Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
Új-Zélandon egy GT V6 tulaj úgy gondolta hogy kicseréli a vezérműtengelyeit Colombo and Bariani féle tuning tengelyre. Az eredetieket pedig meghirdette az alfaowneren. Mivel már egy ideje közelebb nem láttam hirdetést, ezért megbeszéltem vele hogy küldje el.
A fórumok szerint 6-10 hp növekedés várható tőle, emelett kiegyenlített marad az alapjárat és alacsony fordulatszám tartományban sem veszítek a nyomatékból. ECU programozás elvileg nem szükséges, de nekem annyi minden változott már, ezért egy következő lépésként szeretném majd elvinni chiptuningra és leméretni a teljesítményét.
Rendeltem néhány tömítést amit a következő alkalommal cserélni szeretnék amikor szét lesz szedve az adott alkatrész.
Emellett a hűtőrendszert szeretném mégegyszer átmosni, majd megkapja az új kiegyenlítő tartályt is az autó, mert az eredeti olyan sárga hogy nem látni benne a szintet.
A felső lengőkar szilestet pedig azért vettem mert eléggé le volt árazva és arra hosszú távon úgyis szükség lesz.
A totallyalfáróp rendeltem GTA vezérműtengely lefogatókat, főtengely rögzítőt, vezérműszíj feszítőt és 1/2 colos 41es gépi dugókulcsot ami pont elfér.
Kb 91000 huf szállítással együt + 25000 Áfa+1800 vám
Az autóban levő bőrkormány elég kopott és szeretném újrabőröztetni. Addig is hogy járóképes legyen kerestem egy másikat.
Egészen Sokorópátkáig kellett elmennem ezért a ritka és szép fakormányért. A fa része hibátlan, csak a bal oldali részen a bőr van elkopva ahol a sofőr fogta. Egyébként eredeti Momo gyártmány. Sajnos a váltógomb nem volt jó állapotú, pedig az is elég nagy ritkaság lesz hamarosan.
A teljes motor és autó felújítás óta 1000 km-t mentem vele és már semmi további komolyabb hiba nem jött elő. A bejáratás ezzel befejeződött, jó idő esetén még használni fogom az autót de nemsokára bekerül a garázsba és várja a tavaszi első pályanapot.
Folyamatosan világított a befecskendező jel a km-óra jobb felső sarkában. A hibatárat kiolvasva a P0220-as kód volt benne ami a gázpedál jeladó valószínűtlen jel-re utal. A mérési értékeknél látszott hogy szakadás nincs. A fórumokon utánaolvasva azt találtam hogy a kesztyűtartó alatt van egy fehér csatlakozó, amiben a kontaktok gyakran okoznak ilyen problémát. Ezt (és a környéken az összes többi csatlakozót) szétszedve és kontaktspray-vel megtisztítva a hiba eltűnt. Egy fojtószelep adaptáció után többé nem is jelentkezett.
Sikerült ebay-kleinanzeigenről 20 EUR-ért (plusz posta) venni egy pár új, bontatlan állítható stabilizátor összekötőt.Kell majd még egy szett a hátsó futóműhöz is. Ezzel lehet elméletileg ültetés után a stabilizátor rúd pozícióját visszaállítani. Emellett a "corner balancing" (sajnos nem tudom mi magyarul) után a futómű magasságok különbözősége miatti stabilizátor előfeszítettség ezzel feloldható. Ez egy későbbi fejlesztés része lesz, nem mostanában fog az autóba kerülni.
A 4 pontos övek beszereléséhez rendeltem szemes csavarokat. 8 db 7/16os menettel 32 mm hosszal. A gyári biztonsági övek és övfogadók csavar helyeire kerültek. Elvileg neten utánaolvasva ezek erősített pontok és így szabályos.
Ha már kivettem az üléseket kapott egy alapos kárpittisztítózást is az autó.