Az eredeti felniken levő téli gumikat eladtam 32ezer HUF-ért és rendeltem 4 db Hankook Kinergy 4S2 195/65 R15 méretű 4 évszakos gumit. Kicsit fura nekem ez a keskeny méret a nagy autó alatt, de mivel ez volt a gyári ezért meg szeretném próbálni. A gumigyártók sok fejlesztésének köszönhetően ma már egy top minőségű 4 évszakos elvileg tudja vagy túlszárnyalja azt a szintet, amit a 90-es évek elején a nyári/téli verziók elértek.
Tyrereviews-os tesztek alapján a Hankook az optimális választás ebben a kategóriában. A Michelin előnye havon jön elő, de az felénk ritkán fordul elő. Ráadásul ez egy hobbi autó és nem hiszem hogy sokat fog havat látni.
95961 HUF-ba került szállítással a 4 gumi a "Gumi-Profi Team Kft"-től. Ebből levonom az eladott téliek árát.
A decemberi jó időt és kb 15 fokos hőmérsékletet kihasználva lefestettem a gyári felnik front oldalát. Ezeket szeretném majd használni, ezért a másik szett eladó lesz.
A téli gumikat gumis barátom levette róluk, megnézte hogy kell-e görgőzni a felniket, de szerencsére egyiket sem kellett.
A felniket lecsiszoltam 120 és 220as papírral, a peremeket kijavítottam, lefestettem a képeken látható alapozóval, majd egy 1000es és 2000es papíros vizes csiszolás után a győri piktorban kevertetett 2K festékkel fújtam le. Mikor megszáradt kapott 3 réteg lakkot.
Sajnos mivel udvaron festettem ezért néhány bogár beleszállt, és lett volna még mit csiszolni is. Szerintem ettől eltekintve nem lett rossz a végeredmény és jelentősen jobban fog kinézni az autó alatt mint eredeti állapotában.
A felnik közül 3 db teljesen egyforma BWS gyártmány és 1 db ugyanazokkal az adatokkal rendelkezik de FPS márkajelzés van belesüllyesztve. Egyetlen különbség ezen kívül a hátoldalon van. Az ovális kivágások hátul másképp vannak merevítve, de még ez sem feltűnő.
A motor burkolat egy számomra furcsa színre volt festve, ráadásul alatta nem volt lecsiszolva, ezért rücskös volt és úgy nézett ki hogy kezd lassan lekopni róla a festék.
A decemberi hidegben beltéri tevékenységként teljesen lecsiszoltam és lefestettem. Sajnos 7es imbusz csavart nem kaptam a városban, az eredetiekből pedig csak 3 db volt meg, ezért 6lap fejű csavarral fogattam fel.
Szerencsére volt itthon minden hozzá ezért nem került pénzbe.
Megrendeltem autodocról az első adag szükséges alkatrészt. Lengőkar, kormányösszekötő, stabilizátor, axiális csukló, légszűrő, pollenszűrő.
A gyűjtögetés folytatódik és tavasszal be is kerül a helyére.
Ma megszüntettem azt a hibát ami a legjobban zavart mióta megvan az autó. Mindkét munkahenger még a gyári volt, és az egyik az totál 0 erőt fejtett ki. Rendeltem helyette 2 db új Stabilus márkáju cseredarabot. Már nem kell fával kitámasztani, viszont pont úgy csukódik is mint a gyári.
Rendeltem a Delta autóhifinél egy új első szettet. Sok jót olvastam róla, ki szeretném próbálni. Elvileg Olaszországban készül és kézbe fogva is nagyon jó minőségűnek tűnik. Teljes ára 89 ezer HUF, ebből vonom le a 10ezret amit a rádióért kaptam.
Volt az autóban egy Bluetooth és USB képes Orion rádió,aminek a hangja kb egy olcsó kínai szintjén volt. Egy futár srác vette meg. Ő sem volt elragadtatva de sürgősen kellett neki valami a 156osába.
10ezer HUF-ot kaptam érte.
A műszereket és szerszámokat nem szoktam felvenni a blogba, de mivel ezt valószinüleg semmi máshoz nem fogom már használni csak ehhez az autóhoz, ezért most kivételt teszek.
Az első eső után tűnt fel, hogy az autó csak az udvaron állt, mégis mindkét lámpája teljesen be van párásodva. Hamar meglett az oka, mindkét lámpáról hiányzik az izzók mögötti műanyag fedél. ráadásul a hő és víz/pára hatására a foncsor is le van kopva.
Szerencsére találtam 2 jó állapotú bontott lámpát. Olaszországból származnak, teljesen komplettek, megvan a műanyag az aljukon, a gumi tömítés oldalt, az állító motorok és a fedelek. Ha tudom szétszedem őket majd a vetítőlencse megtisztításához, de szerencsére a foncsor jó állapotú, ahhoz nem kell nyúlni.
Hamar feltűnt az első motorindításnál, hogy az olajnyomásmérő óra nem mutat semmit. Mivel az alacsony olajnyomás lámpa nem világít ezért sejtettem hogy nagy probléma nem lehet. Aztán mikor jobban meg akartam vizsgálni a problémát rájöttem hogy a kábele a váltó tetején fekszik, a nyomás jeladó helyére pedig egy csavar van igényesen behajtva. Így érthető hogy nem mutatott semmit.
Sajnos most elég hideg van, de ahogy tudom beépítem.