Kezdetektől fogva nem működött a fordulatszámmérő. Próbáltam keresni másik műszeregységet de nem találtam sem itthon sem külföldön a TS Super-hez valót. V6-hoz 260km/h ig skálázott óra mindig van eladó, esetleg diesel is akad, de a TS (240 km/h-ig skálázott) elég ritka lehetett ebből az autóból.
A kocsival együtt kaptam egy V6 műszeregységet. Ezen működött a fordulatszámmérő, de kb 1800 rpm-ig mért, efelett látszott hogy az IC túlvezérlődik és visszaesett a mutató 500 rpm-re (ez a legkisebb amit mérhet, itt egy tüske megállítja a mutatót). A PCB-t átrakva az eredeti órára szintén ezt a jelenséget produkálta, tehát a mutató két tekercse jó.
Mivel túl sok időm nem volt, egyik kollégám viszont ráért a hétvégén ezért megkértem hogy nézzen rá. Meg is találta a hiba okát. A feszültségszabályozó melletti kondenzátor szétment, kifolyt belőle az elektrolit és szétmarta az áramutakat. Ezeket kijavítva újra mér a műszer.
Ha már szét van szedve akkor kicserélem a világítás rizsszem izzóit és mivel ebben a műszeregységben az LCD néhány szegmense rossz, viszont a V6-éban tökéletes, ez is cserére kerül. A plexi is repedt az eredetiben, de a V6-éban hibátlan. Szóval a kettőből lesz egy.
Szegény autó nem sok törődést kapott az elmúlt időben, még az ablakmosó kupakja is hiányzott. Nyomtattam egyet neki.
Rendeltem egy Pioneer fejegységet a Kauflandból és egy német kollégám hozta el nekem. A hanyatló nyugaton 115 EUR-ba került egy akcióban, itthon ugyanez 65-75 ezer HUF között mozog.
Sajnos a DAB Magyarországon nem támogatott, ezért antennát nem is rendeltem hozzá.
A szivargyújtó nem működött, de szerencsére nagyon egyszerű oka volt. A biztosíték szakadt. Csere után hibátlanul működik. Több szakadt biztosítékot nem találtam.
A vezetőülés háttámláját csak fogóval tudtam állítani, mert a kerék közepéből hiányzott az a rész ami rögzíti a tengelyez. Venni nem könnyű, ezért rajzoltam egyet és kinyomtattam majd lefestettem. Nem pont olyan mint a gyári, hiányoznak róla a csíkok is, de nem feltűnő, viszont hibátlanul működik.
Rendeltem Angliából 2 db hátsó hosszlengőkart. Sajnos az unio-n belül nem találtam. Ez így 121 Fontba és 19016 HUF ÁFA+Vámba került. Ez így elég drága lett, de az eredetiek nem néznek ki szépen.
Ahogy korábban is írtam az olajnyomásszenzor helyén egy csavart találtam. A legnagyobb probléma az volt vele, hogy a szenzor csatlakozása M10x1-es a csavar pedig M10x1.5ös és egy kis madzaggal volt letömítve. Természetesen menet már nem nagyon volt a furatban, ezért a motort sem mertem járatni nehogy "kiessen" a csavar és elfogyjon a motorolaj.
A furat a motorblokk tűzfal felőli oldalán van ezért nem volt egyszerű a menetet megjavítani. Szerencsére a motortér elég nagy a 4 hengeres motorhoz.
A szenzor most a helyén van, tömített, viszont a nyomásérték továbbra is 0 az órán. Mivel a fordulatszámot sem mutatja ezért gyaníthatóan ott lesz a probléma. Az óracsoport cserélve volt és megkaptam az eredetit is de még nem próbáltam ki mi a baja.
Rendeltem 2 db (1 bal, 1 jobb) Optimal lengőkar szilentet. Az eredeti sem teljesen rossz, de úgyis szét lesz szedve akkor kicserélem újra.
Rendeltem a kipufogóhoz rögzítő és tömítőgyűrűket. A középdobnál simán csak el vannak szakadva a rögzítők, a hátsónál az egyik oldalon dróttal pótolták, a másik oldalon a karosszériára csavarozott fül sincs meg.
A autó feltehetőleg sokat állt az előző tulajnál és az összes féktárcsa rozsdás. Mivel ez az autó legfontosabb alkatrésze, ezért cserélni akarom. A fékbetétek kb feles állapotúak, de nem tudni milyen régiek, inkább nem raknám vissza őket. Én minden autómhoz Brembot rendelek és eddig semmi gondom nem volt velük, ezért most is így tettem. Nem olcsó, de minőségi hatást kelt.
A TS motoros 164-esek sajnos az első tengelyen kisebb nyerget és kisebb tárcsát kaptak mint a többi. Valószínűleg a hajtáslánc kisebb súlya és a spórolás indokolja. Fórumon olvastam, hogy a fékhatás nem az erőssége, ezért a gyárinál egy picivel nagy súrlódási együtthatójú betétet kerestem. A választék nem túl bő, így jutottam az EBC GreenStuff-hoz. Az első betétek régi darabok lehetnek, még a csomagolásuk is a régi dizájnos.