G-Burt - főkép
>> SzervizAlfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-05-15

A vízpumpa cserélődött, melegedés mérséklődött. Graf-ot kapott, nagy fémlapátos, olyan amilyen kell:) Teszi a dolgát.
Szombaton volt egy kis időm, gondoltam megcsinálom a fékemet használhatóra. Voltak próbálkozások, de az összes itthoni készleten levő főfékhenger vacak volt. Mivel az abst esélytelennek láttam működőképesre összehozni, ezért szereztem egy főfékhengert, ami nem abses autóhoz való. Ez került be. A fékcsövekkel volt egy kis anomália, mert a réz cső, amit rendeltem nem jött meg. Ezen a szálon elindulva némi keresgélés után a kertben fellelhető gyári, bontott fékcsövet használtam fel. Ami el volt rohadva az autómon, azt cseréltem, valamint azokat a csöveket alakítottam át, amiket az abs kiiktatása miatt feltétlenül szükséges volt. Sikerült beszerezni egy fékcsőperemező szettet, ami szerintem visszahozta a ráfordított összeget. A peremezést egy kicsit gyakorolni kellett, mert elég nehéz a gyári csövekkel dolgozni, mivel elég merevek és könnyen törnek. Némi gyakorlatozás után élesben sikerült elsőre szivárgásmentesen megcsinálni az összes illesztést. Elöl és hátul is elég gatyák voltak a csövek, egyedül az autó alatt hátra menő csövek voltak jó állapotban. Az első nyergeket is cseréltem, nem voltak a helyzet magaslatán a régiek, szerencsére egy légtelenítő se szakadt be. A fékbetét elég vékony volt már, az tegnap (vagyis hétfőn) érkezett, ma került be. Simert kapott, főleg az ára miatt, szerintem nem lesz vele gond.
Zé.-nek megint csak hatalmas köszönet az alkatrészekért és a konzultációért:)
Egészen kezd autó formája lenni a dolognak:)

>> SzervizAlfa 155 2,0 ts 8v "GRÉTA" // 2011-10-11

A legutóbbi bejegyzés óta történt pár dolog, az autó jelentem tökéletesen üzemel:) Hazaúton Zé.től beállt a motor, szerencsére a régi volt még benne. Túl sok lett síkolva a hengerfejből, a dugók és szelepek összeértek, egy szelep leszakadt.... Valszeg már volt a hengerfejből síkolva régebben, nem is kevés. Szerencsére még ezt megelőzően beszereztem egy másik motort Marklartól, ez be is került. Sajnos csak 1.8, de jövő nyárig jó lesz bele. Érezni, h nem 2.0, nem úgy megy, de megy.

>> SzervizAlfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-18

Gondoltam írok egy bejegyzést, ha már a 45/46 topic éppen megint élhetetlen...
Végre eljött a mai nap is, amikor ráuntam arra, hogy minimum 3x kell próbálkozzak a beröffentéssel. Jó esetben 3. indításra elindult, de volt amikor be kellet tolni a dögöt. Természetesen az önindító, amit napok óta emlegetek, volt a szar. Szerencsére jól felkészült arc vagyok, ezért volt itthon még a másikból:) Durván 1 óra alatt ki is lett cserélve, a csavarok se voltak beállva (a legutóbbi csere, decemberben történt, idejük se volt beállni:) Egyedül tömítőpasztát kellet venni, ami nem nagy tétel. Ez volt a kissebbik része a mai buherálásnak....
A második része, a két első lámpa. Kicsit fel akartam turbózni a pilácsokat, ezért beszereztem fényes fekete, hőálló festéket. A nem tükröző felületeket akartam a lámpában átfújni. Előkotortam a régi lámpáimat, amiket kibeleztem, majd kimaszkoltam a szükséges helyeken. Kicsit féltem, hogy ha leszedem a ragasztót, majd jön vele a tükrös felület. Hát igazam is lett. Némi anyázás és a hella mérnökeinek módszeres szidalmazása után, majdnem sírva, a festett cuccok felett, hirtelen az agyamba hasított a gondolat, hogy milenne, ha csak a lámpa elejében levő műanyag lenne fekete? Végül így lettek megcsinálva a lámpák. Úgyis szét kellet szedni, egyúttal cseréltem a törött magasságállítókat és kipucoltam mindent, majd következett a beállítás. Még kell egy kis finomhangolás, de már legalább látom, h merre megyek sötétben:D A lámpákkal lesz majd még dolgom, remélhetőleg a héten le lesz tudva az is. Kapnak egy halvány, szürke fóliát, elöl is és hátul is. Kiváncsi leszek az összhatásra, majd meglátjuk:D

>> SzervizAlfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-16

Picit elvagyok maradva a blogírással, de most pótolom a dolgot:) Az egész úgy kezdődött, h befizettem a biztosítást, majd kényelmesen autózgattam egy darabig. Amikor is enyhe koppanásra lettem figyelmes, ami jobbra kanyarodáskor jelentkezett, pár nap és némi távolság múlva recsegéssel jelezte a jobbos féltengely, h ő bizony itt föl fogja adni (kell nekem sokat mászkálni a kocsival b+, h kopjon?!...:D). Na bumm neki, féltengelyesek lettünk, nembaj, van tartalék, majd berakjuk. De mikor? Mivel időtényező terén enyhe hiányosságokkal küzdöttem, egyik este úgy döntöttem, h nekiállok, másnap is kell az autó alapon:). Persze meló után (9kor már hazajöttem...) állok neki, nehogymá reggel keljek 4kor:) 10kor sikerült nekiállni, másfél óra, hat szakadt gumikesztyű, két könyékig fekete kézzel később már kész is volt. Ha már szét volt szedve, egyúttal kicseréltem a fékbetéteket is, 3 mm kopóréteg volt a régieken. (egyébként tiszta "pazarlás" volt, máskor vasig sikerült lekoptatniXD (ez meg rossz vicc volt...:)) Na itt álltam meg egy 0órás cigire:D Nekiálltam még ezután kevés bontással vízpumpát cserélni, mert vminek elöl csapágyhangja volt. Persze Murphy él és virul, ő sem szokott korán lefeküdni, ezért természetesen a generátor volt csapágyas:) Beletrafáltál, Józsi, legalább fasza új a vízpumpád is:) (itt jegyezném meg, h a régi az ütközésnél kaphatott, mert elkezdett beállni de volt itthon, amit elbontottam, ahhoz adták:) Az egésznek a vége, egy elgedett hanjalikettes vigyor és egy túlélt másnap lett:D A generátor megmaradt holnapra:D
Ezen kívül szereztem még pár cuccot, ami beépítésre vár, a kormány alatt szar a fehér gyűrű (amiből kijön a légzsák és a duda kábele), köszi Sanyi146!!:D, az önindító "néha" vacakol, az is holnap cserélve lesz, meg ami még eszembe jut és idő lesz rá:)

>> EgyébAlfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-03-22

Mivel ma is túlzottan szép idő volt ahhoz, h valami értelmeset csináljak, ezért megint kicsit bütyköltem a ribancot:) Mivel a koccanás óta enyhén balra húzott a mocsok, és a fék sem fog be, pár napja összedugtuk a fejünket páran és elkezdtünk agyalni. Az agyalásnak az lett a vége, amire gyanakodtam, h az ütközéstől elhajolhatott a bal lengőkar. Decemberben amikor szétszedtem, költséghatékonyságból csak a jobb oldalon cseréltem a lengőkart, mivel bal oldalon még jónak tűnt, nem is foglalkoztam vele túlzottan, csak kiszedtem, majd visszacomboztam decemberben. A gyanút az eredmény alátámasztotta, a másik lengőkarral nem húz semerre. A két lengőkart összenézve, kis nézegetés után feltűnt, h kb 1-1.5 milliméterrel meghajlott a régi, ami épp elég volt egy kis idegesítő elhúzáshoz.
Egyébként elég érdekes, h az occó utángyártott lengőkar sokkal combosabb darab mint az amibe a fiat konszern emblémája van sajtolva. Elgondolkodtató...
A másik dolog amit csináltam, az a hűtő csere volt. A régi hűtőm eresztett valahol, legfőképpen akkor és ott ahol kedve volt. Kicseréltem, ha minden igaz ami bele került nem ereszt sehol, de majd kiderül, nem is volt belül túl redvás, csak egy szívfájdalmam van, hogy nem klímáshoz van. Mondjuk a hűtőventik úgyis átlesznek alakítva, szóval teljesen mindegy, h klímás radiátor vagy nem:)
A költségekhez megint nem fogok semmit írni, mivel volt minden a garázsban: lengőkar is és hűtő is (szeretek itthon jóárasított donort bontani:D) A következő projekt valószínűleg a biztosítás befizetése után majd a fékbetétek, fém és gumi fékcsövek cseréje, valamint a másik balos ajtó és a hátsó löki+küszöbök pirosra fújása lesz:)

>> SzervizAlfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-02-06

Mivel tegnap elfosta magát a bal első lengéscsillapító, ezért kicseréltem, ha már ilyen fasza idő van. Még mászkálni se kellet utána:)
A satöbbi része érdekesebb a dolognak: kapott új stabrúd szilenteket és a kipufogón is okosítottam. A donoron sportdob volt szögletes véggel, ezért úgy döntöttem, h kicserélem. Kicsit törtem a fejem, h levágjam és a poroltó helyére hegesszem fel, de nem volt kedvem, ezért inkább középdobbal átraktam ahogy volt:) Megberheltem a csomagtér világítást is, ami már kitudja mióta nem működött:) most fasza, meg a túloldalra beraktam egy pótféklámpát az oldalsó műanyag alá (naggyonracsing lett:) Még jó, h volt itthon minden a polcon, csak időt kellet rászánni:D
Ja, és végül felpróbáltam előre is az alufelnit:D