Tagok >> Alejandro >> 159 1.9 JTS Berlina >> Blog
- Típus:159 1.9 JTS Berlina
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:fekete (nero oceano)
Tervszerű karbantartás:
13 hónap és közel 14e km megtétele után a szokásosnál később lettek cserélve a szokásos dolgok:
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (MANN C18003)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)
Check engine hibaüzenet (hibakód: 1 és 4-es henger gyújtáshiba):
Az előzmények már tavalyiak, amely a hibaüzeneten és hibakódon túl a motor érezhető és hallható egyenetlen járásán, a kocsiszekrényben is egyre erősebben érezhetően állandósult. Akkor a gyújtógyertyákat lecseréltük. Aztán egy cartárs jóvoltából kaptam egy használt Bosch gyári gyújtótrafó sort. Az egyenetlen járás ezzel is megmaradt, de a hibakódkiolvasás már csak a 4-es henger gyújtáshibáját mutatta. Ezúttal kapott bele egy harmadik trafósort. A gyújtáshiba megszűnt.
Cserélni kellett:
- Gyujtótrafó sor (Bosch 0 221 503 469)
+ szükséges lett még:
- Szívókönyök tömítés (Victor Reinz 71-38832-00)
Szegény keverék:
Fenti problémát folytatva az egyenetlen járás megmaradt, és a lamda szondák értékei szegény keverékre utaltak. Az eredeti gyári injektorok kiszerelésre kerültek, és kaptak ultrahangos és vegyi fürdős tisztítást.
A motor járása egyenletessé vált, a lamda értékek helyreálltak.
Első fék:
Az első fék felől fékezéskor fémes csattanó hang volt hallható mindkét oldalról, főleg ha előremenetből hátramenetre váltva fékeztem vagy fordítva, majd már folyamatos előre menetnél is egyre gyakoribbá vált. Úgy tűnik a féknyeregben van annyi kopás, hogy a fékbetétnek van egy kis mozgása. Egyelőre kapott egy feszítőrugót, most a jelenség majdnem megszűnt, a mentirány váltást követő első fékezéskor jelentkezik még.
Meglátjuk...
Első futómű:
Rövid ideje először balról, majd néhány hétre rá már jobb előlről is borzasztó nyöszörgés hallatszik az utastérben, ami odakint is hallható. Hidegben (~5 C fok alatt) nem hallható, felett keserves. Megállapították, hogy a tavaly márciusban cserélt első felső lengőkarok (RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH) kínlódnak. Szilikonspray sem segít. Egyelőre még csak a hang borzasztó és teszi a dolgát, de várhatóan már azt sem soká. Ilyet többet nem teszünk bele.
Munka:
motorolaj+szűrők csere; első fékek átvizsgálása, féknyergekbe feszítőrugó felhelyezése; első futómű átvizsgálása; hibakódkiolvasások; gyujtótrafósor cseréje (gyújtáshiba); injektorok ki- és beszerelése, ultrahangos és vegyi tisztítása (szegény keverék); szívókönyök tömítés cseréje; csomagtérfedél kábelköteg gumicső cseréje
Km óraállás: 135 889
Cserés lett az ablaktörlő lapátom.
Magnetti Marellit vettem, a márka minimum illik az Alfához.
Méret: 580/450 mm.
Egy hónap használat után nincs vele gondom.
Akkumulátor (AUTOPART Galaxy SMF 72Ah 700A) a Starterakkutól.
Akksi: 27e
Munkadíj: 2e
Km óraállás: 126 876
Sort kerítettünk a gyújtógyertyák cseréjére két okból:
- az előző csere óta eltelt 5 év / közel 60e km
- egyenetlen motorjárás, ami a motorhiba visszajelző felvillanását okozta időnként, majd 'Have engine checked' figyelmeztető üzenetet küldött.
Hibakód kiolvasás: 1-es és 4-es henger gyújtáshiba
Remélhetőleg nem kell továbbmenni a hibakeresésében...
Km óraállás: 126 282
Rendszámtábla világítás ledesítés az Aliexpress jóvoltából:
- WMMWMD 2018 4Pcs Big Promotion Canbus Error Free T10 194 501 W5W SMD COB LED High Power Car Auto Wedge Lights Parking Bulb Lamp DC12V
https://www.aliexpress.com/item/32803759625.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKS8elo
Tapasztalat: szép a fénye, de nem CANBUS-os, a fedélzeti computer hibaüzenetet dob.
Tervszerű karbantartás:
- Motorolaj (FUCHS Titan Supersyn 5W-40)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Pollenszűrő
Olajfolyás:
Az autó alatt a motortérnél olajfoltok jelentek meg. Mint kiderült két forrásból, amiket cserélni kellett:
- Vezérműdekli tömítés
- Vezérműlánc feszítő patron
+ szükséges lett még:
- Szelepfedél tömítés
Első futómű:
Bal oldalról erősödő kopogás volt hallható a kisebb úthibáknál. Szükséges volt cserélni:
- Lengőkar (első, felső, RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH)
Hátsó fék:
A hátsó féktárcsa már szépen kivállasodott, betétekkel együtt újakat kapott:
- Féktárcsa (hátsó, BOSCH 986 479 378)
- Fékbetét (hátsó, BOSCH 986 424 775)
Munka:
motorolaj+szűrők csere, hibakódkiolvasás, vezérlés javítás: láncfeszítő patron cseréje, tömítések cseréje, első futómű átvizsgálás, első fékek átvizsgálása, első felső lengőkarok csere, hátsó fékek átvizsgálása, hátsó féktárcsa+fékbetétek csere
Km óraállás: 121900
A tompított fényszóró, ködfényszóró és helyzetjelző után sor került az országúti fényszóró ledre váltására is, a tompított fényszórónál bevált 10.000 lumenes típussal, az Aliexpressről:
- PAMPSEE New Upgrade Mini size H7 Car LED Headlight Kit 50W 10000LM/Set 6500K
https://www.aliexpress.com/item/PAMPSEE-New-Upgrade-Mini-Canbus-H4-H7-Car-LED-Headlight-Kit-50W-10000LM-Set-H1-H11/32903706016.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4f7b4c4dLxTJHn
Ennyit még nem szidtam az olaszokat, mint most! Borzasztóan nehezen hozzáférhető az országúti lámpatest, benne az izzó, ráadásul olyan hülye páros feszítőrugó megoldással, ami nem könnyíti meg a nőgyógyászokat megszégyenítő kéz- és ujjügyességgel rendelkező izzót cserélni próbáló szerencsétlent.
Az első tíz perc után arra jutottam, hogy szégyen ide-szégyen oda vagy maradnak a halogén izzók a helyükön, vagy elviszem szerelőhöz, majd az csodát tesz. Aztán másnap ismét nekifutottam és a kitartásnak meglett az eredménye, a jobb oldali összejött.
A bal oldali viszont sokkal rosszabbul hozzáférhető, ezért megpróbáltam kiszerelni az egész fényszórótestet. Hamar zsákutcába kerültem, mert ha jól láttam, a lököst ehhez le kellene szedni. Viszont a lámpatestet rögzítő két csavar kihajtásával olyan 3-4 cm-es játékra nyílt lehetőség a lámpatest mozgatásával, és ez pont elég volt!
Csak hülyéknek ajánlom! :)
Egyébként ezzel lezártam az autó elejének ledesítési folyamatát, és utólag nagyon tetszik.
A ledesítési folyamatnak nyilván az egyik legfontosabb állomása a 159-ben gyertyaként pislákoló halogén tompított fényszóró fejlesztése, LED-re váltása volt.
A 2018. október közepén az Aliexpressről rendelt H7 izzókkal majdnem befürödtem, az 3 hónap alatt érkezett meg!!! De ekkorra már ajándék volt, mert időközben visszaigényeltem az árát, így a költségem 0 Ft lett.
Ezt rendeltem, elvileg ez az átlagnál erősebb, 10000 lumenes led:
- PAMPSEE New Upgrade Mini size H7 Car LED Headlight Kit 50W 10000LM/Set 6500K
https://www.aliexpress.com/item/PAMPSEE-New-Upgrade-Mini-Canbus-H4-H7-Car-LED-Headlight-Kit-50W-10000LM-Set-H1-H11/32903706016.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dqPCmVx
A fénye ennek is szép fehér, egyezik a ledes ködlámpáéval és ledes helyzetjelzőével. Laikus felhasználóként értékelve fényerejét tekintve a halogénhoz képest fényévekkel jobb, sokkal messzebbre vetít és élesebben látszik minden.
Fontos, hogy a szemből közlekedők nem jelezték egyszer sem, hogy vakítanék, de ezt én is ellenőriztem előtte. A lámpatestbe simán befért.
A ködlámpák lámpatestjének cseréjével 2 hónappal ezelőtt megejtett ködlámpa ledesítés nem vált be, ezért az izzókat upgrade-eltem erősebbre, és nem mellesleg a gyári H1 foglalatba tökéletesen illeszkedőekre:
- Zdatt 8000LM Mini LED Car Light Headlight Bulbs 60W H1 LED
https://www.aliexpress.com/item/Zdatt-8000LM-Mini-H7-LED-Car-Light-Headlight-Bulbs-60W-H1-LED-H8-H9-H11-9005/32946342991.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.13a64c4dmmUnHb
A fénye szép fehér színű, és erős, a lámpatest burkolatában simán elfér.
Szintén Aliexpress!
Na ennek végképp semmi értelme, mégis megléptem a kilépőfény lámpatestek cseréjét Alfa Romeo emblémát vetítő projektorosra, ami beszerelés tekintetében teljes mértékben kompatibilis a gyárival:
- QCDIN for Alfa Romeo 159 2Pcs LED Car Door Welcome Light Logo Projector
https://www.aliexpress.com/item/QCDIN-for-Alfa-Romeo-159-LED-Car-Door-Welcome-Light-Logo-Projector-for-Alfa-Romeo-159/32947034839.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.13a64c4dmmUnHb
Naná, hogy Aliexpress, ráadásul még akciós is volt! Facebook csoportban 18e-ért is árulták...