Mutasd

>> Egyéb2022-08-07

Pár évvel ezelőtt Münchenből Verona felé autózva a tiroli részen egy hosszú 100-as korlátozásba futottam, amit betartva feltűnt, hogy nagyon keveset fogyaszt az autó: nullázás után 5-össel kezdődő számokat mutatott. Azóta tervezgettem, hogy egyszer megpróbálok lassan menni, és megmérni a fogyasztást, de az alkalom sehogy sem akart eljönni. Ebből az autóból egyszerűen árad az élni akarás, eszem ágában sincs vele hosszasan tötymörögni semmilyen körülmények között, mert nem erre született.

Sajnos úgy tűnik, hogy a hatósági áras intézkedések következtében beköszöntött az üzemanyaghiány, napról napra hallani sztorikat, hogy kinek hogy nem sikerült tankolnia, így arra gondoltam, hogy morálisan helyénvaló lenne egy kicsit takarékoskodni, ami tök jó apropó a fenti kísérlet elvégzéséhez. Végre jóvá teszem azt a sok száguldozást! :)

A körülményekről: Budapest-Debrecen az M3-ason oda-vissza, volt némi város is, de szerencsére dugó nélkül. Egyedül voltam minimális csomaggal, klíma végig ment, DNA kapcsoló N állásban, a pályán tempomat 100 km/h-ra állítva. A forgalom nem volt nagy, de azért így is kellett előzgetni, ilyenkor ha a körülmények megkívánták, akkor 120-130-ra gyorsítottam, mert nem akartam feltartani a többieket. Hőmérséklet odafelé 35, másnap visszafelé 32 °C körül, ez tapasztalatom szerint jót tesz a fogyasztásnak, mert ilyenkor ritkább a levegő. Nafta sima 95-ös a MOL-tól, induláskor és érkezéskor ugyanannál a kútfőnél első kattanásig tankolva.

Eredmény: 477,7 km távon 25,44 liter fogyott, ami 5,33 liter/100km fogyasztásnak felel meg. A táv Google Maps szerint 476 km, tehát elég pontosak a számok.

Szubjektív értékelés: a benzinesek között ez egy takarékos utazóautó lehetne, a gyakorlatban azért fogyaszt mégis sokat, mert nem ösztökél takarékoskodásra. Amikor nyomod neki, akkor pedig megy, és ha megy, akkor iszik is. Hogy ez most összességében jó vagy rossz, az már amolyan világnézeti kérdés, én mindenesetre nem szívesen közlekednék úgy vele, hogy annyit fogyasszon, mint ma.

Ja, és hogy elhangozzanak az életszerű számok is: pályán 130-140 körül közlekedve 7.5-8 litert iszik, nyomulós üzemmódban 9-10-et, városban pedig nagyon használatfüggő, nekem jellemzően 12-15 között.

>> Szerviz2022-07-12

Négy éves lett az autóm, eljött az első műszaki ideje. Budaörsön csináltattam meg az esedékes időszakos karbantartással egybekötve. Mostanában nem működik a start-stop, ez az első jele az akkumulátor használódásának, így erre is kértem egy diagnosztikát, az eredmény alapján azt mondták, hogy még nem jött el a csere ideje. Olaj, szűrő, pollenszűrő, műszaki előtti átvizsgálás volt még, és kértem egy fényszóró beállítást is, a vége 183e Ft lett. Ezt követően az Autó Néroban csináltattam egy ózonos klíma fertőtlenítést egy 5-ösért.

>> Esemény2022-07-09

Ilyen is volt. :)

 
>> Autóápolás2022-04-20

Valamiért itthonról szinte teljesen eltűntek a Nanolex termékek, most épp a motodox.de-ről szerzem be őket. A véleményem továbbra is pozitív róluk, szépen teszik a dolgukat.

Bogároldóból az idei szezonban megpróbálom a Gtechniq PH semleges termékét. A Nanolex bogároldójára habár az van írva, hogy nem bántja a bevonatokat, de erősen lúgos, úgyhogy azzal nem kockáztatok.

>> Szerviz2022-04-12

Újra nyárigumikon.

 
>> Szerviz2021-11-18

Jön a szutyok idő, felkerültek a téligumik.

>> Szerviz2021-07-13

Három éves az autó, elvittem Budaörsre a szokásos revízióra. Olaj+szűrő, légszűrő, pollenszűrő, ellenőrzések, asszisztencia hosszabbítás. Minden rendben van, bár az autó felemelése még mindig elég hajmeresztően zajlik, sikerült is az orrom előtt egy kicsit megnyomni a küszöböt. :( Minimális sérülés és csak alulról látszik, nem hisztiztem miatta. Érezhették a blamát, mert gratis meg is tisztították a kocsit (nem volt megbeszélve, bízom benne, hogy PH semleges lötyikkel, csak a kerámia miatt...). Utána a szokásos ózonos fertőtlenítés következett az Autó Néroban.

130.538 Ft a vége, plusz az ózon a szokásos 5-ös. Minden rendben van, szépen muzsikál a gép, öröm használni! :)

>> Szerviz2021-04-15

Újra a Contikon gurul!

>> Szerviz2020-11-12

Vissza a Sottozerók.

>> Autóápolás2020-10-29

A habosítóhoz használt akkus pumpa nem bizonyult jó választásnak, először a töltője adta meg magát, aztán az akkuk is elvesztették a kapacitásukat, csak szivargyújtóról lehetne üzemeltetni, de úgy meg elég kényelmetlen. Vettem helyette egy Xiaomi Mi Portable Air Pump nevű akksis cuccot, remélem ez hosszabb életű lesz.

Tisztítószerekből is után kellett tölteni a készleteket. Egy ideje már a Nanolex Reactivating sampont használom, nagy különbséget nem érzek, talán csak hogy ez kevésbé habzik. Az róla a mondás, hogy segít megtartani a kerámia bevonat hidrofobitását.

Felnitisztítóból is kipróbáltam a Nanolexet, ez egy kicsit sűrűbb cucc, így jobban fennmarad a felületen, és elég gazdaságosan használható, kis mennyiség is szépen feloldja a fékport, a jó minőségű szórófej is sokat segít.

Vettem egy WashCoat nevű anyagot is, ezzel akarom kiváltani az SiFinish-t, mert be kellett látnom, hogy a teljes felület applikálása és visszatörlése egy kicsit körülményes. Ezt csak mosás után habosítóval fel kell fújni, majd öblítés nagynyomásúval és szárazolás.

Végre sikerült itthon szereznem PH semleges bogároldót (Gyeon Q2M Bug & Grime Remover), nem kell külföldről rendelni. Mire elfogyott az előző, a bogárszezonnak pont vége lett, egyelőre bontatlan.

Lett egy PH semleges snow foam is (Shiny Garage Fruit Snow Foam), ezeknek nincs olyan nagyon nagy haszna kerámiázott felületen, de legalább kellemes az illata, és valljuk be, hogy a mosás leglátványosabb része, kár lenne kihagyni. :D