A történet ott kezdődött, hogy valamikor nyáron egyik napról a másikra megszűnt létezni a távirányítható központi záram. Vagyis a központi zár működött, mert ha kulccsal nyitottam bármelyik ajtót, nyílt a másik is. Csak a távirányítóval nem csinált semmit. Elvittem egy specialistához, aki már a 147-es Alfánkon egyszer segített, amikor ugyanilyen problémánk volt. Itt sajnos nem tudott mit tenni. Azt mondta, hogy a kulcsban lévő NYÁK ment tönkre. Semmilyen jelet nem ad ki magából.
Azt javasolta, hogy szerezzek egy kulcsot amibe jó a NYÁK és ha tudom a kocsi 4 jegyű kódját akkor elvileg tanítható az új távirányító.
Mivel sok volt a ha és ilyen kulcsot is elég nehézkes szerezni, plusz a kód sincs meg a kocsihoz, jobbnak láttam egy utólagos központizár vezérlővel orvosolni a problémát.
Találtam olyan vezérlőt, amihez bicskakulcs van.
Meg is rendeltem. Amint megjött vittem a kulcsmásolóhoz, hogy lemásolja a kulcsszárat és az immo chippet. Szinte ingyen (6500Ft-ért) le tudták másolni a kulcsot. Most már volt egy új kulcsom, ami indítja a kocsit, csak be kellett kötnöm a kis vezérlő dobozt. Nagy segítségemre volt, hogy van szerelési kézikönyvem a kocsihoz mindenféle kapcsolási rajzzal.
Egy napom ráment, de minden működik hibátlanul.
A másik project a lábtérvilágítás volt.
A korai GTV-ken széria volt, de a későbbi modelleknél elhagyták ezt az extrát. (gondolom spóroltak vele 1EURO-t)
Viszont a helye megvolt, illetve a vezetékelés egy rész is ki van építve. Pont volt olyan lámpatestem, ami oda illik (ugyanolyan, amilyen az ajtók aljában is van)
Bekötöttem és már kész is voltam.
Szerintem szép és jó lett a végeredmény. :-)
Eljutottunk odáig, hogy nekiálljuk megkeresni mi baja lehet a kocsinak. Szóval a hibajelenség, hogy folyamatosan légtömegmérő hibát dob a motor és ilyenkor a benzinszint jelző mutató is leesik nullára és egyenetlenül jár.
Az első legszembetűnőbb hiba a turbó után a szívó oldalon egy repedt cső. A cseredarab (50517447) természetesen csak gyáriba létezik 70.000Ft-ért. Még jó hogy lehet kapni :-) :-) :-)
Külföldi raktárból érkezik, így néhány napba beletelik a szállítás. Ha megérkezik beszereljük és meglátjuk, hogy szerencsém volt-e vagy lehet keresgélni tovább
Egyik napról a másikra olyan hangot adott ki a kocsi, mintha csúszna az ékszíj. Szóltam Pisti barátomnak, hogy valami nem OK a kocsival. Távgyógyításba csak annyit mondott, hogy hosszbordásszíj és főtengely szíjtárcsa csere. El is került hozzá az autó, ahol jött a meglepi. A szervószivattyúból szivárog az olaj és csöpög rá a szíjfeszítőre. Emiatt csúszik. SOS-be kerített hozzá új TRW szivattyút. Kicserélte a szíjtárcsával, szíjjal és a feszítővel együtt.
Nagyon pöpec lett. Sokkal könnyebb a kormány és szinte alig hallani a motor hangját.
Km állás: 225.135km
Ma volt idő, hogy az ezüstkére is feltegyem a téli kerekeket. Mivel a fekete 147 hamarosan elkerül a háztól, így a 16"os GTV felniket most erre tettem. A fekete pedig megkapta a gyári 15"ös szettet.
Km állás: 224.319km
A mai nap jött el az ideje, hogy lemossam, kitakarítsam és eltegyem tavaszra a Bestiát.
Az idén 1995km-t tudtam velem megtenni :-)
Km állás: 193.965km
Második lépésként kifújtam az összes üreget a kocsin, hogy megóvjuk a rozsdától.
Sajnos 2 dolog nem működött az autón. Utastér ventillátor és a BlueAndMe. Mindkét dolgot cserélni kellett. Bontott került a kocsiba, de most már működik. :-)
Volt egy kavics felverődés a szélvédőn. Ezt azóta már megcsináltattam.
Első lépésként az előző tulajt (és kutyáját) szerettem volna végleg száműzni az utastérből.
A kárpit tele volt fehér színű kutyaszőrrel és szerintem a cigaretta sem állt messze a régi tulajtól. Szóval utastér szétszed, kitisztít, ápol, összerak.
A végén kapott egy ózonos fertőtlenítést is. A végeredmény szinte újszerű utasteret eredményezett, bár ráment 2 napon. :-)
Mikor azt hiszed, hogy lesz egy nyugis év végéd, de jön egy kihagyhatatlan ajánlat. :-)
A történet ott kezdődött, hogy kb. 4 hónapja elkezdtem nézegetni a hasznaltauto.hu-t. Az ötlet az volt, hogy le kellene cserélni az egyik 147esünket. Az páromnak a 159es annyira nem jön be, így maradt a Giulietta. Diesel-t nem szerettem volna így az 1.4 120Le példányokat kezdtem el nézni. Szövetbelsős kizárva, csak bőr jöhet számításba. A esetek többségében 300-400km-re voltak tőlem a kiszemelt autók.
Egy idő után elment a kedvem a túlárazott Giuliettáktól. Elkezdtem gondolkodni, hogy lehet haladni kellene a korral és átülni egy elektromosba. Ismét internet előtt eltöltött órák/napok következtek. Meggyőztem magam, hogy városba tökéletes lesz. Megszületett a döntés. Kell egy Renault Zoe. Elmentünk megnézni párat és már majdnem vétel lett, amikor Cseffó Pista barátom hívott telefonon.
Csak annyit mondott, hogy "Higyu haver! Nem kell egy Giulietta QV? Fehér színű, foglalkozós, jó áron"
A Zoe szertefoszlott és csak annyi válaszoltam neki, hogy mikor és hol lehet megnézni. Összehozott az eladóval, megegyeztünk és elhoztuk.
Most nézzük a sötét oldalt:
- A bal első sárvédőt és a bal ajtókat fényezni kell, mert van rajtuk egy csúnya meghúzás. Egyébként az autón a jobb első ajtót kivéve gyári a fényezés.
- A motor folyamatosan légtömegmérő hibát dob és ilyenkor a benzinszint jelző mutató is leesik nullára és egyenetlenül jár a motor.
Rendbetesszük, forgalomba helyezzük és már lehet is élvezkedni. Szóval lesz vele meló, de az ára jóval meggyőzőbb volt, mint a hibái.
Km állás: 212.300km
Eljött az ideje az éves olajcserének. Amik cserélve lettek:
- Olaj (Selenia 5W40)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Gázolajszűrő
Cserélni kellett egy izzítógyertyát is (3-as henger). Tünet nem volt, csak minden egyes indításnál sípolt érte.
Km állás: 222.071km
A múltkori autómosásnál vettem észre, hogy a féltengely gumiharangok cseppet sincsenek a helyzet magaslatán. A két belső harang teljesen ki volt szakadva. Sajnos itt a csukló sem élte túl. Cseréltünk 2db belső csuklót, 4db gumiharangot és ha már szét volt szedve a futómű, akkor a két első lengőkar is ki lett cserélve. Annak a gumi szilentjein is látszott már a kor.
Km állás: 193.629km