Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- Típus:146 2.0 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Kék
*Bal oldali féltengely már kattogós volt már enyhe kanyarodásnál is, és kezdte megadni magát. Csere bontottra aminek hangja sincs és a pórvédő harmonikák is jók + a féltengely végére új anya
*nyomás szabályzónál kicsike olaj folt, komplett csere csövekkel és kitakarítással + kipufogó pasztát kapott tömítésnek az alap tömítés mellé
*A következő ami még cserélve lett , azaz EGR + a hozzá tartozó csövek repedés végett
Kicsit erőteljesebben füstöl az autó, ezért is cseréltem a dolgokat mint hogy csak takarítsam és pasztázzam. Ha meg nem változik és ugyan olyan mint előtte akkor a régiek megmaradnak alkatrésznek. Aztán folytatás következik...
*Olajcsere előtt kapott motor öblítő adalékot amivel 10 percig járt alapjáraton ahogy az elő volt írva
*Eresztett az olajteknő, így hát lett új tömítés és ki lett takarítva az olaj szivattyú szűrője is
*Liqui moly 10w40 Diesel motor olaj
*Mann Filter olaj szűrő és levegő szűrő
*Új olaj nyomás mérő a digitális mérő órához
*4 db új H1 izzó, tompított és reflektor. Evvel nem olyan sárgás a világítás
*Az erős helyzetjelző ki került belőle és vissza ment két új sima, na ez viszont sárga mint ahogy gyárilag
*Cserére szorult a jobb belső kormány összekötő is
Óra állás : 346000 km
Bontott db-okra cseréltem mind a 4 porlasztót, mert már nagyon elkezdett füstölni, főleg hideg motorral. Amik bent voltak porlasztók, abból az egyik nem volt rendesen meghúzva mint kiderült. Kiszerelés után kivettem az alátéteket és kipucoltam mindent majd ment vissza a másik 4 porlasztó. 17es és 27es kulcsok kellenek hozzá. A 27es az egy hosszított dugókulcs volt hogy könnyen ki lehessen szerelni.
Felkerültek a hátsó felnikre is a gumik, így most meg van a szeretett nyári szett :)
A két hátsó felni volt görgőzesen, mivel az előző peres gumi nem sokat védett, és lett bennük hiba. Ezért is cseréltem nagyobb oldalfalu gumikra a régieket.
Elkezdett szorulni a váltás, először ellenőriztem egy olaj szintet ami rendben volt, úgy hogy bíztam benne hogy a rudazat kenési gondja okozhatja. Leszereltem a kipufogót, aztán le engedtem az alagútban a váltórúd és kézifék tartó konzolt, minden csavar a helyén, tehát meg zsíroztam és jó lett. Most újra könnyű ;-)
Jorjie cartárstól megvettem a gyári dísztárcsákat, aminek örülök hogy lett és hogy jó állapotban vannak :) 4000,- + posta. Van még egy szett dísztárcsa, gyári, de azokat meg le kell fújni mert kopott állapotuak, tartalékba lesznek.
Hirtelen jött a gumi váltás, mert a téli gumi bal elől szál szakadásos lett :/ érintőlegesen hozzáért egy magasabb patkához kB 5 km/h-val. Nem gondoltam volna :/. Pont ma jött meg Jorjie cartárstól a gyári dísztárcsák, amit köszönök neki ;) KB. egy fél hónapra még feltehettem volna őket