Tagok >> Kn[.]xX >> 156 16V 1.8 TwinSpark >> Blog
- Típus:156 16V 1.8 TwinSpark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:grigio chiaro met. 612/A (ezüst
(0815-0820) dunakeszi - győr [zoo] - ágfalva [hotel] - loipersbach im burgenland - ágfalva [hotel] - fertőrákos [kerékpár bérlés] - sopron - ágfalva [hotel] - schattendorf [vasfüggöny] - st. margarethen im burgenland [vasfüggöny] - sopronkőhida [páneurópai piknik] - sopron [bob, tercia] - ágfalva [hotel] - neusiedl am see [mole west] - parndorf [designer outlet] - győr [belváros] - esztergom [dunapart, bazilika] - dunakeszi
mindösszesen 662km, ~7,50 l-es átlagfogyasztással
Nem is tudom hol kezdjem..
..volt pár kiégett izzóm, aztán pár vásárlási próbálkozásom - sikertelenül. És hogy ez ne történjen meg többé, és ne a boltban kelljen visszaemlékezni az izzó típusára, mert az láthatóan nem ment.. ezért feljegyzem ide, hogy legyen hol keresni - bár mostanában nem szeretném ezeket újra cserélni.. :)
helyzetjelző izzó
típusa: H6W
sztori: kiégett a jobb oldali. cserélném, de nincs itthon.. próbálkozások: éppen amerre járok: benzinkút, auchan, tesco, és hogy legyen vmi autós is: norauto - sehol semmi. ill. vannak, de ez a 120 fokos pöckös sehol.. eBayre fel! találtam egy olcsó LED-eset. megrendel, várakozik (sokidő..) megérkezik, örül. jobban megnéz. mégse.. nem 120 fokos.. direkt olyat rendeltem.. azért egy próba.. természetesen nem jó. eBay-en ezt többet nem próbálom meg. marad így, izzó nélkül, üresen a foglalat. egy idő után mintha már a másik oldali sem égne. újabb nézelődések: benzinkút, auchan, tesco, ha már ott járok de továbbra sincs semmi, norauto közben megszűnt, de betévedtem a bauhausba:) persze ott se.. :) úgyhogy megint elmaradt egy jó időre. már letettem róla, hogy valaha is tudok szerezni egy megfelelőt. hetek teltek el, mikor megkértem HoZee-t hogy nézze meg a Homasitában, hátha.. talált, vett, pár hét és hozzám is eljutott:) és aztán egy hétre rá már ki is cseréltem.. volna.. ha az első, amit beletettem, nem robbant volna szét:) kifehéredett a búra, megrepedt, úgyhogy kuka. másikkal csak óvatosan.. inkább a régesrég onnan kivett kiégettel próba, hogy azzal micsi' , minden ok, de nem világít:) persze hogy nem, azért vettem ki anno:) biztonság kedvéért a működő bal oldalival próbálkoztam. az új párból a megmaradt pedig bekerült oda, balra. kisebb érintkezési problémák elhárítása után minden ok.. el sem hiszem!:)
index
típusa:
sztori: ez sem volt egyszerű eset, de ezt már nem bíztam a véletlenre. egyszer volt, hogy arra lettem figyelmes, hogy amikor beriasztom az autót, akkor a jobb oldali, oldalsó nem villogott.. biztos kiégett. :) mimás. nade biztos nincs otthon ilyenem. sárga búrás.. tutinincs. a készletben is biztos csak fehér van. ..csak azt nem értem miért nem villogott akkor gyorsabban az index, mikor jobbra kanyarodtam. lehet hogy a 156 nem csinál olyat?:) ezek szerint.. a hibajelzés meg ugye ott volt a helyzetjelző miatt még akkor, tehát fel sem tűnt.. én pedig nem vagyok jó autós, mert nem ellenőrzöm minden indulás előtt:) nade. kínomban természetesen ezt is megnéztem auchanban-teszkóban - mentségemre: nem ezért mentem oda:) - persze nem volt sárga, meg igazából nem is tudtam, hogy milyen típusú kell bele:) mert olyan rég cseréltem én már ezt.. : amikor a "króm" búra felkerült. az meg nem most volt.. úgy alakult, hogy egyik hétköznap épp ráértem, és elgurultam reggel (fél8-ra:) a Bárdi-ba, hogy beszerezzek egy ilyet is. neten azt írta fél 8-kor nyit, természetesen már előbb ott voltam egy negyed órával:) mikor odaérek, látom kiírva 8-17h. hurrá. pont jött a kulcsosember, azt mondta kinyit és jöhetek. 5p után már elém is tette a megfelelő típust, de átlátszó volt.. - sárga nem lenne esetleg?:) pár perc túrás után olyan is volt, úgyhogy kemény 360 Ft leszurkolása után már hozzá is kezdhettem a műtéthez. index búra levesz. a másik fülét is eltörtem szerencsésen'.. inkább el sem mondom milyen volt az izzó, amit kiszedtem, miután párszor beázott a búra annak előtte.. :S (beszéljenek a képek:) izzót kimos, megszárít, összetételnél beszilóz! mert nem tudják összerakni rendesen a kis kínaiak az utángyártottat.. :) vagykik. most már újra átlátszó a "króm" jellegű. végre. ugyanis kezdte megszégyeníteni a füstös hatásút:) és miután a szilikon megszáradt körben majd tömíti is a búrát a műanyag indexbúra és a kaszni között. remélem nem ázik be, nem párásodik többet. sikerült szép munkát végezni és még csak nem is látszik. amíg ezt nem sikerült visszapakolnom az autóra - mert száradt, addig egy fekete szig'szalag volt segítségemre:) (lásd fotók) és egy csavarhúzó, amivel sikerült rávennem a foglalatot, hogy újra érintkezzen az új izzóval. mindezek után már csak csodálni kellett a látványt, messziről is jól látszik, sárga izzó a lámpabúra mögött:) egy gonddal kevesebb. lámpahiba jelzés műszerfalról eltüntetve. nem is tudom mikor volt utoljára ilyen:) fél éve? 1?:) inkább fél. ..és azután, hogy kicseréltem mindkét oldalit az újakra, és a a működő bal oldalit eltettem tartalékba, ahová eltettem sikerült találnom a dobozban egy "tartalék sárgát" .. :) "biztos nincs otthon ilyenem. sárga búrás.. tutinincs." :)
rizsszemizzó
típusa:
sztori: ..ez a következő típusa azon izzóknak, melyek a "keresekedelmi forgalomban beszerezhetetlen" kategóriába tartoznak. néztem én ezt benzinkúton, nem egy helyen, és az előbb már említett helyeken. HoZee-val egy nem létező Homasitát is felkerestünk a Váci úton ráérő időnkben:) de mindhiába. Aztán végül a helyzetjelzőkkel együtt egy létező Homasitában sikerült vennie 1db rizsszemet is. Hetekkel később ugye hozzám került, hát.. a Watt biztos stimmelt, bár le volt kopva az izzóról a felirat, de a méret nem :) még jó hogy nem kockáztattam meg 2 db vásárlását:) ajánlottak nekem benzin kúton 5W-osat.. de kb akkora volt mint egy lufi. :) történt egyszer, hogy szombaton elgurultam egy épp nyitva tartó Unix előtt. megálljak-neálljak?! végül pár10m után amellett döntöttem, hogy megállok és üsse kő megkérdezem itt is. volt. el sem hiszem. és akkora amekkora kell. 2,3W-os. sőt! 3W-os is volt.. hihetetlen. maga volt a kánaán. vettem rögtön egy dobozzal, hátha még szükség lesz rá az életben. 725 Ft-ot kellett érte ott hagynom. az ár is baráti és a kedvem is mindjárt jobb lett. öröm és boldogság öntötte el a szívemet:) hihetetlen érzés volt - detényleg. eljött a nap, hogy kicseréljem. ment minden elsőre, nem volt közte rossz, nem robbant szét, érintkezett, világított egyből.. mint a nagykönyvben. a szivargyújtós rész kicsit megszívatott, de az egy másik sztori.. :)
Tanulság: húst a hentestől, izzót az autósboltból, kenyeretapéktől
Miután sikerült szereznem (0712, Dk.Bárdi) két darab új, sárga színű index izzót, kicseréltem (0713) őket mindkét oldalon. Ez a csere sem, - mint ahogy minden hasonló hozzányúlás általában az autóhoz - nem ment egyszerűen. Az utángyártott füst színű index búrák nem arról voltak híresek, hogy jól szigeteltek, így eső és autómosás után párásodtak is rendesen, aminek kellett idő, mire kiszáradtak újra. Ahogy a víz, úgy a por is bejutott időközben, így egy alapos tisztítás után szilikonnal vékonyan körbeszigeteltem az összetételt. Kicseréltem az izzókat, de a jobb oldali foglalatba betéve az új izzót nem világított. A víztől kicsit korrodáltak az érintkezők, ezeket alaposan megreszelgetve majd kontakt sprayvel befújva máris tette a dolgát. Az indexbúra nem száradt olyan gyorsan, mint ahogy azt terveztem. Viszont így, hogy egy minimálisan még képlékeny volt a sziló, talán szigetel most már annyit tényleg a kasznihoz érve, hogy nem enged be több port és nedvességet. Visszaszerelés után egy rég nem látott látvány fogadott: a tiszta búrán át tisztán látni lehet az izzót. Nahát! :)
A gödöllői Unixban sikerült végre a műszerfalba való 2,3W-os rizsszem izzókat is találnom (0706). Vettem is gyorsan egy dobozzal, (10 db HELLA), biztos, ami biztos alapon, mivel ezt már nagyon rég óta kerestem, de vagy nem volt sehol, vagy 5W-os és nagyobb volt méretben is, vagy a mérete volt jó, viszont csak 1,2W-os, ami világított ugyan, de alig lehetett látni. Betettem a 2,3W-osokat a hiányzó helyekre és most már újra látni 0-40-ig is a km órát, stb. :)
Visszaszereltem a szivargyújtót is a helyére, mert abban is cserélni kellett a két rizsszem izzót, így addig nem akartam visszatenni a múltkor (kb. másfél hónapja..), amíg ezek nincsenek kicserélve.
A középső szellőzőrácsot is kiszereltem a műszerfal tetejéről. Kimostam a szellőzőt és kitakarítottam a légcsatornákat, amíg elértem, ill. régóta hallottam valami csörgést a műszerfalból, hol jobb, hol bal oldalon.. így nehéz volt kitalálni mi is lehet az. De most találkoztam két kisebb méretű kóbor alátéttel, amiket egyből ki is kaptam, amíg szem előtt voltak. Azóta megszűnt a csörgés. Szerencsém volt, hogy épp akkor, pont ott voltak.. :) Mielőtt visszaszereltem a szellőzőrácsot, a lyukat körbeszigeteltem rezgéscsillapító alátétszalaggal, ne rezonáljon be véletlenül se most már.
Visszatettem a múltkori beázás óta (0610) kiszerelt jobb első ajtónál lévő küszöb díszlécet is. A díszlécet rögzítő törött patenteket kicseréltem épekre, így végre teljes hosszon jól fogja a műanyagot a négy patent.
Az anyósülés övfeszítőjénél hiányzó burkolat rögzítő csavar is pótolva. Ez azóta hiányzott onnan, mióta Baráék kicserélték az ülés szerkezetet egy jobbkormányos, deréktámaszosra. Az pedig nem tegnap volt.. :) Még jó hogy nem hiányzott annyira, de azért így teljes.
A motortérben találtam anno (pár éve:) egy kóbor vezetékvéget, elég vékony és egy eres. Nem tudom, mi lehet ez.. Jobb oldalon az ablak alól „jön ki” és kb. 15 cm hosszú. Mindig próbáltam úgy elhelyezni, hogy véletlenül se érjen fém alkatrészhez, nehogy véletlenül zárlatot okozzon. Most végre le is szigeteltem a végét így pár év után.. :)
Ellenőriztem a folyadék szinteket, egyedül az ablakmosóra kellett töltenem. A többi rendben volt.
A Kareszkától kapott (0705) két db Strongflex első stabilizátor rúd szilentet felpróbáltam a rúdra, ahogy hozzáfértem akna nélkül. Úgy néz ki jó lesz. A következő szerviznél majd kiderül tényleg megfelelő-e a belső átmérőjük a poliuretán gumiknak.
És ha már ennyire belemerültem, rendet raktam a csomagtartóban is, majd letöröltem a műszerfalat, mert megint poros volt. Aztán ablaktisztítóval lemostam az ablakokat kívül-belül. Erre már nagyon régóta készültem. Az eredmény szemmel látható.. :) Az ülések és ajtókárpitok pedig átestek egy alapos bőrápoláson. Jó kis meló volt. Mire mindennel végeztem a nap is eltelt, én is elfáradtam. De jó ezeket letudni már végre. Apróságok, de sokan voltak.. :)
(0515-19) dunakeszi – poroszló [kaja] – hortobágy – [kilenclyukú] – hajdúszoboszló [airport wellness, aqua-palace] – debrecen [aquaticum, belváros, netti] - hajdúszoboszló [airport wellness, nádaspart, harley találkozó, grill napok, netti] – dunakeszi
mindösszesen 551km, ~7,20 l-es átlagfogyasztással
Apróságoknak tűnnek ugyan, de már hónapok óta húzódnak. Most (0512) végre sikerült időt szakítani arra, hogy megnézzük Kornéllal a műszerfal háttérvilágítás nem működésének okát.. Kicsavaroztuk a km órát, lehúztuk a vezetékeket, izzók ki, megnéz. Úgy tűnt háromból kettő jó. Méghozzá a kettő közül az egyik az, amelyik még kintről nézve nem igazán tűnt annak. Sőt, hát amiatt szedtük szét végül is az egészet.. Aksinál megnéz. Működik. Érdekes.. Csere másik izzóra, óra vissza. Semmi. Ezt egy pár izzóval, párszor eljátszottuk mire már majdnem feladtuk, de egy véletlen folytán, mert általában valljuk be így oldódnak meg a gondok:) valahogy kiderült, hogy az izzó foglalata nem érintkezik az órában. Mindegyik izzófoglalat kicsit megigazít, mindegyikbe új izzó.. ha egyet el nem törtem volna időközben, így most eggyel kevesebbel, de helyére került végre és így kb. egy év elteltével újra látszik a digitális km számlálóm:) - és nem csak elemlámpával:) Igaz, az óra alja még nem világít, de most már rutinműtét lesz, ha végre kapok valahol megint rizsszemizzót..
Ha már izzó, akkor nem rég feltűnt, hogy a szivargyújtónál mintha régebben világított volna valami, most meg ott se semmi :) Szétszedtük hát azt is. Az nem volt ilyen egyszerű, de mivel az 1,2W-os rizsszemizzók nem igazán tűntek megoldásnak, így azt már nem raktuk össze. Ha kapok valahol 3W-osat, vagy min. 2,3-asat, akkor szerintem bevásárolok, mert nem igaz, hogy benzinkúton se tudják hogy mi az..
km óra állás: 194.271 km
A jó hír viszont, hogy az egyik előző bejegyzésben található eltört másik oldali index, mégsem tört el, csak a már korábban eltöröttet engedte el a ragasztó - javítva. Illetve, hogy egyik oldalon sem ég a helyzetjelző - csak ott nem ég, ahol nincs is benne :) Talán pillanatnyi érintkezési hiba okozhatta a jelenséget, mert azóta is világít. Igaz, csak a fele. (Na, ilyen 120 fokos pöckökkel ellátott helyzetjelző izzót se látott még a kutas.. úgyhogy ha találok, ebből se egyet veszek..)
[Költségeim: 2db T5 W2 x4.6d 1,2W-os rizsszemizzó 169 műszerfalápoló 699 bőrápoló 1290]
Nagy nehezen ez a kerékcsere is összejött (0420). Az AKH-nál cseréltettem. Most nem részletezném, hogy miért, mert az előző bejegyzésekben erre többször is kitértem. A lényeg, hogy végre nyári kerekeken gurulunk ebben a jó időben :)
A téli kerekeket a végleges nyaralásukra küldésük előtt egy kézi mosóban lemostam, hogy ne olyan dzsuvásan tegyem el, mint amilyen állapotban a nyáriakat nem rég előszedtem..
km óra állás: 193.994 km
A téli gumikat idén 1.654 km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen két telet használtam ezeket a téli gumikat, összesen 9.758 km-t megtéve. Ami még mindig nem sok, ellenben elég jól teljesítenek szerintem a 16"-os Dunlopok. Ajánlott vétel. :)
A hiányzó két nyári gumit (a Goodyear-ek mellé - kép) HoZee-tól vettem át, mert ő újakra váltott én pedig nem kaptam olyat, mint amilyet szerettem volna, így erre a nyárra meg jók lesznek még ezek. Név szerint 2db Dunlop SP SportMaxx RT (91 Y XL peremvédős) került felszerelésre 215/45 R17-es méretben 4-5 mm futófelülettel. Karcosan ugyan, de remélem ezt a szezont elviszik.
[Költségeim: kerékcsere 10.710 kerékmosás 400]
Múlt hét szerdán (0410) találkoztam HoZee-val és átvettem tőle a két 17-es gumit, amik idén nyáron a meglévő két Goodyear Eagle F1 Asymmetric-ek társai lesznek. Nem éppen úgy sikerült a találkozó ahogy terveztük, és végül nem is azt a gumit hoztam el, amit megbeszéltünk. (Erről bővebben az ő blogjában olvashattok.) Végül a Goodyear-ek társai erre a szezonra két 4-5mm-es 215/45 R17 Dunlop SP SportMaxx RT (91 Y XL peremvédős) gumi lett. (a Falken Ziex ZE 912-esek helyett)
Tavaly nem sikerült letakarítanom a nyári 17"-os felniket, mielőtt felpakoltam őket az autóra, így a tavaly előtti kosszal indultunk neki a szezonnak. Nem öröm, de jobb híján ez volt. Gondoltam, majd mielőtt elpakolom őket télire, majd akkor.. Na de hát akkor már hideg volt és a költözés elvitte minden időmet így megint csak elmaradt. Megfogadtam, hogy idén már nem kerülhetnek fel így.. mert ok, hogy lemosom a kézi mosóban, meg így-úgy.., de a felni belső oldala se kevés dzsuvát szedett össze ez idő alatt, amihez pedig felrakva már nem férek hozzá. Hétvégén (0414) nekiláttam hát, hogy a két szezonnyi fékport és egyebet letakarítsam az alu papucsokról. Természetesen ez sem ment simán, így hárommal sikerült csak végeznem, de így is 3 óra munka volt a 3 felni.. Viszont a különbség nem elhanyagolható :) A felniken sajnos nem egy kisebb lakk lepattogzás látható már közelről, nagy része hála a kedves gumisoknak, akik nem találják el a csavarlyukat a légkulccsal..
Mai nap (0416) foglaltam időpontot a cserére -most már, érthető módon a norauto helyett- az AKH-hoz, ahol egyszer már voltam is futómű állításon a III. kerületben Szatyi ajánlására. E hét szombat (0420) délre sikerült időpontot szerezni. Remélhetőleg addig az utolsó felnivel is végzek :)
Ma kicseréltem Végre.. a két hátsó lámpát is, amit még tavaly valamikor szereltem ki, mert megolvadt egy kicsit a belseje, amikor is leesett a belsejében az egyik 'henger', amitől pirosan világít, a forró féklámpa izzóra. Egy ideig piros szig'szalaggal pótoltam a pigmenteket:) aztán mikor ezt már kellőképp cikinek éreztem, visszacseréltem a gyárira, de csak a felét. Na és így, sikerült kihúznom a telet, ezzel a szépséges kinézettel. Pár hete találkoztam Tulival (0315), aki egyszer már segített egy hasonló helyzeten. Kicsit "megműanyagozta" (0328) és láss csodát, ismét működőképessé vált. Na de ez még nem minden. Ki is kell azt a lámpát cserélni.. na, ide érkeztem el ma (0416). Újra a helyén nem is tudom megmondani hány hónappal később..
A lámpa próbálgatás közben észrevettem, hogy most már egyik helyzetjelzőm sem ég elől, így tényleg be kell szereznem most már egy párat. Azokat kb. fél éve szerzem.. :)
Egyik héten észrevettem, hogy a jobb oldalsó indexem kicsit lóg, nincs teljesen a helyén. Megnéztem közelebbről és akkor láttam, hogy az eltört a rögzítő fület helyettesítő ragasztó engedett el.. :/ Javítása folyamatban.
Eszembe jutott, hogy az utolsó olajcserénél a pollenszűrőt vajon cseréltem-e vagy sem.? Persze addig már nem jutottam, hogy utána is nézzek. Inkább kiszereltem, kicsit kitakarítottam, kimostam!:) majd vissza. Szerencsére nem volt koszos, úgyhogy szerintem ezt a nyarat még bőven elviszi. Következő olajcserénél legkésőbb ez is cserélve lesz.
A tavaszra (és később a nyárra) való tekintettel egyre nagyobb szükség lenne arra, hogy az ablakmodul megfelelően működjön.. de ezt most kevésbé teszi. Még talán december volt, mikor észrevettem, hogy nem húzza fel automatikusan az ablakokat a központi zár zárásakor, ahogy azt eddig tette, de nem teszi.. Pedig szükség lenne rá, mert nem egyszer mentem már vissza felhúzogatni őket, mert megfeledkeztem, hogy most már nekem kell azokat is.. :) Nem véletlenül hívják komfort elektronikának.. (is) Még nem tudom kinek és mikor, de valakinek meg kellene néznie, csinálnia.. :) Lehetőleg mielőbb.
A kinyomó csapágyat még mindig nem sikerült kicseréltetnem a kuplung szerkezettel együtt. Azóta is sípol. Bár most a jó időre való tekintettel egyre halkabban és rövidebb ideig teszi ezt indulás után és váltásoknál. Viszont ez sem maradhat így..
Történt egyszer, kb már egy hónapja (0314), hogy késő esti indulásnál a benzinmutató többet mutatott a kelleténél, kb fél tankkal, aminek örültem volna, ha igaz, de sajnos tudtam, hogy akkor nincs benne ennyi. Szokott ilyet csinálni, de csak ha nem vízszintesen parkolok az autóval. Ilyenkor vagy lefelé vagy felfelé csal - ugye attól függ, hogy állok meg éppen, de a vízszintes padlójú garázsból indulva, több órás állás után ilyet még nem produkált. Remélem nem találja ki, hogy ott is elromlik valami.. Mindenesetre feljegyzem a km óra állást: 193.643 km
Így hát újra sok megoldandó feladattal látunk neki az idei szezonnak. De milyen unalmas is lenne teendők nélkül a nyár. Pedig egyszer azért kíváncsiságból kipróbálnám.. :)
[Költségeim: 2db 17"-os Goodyear nyári gumi 18000 2db 17"-os Dunlop nyári gumi 9000 hátsó lámpa javítás 2000]
A jó időre való tekintettel most már épp ideje volt (0302) kitakarítani az autót. Az előző postból olvasható, hogy mikor volt utoljára lemosva és isten tudja mikor volt utoljára kiporszívózva.. Bár leginkább kívülről látszódott rajta, belülről még egészen rendben volt.
Két óra alatt: az autó lemosva, felnik nagyjából letisztítva a kosztól és a fékportól, kaszni szárazra törölve, gumiszőnyegek letakarítva, nyárira átcserélve. Téli cuccok kipakolva a csomiból. Nem akarok több havat, se fagyot.. :) Folyadékszintek ellenőrizve. Minden rendben volt. Kicsit rend rakva a garázsban meg az autóban is. Ja! és kiporszívózva.. :)
Amit még kellene: belül áttörölgetni a mindent, műszerfal- és bőrápolás, nyári felnik felkészítése a szezonra és új zenék a pendrivera.. :) na és egy polír is ráférne..
..autómosás (1221). Történt ez az agip kézi mosójában, miközben egy a gépi mosóra várakozó nő hosszas nézelődés után odajött és a következő párbeszéd hangzott el:
- De szép kis autója van!
- Köszönöm.
- Milyen autó ez?
- Ez egy Alfa Romeo.
- Ja értem. Akkor azért..
Hehe:)
A mosás után még szárazra töröltem és ennek örömére készítettem egy fotót is. :)
A hétvégi (1202) erőlködés után, ami csak esőből lett havas eső, aztán fél órás hószállingózás.. mára (1204) összeszedte magát és hóval borította estére a tájat. Még szerencse, hogy tegnap este kicseréltem a szőnyegeket az alfa logós gumiszőnyegekre és hogy már a téli gumik is fent vannak. A fagyálló rendben (-28fok) - mindaddig amíg a vízhűtőm újra el nem kezd ereszteni.. :S
Idén több mint két héttel korábban érkezett az első hó a tavalyihoz képest (111221).
Fotók (1206)
[Költségeim: jégoldó 399Ft]