Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĹ‘l a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokolják a tĂpust - Évjárat:1996
- SzĂne:KĂ©k
Elindultunk a TS-be a bĹ‘r ĂĽlĂ©sekĂ©rt mikor a mĂşltkori hengerfejezĂ©s után ott maradt a blokk hátulján egy fekete rongy, Ă©s Ăgy a városozos 400km után mikor Ă©pp meszire mentĂĽnk volna, elkapta a hossz bordás szĂj a rongyot Ă©s vitt mindent.
Feltekerte a vĂzpumpara Ă©s az nem tudodt tovább forogni, el kezdte Ă©getni a szĂjat Ă©s elszakadt. Ez kB 10mp alatt törtĂ©nt, Ă©reztem is az autĂłn mikor elkapta a rongyot hogy egy picit megfolytotta, de akkor mĂ©g Ăgy hirtelen gondolni sem lehetett arra hogy az mi volt. Az Ă©kszĂj is sĂ©rĂĽlt, Ăgy hát kapott ma Ăşj Ă©kszĂjat Ă©s hossz bordás szĂjat. Most Ăşjra jĂł, már csak negatĂv sarut kell cserĂ©lni mert közben az el öregedett Ă©s elrepedt. Hát szerencse a szerencsĂ©tlensĂ©gbe hogy mĂ©g itt helyben törtĂ©nt, nem több száz kilomĂ©terre.
-Kábelek becsövezĂ©se Ă©s rendezĂ©se a kĂ©t nyĂşlványon Ă©s a vĂzhĂĽtĹ‘ mögött az adagolĂł körĂĽl
-Ăşj vĂz tartály
-ventilátor motor védő burkolata is felkerült (eredeti szép darab)
-találtam itthon gyári üzemanyag fűtőt, be is került de még rá kell jönni miért nem kap áramot. Lehet hiányzik valahonnan relé vagy csak a hideg érzékelő van benne. A csati már bent volt hozzá eredetileg
-kapott akkumulátor vĂ©dĹ‘ burkolatot, gyári csak fordĂtva lehet felrakni, de nem gond. A kivágások helye Ăgy passzol.
A klĂmám kiderĂĽlt hogy a párologtatĂłnál ereszt, Ăşgy hogy lesz egy műszerfal kibontás
A hengerfejezés is jó lett az eddigiek szerint.
Az hideg indĂtások nem tĂşl meggyĹ‘zĹ‘ek voltak, mintha fel levegĹ‘södĹ‘tt volna az ĂĽzemanyag rendszer, ami simán elkĂ©pzelhetĹ‘, ennek eredmĂ©nyekĂ©nt hidegen kopogĂłs hangja volt Ă©s magasabb fordulaton fĂĽstölt a prĂłba Ăşton.
ElĹ‘ször adagolĂł beállĂtásra gondoltam mivel ilyen sokáig nem lehet levegĹ‘s gondolván, de mikor lekerĂĽlt az ĂĽzemanyag szűrĹ‘ akkor látva hogy csak fĂ©lig volt ĂĽzemanyaggal. Feltöltöttem.
A tegnapi nap jól is indult, nem is volt kopogós hangja és a tükörben semmi füstöt nem lehetett látni.
Majd a folytatás kiderül hogy csak ennyi volt a probléma, vagy csak tegnap jó napja volt :)
A váltó olaj szint rendben van, később ránézek hogy esetleg a bal féltengelynél minden rendben van szivárgás ügyileg
A Kipufogó csatlakozó : össze hegesztés helyett maradt a bilincses megoldás. Eddig jó, és nem fúj ki.







Ăšjra összeállt a motor. Be indĂtás után járt egy 20 percig Ă©s a buborĂ©kok nem jelentkeztek. MĂ©g pár dolog van amit megcsinálok Ă©s Ăşjra az utakon ;-)







Akkor szétszedés...
Holnap ha minden a tervek szerint alakul akkor ketyeghet.
Amik kellenek a javĂtáshoz:
-Ăšj tömĂtĂ©sek, csavarok
-3 db Ăşj szelep
-8 db új szelep szár szimering
-4kg fagyálló /hogy inkább több legyen mint kevesebb
Szelepek záródása ellenőrizve / becsiszólva











Hát a szervó olaj is sikeresen tiszta lett. Kapott egy átmosást.
A szivattyĂşnál tölcsĂ©rbe töltöttem az olajat, a másik fele meg egy flakonban vĂ©gzĹ‘dött, Ă©s Ăgy átmostam a szervĂł rendszerĂ©t. Volt segĂtsĂ©gem aki tekergette a kormányt ide-oda :)
A hűtĹ‘vĂznĂ©l már mondhatni sima desztillált vĂz van csak többszöri átmosással Ă©s ugyan olyan mĂłdszerrel mint a szervĂł esetĂ©ben, csak itt nem járt a motor. A beltĂ©rbe vezetĹ‘ vĂzcsĹ‘ lett megszakĂtva Ă©s innen onnan kapta a vĂzet, közben a hűtĹ‘ alsĂł rĂ©szĂ©nĂ©l le volt oldva az alsĂł vĂzcsĹ‘ ami egy gyűjtĹ‘ edĂ©nybe vĂ©gzĹ‘dött.
Közben már most az elmĂşlt idĹ‘szak Ăłta egyre jobban mutatkozik hogy hengerfejes szegĂ©ny, mivel elkezdett enyhe kis pezsgĹ‘fĂĽrdĹ‘ lenni a kiegyenlĂtĹ‘ tartályban.
Úgy hogy még nincs vége a mókának :)
A váltĂł olaj szint ellenĹ‘rzĂ©s Ă©s a kipufogĂł csatlakozás össze hegesztĂ©se mĂ©g Ăgy tolĂłdik.



TurbĂł Ă©s generátor eddig cserĂ©lve. Ăšj tömĂtĂ©s a turbĂł Ă©s a leömlĹ‘ között. IndĂtáskor jĂłnak tűnik, a többi majd kiderĂĽl közĂşton ;-) mĂ©g pár dolog elmaradt.... Addig is most pihen mĂ©g :)


Újra kékes füstöt nyom szegény alfi.
UtolsĂł prĂłbálkozás a turbĂł csere. Ha Ăgy sem lesz jĂł akkor sajnos hengerfej gond lesz. A turbĂł ami felkerĂĽl az nagyobb mint volt, elmĂ©letileg 164es alfárĂłl valĂł, de utĂłlag egy 46oson volt.
A turbo után a leömlőben és az első dobban olaj található, remélem hogy nem a turbó előtt dolgozza bele a kipufogóba.
A másik jel ami utalhatna hengerfej problémára a habzó fagyálló, csak váljon mentségére hogy a pár napja leszedett fagyálló ami flakonban van megrázva is habzik, úgy hogy lehet a fagyálló ideje járt le. Kap egy átmosást aztán új fagyállót.
A szervĂł olajam szĂĽrke szĂnű, ami rĂ©gi problĂ©ma. MĂ©g megvĂ©telkor is olyan volt, kapott egy átmosást, aztán Ăşj szervĂł olajat mĂ©g 5 Ă©ve, de az is egybĹ‘l szĂĽrke lett. Most van tiszta levett bordĂł szervĂł olajam, amivel szintĂşgy át lesz tisztĂtva. Majd kap Ăşjat Ă©s ha az is szĂĽrke lesz akkor Ăşgy marad 5 Ă©vig :)
KikerĂĽlt a generátor, de már másik kerĂĽl vissza mert hidegen nyikorog vagy csĂşszik a szĂj, kB 2 percig. A szĂj nem olyan rĂ©gi Ă©s meg van feszĂtve mĂ©g is van ilyen problĂ©ma. CserĂ©s darab majd kiderĂĽl mit produkál.
A múltkori balos féltengely csere után most észre vettem egy csepp váltó olajat a féltengely és a váltó csatlakozásánál. Lehet hogy csak meg állt ott a váltó olaj szerelés közben, vagy szivárog :/ mindenesetre váltó olaj szint ellenőrzés lesz
HĂ©tfĹ‘n folyt... JĂł kis nap lesz :) + Ăşj tömĂtĂ©s a turbĂł Ă©s a kipufogĂł csatlakozásnál, Ă©s a rezor - elsĹ‘ dob között is.
Ha majd belefér az időbe akkor az első dob után a kipufogó csatlakozásánál össze lesz hegesztve a kipufogó, mivel kicsit kifúj ez az egyik a másikba csúsztatott csatlakozó








A baloldali lámpa magasságát akartam volna feljebb állĂtani, de nem akart feljebb menni, viszont le sem esett, hogy maga elĂ© világĂtson. Kiszereltem, aztán lámpa bĂşrát le Ă©s kiderĂĽlt hogy eltört a ház amiben benne van az állĂtĂł fej vĂ©ge. Csere bontottra.
A kábelek szigetelése is rossz volt, ledobta a gyári védőréteget. Be lett tekerve szigetelő szalaggal a biztonság végett.
A jobb oldali lámpa szigetelése is néhol rossz volt, de sokkal jobb állapotban mint a bal oldali, szintúgy szigetelve.
A jobb első index lámpa búrája leesett kiszerelés közben, az újra lett ragasztva.
VĂ©gĂĽl be lett állĂtva a lámpa magasság is. Most már jĂł :)
A fĂĽstölĂ©s vĂ©gett egy picit visszább állĂtottam a fĂĽstcsavaron, most aligha látszik valami fĂĽst lepadlĂłzáskor. Kicsit lomhább, 2500as fordulattĂłl kezd el hĂşzni igazán. Városban teljesen jĂł lesz Ăgy :)



A mĂşltkori csere után kiderĂĽlt hogy az egyik porlasztĂł alatti alátĂ©t már nem olyan jĂł, Ă©s ki szivárog az ĂĽzemanyag. Most ki lett cserĂ©lve Ă©s eddig okes. Már kevĂ©sbĂ© fĂĽstöl a kis TD. Mondhatni hogy egĂ©szsĂ©gesen.... RemĂ©lem Ăgy is marad :) mindenesetre kapott Ăşj Ăśzemanyag szűrĹ‘t Ă©s mĂ©g 50km-rel ezelĹ‘tt a Liqui moly-tĂłl egy ĂĽzemanyag rendszer tisztĂtĂłt. Majd szĂ©pen kidolgozza magát Ă©s meglatjuk.

2
764
FĂłrum
Friss topicok
- Spider
- EgyĂĽnk-igyunk, amĂg teh...
- A jövő Alfái
- A Stellantis menedzsmen...
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
- Alfás cuccok, kiegĂ©szĂt...
- Filmek
- Alfa reklám
- Forma-1
Tagok
Ăšj tagjaink
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8
- Biaaa
- Steve Luki
- jimmy64
- alfáspingvin
- Lassúnézésű