Tagok >> Liquid >> 159 2.4JTDm Q4 TI >> Blog
- Típus:159 2.4JTDm Q4 TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio VR.HWB 876
Sajna nem oldott meg mindent a kerékcsapágy csere, maradt még surrogó, zakatoló hang. Mivel a váltó olajcseréjekor a differenciálművekről elfeledkeztünk, illetve csak a művelet közben jutott eszünkbe, úgy volt hogy majd legközelebb. No ezt előrehoztam hátha javul a helyzet.
Ezenkívül a hátsó féltengelyek kaptak új zsírt, a porvédők hibátlanok.
A 2db elszakadt gumibak is ki lett cserélve. A gyári újak sajnos csak a fém konzolokkal együtt cserélhetők, pedig csavarral vannak a konzolra rögzítve. Csöri megnézte mennyi az annyi: 35.000. Úgy gondoltam inkább barkácsolok...
Levi valamilyen szilentből gyártott újakat.
Sajna úgy fest hogy még mindig nincs teljes javulás. Valszeg az első féltengelyeket is meg kell bontani. :(
Jobbkanyarban hallani lehet zakatoló hangot, megnéztük a kerékcsapágyat, volt egy kis hangja. Előbb viszont ki kellett akasztani a kéziféket, mert fogta a kereket annyira hogy csak komolyan belekapaszkodva lehetett elforgatni felemelve. Így cserélve lettek a kézifékbowden "kerekekhez menő" részei, és a bal hátsó kerékcsapágy, ami persze komplett egység aggyal együtt.
Ezenkívül a szerelő kiegyengette és meghegesztette a kardánbox kereszttartóját, amire a DPF is rögzítve van, és készített hozzá egy védőlemezt, hogy a jövőben ne lehessen olyan könnyen odavágni.
Olaj (Selénia WRPE), olajszűrő, levegőszűrő
Váltó olaj: Tutela Matrix
Fékfolyadék
2 kipufogó tartó gumi
2db csomagrögzítő
munkadíj
Sógorral mentünk egy tesztkört, Ő kergette a 159-et, én meg követtem a 147-esével és figyeltem. Fullgáznál dob egy füstpamacsot, de nem durván nagyot, visszapillantóból nem látszik, normálisan haladva nincs füst, nyélgázon is csak addig amíg magára nem talál a motor. Szóval úgy néz ki jó lett a konfig.
Ünnepek alatt teszteltük kicsit a gépet füstölésileg. Márti ment az Alfával én pedig a Pandával mögötte, és figyeltem mit mutat. Alapvetően nem füstöl, tükörből egyáltalán nem látható soha, viszont hátulról azért látszik, hogy padlónál küldi a füstöt.
Nem durva,m tudnék vele élni, de azért megpróbálunk változtatni.
Ma voltam ismét Pannonhalmán, felkerült egy kicsit módosított verzió, amiben egy kicsit változott a fullgázas beállítás. A dinamika érzetre nem változott, egy gyorsulást néztem, füstöléses teszt majd később, ha össze tudjuk logisztikázni világosban.
Ma felkerült a módosított program. Hát sokkal erősebb és élénkebb lett. A gyárihoz képest sokkal. Hogy az eredeti (amivel vettem) állapothoz képest mennyi a változás azt nehéz megmondani, de szerintem élénkebben reagál, és vadabbul tol.
Még csak kb. 30k-t mentem vele sötétben, így a füst mennyiségét egyelőre nem tudtam rendesen megállapítani, de az lesz a következő teszt.
Eddig tetszik, vaddisznó módon megy.
A srác hívott hogy megvan a program, az enyém se gyári, sok módosítás van benne. Mivel a tesztkörön ahhoz képest hogy módosítva van nem érezte kellően erősnek, azt javasolta tegyük rá a gyárit, amiből csak a DPF van kiírva. No ez megtörtént. Jelentősen gyengébb lett az autó. Mentem vele úgy 150 km-t. Viszont semmilyen körülmények között nincs füst, legalábbis a visszapillantóban látható mennyiségű nincs. Mondtam neki hogy nem akarok eszetlen tuningot, csak a lovak egy részét szeretném visszakapni, úgy hogy ne legyen füst és biztonságos maradjon. Abban maradtunk hogy átírja a progit, és megyek vissza felrakni
Már a befecskendező rendszer rendbetétele előtt elhatároztam hogy szoftveresen is rendet rakok az autóban, csak először mechanikailag akartam helyretenni.
Most jött el az ideje. Egy közeli ismerősöm ajánlotta a PTS Tuning műhelyt Pannonhalmán. Meglátogattam, letöltötte a vezérlőben lévő szoftvert. Ami mellesleg böszme sokáig (45 perc) tart. Abban maradtunk hogy beszerzi a gyárit, azzal összeveti az enyémet, aztán meglátjuk. Mentünk egy tesztkört is.
A TI futómű és a gyári 17-es (225/50R17) kerékméret nem túl jó párosítás. Tavaj egész télen zabszemmel a s***emben közlekedtem, mert állandóan attól féltem hogy leütöm valahol. Sajnos többször is sikerült összehozni, főleg a motortér burkolat és a kardánboxon átívelő kipufogó tartó konzol látta kárát. Úgy döntöttem idén váltok nagyobb gumiméretre, mert a nyári 19-esekkel nincs ilyen gond, pedig nem sokkal nagyobbak átmérőben. Nagyon sok agyalás és nézelődés után a 225/55R17 mellett döntöttem. A 235/50R17 lett volna a tökéletes, de az nagyon drága méret. A 215/55R17 is benne volt a pakliban, de nem akartam a gyári szélesség alá menni. Viszont a 225/55R17 még 8mm-rel nagyobb átmérőjű mint a 19-es, így az alapmérettől már jelentősen eltér. Jól átnéztem mindent az autón és arra jutottam hogy nem fog elérni semmit, remélem télen hóval telerakva berugózáskor se lesz gond...
Alapvetően Nokian lett volna a befutó, de épp nem volt kapható, viszont a másidik esélyes Hankkok igen, így az lett. Rejtett szeleppel szereték fel. Kiderült hogy a felni+gumi párosok annnyira jók, hogy nagyon minimális súlyok kellettek csak.
Cseréltem pollenszűrőt (TechnoFM aktív szenes) és ellőttem egy Prevent klíma tisztító aeroszolt.