Tagok >> Liquid >> 159 2.4JTDm Q4 TI >> Blog
- Típus:159 2.4JTDm Q4 TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio VR.HWB 876
Dömpi meglátogatott a hétvégén és elvitte a gyári 17-es szettet a Hankook téligumikkal. Remélem szépen fognak muzsikálni nála.
A sokküllős 17-es felnik sosem tetszettek igazán, az idei télre szántam el magam, hogy kicserélem a szettet egy 18-asra. Találtam is jóárasítva egy garnitúra zsírúj fetete 18-as Ronal-t (Ronal R56 8x18 ET35). Remélem minden rendben lesz és el fog szépen férni, eddig jól alakul a dolog.
Szintén hosszas agyalás után Nexen Winguard Sport 235/45R18-as téligumikat választottam, a Gumik.hu-ról. GT Cartárs készített piros matricákat a kupakokra.
A 17-es garnitúra Dömpihez fog kerülni.
A Kálvária úton, a Kiss-Gumi-nál szereltettem össze.
A hűtőfolyadék tartályra szereltem egy kapacitív jeladót, ami a fékolaly szintjelzőjére van rákötve. Köszönet Yaninak a sok segítségért.
Én is egy tranzisztoron keresztül egy relét kötöttem az érzékelő kimenetére. Az egészet egy kinyiffant töltő adapter dobozába szereltem.
A pótkeréknél lévő üreg áttervezésével, kikerült a csomagtér tálca, ami alatt tartottam hátsó ablakokra való árnyékolókat. Helyet kellett találnom nekik. Méregettem, és kiderült, hogy a hátsó üléssor 2/3-n pont elférnek, így építettem oda egy tartót. Sima furnér lemez, vékony lécből távtartóval, majd bevonva fekete filc-szerű anyaggal. Pont kitölti a helyet, szinte nem is látszik, nem vesz el helyet a csomagtartóból és védi az árnyékolókat. Ráadásul könnyen mozgatható.
Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, ami bő 1 hét alatt 200ft-os méretről, Bő A4-esre nőtt. Az olajszűrő-ház tömítése eresztett.
Hidegindítás után elkezdett rettenetesen búgni a szervó. Már alaphelyzetben is durva hangja volt, ami terhelve fokozódott. Aztán pár km után elhallgatott. CarTársak az alacsony folyadékszintet tippelték, megnéztem valóban a min. alatt volt 1 centivel.
Vettem 1L Tutela GI/R-t, mivel ez a gyári és szinte biztos hogy nem volt még cserélve.
Egyelőre csak utántöltöttem, csere majd valamikor...
Ma voltam klímát ellenőrizni Stipsits Dénesnél Győrújbaráton. 310g volt a rendszerben a 460 helyett. Tehát ráfért a csekkolás, ellenben ezt az elmúlt 8 évben hozta össze, így teljesen rendben van ennyi hiány. Az ár erős hátszéllel értendő...
Alapvetően régóta zavar, hogy bizonyos körülmények között az alig látható és a nagyobb pamacs közötti füsteregetésre képes a gép. Manky sokat javított az alapfelálláson, de mégiscsak egy más által megírt programot reszelt. Így megkérdeztem tőle, hogy lehetséges-e, elegendően erős, de füstmentes autót kihozni a gyárilag 210 lovas, DPF-mentes 2.4-ből. Azt mondta lehetséges, de offoljuk az EGR-t. Ezt megtette Élő Lajos pénteken, majd vasárnap délutánra lebeszéltem Mankyval a tuningolást. Első körben küldött egy alap progit, DPF, EGR és lapátok kiiktatásával. Evvel minden rendben volt, látható füst nélkül, de jelentősen gyengébben. Azután jött pár kör, a megírt program és a végleges között. Most alapvetően füstmentes, majd még jobban letesztelem, de tükörből nem látható semmilyen körülmények között. (Próbáltam azokat, amikre emlékeztem.) Az erő is megmaradt érzetre, még majd lemérem. Aztán meglátjuk kell-e még reszelni. Magasabb fordulaton lehet még kicsit okosítani, de így is a számítások szerint közel 500Nm gyepálja a hajtásláncot. Eddig nagyon tetszik az eredmény. A feltöltést és a diagot én végeztem, aztán megpróbáltam elmondani a mesternek, Manky adta a szakértelmet.