A belső térben a bal oldali légbeömlő egyik vízszintes eleme az én autómban törött. Ehelyett vettem egy olyat amiben ez hibátlan. Sajnos a rögzítése már törött volt és szállítás közben még egy kis darab letört. Ezt megpróbálom visszaragasztani vagy a kettőből csinálni egy jót.
A műszeregység alatti elemből nekem csak a bal oldali feliratos takaró és ennek a jobb oldali párja kellett volna, de csak egyben tudtam venni. Lesz egy tartalék belőle.
Az autót egy másik Alfáról származó 16-os felnivel vettem. Sajnos a jobb hátsó kerék már akkor defektes volt és kb 2 hét alatt teljesen lapos lett. Eddig ezt mindig felfújattam, de mivel már kész a felújított gyári felniszett az új gumikkal, ezért most lecseréltem. Véleményem szerint bár a gyári felni egy collal kisebb, mégis jobban áll az autónak. Szerintem sokkal jobban illik a dizájnhoz.
Mióta nálam van az autó nem cseréltem benne olajat, mert nem használtam. Azt nem tudni az előző tulaj mikor cserélte. Rendeltem 5L relatív olcsó 10W-40es olajat szűrővel és egy új leengedő csavarral. Motoröblítő folyadékom van a garázsban. A cél a motor átmosása, majd kb 1000km-t lesz benne ez az olaj és újra átmosom. Az olajbetöltőt levéve és a benne levő olajból ítélve nincs túl sok lerakódás, de minden autómnál ezzel szoktam kezdeni, biztosan nem árt neki.
A szakálmetálban 73%-al le volt árazva a H1-es emelt fényerejű Magnetti Marelli izzó. Rendeltem 3x2 db-ot. A lámpába 2x2db kell, egy szett marad tartalékban. Ilyet még nem használtam, nem tudom mennyire lesz tartós. 1169HUF/izzó.
A vízhűtő felül nem volt rögzítve, a fém tartó megvolt, de a benne levő gumi vagy műanyag rögzítő blokk hiányzott. Ez azt eredményezte, hogy a hűtő felül szabadon mozgott és kb 10 cm-el a motor fele el volt mozdulva, így a felső vízcső is meg volt "törve" és beszűkült.
Rajzoltam és nyomtattam oda egy tartót PETG-ből. Valószinüleg ridegebb anyag mint a gyári és el fog törni, de mivel megvan az stl file annyit nyomtatok amennyi kell, az sem baj ha évente cserélni kell, de legalább a hűtő a helyére került. Sajnos eredetiben szinte beszerezhetetlen.
A tartó és a blokk festve lesz majd feketére.
Kezdetektől fogva nem működött a fordulatszámmérő. Próbáltam keresni másik műszeregységet de nem találtam sem itthon sem külföldön a TS Super-hez valót. V6-hoz 260km/h ig skálázott óra mindig van eladó, esetleg diesel is akad, de a TS (240 km/h-ig skálázott) elég ritka lehetett ebből az autóból.
A kocsival együtt kaptam egy V6 műszeregységet. Ezen működött a fordulatszámmérő, de kb 1800 rpm-ig mért, efelett látszott hogy az IC túlvezérlődik és visszaesett a mutató 500 rpm-re (ez a legkisebb amit mérhet, itt egy tüske megállítja a mutatót). A PCB-t átrakva az eredeti órára szintén ezt a jelenséget produkálta, tehát a mutató két tekercse jó.
Mivel túl sok időm nem volt, egyik kollégám viszont ráért a hétvégén ezért megkértem hogy nézzen rá. Meg is találta a hiba okát. A feszültségszabályozó melletti kondenzátor szétment, kifolyt belőle az elektrolit és szétmarta az áramutakat. Ezeket kijavítva újra mér a műszer.
Ha már szét van szedve akkor kicserélem a világítás rizsszem izzóit és mivel ebben a műszeregységben az LCD néhány szegmense rossz, viszont a V6-éban tökéletes, ez is cserére kerül. A plexi is repedt az eredetiben, de a V6-éban hibátlan. Szóval a kettőből lesz egy.
Szegény autó nem sok törődést kapott az elmúlt időben, még az ablakmosó kupakja is hiányzott. Nyomtattam egyet neki.
Rendeltem egy Pioneer fejegységet a Kauflandból és egy német kollégám hozta el nekem. A hanyatló nyugaton 115 EUR-ba került egy akcióban, itthon ugyanez 65-75 ezer HUF között mozog.
Sajnos a DAB Magyarországon nem támogatott, ezért antennát nem is rendeltem hozzá.
A szivargyújtó nem működött, de szerencsére nagyon egyszerű oka volt. A biztosíték szakadt. Csere után hibátlanul működik. Több szakadt biztosítékot nem találtam.
A vezetőülés háttámláját csak fogóval tudtam állítani, mert a kerék közepéből hiányzott az a rész ami rögzíti a tengelyez. Venni nem könnyű, ezért rajzoltam egyet és kinyomtattam majd lefestettem. Nem pont olyan mint a gyári, hiányoznak róla a csíkok is, de nem feltűnő, viszont hibátlanul működik.