Blog >> futómű

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2012-05-02

2012.04.27. újabb szerviz.

Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.

A futóművet is beállíttattam.

Óra szerint: 61 041 km

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2012-04-12

Ilyet még nem csináltattam, és hát túl van a vas az elmúlt évek alatt azért néhány apróságon, mint pl.: rugótörések, lengőkarcserék, gólyalábak ki-be szerelése.
Alfater segítségével az Autóklubnál meg is történt a dolog a mai napon nagyon jó áron. Remélem, az első gumik belső futófelületének gyorsabb kopása ezennel már a múlté.

Tényleg, valaki árulja már el egyszer (ezt is), hogy miért kérnek ezért tizenezreket majdnem mindenhol?!

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2012-03-23

Tegnap kész lett a futómű Szigethy papánál. Szép tétel kerekedett belőle, két komplett lengőkart kellett cserélni, az összes gumis alkatrész rossz volt bennük. Szerencsére egy volt nekem "raktáron" (amit még két éve olcsón sikerült szerezni). A toronycsapágyak lassan olyannyira fogyószeszköznek számítanak, mint a légszűrő, két évet alig bírnak ki :S
Na mindegy, ez ilyen műfaj, a probléma ezzel rendezve egy időre, most megint úgy megy az úton, mint a vasaló :)

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2012-03-13

Beszerelésre kerültek az új első rugók (a régiek tavaly ősszel rövidebbre lettek vágva, az egyik rugó eltörésének okán, de nem volt túl jó ötlet).
Sokkal érezhetőbb a kanyarstabilitás, és kevésbé bólogat az autó.
Természetesen Zoli és rugórepítő Tomi keze műve

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-11-07

No végre elérkezett a nap, amikor megújult az első futómű is.
Az alkatrészek már jó ideje arra vártak, hogy bekerüljenek, de hol Zé. mester, hol én nem értem rá.
Végül nekiestünk.
Sok nehézség nem volt, csak a szokásos szívatások...
Most pl a bal első rugóból volt letörve egy darab, hirtelen jobb megoldás nem volt, mint levágni egyformára a rugókat, kb 2cm-vel lett rövidebb.
Ezt az új gátlókkal észre sem venni, a régik erősen nem voltak jók semmire...
Ezután a toronyszilent rögzítőcsavarja gondolta azt, hogy ha már a
hőn szeretett kedves előző szerelő, aki biztosan csuklott eleget meghúzta egy párzsor légkulccsal, akkor most ő inkább már nem nyúlik tovább, és a 8*1,25ös menetet nem nyújtja tovább 8*2 fölé, hanem inkább megszakad...
Hát igen az ilyen utolsó csavaros dolgok, újra lehetett kivenni, meg összetekerni, szernecsémre Zolinak volt elfekvőben másik, úgyhogy viszonylag hamar megoldódott a probléma.
Más nehézség nem volt.
Elöl...
Feltettem a téli felniket, ha már úgyis leveszem az elsőket, akkor legyen mind a négy, és akkor már a télik mehetnek a helyükre.
Hát a bal hátsó konkrétan úgy megszorult, hogy a csavar feje megszűnt létezni 17es méretben.
Jó kis csavar az ilyen, csak egy picit betett így.
A tetején van egy kis dugó, ha az kiesik, akkor jól látszik, hogy a csavarfej közepe üreges...
Nem kis harc árán lejött a csavar, és már ment is a helyére a másik.
Érdekes, hogy meg voltak kenve a csavarok mégis csak egy cca 120-130 cm hosszú zártszelvény segítségével sikerült leszednem az összeset.
Próbakör.
Úúúúú öcccsééém, nem is tudtam, hogy ilyen jó futóműve van a 166osnak, eddig én csak egy tőkesúly nélkül dölöngélő hajóban ültem...
Na azért óvatosságra intett a dolog, hogy a kisebb felniken a nem 1 éves gumik nem nagyon tapadtak meg kigyorsításkor.
Eleinte csúsztam is fékezéskor, de pár km után most már sokkal jobb a tapadás.
Lustaságát veszítette a gépezet, amikor "leesett az egér farkincája"...

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2011-11-05

Az előző postokban felbukkanó sóproblémák miatt odaadtam egy kasznisnak, hogy a rozsdásodni készülő foltokat hozzuk rendbe. Sok volt rajtuk mitagadás, Teszkós, madaras teszós sérülések, kavics felverődések... stb egyéb fel nem sorolásra kerülő események :o) Szépen meg is csinálták mígnem másnap hívtak telefonon, hogy te figyusz volt már olyan hogy nem indul? Nállam van egy pár éve de olyan hogy nem indul na olyan nem volt. (Leszmítva mikor az asszony próbálta az autómata autója után egyesben a féken álva indítani az autót) Hát most nem indult... Ha valakinek gyanús, hogy párás az autó télen pedig nem kéne, ne törődjön bele. Nézze meg a Fűtőradiátort :o) Ugyanis piczit gyöngyözött, és hogy hogy nem pont a kompjútert tartó dobozba csorgott a fagyálóm, valószínűleg nem 1-2 hete hanem jó pár éve folydogált, és pont a fényezés után adta meg magát végleg... Ennek következtében megszívtam lehet mondani. Új kompjúter 300k bontott 130k környéke + néhány tizes ameddig a kulcsomat is ráokosítjják. Szuper ez a modern technika... Lévén elvékonyodó pénztárcám, nem engedtem a bontott csábításának sem. Egy szaki megberhelte és indul az autó de nincs immobilizer és nincs riasztó sem. Ez utóbbit nem értem, de majd kireszeljük a csorbát... Nem volt olcsó mutatvány de sokkal olcsóbb volt mint a másik kompjúter és a kulcsok oktatása. Talán kontárkodásnak tűnik, de egyszerűen nem volt rá annyi pénzem hogy mindent kifizessek. Még is talpra kelett állítani ha már ez a eset megesett...
Fűtés nem volt acélos, lévén az alsó vonást sem érte el a vízhőfok, míg nyáron meg forralta a vizet. Na most újj hőgomba, valahova elkavartam az előzt és venni kék egy másikat, ami a termosztátban van ugye. Van fűtés jelentem :) Nem tökéletes de a rövid távú teszek alapján elégséges.
Kelett a verdába egy kis fagyáló mivel a fűtés hűtéssel babráltunk ezért nyárira alig volt benne fagyáló aztán jönnek a fagyok is.
Tehát
- Kaszni javítgatása.
- Kompjúter berhelése
- Fűtés
- Futómű beálítása (Leutóbb úgy sikerült nekik, hogy a kormány ferdén ált most kireszelték a csorbát...)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-11-02

Egy ideje kopog az első futóművem, és mivel egyre hangosabb, ma megnézettem. Alfater és Gerissimo megtekintették, és az derült ki, hogy két alsó lengőkar gömbfej, valamint két darab stabilizátor szilent lesz cserés. Ha minden jól megy, akkor erre az akcióra jövő héten fog sor kerülni.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-09-16

Csütörtök este visszakaptam a kocsit. Ahhoz képest, hogy már szerda estére kész volt. Mindegy. Munkadíjat nem is kellett fizetni. 7.300 HUF-ot adtam érte. De ez is az alkatrész árak. Kézifékkötelek, fékcsövek (ezt nem használtuk fel, mert halasztottuk a hátsó féknyereg cseréjét)
Futómű nagyon király lett. Tetszik az Eibach. Jövő héten írok róla többet, addig tesztelgetem. Eddig az úttartás, vezetési élmény, ... stb, stb minden sokkal jobb az előzőtől. Mintha könnyebb lenne a kormányt is tekerni. Ha jól emlékszem 6 éve Merwede rugók kerültek bele. Ami nem tetszik (kezdek vele megbarátkozni), hogy magasabb az előző ültetésnél. De lehet nem is kéne ezen siránkoznom, mert az alsó toronymerevítőre vigyázni kéne. :-P
Felső lengők perselyezve. Nem kopog most semmi. Meglátjuk meddig bírja.
A felső toronymerevítő is bekerült. Második nekifutásra csak. Nem tudom mi volt az oka, hogy először nem ment fel. A bejelölve a nulla állás és merre feszíthető.

Hátsó dob elé rakattunk egy új bilincset, mert ott mindig kifújt és szét is csúszott időnként. Kipufogó hővédőlemez ismét alátétezve nagyobbal. :-) Folyamatosan kiszakad.

Bal első ABS kábel meggyógyítva.


Fotót hamarosan töltök fel. Elég koszos a kocsi ahhoz, hogy ne legyen fotogén. Elég dokker szag van belül is. :-)

Amit észrevettem, hogy fújja az olajat megint a szelepfedél tömítésnél. Fenébe is! Hátul keresztlengőkart kell cserélnem...na jó le kell kezelni az alját is, mert a napon megbarnult. :-/
Jöhet a szélvédőcsere! Utána a karosszéria fóliázás!

(azért azt leírnám, hogy a 2005-ös évjáratú 307-esünknek nincs kevesebb gondja. Csupa kopó alkatrész neki is: turbó már olajos, lengéscsillapító, kézifékkötél, kuplung, termosztát...szóval nem szarolasz)

166.892 km

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-09-14

Alfa még most sincs kész. Tegnapi konzultáció után átbeszélt dolgok:
Futómű OK. Kézifék kötél cserélve.
A hátsó nagyobb fék a porvédő hiányába nem lesz még most cserélve. Marad fent a 251 mm-es. Ez még bőven bír elég sokat. Ha elfékeztem rajta mindent, akkor jöhet a csere. Tárcsát, azért ne felejtsek venni...ja meg a porvédő lemez is kell.
Toronymerevítőtől eddig nekem se záródik a géptető. :-) Hehehe...
Képek még nincsenek, mert kocsim sincs....mi volt még? Nem tudom.

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2011-09-14

A Hátsó dob végleg az enyészeté lett a kipuff végemmel. Megette a só :o( 22k Egy bontott kipuff. Új kipufogó vég, a régi nem lett volna elég jó :(. Új gömbfejek a előre 6k. Elrozsdált !!!! (Éljen a sóóóó) Futómű állítás 5k. (A kormányra sikerült nem figyelni így nem középen van az egyenes :o( Megy vissza javításra. Nem értem hogy nem vették észre) Kis munkadíj 8k
Megszűnt a nyikorgás a futóműből kanyarodáskor!!! :o)