Tagok >> Kn[.]xX >> 156 16V 1.8 TwinSpark >> Blog
- Típus:156 16V 1.8 TwinSpark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:grigio chiaro met. 612/A (ezüst
És eljött (0924) a 132000. alfás km is:) A képen pont a lényeg nem látszik.. :\ :)
A nem rég vásárolt LCD-t gyorsan el is vittem (0924) a Paradoxba egy telefonos egyeztetés után, hogy beépítésre kerüljön a tegnap megérkezett új napellenzőbe.
Történt egyszer, hogy szükségem lett pár patentra és egyéb nagyon apró műanyag alkatrészekre, aztán ezeket szépen leltárba vettem és megkerestem vele falcokc mestert, aki épp egy 156-ost bont. Ha jól tudom ráadásul angolt, amiről talán az is elmondható, hogy jó állapotú gép lehetett.
Felvettem vele a kapcsolatot e-mailben és szerencsére az általam felsorolt elemek mindegyikére azt mondta, hogy még megvannak a szétszerelésre váró masinában. Gyorsan félre is tetettem vele őket mielőtt még valaki.. :)
Aztán volt Tokodon egy alfás találkozó, ahová nem jutottam el és így Zsifivel elküldte nekem, hogy majd Pesten átveszem tőle, mert azért az mégis csak közelebb van, mint Szombathely.
Ma (0923) megtörtént az átvétel, ezúton is köszönöm Zsifinek a közreműködést!
Az alábbi alkatrészek kerülnek be lassan a hiányzók helyére:
napellenzők (jobbkormányosból), gumidugók a csomagtérfedélbe, belső fekete műanyag küszöbök patentjai, ablaktörlőlapátok csavartakaró kupakjai, levélfogó rács patentok, csomagtér ajtó kéder, stb.
[Költségeim: csomagtér kéder 3000Ft, 2db napellenző 1500Ft, többi apróság 1000Ft + utalás]
A mai napon (0922) átvettük a tegnap megrendelt autóba szerelhető 7" M.N.C. Premier eXon TFT/LCD, SLIM kivitelű monitort.
Azért esett erre a választás, mert a képtől eltérő módon, nem a fejtámlába, hanem a napellenzőbe szeretném beépíttetni a kijelzőt, ugyanis hátul senki sem ül:) A típus mellett szólt, hogy 15mm vastag az egész szerkezet, tehát nagyobb eséllyel sikerül a műtét mint egy hagyományos, nem SLIM kivitelű LCD esetében. Azok általában 3cm vastagok. Súlyuk is több és fel sem tudnám hajtani a nagyobb méret miatt a napellenzőt. Így alakult, hogy a neten szorgosan keresgélve rátaláltam az M.N.C. készülékére.
A gyártó szerint : Az MNC új, 7"-os monitora a kényelem, a könnyű beépítés és az egyszerű felhasználás jegyében készült. Így született meg a mindössze 15 mm vastag, nagy kontrasztú, 480x234 pixeles felbontású, 16:9-es képarányú kijelző. A monitor amellett, hogy több módon is rögzíthető, bármikor egy mozdulattal a keretből kipattintható, majd visszatehető. A mellékelt speciális tépőzáras szíj segítségével bármely fejtámlára (bontás nélkül) könnyedén felszerelhető. A fejtámlába történő beépítéshez mellékeltünk egy speciális dokkoló keretet. A könnyű szerelhetőség és a kis méret mellett kiemelendő a készülék rendkívül jó kontraszt aránya, a tartozék távirányító és a bemeneti csatlakozók. A monitorhoz fejhallgató is csatlakoztatható, melynek hangerejét és a monitor többi paraméterét egy joystick-kal könnyen vezérelhetjük.
Tartozékok : állvány, kábelek (2 RCA Video, 2 RCA Audio, táp), távirányító, beépítőkeret, kiemelő fülek és csavarok, fejtámla rögzítőpánt, ideiglenes talp, stb.
Bemeneti jel: NTSC/PAL/SECAM automatikus
Képernyő méret: 7" (156mm x 88mm - képátló: 18cm)
Háttér világítás: Magas fényerejű floureszcens cső
Hangszóró: 32mm kör alakú
Audió kimenet: 15mW (max)
Képpont formátum: 480 (H) x 234 (V) képpont
Képpont távolság: 0,321 (H) x 0.372 (V) mm
Aktív felület: 154,08 (H) x 87,05 (H) mm
Látószög: Vízszintes/függőleges: 120/90 fok
Fényerő: 400 cd/m2
Működési feszültség: 12V + 10%
Működési hőmérséklet: -20C ~ +60C
Tárolási hőmérséklet: -20C ~ +70C
Csomagom érkezett (0911), benne a - több mint fél éve (0304) - megrendelt lapszámokkal.. ehh
Szépen, nagyon lassan, de gyűlnek a régebbi számok is, már majdnem teljes a kollekció:) Egy nyugodtabb pillanatomban lehet, hogy ráveszem magam, hogy átnézzem mi hiányzik még és ha még most idén megrendelem, jövőre a strandon talán már olvashatom is őket..
[Költségeim: 6db régi Alfissimo magazin 3450Ft]
Régóta tervezem egy új levélfogó rács beszerzését, mert az enyém már kicsit kopott, nem az a szép fényes fekete, hanem inkább matt szürke. Illetve egyéb problémái is vannak, például a szélvédőre felfekvő oldalon lévő gumi csík néhol már elvált a műanyag elemtől, illetve a két fél összeillesztésénél sem passzol pontosan a két darab, a patentokról és a mindenféle takaró elemekről ne is beszéljünk, úgyhogy rendeltem egyet Erhardtól, ami meg is érkezett (0903) nemsokára. Igaz kicsit hiányosan, de majd pótoljuk. Köszi Erhard ez már szebb mint az enyém:) Remélhetőleg az ebben a darabban lévő ablakspricni is szebben osztja majd el a folyadékot a szélvédőn. :)
[Költségeim: levélfogó rács, postával együtt: 8800Ft, előre utalva 190Ft]
spqr vs. automax
A minap (0817) egyik ismerősömtől kaptam egy e-mailt, hogy a Fiat-nál regisztráció ellenében Ferrari baseball sapkát adnak ajándékba és ő már át is vette. Kaptam én is az alkalmon, regisztráltam, majd nem sokkal később felhívtak, hogy megerősítsék a regisztrációt és megkérdezzék, mikorra terveztem az átvételt. A legközelebbi Fiat szalonnak egyébként egy budapesti üzletet jelölt meg, amit telefonon a váci SPQR-re változtattam, mert az azért mégis csak közelebb van.
Még zárás előtt sikerült odaérnünk, rendben át is vettük a két baseball sapkát, majd egy ingyenes "3 pontos" műszaki átvizsgálás következett, amit egy (ill. két) ingyenes lengéscsillapító méréssel (rázópados vizsgálat) egészítettek ki. A "3 pontos" vizsgálat eredménye pozitív lett (lásd egy korábbi blog), de a lengéscsillapítottság ellenőrzés negatív eredménnyel zárult. Kicsit' csodálkoztam a dolgom, mert keménynek kemény a futómű (ültetett kaszni, rövitített-keményített gátlók), de alig pár hónapja csináltattam őket, ennyi idő alatt ilyen szinten nem mehetett tönkre. A bal hátsóra először 2%-ot (!) mutatott és az elsők között is olyan szintű (14%) eltérés volt, ami (elvileg) már nem megfelelő, tehát (a nemsokára esedékes) műszaki vizsgán bukta lett volna. Ezután "hibakeresés" következett. Mi okozhatja..? A kerekekben lévő légnyomás értéke befolyásolhatja az eredményt, úgyhogy annak bemérése következett. Körben 2,8bar-t mutatott a műszer (by Szentmihály úti non stop gumis..), úgyhogy le lettek engedve 2,2-re, majd újabb rázópados vizsgálat következett. Ennek eredményeképpen javultak az értékek, de egyik tengely sem felelt meg a végén. A bal hátsó 2%-ról 11-re növekedett de ez még kevés a boldogsághoz (min.30%), és az elsőknél sem javul a %különbség. (részletesebben lásd alábbi táblázatok)
Nem tudtunk mit csinálni, főleg, hogy zártak is. Átvettem a kinyomtatott Mérés tanúsítványt, majd eljöttünk és útközben felhívtam Raj Tamás, a gátlók készítőjét, hogy mi történt. Csodálkozva hallgatta végig a sztorit és nem hitte el az eredményt, mert ő, akkor 50%-osra állította őket, amit kiszerelve mért be és amiről papírt is kaptam. Kértem, hogy nézzük meg együtt, ha lehet, és aztán kiderül mi az igazság.
Szerdán (0826) el is mentünk Gödöllőre, ahol kiderült, hogy az SPQR-ben végzett mérés pontatlan (nem igaz/hamis/valótlan). Majd javasolta (Raj T.), hogy menjek el egy másik helyre beméretni újra, hogy ott mit mutat a pad. Ugyanis, nem első alkalommal fordul elő vele, hogy a megrendelői hasonló Mérés tanúsítványokkal mennek vissza hozzá. Majd egy következő (független) mérés meghozza a várt eredményt. Én is így tettem.
Szombat ellenére munkanap lévén (0829), mára foglaltam magamnak időpontot délutánra az újpesti Automax szervizbe, ahol még anno a téli gumikat is vettem (akkori Abaqua Kft.). Elmentünk, bemérték és láss csodát.. az első tengelyen, mindkét oldal 50% feletti eredményt mutatott, míg a hátsó tengelyen sem annyira vészes a kép, mint ahogy azt Vácon lefestették, mert a bal oldali 46%-ot hozott a konyhára, a jobb oldali pedig az elsőkhöz hasonlóan 50 felett. Ez a mérés már 2,2-es gumikkal történt. Ja és nem került 3600Ft-ba mint a Norautoban. Tengelyenként 710 jó magyar forint lett volna, de rendes volt a srác és csak egyet írt fel:) Később kiderült, hogy ő is rallyzott (még Ladával) és Raj T. gyártotta az ő gátlóit is. Kicsi a világ..
Miután végeztünk, természetesen felhívtam az eredménnyel, hogy lám, valóban igaza volt. Mindketten megnyugodtunk, de egy kérdés azért nyitva maradt:
"Pénzt akarnak?"
Nem tudtunk másra gondolni, minthogy a váci szerviz egy ilyen ingyenes méréssel megállapítja, hogy "rossz" a futóműved, majd felajánlja, hogy megjavítja / kicseréli az alkatrészeket. Ez mind munkaórában, mind alkatrész eladásban jó üzlet - lett volna..
Képek: [1] spqr mérés 2,8-as gumikkal [2] spqr mérés 2,2-es gumikkal [3] az automax udvarán [4] automax mérés 2,2-es gumikkal
[Költségeim: rázópados futómű vizsgálat 710Ft]
sződ-nevelek - mezőkövesd (ügyintézés) - poroszló (ebéd) - hortobágy (állatpark) - hajdúszoboszló (katharina hof panzió, minigolf:) - debrecen (virágkarnevál, tuning show, ebéd, tüzijáték) - hajdúszoboszló - debrecen (tuning show, ebéd) - hajdúszoboszló (strand, repülőtér) - hortobágy (pusztaprogram) - bp (teszkó) - sződ-nevelek
mindösszesen 618km, 9,90l-es átlagfogyasztással
Mint ahogy eddig is, hosszabb, több napos útjainkról most is blog bejegyzés készül (0819-22). Ez alkalommal a debreceni virágkarnevál volt a fő uticél.
Az autó egyébként mind3 alkalommal nagyon szépen viselkedett, végre minden okés vele (kopp-kopp) és az autópályán sem hazudtolja meg magát :) ... Hortobágy - Gödöllő kevesebb mint 90p :)
Debrecenben láttunk gekki és gyna autóját, akiket felismertem, de ezen kívül rengeteg alfás köszönt vissza. Innen is üdv nekik.
Debrecenben voltunk pár napot és ha már ott jártunk, meglátogattuk a 7. Autó-Motor-Tuning Show és Országos Devil Tuning Találkozót (0820) a Főnix Csarnokban. Maga a kiállítás nem volt egy nagy szám sem a budapestihez, pláne nem az európai szintű külföldi kiállításokhoz mérten.. Viszont két csomag autós kártyát azért sikerült vennünkbenne jópár alfával:)
[Költségeim: belépő 1800Ft*4 (2nap) kártyjáték 590 *2db]