂĄl az utastĂ©rbe. EzĂ©rt volt a padlĂł kĂ©t helyen ki rohadva.
Vissza kerĂŒlt, de mĂĄr tömĂ­tƑ pasztĂĄval.
Volt egy felĂŒleti rozsda a vĂ­z elvezetƑnĂ©l, javĂ­tva.
A pollen szƱrƑ is Ășj, sajnos jĂł ĂĄra is volt, mert mikor vettem csak gyĂĄrtĂłt nĂ©ztem ĂĄrat nem. KB 3x ĂĄra volt a többihez kĂ©pest. Persze egybƑl hĂĄrmat vettem, miĂ©rt is ne :D
Úgy hogy a levĂ©l rĂĄcs össze lett rakva, hogy ne legyen gond ha esne az esƑ. Eddig okes, majd kiderĂŒl mit alkottam :)