Egy régi álmom vált valóra amikor múlt héten a kedvesemmel ellátogattunk Romániába a Transzfogarasi útra. Amióta 2009 őszén láttam a Top Gear adásában azt a részt ahol ott vannak, tudtam hogy azt a helyet nekem is látnom kell élőben.
Gyönyörű táj, gyönyörű út.
Még egy diesel Alfával is nagyon élvezetes volt kanyarogni a szerpentineken. Nem volt nagy forgalom, úgyhogy néha meg lehetett egy kicsit taposni a traktort. Bár 2000 méter magasa és 3500-es fordulaton nem biztos hogy jó szemmel nézték a mögöttem haladók, ahogy a koromfelhő tolja előre az olaszt. :-)
A fényképek koránt sem adják vissza az ott látottakat. Ezt élőben kell látni.
Összesen 1600Km-t toltunk bele a kocsiba a 4 nap alatt. Ismét jól vizsgázott a technika. Problémamentesen teljesítette a távot. Az átlagfogyasztásom se ment fel 5,5liter felé. Nem olyan rossz ez egy 11éves "szarolasz"-tól. :-)
Tegnap kicseréltük a kézifék bovdeneket, mert berohadtak.
Illetve a jobb első-alsó lengőkar is csereérett lett. 4000Km-rel bírt többet, mint a bal oldali testvére :-)
Szerencsésen elkaptam egy kátyút :-( Még jó hogy kb. 1500-2000Km-t mentem az új gumikon. Szinte még szőrös a futófelület.
A jó a rosszban, hogy úgy néz ki a gumi tompította az egészet.
(kb. 2 hete vettem 5 csavart a mankókerékhez, mert csak hosszú alufelni csavarjaim voltak. De jól tettem.)
Ha már Alfacity és Monostori Erőd, akkor kattintottam pár képet a verdáról.
Régi ismerős:
Két év után újra láttam Vale7 barátom régi autóját. Az "új" tulaj Noisia szépen gondját viseli. Jó volt látni, hogy még mindig milyen szép is ez a 145 QV.
Első alfás eseményem volt. Örülök, hogy ilyen közösségbe tartozhatok :-)
Jó volt látni a sok hasonló gondolkodású embert és a sok szép autót.
Mivel nem a szomszédból kocsikáztunk Komáromba ezért egész hétvégés programot terveztünk.
Odafelé útba ejtettük az Üvegtigrist :-) Jó drágán méri Lali az italokat :D (400Ft volt egy fél literes Pepsi)
Mikor megérkeztünk a szállásra örömmel tapasztaltam, hogy a nem csak mi leszünk alfáskok az apartmanban.
Szombaton megcsodáltuk a kocsikat és bejártuk az Erődöt. Jó volt néha hűsölni a vastag falak árnyékában.
Az olasz vas ötösre vizsgázott. Odafelé úton jelezte, hogy nem világít az egyik izzó (bal első helyzetjelző) de mire odaértünk meggyógyította magát. Direkt nem autópályán mentünk, hogy lássunk is valamit az országból. A fogyasztásom meglepően jól alakult. Egészen pontosan a hétvégén megtett 790Km alatt 5,03literes átlagfogyasztást produkált.
Egy szó mint száz: szép volt, jó volt, jövőre ugyanitt!
A hétvégén produkált az autó egy P0236 - Overboost szelep - alacsony jel hibakódot. MIL bekapcsolt. mögöttem füst, vészüzem, 3000-es fordulatnál nem engedte magasabb fordulatra a kocsit. (PÁNIK)
Hibakód törlés után minden rendben, de hirtelen nagyobb gázadásra, vagy 3600as fordulatszám körül visszajött a hiba.
Megmozgattuk a turbó geometriáját, hátha az van elkormolódva, de nagyon simán járt.
Mivel a vákuum csöveken külsőleg nem látszott semmi ezért elkezdtük kicserélgetni őket. A motor és a geometria állító szelep közti csővel kezdtük, mert azon látszott, hogy nem gyári darab. Egy átlátszó szilikon csővel helyettesítették, ami műanyag kábelkötegelővel volt rögzítve. Kicseréltük normális vákuum csőre és láss csodát megoldódott a probléma. Olyannyira megoldódott , hogy az eddig 115LE-snek hitt autó most tényleg 115LE :-) Úgyhogy valószínű hogy a kocsi megvétele óta az a kis cső rakoncátlankodott és nem jól végezte a dolgát.
Mivel elég sok minden ki lett cserélve a futóművön, ezért elvittem hogy állítsák be. Az alkatrészek cseréje miatt a csavarok nem voltak berohadva ezért elég hamar végeztek vele. (Aki futóművet akar állíttatni Miskolcról, vagy környékéről mindenképp a miskolci ITÁLGÁZ telepen Farkas Zsoltit keresse. Nagyon ért hozzá.) - Ez volt itt a reklám helye :-)
Az ültetés miatt kicsit negatívba dőlnek a hátsó kerekek, de azt mondta hogy annyira nem vészes.
Óra állás: 198.386km
Készítettünk néhány képet H@nß cartárssal a "897"-esekről.
Le lett festve a felni. (Köszönet érte Vale7 cartérsnak) Az új szín: Grigio Titanio