droberto - főkép
>> AutóápolásAlfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-18

Egy kicsit - a telet tekintve - megkésve, az alábbi termékeket szereztem be az Alfához:

Akkumulátor töltő: CTEK MXS 5.0: 17 900 Ft (No Comment! Egy pici azért itt! Ja, és jó lesz az Apriskához is!)
Nanopad (ajándék): All Ride Dashboard Gel Gripper 10 x 15cm: 0 Ft (Valamire csak jó lesz. Ajándék lónak ne nézd a fogát! :))
Hólánc: Snowfox 090 rombuszmintás 12mm: 6 490 Ft (Ha kell, hát legyen. Bika 12 mm-es)
Hólapát: Autós hólapát teleszkópos alumínium nyél 50444 (Méret: 310 x 345/700 - 840 mm): 2 341 Ft (Hasznos holmi szükség esetén)
Aprópénz tartó: Lampa 65441: 396 Ft (Írány a kocsimosó...:))
Biztonsági öv párna: Alpin 74653 zsiráf: 1 046 Ft (a nőnek...)
Gumi ápoló spray: Prevent fekete 400 ml: 1 350 Ft (Próba cseresznye. Majd összeeresztem a glicerinnel)

Tulajdonképpen csak akksitöltőt akartam venni, de, hogy elérjem a 20.000,-Ft feletti ingyenes kiszállítást belelendültem a rendelésbe!

Hogy hol?

autofejlesztés.hu

CTEK-ben a legolcsóbbak, és a többi motyó sem drága. Hatalmas kínálat, bár elég sok a gagyi is!
Az ember korrekt, nagyon! Ajánlom!

>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-16

Megjöttek a még szükséges kerékőrök!
Típus: Farad B63D
Méret: M14 x 1,5 - 25 mm, 60°-os kúpszög
Anyagminőség: 10.9
Bevonat: tüzihorgany
Egyedi fej, gyári kóddal, 2 db kódkártyával. A pótfej, kód alapján, 4000 Ft-ért, mely két nap alatt megjön légipostával.

Az eladó:
Mercsényi Miklós
bmwmotorsport01@gmail.com
off :)

Az ár: 7.000,-Ft

Ja, és Made in Italia! :)

Mivel a váltógomb eredeti bőrözése nem felelt meg elvárásaimnak (az ember gyűrűje kidörzsölte), ezért azt újrabőröztettem a kecskeméti Fellser Kft.-vel.
A váltógomb leszedése, a felső kupak leppattintása után, egy M6-os csavar kitekerésével megoldható.
A bőrös cég vérprofi társaság, de sajnos azt kell mondanom, hogy én csak a második nekifutásra jutotottam velük dűlőre. Elsőre nem sikerült velük megértetnem, hogy a gyári állapot sem volt rossz, csak én hibátlant akarok! Konkrétan: a varrás ferde volt, és az nem elől volt, hanem oldalt, pont ott ahol hozzáérek!
Ezt a kis problematikámat készségesen orvosolták!
Az átadást-átvételt postán bonyolítottuk!
Az ár: 1.000,-HUF + 3 posta
Ami más a gyárihoz képest: A végtelenítés nem ragasztott, hanem varrott, illetve más a bőr struktúrája és az elválasztó gyűrű kissé deformálódott.
Még a kupakot kell lefújnom 2K-s ezüsttel!

A mai napon végre mejött az ELM327 v1.4-es OBDII-es, Bluetooth-os kiolvasóm. Az design már faceliftes, világoskék. A FES 3.3-mal teszi a dolgát szépen. Majdnem mindent visz!
Akitől vettem:
Horváth István
condor328@hotmail.com
Az ember, a Zsibvásáron tevékenykedik, és van neki egy stílusa az FIX! 15 munkanapos szállítási határidőből 24 lett. Ez nála rendszeres, nem kell meglepődni.
Árban viszont ott van az élen: 5.600 + 460 (posta), összesen 6.060,-Ft
Ja, és majd elfelejtettem, az áru egyenesen Hongkongból érkezett!

A mai napon sor került, egy, az utastér megjelenését rontó apróság kijavítására, a láb pihentető műanyag alsó csavarjainak korróziómentesítésére, majd festésére (1-2. kép).

>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-07

Ideiglenesen feladva autohifis terveim, a hiányzó Blue@Me, Mp3-as részét beköltöztettem az Alfába, egy Yatour YT-M06 CD tár emulátor személyében.
Köszönöm szosza!
CODE számmal a markomban, már bátran estem neki a csodálatos a fejegység kiszerelésének. Első körben két kiszedő szerszámot gyártottam le 3 mm-es AWI pálcából.
Kiszerelés után a CD/Rádió, CD váltó csatlakozójából el kellet távolítani egy vakdugót, hogy rá tudjak a kis kínaival csatlakozni!
Az Emulátort ideiglenesen a középkonzol oldalsó szoknyája, és a padló kárpit közé szorítottam be.
Miután szóra bírtam az emulátort csalódnom kellet! Az amúgy is gyenge frekvencia tartomány 2/3-ára csökkent minimális alapzaj kíséretében. Az eszköz lassú és nem ismeri az id3 tag-eket.
Szóval elsőre csalódás, de legalább most már a 80 percnél hosszabb zenei anyagok is hallgathatók autómban!
Éljen az Mp3!!!
A kesztyűtartóba beszerelésre - B&M módra - még alszok rá egyet!
Update: 2012.04.29.:
Az emulátort eladtam!

Amikor megvásároltam az autót elkövettem egy hibát. Az autónak mindene megvolt, kivéve a Code kártyáit. Tudtam, hogy ez fontos tétel, de jóhiszemű voltam és a kereskedő a kártyák meglétéről való kérdésemre, megnyugtató "igen, bent van a kesztűtartóban" választ kaptam, melyet sajnos nem ellenőriztem le.
Azon a hétvégén öt használt Alfát néztem és mindegyikben benne volt. Nem hittem volna, hogy ilyen "gazdás" autónak pont hiányzik!
Hibáztam!
A hiányt csak itthon vettem észre!
A kártyák pótlása, megközelítőleg 30k Ft lett volna a márkakereskedésekben.
A kereskedőről kérésem lepergett, ő csak az hajtogatta, hogy használt autót vettem és higgyem el, hogy ő sem a Code kártyákkal kártyázik esténként.
Csak akkor azt nem értem, miért mondták, hogy benne van a kocsiban... Ha tudom, alkudok!
Mindegy!
Más oldalról közelítettem meg a problémát!
Felkutattam az autó első gazdáját, egy holland úriembert. Megtaláltam az e-mail címét és írtam neki egy levelet. Hollandul (Köszönet érte: Google fordító :)) A levélre azonnal válaszolt és biztosított affelől, hogy mindent megtesz a kártyák felderítése érdekében!
Így is lett, megtalálta a kártyákat! Úgyhogy Happy End a történet!
Eközben a levélváltások során összebarátkoztunk, és megtudtam néhány fontos dolgot az autóról is! A 159-et cége lízingelte, s mikor lejárt a szerződés lecserélték. Természetesen Alfára. Egy Giuliettára!
Egy igazi úriembert ismertem meg személyében! Ez úton is sok egészséget és örömteli km-t kívánok neki innen Magyarországról!

>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-01

Ti felni!
A legnagyobb, a legjobb, a legszebb! :)
Régi álmom teljesült. Remélem jól döntöttem, és a fenti állapot tartós lesz! Vannak azért kétségeim...
Konkrétan:
Szalonban levetett, 4 db Alfa Romeo 159 ti 8J X19 ET41 felni + Bridgestone Potenza RE050A, 235/40-ZR19 96Y méretű gumiköpeny.
Ja, és antracit! :)

UPDATE: 2012.11.22.:


Profilmélység:

6,1 mm - a szélső bütyök belső élénél.

Lassan minden összeáll, a nagyszerviz korrekt elvégzéséhez.
Megvannak az olajak, folyadékok, szűrők, szíjak, görgők, tömítések, vízpumpa és a klímatisztító is.
Köszi Erhard!
Már csak desztillált víz kell és a turbó csőre egy állítható bilincs.
A képek magukért beszélnek!
Hát nem gyönyörű...?!
Remélem tartós és sokáig hibamentes lesz minden!

A történet a következő. Első csomagtér takarításkor kivillant előttem a kérdőjel, hogy hogyan tudnám takarékossági célból, időlegesen - a szöszölés idejére - lekapcsolni a 3 db 10W-os izzót. Nos, hogy-hogy, hogy nem, a puszta rágondolástól sikerült olyannyira likvidálnom a fényeket a csomagtérből, hogy úgy tűnt, azok az örök vadászmezőkre távoztak. Hosszas keresgélés után és Pityukoma és szosza tanácsaival felvértezve, szétszedtem a hátsó traktust. Ekkor tapasztaltam, hogy nem én voltam az első. Az előttem levő indítékára nem jöttem rá, de van rá esély, hogy ténykedése, visszavezethető a fényár eltűnésére. Munkája is hagyott kívánnivalót maga után:
1. A csavartakarók környéki karcok.
2. 2 db kárpit rögzítő csavar elhagyása, azok hlf.-re cserélése. (Az egyiket már korábban megtaláltam a pótkerék alatt)
3. 1 db rögzítő patent eltörése, és 1 db patent bölcső (műanyag takarólemezen) eltörése (1. kép).
4. A csomagtér ajtó belső fényezésének összekarcolása.
Mentségére szolgáljon, hogy egyet én is eltörtem. A takaró műanyag leszedése rémálom. Egy bazi nagy vicc!!! Nem értem, hogy 2006-ban, miért kell, ilyen p.csa, szar műanyagpatentokat használni? Ráadásul olyan szoros illesztéssel, ami lehetetlenné tesz azok szétszedését a patent bölcső, műnyag takarólemez törése nélkül?! Vagy törne bele csak a patent, azt egyszerűbb cserélni. Vihetem a műanyaghegesztőmhöz! Remélem meg tudja csinálni!
Szóval, világítás! A világítást egy mikrokapcsoló kapcsolja és kapaszkodjatok meg, a kapcsoló a csomagtér zárban van. Ez önmagában is hülyeség, de az már egyenesen katasztrofális, hogy a záron lévő műanyag takaró lemez oldhatatlan módon hozzá van szegecselve a zárhoz. (Az ePer is egy egységként kezeli) Kedves olasz mérnök urak! Miért nem gondolnak a javíthatóságra? Vagy, ha tönkremegy a kapcsoló mindenki vegyen meg kompletten, egy egész zárszerkezetet (2. kép)???
Meg kell itt jegyezni, hogy van egy másik mikrokapcsoló is, mely a computernek adja a jelet, hogy az ötödik ajtó nyitva van. Ez a kapcsoló a műanyag burkolat megbontása nélkül cserélhető! Érthetetlen, miért csak az??? Hozzáteszem, mindkét kapcsolót a zár nyelve működteti.
Egy zár kompletten a Tatáról 5.000,-Ft + 1.500,-Ft szállítás lett volna. Viszont ez sértette volna elveim (és pénztárcám :))...
Nem maradt más, mint a szegecsek lefúrása (4. kép).
A meghibásodás okára nem jöttem rá. A kábelek feszültek, és meg is voltak törve rendesen (szakadva nem). A mikrokapcsoló lemezecskéi épek, éppen csak egy kis elszíneződés volt felszínükön.
Korábban, ha a műanyaglemezt egy késsel (3. kép) megfeszítettem, világított.
Mindkét mikrokapcsoló egyforma, paramétereiket tekintve 1A, 125VAC. Az ajtó nyitást érzékelőn egy picit hosszabb a működtető lemez. (5. kép)
Egy helyi üzletben vásároltam 2 db noname kapcsolót 400 HUF-ért, melyek a berakás után azonnal elköszöntek. A nyelv nyílásakor rájuk mért ütés következtében, letörött a müködtető lemezt. A forgási pontján elpattant a műnyag ház. A második tönkremenetelekor elborította a vér az agyamat.
Másnap mikor Erhard-nál jártam, beugrottam a fehérvári ec bázisba és szert tettem 2 db 3A-es 1,47N-os D2F-L (12. kép) típusú Omron mikrokapcsolóra (7. kép). (Ár: 800,-HUF) A kapcsoló egycsapásra megoldott minden problémát.
A biztonság kedvéért az átvezetéseknél nem spóroltam a zsugorcsővel. (6. kép)
A szegecs fejét (8. kép) CO hegesztéssel rögzítettük (9. kép), törekedve a minimális hőbevitelre. A hegesztés után következett a varrat és környékének tisztítása, maszkolása és zsírtalanítása, majd festése, korróziógátló festékkel (10. kép).
A raktérben pedig lőn világosság (11. kép).
Köszönök mindent, mindenkinek.
Ja, és a lámpák ~5 perc világítás után maguktól kikapcsolnak. :)
Pityukoma! Az ablaktörlő tömítésnél nem találtam szivárgásra utaló nyomokat, így azt nem szedtem szét!