Tagok >> WebM >> Giulia 2.0 Super >> Blog
- Típus:Giulia 2.0 Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2018
- Színe:piros
Egy éves lett az autóm, így elvittem az első revízióra Budaörsre. Az éves inspekciók mellett kapott új olajat és pollenszűrőt is cseréltek. Minden rendben van, azt mondták, hogy nem tudnak belekötni. Az előző olajban 5000 km sem volt, de az utóbbi hónapokban szinte csak városban használtam az autót, ami az olajnak is elég nagy igénybevételt jelent. Szoftverfrissítést is kapott, az adaptív tempomatos visszahívásos sztori ezzel elrendeződött.
Ezt követően az Autó Néro Kozmetikába vezetett az utam egy ózonos klíma fertőtlenítésre, ez egy 15 perces művelet, melyet fél óra szellőztetés követett. Nem volt büdös a klíma, de jobbnak látom minden pollenszűrő-cserekor megcsinálni ezt a kört preventív jelleggel. A bolti elpukkantós verziókat nem szeretem, mert utána napokig illatos-büdös az utastér.
Szervizköltség: Selénia 0W-30 Digitek + szűrő, pollenszűrő, munkadíj 95.579 Ft
AlfaCity jól sikerült, idén végre volt mivel behajtanom. :) Végül remek kirándulóidő lett, így a környéken töltöttük a vasárnapot is.
Ma visszakerültek a nyárigumik. Úgy tűnik, hogy a hátsó rozsdafoltoknak jót tett a zsír, mert nem nagyon jöttek vissza, mindenesetre ezúttal kapott egy kis rézpasztát is biztos ami biztos alapon.
Még korábban autópályán keletkezett egy kavicsnyom a jobb tükörházon, úgyhogy szereztem be gyári javítófestéket. Igazából eddig sem nagyon látszott, mosáskor tűnt csak fel, de mostmár szinte teljesen észrevehetetlen.
A fényezés ismét kapott egy Nanolex SiFinish bevonatot a kerámia frissítésére, a szélvédőn pedig a Glass Guard réteget frissítettem. Utóbbi úgy tűnik, alacsonyabb hőmérsékleten hamarabb köt, és nehezebb visszatörölni, de egy újabb applikálás és korábbi visszatörlés után szép lett. A lámpákon kipróbálom a Soft99 Glaco Blave-et, ez egy plexikre optimalizált termék, szintén hidrofóbitást ígér. Felrakni gyerekjáték volt, a hatásossága majd elválik.
Újabb okosság gyanánt vásároltam egy akkumulátoros pumpát és egy szelepet, amit rögzítettem a habosító flakonjának felső részére. Ma volt az első bevetés, kiválóan vizsgázott a cucc, végre nem kell kézzel pumpálni az előmosó felvitelekor.
Újabb szerzemény: ValetPRO Bug Remover. PH semleges rovaroldó, nem tesz kárt a bevonatokban. Most nem bogaras a kocsi, de legkésőbb tavasszal biztosan bevetésre kerül.
Sokat késett, de végül csak beköszöntött a hideg, eljött a gumicsere ideje. Az Alfa által homologizált, szép olasz nevű Pirelli Sottozero 3 téligumikra esett a választásom, ez szerepel a gépkönyvben is. A Pirelli honlapján a H sebességindexűt ajánlják erre az autóra, ill. a kezelési útmutató sem teljesen egyértelmű ebben a tekintetben, mindenesetre én okosabbnak éreztem magam, és V-set vettem. :)
Vacilláltam rajta, hogy inkább egy jó négyévszakos abroncsot vegyek a téli szezonra, és azt váltogassam a nyárival, mert nagyon sok az olyan nap a szezonban, amikor ezek jobban teljesítenek, viszont kifejezetten latyakos-havas utak, ahol a téli előnyben van, viszonylag ritkán fordulnak elő a lakóhelyemen. Végülis elengedtem a kísérletezgetést, egyelőre megyek a klasszikus nyári-téli váltogatással, ha ez elkopott, majd újragondolom.
Korábban is feltűnt, hogy valamiért a két hátsó féktárcsa középső része rozsdásodik. Az elsők nem. Ugyan csak esztétikai gond, abból sem vészes (a küllők között bizonyos szögből látszik valamennyire), de egy kicsit zavar. A gumis srác lekefélte, és egy kicsit bezsírozta, ez segít (legalábbis amíg a zsír rajta van).
Másfél hónapja van fent a kerámia, eddig hozza az elvárásokat. A lándzsás mosóban is egész szépre lehet mosni, persze ha bogaras, akkor kell egy kis mosókesztyűs rásegítés is neki, de rovaroldóra akkor sincs szükség. Kivétel a két első lámpa, amiken semmilyen bevonat nincs, ezért itt kis mennyiségű rovaroldót használok ügyelve arra, hogy a fényezést ne érje, mert a bevonatnak árthat. A nano üvegkezelő is jól működik, a szélvédő útközbeni rovarmentesítése pillanatok alatt megoldható a kutakon lévő lehúzóval, kefére nincs szükség.
Természetesen igazán szép akkor lesz az autó, ha egy rendes mosókesztyűs mosást kap. Két méterről nézve egy 3 perces nagynyomású mosás után is nagyjából tökéletes benyomást kelt, de ha szeretném eltűntetni azt a minimális foltos réteget is, ami fénnyel szemben nézve látszik, akkor nem lehet megúszni. Már ideje volt, lassan 3 hete tervezem, csak nehezen tudok rá időt szakítani.
A téli felkészülés jegyében szárazolás után feldobtam a fényezésre egy SiFinish bevonatot, ez egy kicsit frissíti a kerámiát, és növeli az élettartamát. A szélvédő kapott egy frissítő réteg Glass Guardot, az abroncsok, műanyagok, kéderek pedig Plast Star-t, ami ápolja őket, és hidrofób lesz a felületük, télen pl. nem fagynak be a kéderek. A fényezésen lévő bevonatra való tekintettel a falcok rendberakásához Sonax helyett a Nanolex Final Finish nevű quick detailert használtam, ami előbbihez nagyon hasonlónak tűnik.
Az esős-havas szezonra beraktam a gumiszőnyegeket is. Érdekes, hogy gyári létükre nem teljesen jó a méretük, elég pronyón néz ez így ki, de célnak megfelel.
A biztonsági olajcserét 3000 km futás körül szokták elvégezni, de pont egy nagyobb körúton voltam az autóval, így egy kicsit tolódott. Nagyrészt pályás km-ekről van szó, ezért szerintem jó ez így.
Az Olasz Autók Házánál csináltattam Budaörsön, természetesen a könyv szerinti Selénia Digitek Pure Energy 0W-30 került bele gyári szűrővel. Belestem az autó alá is - nincs túl sok látnivaló, szépen síkra van burkolva.
Minden olajcsere után úgy érzem, hogy az autó lelkesebben megy, ez az Alfánál sem maradt el - valószínűleg placebo. :)
Költségek: olaj + szűrő + munkadíj összesen 69141 Ft
Nah ez most egy igazi First World problem lesz. Szóval a szárazolás. Egy rendes mosás után egy nagy és egy közepes méretű mikroszálas autó törölközővel egész jó minőségben meg tudom oldani. Ilyen programra viszont csak ritkán érek rá, és nincs is mindig rá szükség. A köztes időben ha a helyzet úgy kívánja, egy lándzsás mosóban simán lehet hozni optikailag az előbbi 80%-át, viszont arról megoszlanak a vélemények, hogy ilyenkor szabad-e kendővel szárazolni, mert a felület ugye nem tökéletesen tiszta, ami karcolásveszélyt jelent. Sajnos nekem az ioncseréltnek hirdetett víz után is foltos marad az autó (3 mosót is próbáltam), a piros fényezésen ez elég szépen látszik is, tehát megúszni sem tudom a műveletet. A feladat tehát adott, érintésmentesen kell szárazolni.
Kezdetben a gyorshajtós módszert alkalmaztam, de sajnos a falcok és az autó hátulja ilyenkor vizes marad. Új megoldás gyanánt a napokban beszereztem egy Makita DUB182Z akkumulátoros lombfúvót. Nem túl nagy teljesítményű (2.6 m3/perc, viszont a szűk keresztmetszet miatt a levegő sebessége 288 km/h), cserébe könnyű vele bánni, mert a mérete és a tömege is kicsi. Fontos, hogy az autón legyen valamilyen hidrofób bevonat, mert csak erről fognak könnyen leszaladni a cseppek. Persze a jó eredmény így is csak némi pepecseléssel jön meg, főleg amikor nem csak egy lapos egybefüggő felületről kell látványosan lefújni a vizet, de azért ki lehet bírni - és cserébe biztosan nem fogják apró karcolások tépázni az autóbuzéria-sérült tulajdonos erre érzékeny lelkét. :)
Bónusz, hogy a poros autón is lehet vele valamennyit javítani, persze csodákat nem tesz, de arra pont elég, hogy a bentről nézve szürkébe hajló motorháztető újra pirosnak látsszon mosás nélkül is. Manapság, amikor minden sarkon van egy építkezés, ez jól tud jönni.