Tagok >> Kn[.]xX >> 156 16V 1.8 TwinSpark >> Blog
- Típus:156 16V 1.8 TwinSpark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:grigio chiaro met. 612/A (ezüst
Mai napon (0621) muszály voltam lemosni az autót - annak ellenére, hogy nem volt koszos -, mert csütörtökön sikerült egy akácfa alatt parkolnom és az egész autó tiszta ragacs lett, más sem kellett még a poros földút mellé. Szóval kb. 2,5 órás autómosás után kívül belül tiszta lett a lelkem:) A nemrégen vásárolt autómosó szivacsokkal lett tisztítva. Egész jó, bár sokat kellett szenvedni, mert ebben a hőségben pikk-pakk rászáradt és fehér csíkos és pöttyös lett a kaszni. A motorteret is áttörölgettem. Ráférne már az a motorvédő lemez alulra. Meglátszik, hogy nincsen, nagyon gyorsan koszolódik így ezeken az utakon..
Este felé, ha lement már a nap kicsit, akkor kihozom megint a garázsból és ki is porszívózom, meg áttörlöm a műszerfalat.
Kornéltól kaptam jó kis szivacsos ragasztót (fekete) , amit majd felragasztok a hátsó rendszámtábla alá, mert nagyobb hangerőnél - a láda jótékony hatására - rezonál a keretben.
Beszerzésre került egy szivacsos kétoldalú ragasztó is (fehér) az első rendszámtáblához, amit remélhetőleg meg fog tartani (keret és csavarok nélkül) és ha minden jól megy a jövőhéten már meg is kapok Bánfalvi Kolostól +20.000Ft ellenében.
[Költségeim: 2db autómosó szivacs: 2x299Ft, 1 tekercs szivacsos kétoldalú ragasztószalag: 639Ft ]
Az alábbi linkre való tekintettel, úgy gondoltam (0611), eleget kockáztattam.. Főleg, hogy úton-útfélen már csak rendőrrel találkozik az ember.. Szóval ma vettem a telefont, és felhívtam Bánfalvi Kolost, akivel egy 15p múlva már össze is futottam, hogy megrendeljem tőle személyesen a www.rendszamtabla.hu által nyújtott új rendszámtábla-igénylés szolgáltatását. A baleset következményeképpen kicsit deformálódott az első rendszámom, ez épp elég ok volt arra, hogy azt a hatalmas hótolót ne tegyem fel többet. A fényezés óta az ablakban csücsül a tábla. Ami kissé zavaró és ezeken a szuper utakon van, amikor nem zörög.. Úgyhogy már ideje volt lépnem, ha egyszer muszály valamit a helyére tennem. Mivel a kis matricát már nem engedélyezik, ezért maradtam a legkisebb - azaz a motorrendszámnál. Előlegként 10.000 jó magyar forintba került a szolgáltatás, aminek a vége egyébként 30eFt. Két héten belül elkészül az új - nem EU-s! - tábla, amiről ma este FAX-ot is kapok, hogy folyamatban van az ügy, úgyhogy innentől még egy hónapig élvezhetem a rendszámtáblanélküliséget..
[Vele beszéltem ~3 hónapja is (0313), erről is írtam a Blogomban akkor.]
Érdemes erre odafigyelni:
http://index.hu/politika/bulvar/rsz080611/
Az első hosszabb út a baleset óta. Nagyon szépen viselkedett az autó. Minden ok vele. A fogyasztását sajnos nem sikerült kitapasztalni még teljesen, de 9 liter körül mozog végig klímával. 600km-t tettünk meg zökkenőmentesen 2 nap alatt, úgyhogy azt hiszem mostmár végleg megnyugodhatunk, hogy jól össze lett téve a masina. A kartervédő viszont hiányzik, mert nagyobb sebességnél kicsit visszafogja az autót a hiánya. De ami késik .. És ami jó hír, hogy arrafelé is vannak alfások:) és valamelyik még azt is tudja, hogy hol találja a refi kapcsolóját köszönésképpen:)
Egyre királyabb az autó. (0605) A klíma is faxán üzemel a maga 4fokán. Új szárítószűrő és új klímacső (nem a heggesztett változat) került bele és a fényszóró is beállítása is jól sikerült. Új izzót is kapott. (Ha nem zsebre tették..) De minek..? Most lett beletéve új, mikor Zoli átadta az autót..
[Költségeim: munkadíj: 4500Ft/óra (ebből kettő elment a klíma feltöltésre illetve a cső és a szárítószűrő cseréjére), fényszóró állítás: 2000Ft, klíma gáz: 9000Ft, izzó(k) H7: 950Ft, a klímacső és a szárítószűrő már megvolt egy ideje.]
Az autó kész (0604), mégsincs itthon. Oka, hogy délután lemerült a telefonom és nem tudtak elérni a szervizből, hogy elújságolják a jó hírt, miszerint a bajúszkapcsolónak semmi baja, reggelre magától megjavult, a klíma feltöltve és 4fokos levegőt juttat az utastérbe a kompresszor, a fényszóró kikancsalodott és tökéletesen világít. Hazaértem után sikerült feldugnom a telefont töltőre és felhívtam a srácot (KlímAttila), hogy mi újság az autóval, kész lesz-e holnap délelőttre? Mire jött a válasz, amiről már írtam, hogy az autó kész, minden ok, csak nem tudtak elérni, így sajnos még egy napot nem alszik itthon a gép.
Szerintem ez volt a baja. Mikor "elromlott" a bajúszkapcsoló útközben, azzal azt akarta jelezni, hogy nem hajlandó egy méterrel sem tovább menni, hisz tudja mi vár rá - két éjszaka megint idegen helyen, illetve mikor nem akarta lezárni a kp-i zárat -a szerviz előtt-, akkor pedig nem akart maradni egyszerűen.. Reggelre átgondolta a dolgot és úgy döntött inkább gyorsan megjavul, annál előbb szabadul:) Sajnos az én bűnöm, hogy még mindig ott van, hiszen 18:03-kor sikerült először telefonálnom, amikor már nem volt nyitva a műhely. Így holnapra marad a hazahozatal.
A mai napon (0603) végre sikerült időt szakítanom rá, és rábeszélnem magam, hogy elvigyem az alfát klímáshoz, hogy ott feltöltsék a rendszert, kicseréljék a szárítószűrőt - amit már előre megvettem, gombátlanítsák a klímát - mert azt ilyenkor szokás és ha már ott van, akkor egy fényszóróbeállításon is átessen a drága, mert kicsit kancsal mióta Zoli összetette. Így nyáron szerencsére este 9-kor is még viszonylag világos van, ezért addig tudtam használni az autót, de sötétedés után kb. semmit nem láttam. Olyan 3m-re az autó orra elé világított a lámpa, és nem ám, hogy lássak oldalra is, hanem előttem keresztbe a két fénycsóva. Valami hihetetlen módon nem lett beállítva..
A klímás Dunakeszin van, általában a Hondáét is ott töltik fel, ezért vittem most az alfát is oda. Sajnos ott kellett hagyni csütörtök délelőttig, mert van munkájuk bőven és nem csak klímafeltöltésről van szó, hanem klímacső heggesztésről is (stb.), mert a baleset során eltört a benne lévő, így most kettőből kell egyet csinálni, hogy újra működőképes legyen a rendszer. A pollenszűrőt még Zolival kicseréltettem, így azzal már nem lesz gondjuk, viszont akadt helyette más..
..odafelé menet a gödi autóspihenőnél, a lámpánál találkoztam egy alfás cartárssal, villogtunk, intettünk egymásnak, vigyorogtunk, aztán nemsokkal később - talán pár mp telhetett el, mikor észrevettem, hogy világít a reflektor visszajelzőm, és a helyzetjelzőm a műszerfalon. Először csak azt hittem, hogy a nagy villogásban véletlenül bekapcsoltam a refit. Próbálom vissza, kikapcsolni, semmi.. Próbálom az indexet. Se jobbra, se balra.. Elakadásjelző - semmi.. Zene kikapcs. Semmi javulás. Félreálltam egy buszmegállóban, leállítottam a motort. Kicsit vártam, majd vissza. Ugyanaz a hiba. Még kivett kulcsnál is világított a refi, de a lámpa nem, csak bent a műszerfalon. Viszont a helyzetjelző az körbe égett.. Mivel nem tudtam megjavítani, és fényszóróbeállításra is ment a drága, ezért gondoltam, hogy majd megoldják ott a problémát. Ok. De mivan ha megállítanak, mert használom az indexet, pl.? És amúgy sem lesz könnyű munka utáni időszakban egy elég forgalmas (a 2es) úton - pláne ilyenkor balra lekanyarodni. Főleg ha senki nem látja merre akarok menni, és különben is, minek állok az út közepén?! - gondolhatnák. De szerencsére problémamentesen megérkeztünk. Bejelentettem a kocsit, megbeszéltük, felírták, hogy mit kell rajta csinálni, és kimentünk megnézni a beteget. Nem javult meg magától.. Megmutattam a csöveket meg a szűrőt. A srác szerint menni fog, a kormánykapcsolót pedig megnézi. Már csak egy forgalmit kellett volna átadnom és egy kulcsot, de nem akart lezárni a kp-i zár. Más sem hiányzott már. Végül egy kis simogatás, becézgetés után sikerült bezárni az autót. Aztán távoztunk, immáron Robival, aki rendi volt és eljött értem.
Ennek az alfának is - mint szerintem az összesnek - külön lelki világa van, ami nagyon törékeny. Egyszerűen nem akart maradni..
Pestről hazafelé jövet (0531) átgördültünk a 118000. km-en. Még az M3-as előtt megálltunk egy gyors fotóra :)
Tegnap (0529) végre sikerült eljutnom a Paradox csapatához, ahol egy kisebb hangtechnikai változás következett be az autóban. Bekerült a csomagtérbe egy mac Maximus 12z jelzésű zárt láda, és egy 4 csatornás Limited Edition Z4100-as mac White erősítő. Az előkábelezés ésszerűsítésen esett át, így elég lett a tápkábel hossza is. Sőt. Az erősítő felszereléséhez egy egyedi, méretre szabott és a csomagtartóban lévő kárpit színével azonosan borított falap szolgál. Szép munkát végeztek a srácok. Látszik, hogy értenek hozzá. Időben ez kb. 3,5-4 órát vett igénybe. Kábelezéssel, szereléssel, kárpitozással, EQ állítgatással, stb. De az eredmény magáért beszél. Az első szettet is kinéztem már, de egyelőre az nem került beépítésre. Igaz, hogy gyári van most benne, de meglepően szépen szól együtt a ládával.
Kicsi a világ - szokták volt mondani.. És milyen igaz. 10-re mentünk a Paradox-ba és egy fél órán belül megérkeztek BeeGee-ék.. És ez még mind semmi, mert a 147-es alfa is ott volt, amit már AlfaCity-ben is megcsodálhatott a közönség, úgyhogy egyszerre négy alfa volt jelen a műhelynél. Gondolom, ez nem mindennapos eset náluk sem.
[Költségeim: A láda és az erősítő akciósan történő vásárlása, szerelési anyagok (kábelszett nélkül), egy Connection aksisaru szett és a munkadíj. ]
14:26-kor kaptam egy telefont (0526), hogy mehetek az autómért.. Készen van. Hipergyorsan összedobták. Olajcsere (Selénia), szűrőcsere. Légszűrőcsere, hosszbordásszíj csere. A kipufogót is megcsinálták, már nem fúj ki sehol. Csak a végén, de ott nagyon szépen szól:) A szervónak semmi komoly baja nem volt, hál' istennek, csak egy bilincs nem volt meghúzva rendesen. Feltöltötték és öntöttek bele valami adalékot -gondolom zselésítőt- hogy ne follyon, ha úgy támadna kedve - sem. Átnézték az egész autót. Kormánymű és fék ellenőrzés. Mindent rendben találtak. Alapjában véve jó munkát végeztek a Zoliék. Mint ismeretes: "Jó munkához idő kell." Na de ennyi? :)
Km óra állás: 117.750-800km (kb.)
[Költségeim: a munkadíj és az alkatrészek ára összesen. Nem kevés, na de soron kívül? :) ]
A mai napon (0526) elvittem az autót Dunakeszire, reggel 8-ra, hogy lecseréljék - a már eléggé elhasználódott - motorolajat az autóban. Természetesen kap új olajszűrőt és levegőszűrőt is. Cserélve lesz a hosszbordásszíj és remélem a kormány szervó folyására is megtalálják a megoldást. A szerelő azt mondta, hogy az esetek 70%-ban a kormányműből folyik az olaj, aminek a javíttatása 70-80e jó magyar forint.. Hát hurrá. Ennek nem örülnék.