Ma volt egy kis időm így nekiáltam egy kicsit rendbetenni a fényezést. Ennél a kocsinál nem a tökéletes a cél, tetszik higy egy kicsit patinás.
Mosás, lakktisztítás és polírozás. Nem lett rossza a végeredmény. :-)
Az első lököst mindenképp újra kell fényezni, mert az rengeteget ront az összképen.
Már vagy egy éve keresgélek 164-es alfák közt, hogy egy újabb bakancslistás tételt tudjak kipipálni a listámban. De eddig vagy nagyon lepukkant, vagy nagyon drága példányok akadtak a látómezőmbe. Aztán az egyik szép reggel a facebook-ot böngészve szembejött egy hirdetés. Az autó nem is volt messze tőlem, fényképről nem tűnt nagyon gáznak, így azonnal cselekedtem.
Elmentem megnézni. 10 éve volt a papa tulajdonában a kocsi, csak 2éve meghalt az öreg és a hagyatéki dolgok nemrég rendeződtek. Az özvegynek nem volt jogsija, illetve olyan élethelyzet adódott, hogy költözni kellett és nem volt hova tenni az öreg vasat. Az eladás melett döntöttek.
Szinte gombokért sikerült hozzájutni. Na persze nem egy OT járgány, de alapnak nem rossz. Jön, megy, a motorja nem füstöl, nem kopog, a kasznin alig van rozsda (10 éve garázsban tartották).
Megszületett az egyesség, másnap ott voltam egy autószállítóval és elhoztam. Átírattam, majd mivel nem volt rajta műszaki azonnal vittem oda is. Csodák csodájára a másfél éve leállított autó csont nélkül átment a vizsgán. Úgyhogy most barátkozunk és szépen lassan elkezdem majd rendbetenni. Az biztos, hogy a flotta átlagéletkorát egy kicsit lerontottam ezzel a vétellel :-) :-)
km állás: 165.639km
Az élet úgy hozta, hogy a Giulietta ment. Sajnálom :-(
Még valamikor március elején lejárt a kocsiról a műszaki. Mivel úgyse nagyon mentem vele, így egy kicsit kitoltam az időpontot.
Simán átment. :-)
km állás: 194.148km
Gyárilag nem volt tempomat a a kocsiban. Mivel ez egy nagyon hasznos extra, így olvasgattam és arra jutottam, hogy "csak" egy olyan bajúszkapcsolóra van szükség, amin van tempomat kar, mert gyárilag be van vezetékelve.
Kerítettem egyet. Ezután már csak ki kellett cserélni a gyárival.
A legnagyobb szívás a légzsák kivétele. A 147-esen és a GTV-n is 2db kis csavar tartja. Na itt nem. :-(
A kormányom alulról egy csavarhúzóval be kell nyúlni és két oldalt 1-1db fém fülbe pattan be a légzsák. Na azt megtalálni úgy hogy nem látod, hova nyúlsz.
Kb. 1 óra volt mire kipattintottam.
Ezután már egyszerű volt. Néhány csavar és át is van szerelve.
Mivel a kormányburkolaton nem volt kivágva a helye, így vágtam rá egy lyukat. (Egész gyáriasra sikerült)
Összerakás után még MES-ben engedélyeztetni kellett és csinálni kellett egy PROXY sorba rendezést.
Ennyi az egész. :-) :-)
A múltkori tankolásnál vettem észre, hogy nagyon lötyög a tankajtó. Utánaolvasgatva kiderült, hogy típusbetegségről van szó. Rendeltem új pöcköt hozzá kemény 1600Ft-ért (rendeltem kettőt, hogy legyen tartalék). A csere kb. 10percet vett igénybe. Most mát úgy áll az ajtó, mint Katiban a gyerek :-)
Egész jó áron adta a fiatalkatreszek.hu a gyári QV emblémát. Rendeltem is belőle a bestiára. Száműztem a kínait. Bár hozzá teszem, hogy az se volt túlságosan gagyi minőség. De a gyári az gyári :-)
Tegnap elintéztük az eredetvizsgát és a regisztrációs adót, így az összes dokumentum a birtokomban volt, hogy rendszámot kapjon a verda. A mai napra volt időpontom foglalva az okmányirodába. 10 perc várakozás után 15 perc ügyintézés és a rendszám a kezemben volt.
Sajnos a TBI kezdetű rendszámok nem a mi régiónkra voltak osztva (pedig milyen főnök lett volna egy TBI-175), így a TCG-175-öt sikerült megkaparintani. :-( :-) :-)
Gyorsan mentem is vele egy bejárató kört.
A konklúzió: Nagyon jó megy az autó, szinte kitépi a kezemből a kormányt. Rettentően érezhetőek a DNA kapcsoló különböző állásai. Valamelyik hátsó kerékagycsapágynak hangja van (vagy a guminak van hangja) ennek utána kell menni. Meg kell nézni a többi motortartót is, mert szerintem nem tökéletes.
Összességében viszont teljesen elégedett vagyok a kocsival. Azt adja, amire számítottam.
Eljött a várva várt nap. Másfél hónapja, hogy időpontot kértem a helyi NKH-ba egyedi forgalomba helyezéshez.
Mielőtt elvittem volna az autót leszervizeltük.
Cserélve lettek:
- Vezérműszíj összes görgővel, vízpumpával
- Hosszbordás szíj összes görgővel
- Levegőszűrő
- Olajszűrő, Olaj (Selenia Quadrifolio 5W40)
- Pollenszűrő
- Vezérlés oldali motortaró bak
- Első féktárcsák fékbetétekkel
Úgy fest a dolog, hogy az az egyetlen turbócső cseréje megoldotta a motor összes problémáját. Persze majd használat közben fog kiderülni 100%-osan.
Az első lépés is megtörtént a magyar rendszám felé vezető úton. Sikeres műszaki vizsgát tett a kocsi a helyi Közlekedési Hatóságnál és megkaptuk a műszaki adatlapot a honosításhoz.
Km állás: 212.338km