BeeGee - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-07-10

A fennmaradt két zajforrásról végre kiderült, hogy melyiket mi adja. Fékezésnél a fékbetétek mozdulnak el, az pattan egyet egyet. Ez könnyen orvosolható hiba.

A csörgőszörgőskaristolós hangot pedig valamelyik szinkrongyűrű (vagy rugóslemez?) adja ki a váltóban. Első körben reméltük, hogy egy sűrűbb váltóolaj enyhíti, így kicseréltük az előírtnál egyel vastagabb olajra (Tutela ZC90) (ami nem ásványi olaj, így cserélni kell 15ezrenként). Ez nem segített sajnos, úgyhogy marad a váltó szétbontása.
Mivel a probléma nem akut, csak esztétikai hiba, ezért várakozásra intettek, egészen addig, amíg nem lesz napirenden a diffi csere.

Ráadásként tegnap este egy nyiszogó hangra lettem figyelmes. Először futóműre gondoltam, természetesen, de hazaérve megringatva az autót nem szólalt meg semmi, csak mikor becsaptam az ajtót..Gyanítom ez valami apróság, amit még talán én is tudok orvosolni :)

Hát, őszintén, nem tudom, hogy ha tartom magam az eredeti tervhez és valami régebbi örömautót veszek, akkor azzal mikor értem volna el oda, hogy önfeledten élvezzem. Valószínű egy teljes szétszerelés és összerakás után. Ahhoz képest, hogy egy teljesen jó állapotú kocsit vettem, már egy másik autó árát beletoltam a szervizébe, és mindig van valami apróság ami felüti a fejét és nem hagy nyugodni. Ha így folytatja, eléri hogy a téli szünetben ízeire szedetem szét és újra összerakatom. Max nem veszek ajándékot senkinek :)

>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-07-04

Mivel addiktív az autó, ezért hazaérkezés után majdnem az első (hetedik) dolgom az volt, hogy hazahozzam Lolát a szervizből és elvigyem még egy körre. Vasárnap délelőtt harcra készen, letisztítva várt a checklisttel, ami ez volna:

Tervezett -----------------------------------------------------------------------

Kuplung szett csere
Mintha selyemmel kitömött tálba taposnék (képek előtte és utána)
- OK

Hűtőellenőrzés
Kontakt hiba miatt nem volt első fokozat
- OK

Ablaktörlőlapátok cseréje gyárira
Mert azon van egy kis spoiler, ami rányomja az üvegre, így nem repdes el nagyobb tempónál, és egyébként is csúnyán törölt már
- OK

Hangszóró csere
Az guglit megkérdeztem, azt mondta, hogy vegyek 5x7"-es ovált előre. Így is tettem, de 4x6"-os hoztam el véletlen. Másnap kicseréltem, mégiscsak az a nagyobb, ugye. Hát, nem kellett volna, mert nem fér be előre az ajtóba. Szóval, a GTV gyári első hangszóró mérete a 4x6"-os, ha valaki cserélné épp. A nagyobb csak faragással fér be. update: Bepróbáltam a kisebbet, de az sem jó, mert idióta méretű, nem szabvány, beépítő keret kell a cseréhez. Hátulra viszont bepattant a 16,5 cm-s kerek. Mivel a legolcsóbb MacAudio Mobile szériát vettem, nem vártam semmi különöst, ám meglepően javult a hang már ettől is. Ergo, a gyári akárhogyis, de kuka egyből.
- fél siker, ha visszacserélem az oválokat a kisebbre, akkor lesz ok

Klíma ellenőrzés
A pollenszűrő úgy nézett ki, mint egy jól elhasznált porszívószűrő, ránézésre sosem cserélték még. Gáz sem volt a klímában, 26 fokos levegőt fújt 32 fokban :) Töltés után 10 fokos jött.
- OK

Műszerfal izzó
Középkonzol izzóinak cseréje.
- OK

Kopogás futóműből
Ez sajnos nem javult. További hallgatózás.

Csörgés
Ez félig megjavult, motorféknél már nem csörög, ez a kinyomócsapágy csere orvosolta. Elindulásnál, és alacsony fordulatról gyorsításnál 2500-3000ig még becsörög valami, amit még nyomozni kell. Váltó, kuplung kilőve. Egyelőre nincs ötlet mi lehet. Neked?

Nem tervezett -----------------------------------------------------------------------

Fékcső
Szépen el volt repedve a bal első fékcső. Az pedig nem megnyugtató állapot, így első pár csere. (fotó)

Izzó
Hát persze hogy kiég ez is :)

>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-27

Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.

Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-03

Most, hogy minden karbantartás befejeződött, megmértük a gyári állapotot.
Az eredmény nem okozott csalódást: 239 LE / 281 Nm.
1 ló és 8 nyúl hiányzik, ami nem mondható soknak. Minden mért paraméter kitűnő értéket mutatott.

Meg van a viszonyítási alap a tervezett optimalizáláshoz. Cél alsó hangon a GTA teljesítmény, de elégedett afelett lennék igazán - bár csodákra nem számítok.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-06-02

Lecseréltem a gyári idióta külsejű kipufogóvéget egy szebbre.
Kicsit szenvedtek vele, mert a kör kiömlőt át kellett formálni téglalapúvá, ráadásul nagy emelkedéssel. A megoldást végül a hátsó dob pár fokos elforgatása jelentette, így felső állásba került a kiömlő nyílása.
Az eredmény nem lett rossz, de most meg valahogy túl átlagos :)

>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-05-22

Bár Lola kilométerei nem indokolták, ám a kora miatt javasolt volt most megejteni a vezérlés cserét. Meg hát így illik, újhasznált autónál.

Összes görgő, szíj, tömítés és még nem tudom miken kívül vízpumpa csere, motortartó bakok cseréje, izzó cserék, fényszóró javítás és beállítás, és tucat bolha pótlása a kárpitokon.
Ja, és fehér oldalindexek installálása, ami az Autóház Budaörs lelkes csapatának a legnagyobb kihívást jelentethette a képek tanúsága szerint :) Köszi Misi, Köszi Laci! Olybá tűnt, mintha szeretnék ott ezt az autót.

Most, hogy vége a szükséges szervizeknek, nem marad más, mint az önfeledt autózás :)

>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-05-19

Autókozmetiukusnál jártunk, ahol kijavították az összes kicsi horpadást, puplit, lyukat, hibát a karosszérián. Szám szerint kb 30-at. Két napig molyoltak vele. Sajnos volt amit nem sikerült eltüntetni (karcolás) csak feltölteni. Utána még egy kis polírozáson is átesett Lola, egészen csinos lett, egy két évet letagadhatna :)

>> EgyébAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-05-08

Szokásom az autóimnak nevet adni. Mivel ingerszegény életemből nem sok ihlet csapódik rám, rendszerint a rendszámból indulok ki.
Az előző tulajnak egyedi rendszáma volt, így pénteken kaptam meg az új rendszámot: LOA.
A Loa egyébként egy voodoo kifejezés, ami a testet uraló szellemet jelenti. Az ember biztosítja az élelmet, és egyéb szükségleteket, Loa pedig az egészséget, védelmet a gonosztól és a jószerencsét. Hát úgy legyen!
Tehát a neved ezután légyen Lola.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-04-23

Tegnap megjöttek az új gumik, végre kikukázhattam a 2002-es (!) gumikat amik a kocsin voltak. Nem variáltam, a szokásos Pirelli P Zero Rosso került fel.

A levetett gumikon futóműhiba nyomai látszanak, egy állítás sürgősen elkél.

>> EgyébAlfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-04-11

Igazából a második nap volt ez, de mától indul az időszámítás.

Páran tudták már, hogy hobbiautót keresek, amit építgetni lehet, elővenni a garázsból, reszelgetni, csiszolgatni, saját szám ízére alakítani. Őszinte leszek, GTV-ben nem gondolkoztam. Illetve nem ilyen évjáratban. De mikor eljutott a füles hozzám, meg kellett nézni. Egy törésmentes, alig használt GTV a legnagyobb motorral, amiből egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány példány van itthon. Muszáj. Kicsit több, mint egy hete meg is néztem élőben. A próba út után egy kérdésem volt, mennyi az ára. Szerencse, hogy olyan ábrázatom van, amin nem látszik, hogy mit gondolok, így nem árultam el meglepetésemet az ár hallatán.
Megállapodtunk hát. Hihetetlenül korrekt eladóról van szó, álmodni se lehet jobbat. Pénteken megbeszéltük a szombati adásvételt, így első utam egy alfás találkozóra vezetett. Ott nem igazán volt időm figyelni, ismerkedni vele, csak felszínesen.

Ma reggel aztán azt csináltam, amit régóta szerettem volna. Csak én és az autó és a porszívó és a bőrápoló és a krómtisztító paszta és a törlőkendő. Bő három óra alatt sikerült is olyan tisztaságot varázsolni, amiben már jól érzem magam. Közben bilizgáltam, hajtogattam, nyitogattam, ismerkedtem a részleteivel. Aztán beindítottam. GTV-nél nem szokatlan, de nekem hosszúnak tűnő indítózás után minden felesleges fesztivál nélkül selymes-fémes hangon életre kel a motor. Nem üvölt bele az arcodba, hogy itt vagyok, csak diszkréten beáll 650-700-as alapjáratra vibráció és hangmentesen. És végre: hosszú egyes, hosszú kettes, hosszú hármas, hosszú négyes, hosszú ötös, hosszú hatos mindenhol mozdonyszerű húzással. 3000-nél kér szót Pavarotti, még csak bemutatkozik. 4000-nél szolmizál, 5000-től kezdődik a refrén.

Próbáltam ide valami jó metaforát írni, de nem tudok - mit lehet arra az érzésre írni, mikor a városban semmilyen körülmény között nem kell 3 alá váltani, de ha éppen olyanod van, 6-osban végiggurulhatsz rajta - 2-es után jöhet a legmagasabb fokozat. Nem jön zavarba, csak gyönyörűen szívja a levegőt és gyorsul határozottan. Akárhány V6 GTV-t vezettem eddig, mindig Bruce Willis jutott róla eszembe. Most sincs ez máshogy, de ez most a legjobb Willis-szerep.

Azért van mit javítgatni is rajta. A gumik például egyidősek az autóval, ami kilométerben még nem is lenne baj, de években számolva elég meredek. Ennek köszönhetően gurulgatós tempóban csak a gumit hallani, folyamatosan búgnak.. Az egyik motortartó bak el van gatyásodva, ezért kicsit szögletes a váltás. Ezt letudjuk majd a kötelező beavatási szervizen. Aztán a vezető ülés combtámasza el van hajolva. és kell még 3 azaz három db alátét a csomagtartó kárpitjához. Valahogy csak megoldom majd :) A külsőn meglátszik a város nyoma, egy-egy karc, ajtórányitással rendelkezik. Ezek kijavítása esélyesen ősz után fog megtörténni, mert az autó színe nem az igazi számomra. Addig lesz időm gondolkozni hogy mitévő legyek ezzel..

Anyu még nem tudja, hogy vettem egy "új" autót. De biztos örülni fog, hogy végre van összesen 4 ajtóm :)