Néhány napra száműztem a GTV-t a garázsból, hogy foglalkozzhassak a kis zsebrakétával.
Először egy teljes belsőtakarítás jött, mert bármihez nyúltam koszos volt. Aztán jött egy kis tuning, mert az első lökös eléggé meg van sérülve (ehelyett majd be kell szerezzek egy bontott szép állapotút). Fekete gumis spray-vel lefújtam az alját. így kevésbé látszik, hogy nincs rajta festék. Száműztem a rendszámkereteket.
Végezetül még a Giuliettára vettem két QV emblémát, de arra sose került fel. Így hasznosítottam :-)
Na jöjjenek a tételek:
- jobb oldaloi küszöb végénél megindolt a rozsda. Ezzel tavasszal foglalkozni kell. ✓
- első lökhárító sérült
- motoros tükörbehajlás nehézkesen megy (szétszedve, takarítva, zsírozva) ✓
- a csomagtartó azt jelzi, hogy nyitva van (volt némi kábelszakadás az átvezetőben) ✓
- váltógomb csúnyán lekopva (gyári újra cserélve) ✓
- váltóbowden szorul
- a féknyergekről le van kopva a szép piros fényezés ✓
- motortérburkolatot megrágta valami (cserélve gyári újra) ✓
Szóval lesz mit csinálni rajta.
Km állás: 212.800km
Szóval úgy kezdődött a dolog, hogy ilyen-olyan körülményeknek köszönhetően a 147-es helyett ki kellett találnom valami alternatívát. Nézegettem Giuliettákat, 156 SW-ket, de az előző jelenleg irreálisan drága, a másodikból pedig nagyon nehéz épkézlább darabot kifogni. Aztán egyszercsak bevillant a látóterembe a Mito. Szinte mindenki le akart beszélni róla, mert csajos, kicsi, stb.
Nem hallgattam rájuk. :-) Néztem 1.3JTD-t, viszont mivel 80%-ban városban használnám, ezért ezt elvetettem. Cseffó barátommal egyeztetve azt a tanácsot kaptam, hogy kerüljem a multiair-eseket. Szóval szűkült a kínálat. Számomra így már csak egy motor jöhetett szóba. 1,4 Tjet 155LE.
Nem sok ilyen motoros volt a HaHu-n. Megnéztem párat, aztán az egyik hirdetés megfogott. Különleges pezsgőmetál szín, barna bőrbelső (és végre nem piros vagy bordó műszerfal) és helyben Miskolcon volt. Gyors telefon Pisti barátomnak, hogy esetleg nem szerelte-e ezt az autót, aztán kiderült, hogy dehogynem. :-) Így a szerviztörténete is ismert lett számomra. Elmentem, megnéztem, megegyeztünk.
Persze nem is én lennék, ha nem olyan autót vennék, amivel foglalkozni kell. Ezzel is így van, de azt majd a következő bejegyzésekben kifejtem.
Néhány napja elkezdett kopogni a bal első futómű. A felső lengőkar volt a ludas. Kicseréltük.
Km állás: 233.810km
Egy "kicsit" elkoptak a hátsó fékbetétek. Időszerű volt a csere.
Km állás: 233.545km
Kicsit hosszabb távra terveztem ezzel a kocsival, de így alakult. Gyorsan jött, gyorsan ment. Jó áron jött, jó áron ment :-)
Egy gyenge pillanatomban meghirdettem a használtautón. 1 hét alatt 4 érdeklődő volt rá. Az egyikük jött és vitte. Örülök, hogy jó helyre került AdamHawK cartárshoz.
Cserélni kellett a főtengely jeladót. Meleg motornál 10-ből 4-szer nem akart beindulni az autó, csak forgatta. Kiolvasás után egyértelmű lett a hiba.
Csereérett lett a jobb alsó lengőkar. Nagyon csúnya nyikorgó hangot adott ki.
Km állás: 231340km
Az autóval kaptam 4db 15"os gyári alufelnit is. Nem voltak túl szép állapotban, úgyhogy kaptak egy gyors fényezést. Átgumizás után mehettek a helyükre. Nem lett rossz az összkép, nem is akarom elrontani, de szerintem egy enyhe nyomtávszélesítést fog kapni. :-)
Azért jó régi autót szerelni, mert nincs tele a motortér és mindenhez könnyű hozzáférni. :-) Gyerekjáték volt lecserélni az olajat.
km állás:165.917 km
Egy gyors szerelésnek indult, de nem az lett belőle. A 8 gyetyából kettő sikeresen beletört a hengerfejbe. Annyi volt a mákom, hogy a porcelán egybe kijött, "csak" a menetes rész maradt benne. Csavarkiszedővel a végén sikerült kiműteni a helyéről, úgyhogy megúsztam egy hengerfej felújítást :-)
De hogy legyen egy kis siker is, marketplace-en rábukkantam egy egész szép állapotú scudettóra, így a csúnya kopott, festett helyére fel is került.