Mutasd

>> Tuning és extra2022-09-12

Sikerült ebay-kleinanzeigenen találnom egy bontatlan szettet 372 EUR-ért. (új ára 460 EUR plusz posta körül van a legolcsóbb helyenek) A srác építeni akart egy pályaautót, de feladta, viszont ez már megvolt neki fél éve és a garázsban porosodott.
A stabilizátorokon voltak festési hibák, az eibach-tól ilyen szempotból jobbat vártam volna. Viszont maga a szett elég jól néz ki. Az első 26mm-es, a hátsó 18mm-es és 2 fokozatban állítható. Adták hozzá a poliuretán szilenteket is, amiknek szövet a belseje hogy ne nyikorogjanak. A speciális zsírt is mellékelték.

 
>> Szerviz2022-08-12

A klíma rendszer is szét volt szedve a felújítás során, ezért nem volt benne gáz eddig. Sikerült feltölteni és tartja a nyomást is. A hűtés hatásfoka a 40 C fokban nem olyan jó mint a 159esemben, de azért használható.

 
>> Szerviz2022-07-19

Az előző pályanapon valahol elhagytam a zárócsavart és a burkolatot, ezért kerestem egy használt darabot. Az ebay-kleinanzeigenről rendeltem postával együtt 49 EUR-ért.

 
>> Tuning és extra2022-07-18

Kaptam egy győri Alfástól egy 2mm vastag 4.5 kg súlyú aluminium alsó burkolatot. 2.0 TS alatt volt, ezért nincs rajta az ovál kivágás, ami a V6 kipufogója miatt szükséges.

 
>> Esemény2022-07-06

Ismét sikerült eljutni a Hungaroringre az autós nyíltnapra. Annyi változtatással készültem, hogy a hátsó ülőlapot kiszedtem, mert így tudom csak használni a 4 pontos övet. A pálya mellett kiraktam a pótkereket, szerszámokat és a kalaptartót. Ezeket otthon lemértem, kb 30 kg volt. Üzemanyagból is kb 15 kg-al kevesebbel mentem mint eddig.

3 etapra vettem jegyet, de az első miután felálltunk a kapuhoz törölve lett egy baleset miatt. Pénzt vissza nem fizetnek ilyen esetben, az utolsó futamban be lehetett volna pótolni, de nekem már meg volt tervezve a délután és nem tudtam maradni.
Az első etapban a korábbi egyéni rekordnak számító 2:27-es időt kétszer is megfutottam. (tizedeket nem írok, mert a telefon GPS-ét használom és ennél pontosabb mérést nem tesz lehetővé). A legjobb szektoridőkből 2:26 eleje is kijött volna. A korábban tapasztalt kuplung probléma itt is előjött, az alsó munkahenger és újabb fékolaj csere nem oldotta meg. Ha 6000rpm felett váltok akkor néha bent ragad a pedál 1-2mp-re és amellett hogy nincs hajtás nagyon zavaró is.

A második menetben már jobban mertem rövidebb féktávokat venni és kicsit optimálisabban használtam néhány kerékvetőt. A motort kb 6000rpm-ig használtam hogy elkerüljem a kuplung problémát. Sikerült futni egy 2:25 és egy 2:24-es kört is. Konkrétan a 2:24-es körben voltam minden szektorban a leggyorsabb.
Ezúttal nem én voltam az egyetlen Alfás. Aranytl is elhozta az új autóját. Hihetetlen szép és teljesen más kategória mint az enyém. Elmondása alapján csak tanulta a technikát és nem nyomta a határ közelébe sem, így is kb mindenhol gyorsabb volt a sebességek alapján, de erről majd ő ír blogot ha szeretne.

 
>> Szerviz2022-07-05

Mikor megvettem az autót hiányoztak az oldalsó motorburkolatok. Már korábban beszereztem őket a győrújbaráti bontóban, de csak most raktam fel.
A váltó oldalit én vágtam ki, de előre meg volt jelölve hogy hol kell. Valószinüleg a V6 szélesebb váltója miatt gondoltak rá előre.

 
>> Tuning és extra2022-07-04

Eddig nem volt gond a fékkel, nem melegedett el több gyors körön sem, de nyári melegben még nem voltam pályanapon. Mivel volt otthon egy régi porszívócsövem, amihez porszívó már rég nincs, ezért gondoltam építek egy minimális fékhűtést. A legjobb megoldást az adná ha a lökhárítóból vezetném el a levegőt, de nincs olyan hosszu a cső hogy mindkét oldalon meg tudjam oldani, nem szerettem volna burkolatokat vágni, nem akarok a hűtőktől több levegőt elvezetni és gyorsan leszedhetőnek kell lennie ha esetleg műszakin belekötnek, ezért született ez a megoldás. A TT-RSnél és a Porscheknál is a lengőkar körüli levegőt vezetik a féktárcsára.
Próbáltam úgy elhelyezni hogy ne legyen sokkal mélyebben mint az alső motorburkolat, és védettebb helyet kerestem neki.

 
>> Szerviz2022-07-03

Kivettem a légszűrőt hogy kitisztítsam. Mivel nekem rá van vezetve a levegő egyenesen a lészűrőházra és még rács sincs előtte, ezért nagyon sok koszt összeszed. Ezt csak annak ajánlom aki kb 1000 kmenként tisztítja. Mivel nekem ez az autó főként pályanapokra van és 1-2 alkalom után úgyis kimosnám, beolajoznám, ezért nálam ez nem probléma.
Ha már kivettem a légszűrőt, akkor kivettem a légtömegmérőt is. Kitisztítottam, de nem volt koszos. A ház elején van egy műanyag rács, egy hézagoló gyűrű és egy négyszer sűrűbb vékony fémrács. Ez elvileg a levegő áramlását simítja, viszont szerintem elég nagy területet takar ki, ezért némi folytást is jelent. Mivel nálam nem az alacsony fordulatszámon egyenletes nyomaték számít, hanem a maximális teljesítmény, ezért teszt célból kivettem a fémhálót.
És ha már itt voltam lepucoltam és lefestettem ezüst hammerit sprayvel a rögzítő lapokat.

 
>> Szerviz2022-06-10

Rendeltem a magas forráspontú fékfolyadékból és egy tartalék motorolajat.

 
>> Szerviz2022-05-30

Az előző pályanapon többször is megragadt a kuplung gyors körön meleg üzemállapotban. Mivel a főhengeren kívül már minden cserélve volt, ezért ez lett a gyanusított és most kicseréltem. A régivel is működött az autó normál használatban. A szilent ami a pedál csapja és a munkahenger csatlakozó szeme között van az teljesen ki volt szakadva, valószinüleg ezért nem is lehetett teljesen összenyomni. Az új alkatrésszel még csupán annyi különbséget vettem észre, hogy gurulva is be lehet tenni 1-esbe a váltót és 2-esbe könyebb visszaváltani.
Sajnos csak DOT4 fékolajam volt otthon, az RBF660 elfogyott. Legközelebb kicserélem benne.