Tagok >> Kn[.]xX >> 156 16V 1.8 TwinSpark >> Blog
- Típus:156 16V 1.8 TwinSpark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:grigio chiaro met. 612/A (ezüst
Áprilisban sikerült beszerezni (0410) a második Thule kerékpártartót is 575-ös rajtszámmal, melyet itthon nem forgalmaztak, ha jól tudom. A kerékpártartó Németországból érkezett, az ára pedig egy kicsit több volt, mint az 530-asé, de ez a tetőcsomagtartóhoz is zárható, nem csak a bringa a tartóhoz.
Így már nem sok választott el minket attól, hogy kipróbáljuk őket; a jó idő. De ez sem sokat váratott magára, a következő hétvégén (0413) első utunk bringákkal a tetőn Nagymarosra vezetett. A kerékpártartók nulláról való összeszerelése, a tetőcsomagtartó felpattintása, majd a biciklitartó hozzáerősítése elsőre egy és negyed órát vett igénybe, amíg indulásra készre szereltük a bringákkal együtt. Valljuk be, nem kevés, de nem is siettünk sehová.. :) Ezután (oda-vissza) 73 km és erős oldalszél várt ránk, melyet így elsőre 90-100 km/h sebességgel sikerült legyűrnünk.. Majd később utánaolvasva, ez igencsak a határa, még szélcsendben is.. :) Nagymarosról visszafelé, az egyik (nem zárható) kerékpártartó és a két bringa felerősítése már csak 10 percet vett igénybe. Hiába.. a rutin és az évek.. :)
Később beszereztem egy ’egykulcsos’ rendszert és pár kiegészítőt a már meglévő Thule cuccokhoz, melyekért összesen többet fizettem, mint a drágábbik kerékpártartóért.. :)
Ezután nagyon belelkesedtünk és Hajdúszoboszlóra is magunkkal vittük a cangákat (0430-0505). Odafelé, Kecskemét után egy jó kis jégeső kapott el minket, aminek annyira nem örültem, de sérülés nélkül megúszták a bringák és az autó is. Majd visszafelé a nagymarosihoz hasonló, szeles időben kellett hazautaztatnunk a bicajokat a tetőn. De itt már csak ritkán érintette a 100-ast a km óra mutatója. A plusz légellenállások ellenére, egy elég jó átlagot sikerült elérni a mindösszesen 802 km alatt. [dkeszi-cegléd-kecskemét-hszló-debrecen-hszló-nyíregyháza-hszló- debrecen-hszló-dkeszi] Fogyasztás: 7,59l/100km
Miután hazaértünk, pár napra rá volt egy kis időm (0510) és lementem a garázsba kicsit.. Letakarítottam a bogaraktól a két kerékpártartót és a tetőcsomagtartót, majd visszaraktam őket a dobozukba. Kicseréltem a gyári (piros) hátsó lámpasort az in.pro-ra. Erre a műveletre hónapokat vártam.. Még a tavaly év végi műszaki vizsga miatt szedtem ki őket, hogy ne szóljanak érte (pedig egyszer már átment velük). Ma jött el az idő, hogy visszacseréljem őket. A gyáriak pedig letörölgetve, bedobozolva várják a következő vizsgát. :) Most először használtam az eBay-ról (USA) rendelt kárpitleszedőket. Elég jól működnek’, úgy tűnik nem volt hülyeség beszerezni a szettet. Viszont egy lámpacsavart elhagytam. De talán nem is baj, mert nem volt már szép állapotú, úgyis cserélni akartam őket. Kitakarítottam a csomagtartó kárpitot, mert már nagyon ráfért. Ellenőriztem a folyadékszinteket, kapott ezt-azt. Mindenre töltöttem kicsit, hogy tele legyen. Majd kipróbáltam egy ablaktisztító szert, amit nem rég kaptam, állítólag könnyen leoldja a bogarakat és a különböző szennyeződéseket, zsírokat, olajokat. Egy hab állagú cucc, be kell fújni, várni, majd letörölni. Nem sok reményt fűztem hozzá, de hatott! Ezen belelkesedve megcsináltam a motorháztetőt, a tetőt és az első-hátsó szélvédőt is. Aztán visszacsavaroztam egy műanyag burkolatot a motortérben, amit jó rég leszedtem, már nem is tudom miért, de most végre ez is visszakerült. :) Majd a csomagtér ajtó teleszkóp és zsanérjai körüli réseket takarítottam ki a kosztól, több mint egy órán keresztül.., de a végeredmény, mintha újonnan fényezett, vadonatúj alkatrészek lennének.. :) ..az első por és eső kombóig.. :\ Kb. 5,5 órát foglalkoztam összesen az autóval, de inkább csak szöszölés volt, semmi nagyobb változás vagy beavatkozás. Kihasználtam a jó időt.. :)
Május végén (0526) feltöltettem a klímát is végre. Erre évek óta nem került sor. Nem is hűtött már tavaly szinte semmit sem. KlímAttiéknál csináltattam Gödön. Elég gondosan átnézték a rendszert mielőtt feltöltötték. Nyomáspróba, stb., majd gáz lefejtés és feltöltés. Mondhatni 0 gramm gáz volt benne.. Ezelőtt még nem láttam ilyet. Pedig biztos máshol is így csinálják. :) Remélem, két évig nem kell hozzá nyúlnom.
[Költségeim: Thule 575 11000, Thule alkatrészek 13710, klíma töltés 10000]
Valamivel több, mint egy hete (0307) fura hangot hallok a motortérből, mintha valami tovább pörögne, amikor kinyomom a kuplungot és szép lassan leállna. Ami elvileg normális dolog is lehetne, de ezt eddig nem lehetett kihallani a motorháztető alól.. Egy sajnálatos esemény miatt, ma (0307) sikerült kb. 650 km-t beletekerni az órába. Egy nap alatt ennyit ritkán megyek vele, de most is jól vizsgázott. 140-160 km/h közötti utazóval tettük meg a táv nagy részét az M7-esen, közbeiktatva Budapestet is a reggeli csúcsban és így is 8,53l/100km-es átlagfogyasztást sikerült elérni. Ami nem az eddigi legjobb, de a körülményekhez képest egészen jó fogyasztás. Visszafelé elkapott minket egy elég komoly esőzés, sötétben.. ezt már csak a 156-os ’világhírű’ fényszórója tetézte, a sima HELLA H7 izzókkal, na meg a belülről nem éppen tiszta első szélvédőm. Úgyhogy a kilátás nem volt éppen elragadó.. valamit kezdeni kell a fényszóróval és a szélvédővel mert nem látok ki.. főleg ha jönnek szembe..
Másnap (0308) lecseréltettem a téli kerekeket a múlt hónapban beszerzett nyári szettre. Mivel azok már a gumizáskor ki lettek centírozva, így csak le- és felszerelni kellett. (2.000 Ft)
km óra állás: 199.817 km
A téli gumikat idén 3.044 km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen három telet használtam ezeket a (Dunlop) téli gumikat, összesen 12.802 km-t megtéve velük. A gumik továbbra is jól teljesítenek. Ajánlott vétel! :)
A nyárira való kerékcsere előtt, még 16” téli kerékkel lemértem a sárvédőív magasságokat (az autó üres volt): BE 63,5 JE 63,5 BH 64,5 JH 63,5 (1 cm különbség a két hátsó oldal között..)
(hátsó ülésen lévő 4db nyári kerékkel, hátul: -1 -1 cm) Majd később 17” nyári kerékkel is lemértem ugyanezeket (az autó itt is üres volt): BE 64,5 JE 64,5 BH 65,0 JH 64,0 (itt is megvan az 1 cm különbség a két hátsó oldal között..) – melyről a 2014. júliusi blogban írok majd részletesebben. Eredmény: nyári kerekekkel elől 1-1 cm-rel lett magasabb az autó, míg hátul 0,5-0,5 cm-rel, de az 1 cm különbség a két oldal között megmaradt.
Ebben a hónapban értük el (0317) az óra szerinti 200000. alfás kilométert, ami mint az előző havi bejegyzésből kiderült még csak kb. a 178 ezredik. Így azért kicsit megnyugtatóbb, annak ellenére, hogy a 200.000 egy szép kerek szám. :)
A hó végére (0329) elég szép idő kerekedett, így nem volt más hátra, mint kitakarítani az autót és a garázst is már végre a téli dzsuvától..
Sikerült megvásárolnom (0201) egy dobozos, egyszer használt Thule 530-as kerékpártartót egészen jutányos áron, a karácsonyra kapott Thule tetőcsomagtartóhoz. A tartó tényleg hibátlan, az összes alkatrésze megvan, és zárható. Ezzel megvan a második lépés is a bringák szállíthatóságában. :)
Viszont a hűtővizem továbbra is (0209) csepeg a vízhűtőből. Az alapjárat sem az igazi, talán a gyertyák miatt (?) régóta tervezem a cseréjét, lassan tényleg ideje lesz, mert mióta nálam van az autó, még nem lett cserélve és előtte is ki tudja mikor volt.. Kigyulladt az izzó problémára figyelmeztető lámpa, de nem vettem észre különösebb hibát, illetve de: a pótféklámpában kiégett 1db LED.. viszont később elaludt a hibajelző, annak ellenére, hogy a LED továbbra sem égett. Hiába, erre mondják, hogy olasz elektronika.. :) A visszapillantó tükörből nem tűnik úgy, mintha nem égne – talán mégis megjavult (0210)..? :)
Megrendeltem (0213) Erhardtól a többi gyertyát is (4db NGK Laser Platinum, 100ezer km-esek), melyek pár nap múlva, DHL-lel meg is érkeztek (0217).
Aztán történt egy nap (0218), hogy elindultam reggel 7 előtt, ahogy hétköznap az lenni szokott és leeresztett a jobb első kerék útközben teljesen - mert ennyire lapos szerintem nem volt, mikor elindultam.. Gondolom kinyomta a levegőt, ami még benne volt az első pár száz méteren. Félreálltam, hogy megnézzem mi a helyzet. Ez bizony tényleg a felnin van már.. Persze az emelő így nem fér alá.. – amikor fel van fújva a kerék, akkor se nagyon, de így aztán egyáltalán nem. Bicikli pumpával próbáltam, amíg párom szülei kerítettek egy gumist a közelben, de azzal egy élet is kevés lett volna.. :) nem sokkal később egy közeli házból kijött egy faszi, hogy neki van kompresszora, guruljak lejjebb két háznyit. Ettől kicsit tartottam, hogy nem fogja-e kivágni a felni a gumit, de nem volt jobb ötletem, lejjebb gurultam. Felfújtuk 3 bárra, biztos, ami biztos alapon. :) majd elgurultam vele a gumishoz. Szerencsére nem engedett le addig (tehát a defektspray kimaradt a történetből). Kerék le, gépre fel. Nézte jobbról, nézte balról, de sehol egy szög, vagy lyuk, vagy repedés.. Nem talált semmit. Szétszedte, megnézte, a gumit se vágta szét a felni, semmi baja.. A felni pereme mondjuk nem százas, lehet hogy most kapott, de majd a nyárira cserekor elviszem felnishez, hogy ha lehet, akkor javítsa meg. Csak tudnám mitől eresztett le.. és azóta jó.. pedig mentem vele már ’pár’ km-t.
Ha már így alakult a napom, felhívtam Német Misit, hogy nincs-e ideje esetleg a nem rég megérkezett gyertyákat kicserélni. Kaptam időpontot, amikorra el is gurultam hozzájuk és seperc alatt kicserélték mind a nyolcat (0218). Eléggé leharcoltak voltak már a régiek, tényleg épp ideje volt cserélni őket. Említettem neki, hogy elég magas a fogyasztásom mostanában, amire rádugták a computerre. Kiderült, hogy nincs benne hibakód, a fogyasztás talán a lambda miatt lehet magas, ami kicsit „lassúnak” bizonyult: 0-1 közötti értékek helyett 0,4 környékén muzsikál. (vagy LMM..) Nem tudták biztosra mondani, hogy mi miatt van. Szerintük 10-12 liter városban normális fogyasztás. Ami a gyári adatok alapján - ami általában még alábecsült is -, lehet jó, de eddig nem ennyit evett.. 9-10 környékén megállt, csak városban és rövidtávokon használva. Km óra állás: 198.930 km. Viszont a computer szerint ez az érték valójában csak ~176.000, tehát kb 22-23ezerrel többet mutat az óra, mint a benne lévő valós km. ..de legalább ’visszatekergetve’ nem lett, ennyi jó legalább van benne. :)
Nyári gumi híján már egy ideje nézegetem a használt és az új kínálatot is. Az új gumik, gyári méretben (215/45 R17) elég horror áron kaphatóak, használtból pedig ebben a méretben elég kevés van eladó. Így elkezdtem nézegetni a 225/45-ös gumikat is, amelyeket az utolsó alkalommal azért adtam el, mert túl nehézkes volt vele a kormányzás, mintha tényleg széles lenne erre az autóra, ehhez a futóműhöz. De 215 híján nem volt más esély, hacsak nem vennék újat. Végül (0225) Pécelen találtam 4db Semperit Speed Life (Continental) nyári gumit, 225/45 R17 méretben, 6-7 mm-es mintával. Kicsit alkudtam az árból és a helyszínen, munka után, este fel is szerelték a felnikre, centírozták, úgyhogy ezen is túl vagyunk végre. És az ára is egészen kedvező volt. (Miután elszalasztottam egy ettől is kedvezőbb, 215-ös szettet..) Útiköltséggel együtt 60eFt-ból megvolt, felnire szerelve a 4db.
A hónap végére is maradt az izzó problémából: a jobb oldali hátsó rendszámtábla világítás kiégett reggelre (0227).. pedig este még jó volt, viszont a hűtővízből nem hiányzik.
[Költségeim: Thule 530 8000, 4db NGK 16460 postával, gumi szerelés 2000, gyertyacsere 4000, hibakód olvasás 1000, nyári gumik 56000]
Január 3-án elutaltam a 2014. évi Alfissimo magazin előfizetés díját (3.420 Ft), bár az utóbbi évben inkább csak átlapozni volt időm a számokat, olvasni már kevésbé :\ de ettől függetlenül az újság továbbra is színvonalas és talán valamikor én is odajutok, hogy elolvassam őket..
Végre eljött az idő a múlt hónap végén beszerzett motorolaj szervizszett cseréjére (0117, 5.000 Ft) illetve egy első-hátsó futómű állítást is kapott az autó, mert már régen volt. A műveletet Német Mihály végezte el, a futómű állítást pedig egy közeli műhelyben állíttatta, állítólag nagy alfás ő is.. :) Elmondásuk szerint csak kicsit kellett utána állítani, nagyjából rendben volt. Csodás. (4.000 Ft) Egyúttal elkészült a csomagtér teleszkóp csere (ami nem lett jobb, mert ugyanúgy nem bírja el a szárnyat ez sem:\), a hátsó embléma csere, amit Zé.-től szereztem HoZee közreműködésével (sajnos ez már műanyag házas, sokkal gagyibb az előzőhöz képest, mert az még fém házas volt, kíváncsi leszek meddig bírja majd.). Letakarították az olajtól a motor alját, hogy ha legközelebb szivárog valami, akkor észrevegyük. Kicserélték a bal első ajtóhatárolót, ami jól sikerült, végre nem kattog, pedig nem újat vettem, ill. a bemérték fagyállót, amit utoljára a benzinkúton ingyenesen mértek meg nekem:) (most -25fokig jó), remélem nem lesz rá szükség a télen.. Az ablakemelőket „beWD40ezték”, kivéve a jobb hátsót, mert annak nagyobb baja van, és nem volt rá idő, hogy teljesen szétszedjék. Jelen állapotában 1-1 cm-t mozog le-fel.. Nem túl szerencsés, de egyelőre ez van. A vízhűtő csöpögés továbbra is jelentkezik, rozsdás alul a sarkaknál, de állítólag ettől sokkal rosszabbakat is látott már fiatalabb autókon, de attól még az enyémen is csöpög, úgyhogy nagyon érik már a cseréje. A motorolaj cserén és futómű állításon kívül a fenti műveletek ára 13.000 Ft-omba került.
Ezek után (0123) szert tettem 4db NGK Laser Platinum 100ezer km-es gyertyára. Igaz, ez csak a fele a szükségesnek, de ennyiért kár lett volna kihagyni. Az amore adok-veszekében találtam rá a hirdetésre, 8.000 Ft-ra sikerült lealkudnom, postával. Utalás után másnapra már nálam is volt a 4db nagyobbik gyertya a 4+4db-os szettből. A hiányzó kicsikre Erhardtól kértem ajánlatot. Úgysem volt még benne gyertya cserélve mióta nálam van az autó és előtte is ki tudja mikor..
A fogyasztás újabb rekordokat döntöget. 11 felett járunk, remélem mihamarabb visszafordul. Továbbra is bízom benne, hogy a rövid távok, a tél és a fűtés az okozója, nem pedig valami komolyabb dolog..
Hónap végére (0129) leesett a második ’adag’ hó. Ezúttal 2-3 cm sikeredett. Remélem ennyivel meg is úsztuk a telet. Bár volt, amikor márciusban, sőt később is esett.. A téli gumi meg már szeptember végétől szolgálatot teljesít az autón. Nem biztos, hogy jót tesz neki ez az enyhe idő.
Reggeli indulásnál észrevettem, hogy kicsit nehézkesebben akar beindulni. Talán a gyertyák.. talán az aksi (?). Nem sokára ez is kiderül..
[Költségeim: alfissimo éves előfizetés 3420, motorolaj és szűrők cseréje 5000, futómű állítás 4000, egyéb alkatrészek cseréje 13000, 4db gyertya 8000]
December hónapban beszereztem az Elaforgtól (1205) a motorolaj cseréhez szükséges szervizszettet, ingyenes kiszállítással 13.500 Ft-os kedvezményes áron jutottam hozzá az 5l Selénia 20k 10W40-es motorolajhoz, ill. a gyári levegő-, pollen- és olajszűrőhöz. Nagyon korrektek voltak most is, a továbbiakban is tőlük fogom rendelni. Egyébként le a kalappal, mert 20-án, -talán utolsó munkanap lehetett az évben-, aznap még kiszállították a rendelést.
Az Autóház Budaörstől rendeltem (1206) egy Alfa Romeo-s baseball sapkát, melyet a honlapjukon lévő AR kiegészítők katalógusában találtam. Ők is nagyon korrektek voltak. Előre utalás után, ingyen postával küldték a csomagot (2.990 Ft), mely 12-én meg is érkezett. Ezen a napon leesett az első hó is, ami szerencsére nem volt nagy mennyiség, remélem nem is lesz nagyobb idén. :)
Másnap (1207) jött el a napja, amikor meguntam a viacoloros utcánkban az ablakmodul zörgését az ajtókárpit mögött. Kiékeltem egy vékony szivaccsal és ezáltal meg is szűnt a zörgés.. :) Bárcsak minden probléma ilyen könnyen megoldódna.. :)
Rendeltem Viking30-tól (1209) egy másik csomagtér ajtó teleszkóp szettet (Lift-o-mat) - mert az enyém gyenge volt, hogy megtartsa az ajtót a szárnnyal, egy bal első ajtóhatárolót, egy fekete, bőr kézifékkar szoknyát, egy jobb oldali napellenzőt tartalékba, ill. kaptam egy marék patentot a csomagtér kárpit rögzítéséhez, stb. A cuccok két napra rá meg is érkeztek, postával együtt 4.000 Ft-ba fájt. Korrekt árképzés, az alkatrészekkel pedig minden ok. :)
Ezután egy kiadós mosás következett (1214), az enyhe télnek köszönhetően ez még ilyenkor, december közepén is kivitelezhető volt. Már ráfért.. :)
A múlt hónap végén észrevettem, hogy nem szól a bal oldali csipogó. Ez, mintha ma (1221) megszólalt volna. Magától.. :) Remélem, most már így marad.
Régóta nézegettem a gyári tetőcsomagtartókat, amivel végre tudnánk szállítani kerékpárt is - a megfelelő kerékpártartó megvásárlása után.. Karácsonyra párom és Szabolcs együttműködésével kaptam egy Thule tetőtartót, igaz, nem alfás, nem új, de elég jó állapotú és Thule. A célt pedig megteszi, 14.000 Ft, postával.
Az utolsó két tankolásnál észrevettem, hogy az átlag igencsak 10 felé emelkedett, aminek nem örülök. Remélem csak a rövid távok, a tél és a fűtés az okozója..
Itt írnám össze az eddigi összes garázs bérleti díjat is, az elmúlt év(ek)re vonatkozóan:
2012. okt. – 2013.jan. (4x 20eFt)
2013. febr. – dec. (11x 22eFt)
[Költségeim: motorolaj csere szervizszett 13500, AR baseball sapka 2990, kisebb alkatrészek 4000, Thule tetőcsomagtartó 14000, garázs bérleti díj 322000]
Hasonlóképpen az előző hónapokhoz, a novemberi történéseket tartalmazza most ez a post. A múlt hónapban kiújult hűtővíz csepegés miatt, szerettem volna venni, már a múlt héten hűtő tömítő folyadékot, de az auchanban a kb. két éve vásárolt, bevált cucc már nem kapható, csak ezeröté’ valami.. de azt nem mertem megvenni. Ma (1109) eljutottam a tescoba és az autós részlegen találtam STP-t 1890-ért, meg wynn’s volt még 1190-ért, de az STP leírása meggyőzőbbnek bizonyult, így az került megvételre és később az autóba is. Innentől megint lehet figyelni, hogy csöppen-e a hűtővíz.. De remélem ennyivel megúsztam idén is, és nem fog. De természetesen, hogy is lehetne ilyen szerencsém. A következő napokban megjelentek ismét a cseppek a padlón, amik idővel egyre többen lettek..
Nem érkezett meg időben a várva várt Alfissimo aktuális száma, így hát írtam Takács Ákosnak, hogy hol akadhatott el a rendszerben (1109). Amikoris kiderült, hogy idénre nincs is rendezve az éves előfizetésem, pedig teljesen abban a hitben voltam, hogy minden rendben, hiszen a 2013-ban eddig megjelent lapszámokat megkaptam. De akkor hogy is lehetett ez? A válasza: „Azért küldtük az első kettőt idén mert mindig csúszások vannak a befizetésekkel, bíztunk abban, hogy aki leadta az előfizetési papírt az majd befizeti az összeget. A 3. számot már nem küldtük ki, akiknél az adminisztrációban hiányzott a befizetés.” – hát emiatt voltam annyira nyugodt :) Viszont ezennel rendeztem és később postázták is az aktuálisat.
A napokban megérkezett (1113) egy kárpit leszedő szett, amit először a Paradoxban láttam. Aztán nem rég eBay-en is, és rendeltem is belőle egy szettet magamnak, mivel régóta szándékomban áll az ajtóban lévő, néha előjövő zörejeket csillapítani, csavarhúzóval meg nem esnék neki a leszedésüknek.
Idén is eljött a vásárlás évfordulójának napja (1114), ezennel ez már a 6. volt.. Repül az idő, mintha tegnap történt volna, csak most 197.216 km-t mutatott a km óra számláló, az akkori kb. 116ezerhez képest. A fogyasztásról és benzinárakról egy következő bejegyzésben részletesebben összeírom a már szokásosnak mondható éves összegzést.
Egyik reggeli ’kómázásomnak’ köszönhetően parkolás közben (1120) annyira ki akartam centizni a beállást, hogy nekigurultam az előttem lévő fém oszlopnak, ami kisebb nyomott hagyott az első lökhárítón.. Szerencsére nem vészes, épphogy látszik, de ennek ellenére nem örültem neki, még akkor sem, ha ez a lökös már csak tavaszig lesz fenn, amikoris újra felkerül a GTA. :)
És hogy a hónap végére is maradjon egy ’jó’ hír: észrevettem (1130), hogy nem szól a bal oldali csipogóm.. :/
[Költségeim: hűtő tömítő folyadék 1890, alfissimo előfizetés 3420, kárpit leszedő szett 640]
km óra állása: 197.600 km
megtett km a vásárlás óta: 81.420 km
elfogyasztott üzemanyag a vásárlás óta: 7398,8 l
az első tankolás ára: 286,9 Ft/l (2007.11.14., OMV 95)
az utolsó tankolás ára: 383,4 Ft/l (2013.11.10., ENVI 95)
üzemanyagár átlag: 367,4 Ft/l
üzemanyag összköltség a 6 év alatt: 2.601.375 Ft (kedvezményekkel)
a legolcsóbb tankolás: 225,9 Ft/l (2008.12.23., Shell 95)
a legdrágább tankolás: 455,9 Ft/l (2012.04.20., Agip 95)
full átlagfogyasztás: 9,08 l/100km
az utolsó 1 év alatt megtett km: 5.452 km, és átlagfogyasztás: 9,57 l/100km
Október hónapban is történt pár apróság. Pl. megérkezett (1004) a vaterán vásárolt keréktartó állvány, amit másnap össze is szereltem. Rég óta szerettem volna ilyet, de eddig nem tudtam volna hová tenni. Mivel a nyári gumikat múlt hónapban eladtam, így egyelőre csak a 17” alufelnik kerültek rá.
Kuplung csere óta úgy vettem észre valami folyik a motortérből, azaz csak cseppen a kartervédő lemezről, de egy kisebb folt már összegyűlt az autó alatt. Én olajra gyanakodtam.. (de később kiderült, hogy ”csak” hűtővíz volt..)
Elérkezettnek láttam az időt, hogy a fent lévő ablaktörlő lapátokat lecseréljem (1006). Télire nem vásároltam meg a legdrágábbat, úgyis odafagy meg a jég megeszi a gumit. A Metroban találtam pár száz forintért univerzálisat, azok kerültek fel. Km óra állás: 196.855. Egyúttal ellenőriztem -a tél beállta előtt- a folyadékszinteket is, a hűtővízre rá kellett töltenem egy minimálisat a csöpögés miatt. A közeledő műszaki vizsga miatt a hátsó in.pro lámpasort visszacseréltem ideiglenesen a gyárira. Múlt alkalommal is nagyon -közelről- körbefotózták – gondolom a benne lévő E jelzés miatt, hogy bevédjék a seggüket egy ellenőrzés alkalmával, mert ők sem gondolták volna, hogy E-s. :) Ezúttal a jobb féklámpa izzó szívatott meg, lámpacsere előtt jó volt, az új búra felhelyezése után nem ég.. vissza leszed, izzó ki, mindkét szál tökéletes, próba, semmi.. még jó, hogy volt egy tartalék ebből a típusból, csere, próba, ok, búra vissza, ok.. Hihetetlen..
Épp ráfért már az autóra egy alaposabb takarítás is (1008), elvittem egy kézi mosóba, majd fújtam a gumikba is, mert csak 1,8 bar-on voltak. 2,0-ra emeltem a nyomást a téli gumikban, viszont ezután elkezdett pattogni az autó, műszaki előtt meg nem túl jó, pl. lengéscsillapító mérésnél valószínűleg rosszabb értéket mutatna, így másnap (1009) kipakoltam a csomagtartóból a ládát, visszamentem a kútra és leeresztettem kicsit a nyomásból, majd a pótkereket is kiszereltem és felfújtam. Még úgyse volt sosem, mióta nálam van az autó. Meglepően jó állapotban találtam, azaz nem volt megrepedezve a gumi és még szőrös. De ne legyen rá sohasem szükségem :) Amin mégjobban meglepődtem, hogy az volt ráírva, hogy: 4,2 bar.. Ezután (reggel 7:20-kor) az autót leadtam Német Misinek műszaki vizsga előtti átvizsgálásra egy listával, hogy miket nézzenek meg még rajta. 12:45-kor már hívott is, hogy mehetek a gépért, készen áll a holnapi megmérettetésre. Szerinte rendben lesz minden. Bár egy orvosolatlan hibája azért maradt; nem vittem el a kipufogóshoz, hogy a leszakadt kipufogócső rögzítést visszahegessze.. ami végülis nem tragédia, de így a rezonátor cső több terhelést kap, ami hosszútávon nem tesz jót neki. Azt mondta, hogy még a fóliával lehet gond, ami az első szélvédőn van telibe’, hiába van róla műbizonylat.. :/ Rámért a fagyálló szintre, -22 fokot jelzett a műszer, ez talán elég lesz idén télre, ha nem kell sokat rátöltenem a csöpögés miatt. Ellenőrizte a kézzel meghúzott kerékcsavarokat, próbálta ő is kiszedni a búrába beesett helyzetjelző izzót.. :) sikertelenül. (Az izzók nem a barátaim..) A fékre azt mondta azért ad olyan hangot mintha vason’ lenne már, mert Meyle.. pedig még alig kopott és a betétek is jók még bőven.. az ’olaj’folyás okát ő sem találta, viszont inkább a hűtővízre gyanakodott, mert rozsdás a vízhűtő sarka. (Később kiderült valóban az volt az, tettem alá egy fehér kartont és látszott a színén.) A hátsó ablakemelőkre azt mondta csere – azt gondolom azért, mert az egyszerűbb művelet, mint megnézni mi baja lehet.. A csomagtér telónál meg kiderült, azért nem tudja megtartani és csapódik le (a szárny miatt), mert a 370N-os van bent, nem a 460-as. Elképzelhető. Utánakérdez az árnak. Az autót ezek ellenére nagyon dícsérte, állítása szerint nem sok ilyen állapotú 156-ossal találkozott. Tetszett neki a Cadamuro szárny is. :) Még egyszer elhangzott, hogy sima ügy lesz a műszaki és elkért az átnézésért egy rezsióradíjat. A dicséret mellett megjegyezte, hogy itt-ott bizony ráférne egy alvázvédelem is lassan.. Sajnos erről én is tudtam.
Másnap (1010) reggel 7:30, az autó átadva műszaki viszgáztatásra Német Misinek, elvileg 13h körül készen lesz. Km óra állás: 196.932. Pesten a Reitter Ferenc utcában vizsgázott, 2 óra felé hívott, hogy elkészült, de nem voltam a közelben, így csak késő du. tudtam értemenni. A vizsgáztató szerint is kiváló állapotban van az autó, nem találtak rajta semmi kifogásolni valót (ez azért túlzás, mert én azért fel tudnék sorolni egy párat..: olajcsere, gyertyacsere, alvázvédelem, fényezés itt-ott, kipufogócső tartó, stb.) Kerek 30ezer forintomba’ fájt, hogy nem én intéztem idén.
A műszaki vizsga alkalmával kiderült, hogy a valósághoz képest rosszabb környezetvédelmi osztályba van sorolva az autó, mint amibe kellene, ami valahol jó hír, de megint egy újabb ügyintézés, ami nem miattam történt így, mégis én szívok vele.. Foglaltam időpontot a Dunakeszi Okmányirodába (1024), reggel 8:40-re kaptam is, kiderült, hogy nem csak nekem, hanem jópár autós társamnak elírták, amikor bevezették az új környezetvédelmi osztályokat. A műszakin nem kaptam meg a matricát, csak egy adatlapot, hogy sikeresen részt vettünk. Így egy leszerelt hátsó rendszámmal kellett megjelennem az Okmányirodában. Kemény 585Ft-ért meg is kaptam rá az ügyintézés után a matricát és az új forgalmit, már csak vissza kellett pattintanom a keretbe a rendszámot és kész. A szépséghibája a dolognak összesen annyi, hogy ennek a díja a műszaki vizsga árában elvileg benne van, mégis kifizettetik mindenkivel.. Még jó, hogy nem több ezer Ft-ról volt szó.
A hó végére (1031) egy egész szép mennyiségű (kb. tenyérnyi) hűtővíz folt gyűlt össze a garázs padlón, hétvégén muszáj lesz beszereznem megint egy hűtő tömítő folyadékot, ami két éve bevált, remélem idén is be fog. Se kedv, se idő nincs most egy vízhűtő cserére..
[Költségeim: keréktartó állvány, postával 2500+1000, műszaki előtti átvizsgálás 7000, műszaki vizsgáztatás 30000, műszaki matrica 585]
A havi bontás folytatásaként szeptemberben az alábbi dolgokkal kellett foglalkozni az alfát illetően.
Szó volt már többször is róla a blogomban, hogy vajon mitől hallom az a fura hangot, tavaly nyár óta nagy melegben az első futómű környékéről. Ezt eddig több embernek sem sikerült megfejtenie. Szabolccsal beszélgettünk róla, ő a toronycsapágyra gyanakszik. Említettem ezt Német Misinek is, de azt mondja a nincs toronycsapágy csak toronyszilent, tehát nem adhat recsegő/ropogó hangot a kormány elfordításakor - nagy hőségben, mert alacsonyabb hőmérsékletnél továbbra sincs semmi hangja.
Az izzók kiégése továbbra is téma, úgy látszik most ezen túl kell esni. Utoljára a helyzetjelzőket (2db HELLA H6W) és a tompítottakat (2db HELLA H7) kellett cserélnem (0902). Ezeket most a UNIXban szereztem be, egy kis segítséggel.
Az augusztus 20-án tönkrement gumim helyett ma (0904) felkerült a HoZeetól kölcsönkapott enyhén ferdén kopott:) Falken Ziex ZE912, melyet apujától vettem át Szentendrén. A gumicserét Pesti Tamással vegeztettem Dunakeszin, ahol kiderült, hogy a gumi szerkezete nem sérült, „csak” a peremvédő vált le. Hát köszönöm szépen:) amikor már szinte látni a szálakat benne, akkor lehet ha inkább nem használnám tovább. km óra állás: 196.537. Aznap még gyorsan ki akartuk cserélni a nem rég beszerzett izzókat, kisebb-nagyobb sikerrel és küzdéssel sikerült is. Csak az egyik helyzetjelző izzó beesett a búrába.. de sikerült úgy becsúsznia a foncsor alá hátulról, hogy semmivel nem lehet hozzáférni, és még a mágnes sem fogja, mert nem mágneses.. :) Nincs túl nagy szerencsém az izzókkal.. sőt, most már elmondhatjuk, hogy semennyi. Viszont a két helyzetjelzőt sikerült kicserélni normálisan. km óra állás: 196.542.
Az Elaforgtól hosszas e-mailezés és telefonálgatás után sikerült megbeszélnünk egy időpontot amikor mindkettőnknek jó volt a házhozszállítás időpontja (0905) egy 2 literes Tutela ZC 75 SYNTH 75W-80 váltóolajjal kapcsolatban. Ingyenesen vállalták a házhoz szállítást és nem mellesleg náluk volt a legolcsóbb ez az olaj. Köszönet érte Ofinak!
Itt a kicsit hidegebb idő – reggelente, így a csomagtér ajtó telók elkezdtek nyikorogni, kaptak egy kis WD40-et, azóta csendben vannak:) (0910) Viszont valami nincs rendben velük, mert mióta felkerült a szárny, azóta ez már egy újabb szett és nem akarja megtartani az ajót. Vagy lecsapódik, vagy hátra az ablakra. Ha elengedem óvatosan az ablak előtt – végállásban, akkor a frász kerülget, hogy vajon mikor esik rá az ablakra. Nem tűnik valami biztosnak, inkább megállítom félúton függőleges helyzetben, de így meg jártam már úgy hogy egy nagyobb szélnél a hátamra csapódott, vagy végül az ablakra.. Ezzel kezdeni kell majd valamit, mert így nem túl komfortos:) A seprűnyelet meg csak nem tehetem oda..
Reggel 8-ra elvittem Német Misihez az autót szervizbe, ő a telókra így elsőre azt mondta, szinte látatlanba, hogy lehet hogy hosszú..? Lehet:) Ha odajutunk, majd utánajárunk ennek is. 8:45-kor eljöttem tőle, ő pedig nekikezdett a kézifékkötelek, a kuplung és a stabilizátor rúd szilentjeinek a cseréjéhez. Belekerült a nem rég vásárolt Tutela váltóolaj is, ill. nagyjából át lett nézve az autó, hiszen egy hónap múlva műszaki vizsgára megy. 15:35-kor már szólt a telefonom, hogy komplikációmentesen sikerült a műtét, mehetek az autóért. Elszaladtam érte és kiderült, amire nem számítottam, hogy minden a legnagyobb rendben volt az autóval, nem kell sem a futóművéhez, sem semmihez nyúlni. Így ahogy van át fog menni a vizsgán. Ennek nagyon örültem. Leszurkoltam 60db ezrest a műtétért és eljöttem vele. De mindenek előtt mentünk egy kört az autóval. A kuplung vaj puha. Kiderült, hogy a 2.0 TS tárcsáját kaptam meg anno Marektől, így egy nagyobb tárcsa került bele, ami azért jobb, mert nagyobb felületen tapad egymáshoz a két oldal, ezáltal jobban fog. Állítólag, más, aki komolyabban foglalkozik a tuninggal, kemény tízezreket fizet egy ilyenért.. :) hát nekem meg végülis ezzel csak szerencsém volt, de jobban jártam, az biztos. Szokni kell még, mert tényleg sokkal puhább lett a kuplung pedál, de nem az a beesős. Tetszik. A futómű felől mindenhol csend honol. Egy hangja sincs.. de rég ”hallottam” már ilyennek.. úgy suhan át a gödrökön, bukkanókon, mint talán még soha:) Nagyon tetszik. És mindez két gyári stabilizátor szilentnek köszönhető (mivel a Kareszkától kapott két Powerflex szilent belső átmérője nagyobb volt a kelleténél, így azt nem tudta beszerelni korrekten a helyére). Végül megbeszéltük, hogy műszaki előtt egy héttel jelezzem, hogy mikor szeretnék menni, aztán mindenki ment a dolgára. Köszönöm Német Misinek a korrekt munkát!
A hibás nyári gumit, meg a párját meghirdettem több helyen és egyszer csak jött egy telefon (0928), érdeklődtek, hogy megvan-e még a két gumi.. Hát elsőre nem örültem neki túlzottan, mert már este volt és a kettő közül az egyik még az autón volt a HoZeetól kapott Falken mellett elől.. A srácnak még aznap este, vagy legkésőbb másnap reggel fél 8kor, Pesten kellett volna átadnom. De hát a gumi még ráadásul felnin is volt.. Nem egyszerű eset, viszont ha most nem, akkor talán soha sem adom el a sérült gumit, egy db jó gumival meg mit kezdjek.. Persze nem árultam zsákbamacskát, fotókkal és leírással is alátámasztottam hogy bizony hibás gumit árulok. Többek között azért is annyi az ára. Viszont neki driftelni kellett, tehát ennyiért végül is ajándék volt. Megbeszéltük, hogy korán reggel találkozunk az éjjel-nappali gumisnál a Szentmihályi úton, aztán megoldjuk a leszerelést is egyben, ő pedig robog tovább a rendezvényre a Drivingcamp-be. De ahhoz hogy ez összejöjjön, nekem még aznap este le kellett cserélnem a kerekeket a téliekre.. Segítségül hívtam Zolit, aki készséggel jött és segített, így későn este is, úgyhogy másnap már csak fel kellett kelni és elvinni a gumikat a megbeszélt helyre.
A kerékcsere közben láttuk, hogy az alvázra már igencsak ráférne egy alvázvédelem, mielőtt nagyobb gond lesz. Ennek több jelével is találkoztunk, pl. az emelési pontok már nem az igaziak, a küszöbbel párhuzamosan futó perem már teljesen el van nyalva a sok kontár emelőtől (nem én:) ill. sajnos az egyik kipufugócső tartó konzol is elhagyta magát. Úgyhogy azt le is szedtem, viszont így azt mondta Német Misi, hogy a rezonátor cső veszi fel a mozgásokat, aminek végül is nem teljesen ez a feladata, a kelleténél gyorsabban megadhatja magát az is, úgyhogy ezt is orvosolni kellene mielőbb. Kaptam egy kipufogós szerviz kontaktot itt a közelben, már csak valamikor el kellene jutni.. km óra állás: 196.773. A nyári gumikba: 2779 km tettem idén nyáron, ezzel a korai kerékcserével. Ez egyáltalán nem mondható soknak, sőt! A kölcsön Falkenbe 236 km került:) Így erre se mondhatni, hogy szét tapostam HoZee gumiját:) Másnap reggel pedig átadtam a két Goodyear gumit. A sráctól kérdeztem, hogy esetleg nem érdekli-e még két db, ép, de kopottabb 215/45 R17-es nyári Dunlop Sportmaxx gumi? Amire végül is igent mondott, csak egy-két hét múlva lenne aktuális. Úgyhogy erre még visszatérünk:) Hazafelé a Metroban vettem két olcsó, univerzális ablaktörlő lapátot, mert úgy néz ki lassan itt az esős ősz és a tél is.. a mostani meg már eléggé pattog és csíkoz a szélvédőn..
Úgy látszik ebből már havi bontás lesz.. Nézzük az augusztusi történéseket.
A Forensistől kaptam egy hírlevelet, melyben egy AM Bomba nevű klímatisztító sprayt hirdettek 690 Ft-os akciós áron. Mivel általában én ezeket ezerötszáz körül láttam, így gondoltam beruházok egyre, tavaly és idén úgysem lett feltöltve, kitakarítva a klímám, így legalább egy tisztítás már ráférne. Megvásároltam a sprayt (0731), majd az első hétvégén (0803) neki is álltam a leírás alapján kitisztítani. (Negyed óra járatás, amíg a flakonból kifogy a cucc – becsukott ajtókkal, majd negyed óra további járatás nyitott ajtókkal. Még jó, hogy előtte tankoltam, mert már eléggé piros volt a visszajelző, amikor nekiálltam.:) km óra állás: 195.640 km
Télen írtam postot arról, hogy meg kellene nézetnem még nyár előtt az ablakemelős komfort elektronikát, mert nem húzza fel az ablakokat központi zár zárásakor. Erre nem került sor, viszont egyik nap (0806) észrevettem, hogy újra működik! Jobb később, mint soha alapon végre ez is jó és nem kell elvinnem egy autóvillamosági szervizbe. :) km óra állás: 195.668 km
Úgy néz ki az izzó gondoktól viszont nem szabadulok. Három évig nem volt az első lámpatestekben lévőkkel gondom, (Pl. mert nem cseréltem ki mindig, mikor kiégett. :) Most már a bal oldali Osram NBR H7-es tompított izzóm is kiégett (0810). Helyére (mint a másik oldalra) az Osramok előtt lévő noname(?) izzók kerültek vissza „ha ló nincs..” alapon. Ez volt kéznél, ha ezek közül valamelyik kiég, majd kap megint normálisabbakat.
Ezután elmentünk egy majd’ 700km-es túrára, melyet mindenféle gond nélkül ’vészeltünk át’. A csereérett lengőkarok és lengéscsillapítók, stab.rudak és pálcák jól bírták – pedig nem autópályán mentünk – mondjuk az út sem volt olyan rossz. És csak egyszer-kétszer hallottam azt a ropogást is jobb elölről. Mondjuk annyira nagyon meleg talán nem is volt. A városban araszolgatást meg megúsztuk. Mikor hazaértünk (0820), észrevettem, hogy a tavaly télen (2012) a neten vásárolt Goodyear gumik közül a bal oldali köpeny külső oldalfala szétszakadt.. Még jó, hogy nem lett belőle baj útközben. És még "jó", hogy a külső oldalon, így legalább észrevettem, hogy cserélni kell.. Ennek nem túlzottan örültem így a kuplung, fék és futómű csere (szerviz) ill. a műszaki vizsga előtt. De hát az ilyen váratlan kiadások sosem jönnek jókor.. Viszont az út során fogyasztott üzemanyag átlaga megint egész jól alakult. A hajdúszoboszlói utat ugyan nem múlta felül (7,2), de az itt produkált kevesebb mint 7,5-es átlaggal is egészen elégedett vagyok. :) Utánanéztem, az ilyen hosszabb utak során mért átlagfogyasztásaim ezek előtt 8,2-8,4-9,9 liter / 100 km körül alakultak. Szerintem ezek az "új" átlagok egészen elfogadhatóak. :) Örültem neki. Jó lenne, ha napi szinten is ennyit fogyasztana. :)
Huszadikán még csak azt észleltem, mintha a jobb oldali tompított izzóm nagyon lefelé világítana. Nem, vagy nagyon keveset mentem sötétben az utóbbi időben, így eddig nem tűnt fel. De a következő út előtt (0822) jobban megnéztem és nem ’nagyon lefelé’, hanem egyáltalán nem világított. Dejó.. Ezek az izzók lassan a sírba visznek.. :) Ez már egy, az Osram utáni noname izzó volt, de akkor is. A fura az volt, hogy a műszerfalon nem jelezte a hibát, viszont az izzó nem világított. Ezt a télen (1112) cseréltem vissza erre az izzóra, amikor kiégett a NBR több mint 3 év után.
Ennek az izzónak néztem utána ma (0901). Gondoltam, csak meg kell igazítani akkor (de hogy miért nem világít ilyenkor a hiba-visszajelzője a műszerfalon, azt még mindig nem értem), de nem csak igazítani kellett, hanem cserélni is.. Ugyanis el volt benne szakadva a szál. Hurrá. Nincs másik. És, hogy folytatódjon a „mizéria”, láss csodát, a bal oldali helyzetjelzőm se jó (pedig csütörtökön még biztosan, de talán még pénteken is jó volt..) Ezt már tényleg nem hiszem el.. Sosem fogok a végére érni? Legközelebb (kedden) veszek két új HELLA helyzetjelzőt (H6W) és két új HELLA (H7) tompított izzót, aztán kicserélem mindet és legalább egy évig hagyjanak békén most már.. :) Ha már úgyis ott szöszöltem az autónál (0901), kiporszívóztam az utasteret és a csomagtartót, ill. kitakarítottam a szőnyegeket is. A csomagtartó kárpitra ráfért egy alaposabb tisztítás is (Vanish Oxi Action szőnyeg- és kárpittisztító), mert virágföldtől kezdve a kristálycukorig minden volt már benne. Jobb lett, bár még egyszer majd meg kellene csinálni és olyan lenne mint az új. :) A folyadékszinteket is ellenőriztem - minden rendben volt most is. Kicsit letörölgettem a motortérben lévő műanyag burkolatokat, csöveket, hangcsillapító kárpitot, belső karosszéria elemeket, stb. Illetve az utastérben az ülések és a műszerfal is átestek egy kisebb tisztításon. Jöhet kedden az új izzó szett és a gumicsere, mert ezzel a gumival kevésbé merem használni az autót..