Tagok >> Alejandro >> 159 1.9 JTS Berlina >> Blog
- Típus:159 1.9 JTS Berlina
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:fekete (nero oceano)
Eljött az idő az emblémák lecserélésére, amik már az autó behozatalakor is olyan rossz állapotban voltak, hogy emblémás matricákkal ragasztottam le...
Facebookon valamelyik Alfás csoportban egy cartárs árult megfelelő emblémákat, kiváló áron, és tényleg szépek.
Az kicsit meglepett, mennyire papírvékony kis fémlemezből vannak sajtolva, de amiket leszedtem is ugyanilyenek voltak.
A csere rém egyszerű volt és gyorsan ment: a régiket le kellett feszegetni, a hátramaradt kétoldalú ragasztót eltávolítani, zsírtalanítani, és az újak már ragaszthatóak is voltak a helyükre!
Az eredmény magáért beszél!
9 hónap és 11e km futás után megtörtént a második olajcsere, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Mivel legutóbb a láncszettek cseréjekor kiderült, hogy eléggé olajsáros a motor, ezúttal az olaj szintetikusra cserélése és előtte a motor olajjáratainak belső tisztítása mellett döntöttem.
Sem az olaj, sem a szűrők végül nem az eredeti elképzelésnek (Xado SM/CF 5W-40, illetve gyári minőségű Sofima szűrők) megfelelően alakultak, több okból sem, de végül így is minőségi cuccok kerültek bele.
Ezúttal a műveletet nem sajátkezűleg hajtottam végre, hanem a szervízben ahová hordom a kocsit, elsősorban a motor belső mosása miatt. Ha ne adj isten leváló pakkok miatt az olajszivattyú szűrője eltömődött volna, akkor már ne kelljen az autót a műtét helyére külön bevarázsolni, hanem legyen helyben. Szerencsére a félelmem alaptalan volt, problémamentes volt a művelet.
- motormosó: Xado Atomic Vitaflush
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Müller
2014. májusában nagyszervíz keretében lett többek között cserélve mindkét komplett vezérműláncszett (1 a bütyköstengelyekhez, illetve 1 a kiegyenlítő tengelyhez) autósboltban számlára vásárolt angol FAI TCK5 és TCK3 szettekre.
7 hónap és ~10e km megtételét követően elkezdett indításkor erős fémes csörgés hallatszódni a motortérből, ami 4-5 perc alatt megszűnt. Végül a szervízben derült ki, hogy valamelyik lánc lesz, így megismétlődött a tortúra, az autó szét lett kapva ismét.
A kiegyenlítő tengely láncszettjének hidraulikus láncfeszítő patronja (a képen látha kis szar) adta meg magát: a láncfeszítőt visszaengedte a leállítást követő hosszabb álláskor az olaj patronból való kifolyásával, pedig visszaengedni azt nem szabadna neki... Ráadásul a lánc már 2 árkot vájt bele...
Tanulva a hibából FEBI márkájú komplett láncszettet vettünk 48 % kedvezménnyel, a hibás szett meg ment vissza a boltba, onnan a gyártóhoz bevizsgálásra, a garancia keretében ugyanis pénzvisszatérítésre megyek.
UPDATE: elismerték a garanciális hibát, visszafizetik a szett árát (~38e Ft)!
A szerelőm (Balogh Peti) döbbenetesen korrekt volt: nem fogadott el egy fillért sem, mondván, hogy 10 hónapja ezért már egyszer fizettem, és most az autó beszart, ismét láncszettet kellett cserélni... (ráadásul ez a lánc fut belül, tehát a bütyköstengelyek láncát is le kellett venni).
Na ez a ritkán tapasztalható hozzáállás...
Bontott autóból sikerült beszereztetnem jó áron jó állapotú, bézs színű bal első komplett biztonsági övet, mivel az enyémen szakadás volt, ahol elkezdett foszlani. Mivel ez se nem túl esztétikus, se nem túl biztonságos, ezért úgy döntöttem, cserélni fogom alkalomadtán. Most volt alkalom rá 16e Ft-ért...
A beszerzett öv sokkal szebb állapotú, de eléggé elkoszolódott, amit majd ráérősebb időmben elkezdek orvosolni. Aztán még ráérősebb időmben majd elkezdem az autó belsejét a bal oldalon lebontani, mert a biztonsági öv cseréhez az első és hátsó ajtónyílás küszöbeit, de még a hátsó ülést is ki kell szedni...Jó móka lesz! :)
Ajándékba kaptam hozzá egy bézs színű ajtóbehúzó mélyedésbe való gumi takaróbetétet, amiből 1 darab hiányzott az autóból, az eBay-en pedig 5-6 ezer forintokért láttam postaktsg nélkül. Ez így jobban megérte! :)
Kisebb rohangászást követően sikerült vásárolnom használt Alfa 159-es acélfelni szettet (J7x16, 5x110/65, ET34). Nem volt rossz állapotban, de itt-ott rozsdásodott, és mivel túl lelkesen estem neki a helyreállításnak, így belebonyolódtam: túlságosan megcsiszoltam, túl sok helyen, majd rozsdátlanítottam, passziváltam több körben. Így aztán kompletten elől-hátul+az éleken újra kellett festenem (képek előtte és utána).
Költség: 28.000 Ft + rozsdamaró + festékspray
Vettem még használt téligumit is a neten, Pirelli Sottozero Winter 210, 2011. 30. heti a teljes garnitúra. Úgy tűnik szerencsém volt, a gumik nagyon szép állapotúak, 6-6,5 mm a profilmélység.
Költség: 30.000 Ft
Tegnap és ma az alábbi elektromos hibajelenségek kerültek orvoslásra:
- hátsó rész világítások (j.h. féklámpa, j.h. belső helyzetjelző, ködzárófény, tolatólámpa, csomagtérvilágítás): csomagtérfedélben futó kábelköteg szakadt vezetékeinek ideiglenes javításával, forrasztásával
- fenti javítások a hegymenetasszisztens időszakos hibájának, elérhetetlenségének megszűnését eredményezték
- tolatóradar hibájának, elérhetetlenségének helyreállítása: hibás szenzor cseréje bontott alkatrésszel
- bal hátsó ablakemelő működésének helyreállítása: becsípődésgátló szenzor javítása
- autó átvizsgálása emelőn, futóműellenőrzés
- hibakódkiolvasás, -törlés
Fentiekkel minden elektromos parajelenség megszűnt és helyreállt a normál működés!
A jobb oldali tompított fényszóróm egyszer csak megadta magát. Mindenféle elektronikus parajelenség rémképe villant át az agyamon, mivel egyéb elektromos hisztiket tapasztalok egy ideje, egyre erősödő mértékben. A pánik elhatalmasodása előtt egy józan pillanatomban szerencsére kiszedtem az izzót és megcseréltem a jobb oldalival.
Megnyugodtam, csak az izzó halt meg, úgyhogy gyorsan vettem egy párat: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%. El nem vagyok ájulva tőle, de megteszi.
Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...
Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.
Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.
A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.
Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).
Meghajtó szíjakból is kapott újakat.
A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.
Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!