Tagok >> Dévid >> 156 2.0 TS >> Blog
- Típus:156 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Grigio Chiaro metallizatto
Átnézettem a gépet, természetesen hibák garmadát találta, szép lassan orvosolva lesz mind. Kellenek féktárcsák+betétek, hosszbordás szett, fékolaj, szervo-olaj. Egyik motortartó bakom úgy tűnik elnyíródott, zörög a kipufogóm, és jó eséllyel a főtengely szimmering is megadta magát. Még nem tudni mibe fog fájni, de nem lesz olcsó, az tutti.
Ma eljutottam végre a szerelőmhöz, kicserélte az olajat, felkerült az alsó toronymerevítő, és megjavított pár apróságot.
Olajból Selenia 20K for AR került bele.
Sikeresen boltoltam Sanyi kartárssal egy garnitúra nyári gumit. Már ideje volt, mert nagyon sajnáltam már a téli gumiimat koptatni a meleg aszfalton. Addig maradnak ezek a gumik, míg nem találok ízlésemnek megfelelő felniket, vagy míg el nem kopnak... :)
Sikeresen beszereztem egy szárnyacskát az autómra. Szerintem pont a korrekt méretet találtam meg. Még a fényezés és a felszerelés várat magára, mivel úgy gondolom összeszedek még pár elemet, és együtt lesznek színrefújva, felszerelve. Azért óvatosan felpróbálgattam, hova is kerüljön majd. :)
Gondoltam ma jobb idő van, és már úgyis jó ideje izgat, miért nem világít normálisan a lámpám, így megnézegettem az izzóimat. Kezdetnek a távolsági izzókkal kezdtem, ügyesen letekertem a burkolatot, kipattintottam az izzót tartó rugót, mire a rugót tartó mechanizmus levállt a lámpáról. Nem kicsit húztam fel magam a dolgon, így a dolgok hogylétének mivoltát megállapítandó lecsattogtam a pincémbe megfigyelni hogy is néz ki a lámpa lelki élete (ugyanis van ott egy pár eredeti, gyári lámpám). Nos, nem lettem okosabb, mert a gyári (CARELLO) lámpa bélrendszere nem is igazán hasonlít az utángyártott (TYC) lámpáéhoz. Azért nagy kínok közt megoldottam, de többé biztos nem fogom piszkálni az izzót, míg ki nem ég. :) Jah, a tompított izzóim helyett vettem valami varázségőt (+50% fényerő (így nappal jól látok vele, remélem éjjel sötétben is), űrkorszaki technológia, minden autógyár ezt ajánja (pl. Geely, Zhongxing), a vizbű a zokszigént is kivonnya), éjjel kiderül mi a szitu, szerencsére legalább drága volt.
Tegnap éjjel átléptük a 150 000 km-t. Lekopogom, a kocsi szinte tökéletes, erő van benne, most pár kicsi és egy kicsit nagyobb horpadástól eltekintve még sérülésmentes is.
Fényképet nem tudok mellékelni, mert nem volt nálam gép, megállni nem tudtam, mert nem volt hol, plusz még forgalom is volt, szirénázó mentőautóval bonyolítva. Megpróbáltam telefonnal, de akkor jött a mentő, utána meg már 150001-et mutatott. :D
Ma felkerültek a téli gumik, a nyáriakat meg jó messzire hajíttattam. Talán ezek majd tapadni fognak esőben is. :)
Ma voltam futóműállításon, mivel tartottam tőle, hogy a balesetemkor elmászhatott valami. Állítólag frankón beállították, szerintem meg elqrták, mivel azóta küzdenem kell az útonmaradásért. Szerintem elviszem máshova, ahol normálisan beállítják.
Sikeresen hazahoztam a kicsikét. Mostantól óvatosan fogom tapasztalgatni a vezetését. Szívtak vele eleget, mivel a korábbi javítások kókány módon történtek.
Ma végre eljött az a nap is, hogy egy karosszérialakatos szakember kezébe adjam a gépem. Ma mentem ki Vele először az utcára mióta letámasztottam abba a bizonyos árokba. Egész jó szakembernek tartják a fickót, igaz nem is dolgozik olcsón. Majd kiderül. Azzal bíztat, hogy nem kell olyan horrorisztikus beavatkozásokat végeznie, mint amiktől félek. Azért én még maradok hitetlen, míg vissza nem kerül a garázsomba a kicsike. Remélem nem fog túl sok pénz gazdát cserélni az akció után. Azért már rákérdezett, hogy eladom-e ha összerakta. Szerintem még nem kellene, még drágák azok a gépek amiket utódként nézegetek. :)