Blog >> bontás
A mai nap a jobb hátsó rész lebontásával telt. Ide tartozik egy kb. 15 kilós szilentekbe rögzített vasdarab is.
Az első igazi nagy hibát most követtem el. Mivel az ABS csavarját nem tudtam kitekerni, széthúztam a csatlakozóját és komplett vettem ki. Eddig nincs is baj, csak a munkaasztalon mégiscsak kiszedtem. Természetesen darabokban, mert a kerékagyba bele volt rohadva. Szerezni kell helyette egy másikat. (A bal oldalit már nem fogom kiszedni.)
Valahol ott fejeztem be a legutóbbi pötyögést, hogy felkerült a poroltó első verziója, mert leszakadt a továbbfejlesztett. Azóta az is lekerült, a katalizátortól hátrafele kapott egy teljesen új rendszert. (Zé.-nek hatalmas köszönet az alkatrészért)
Megcsináltam végre a tetőkárpitot, amit még régen letépett valaki, mert a fejére lógott.
Lett végre működő lambdaszonda is az autóban, a fogyasztás 3 litert csökkent.
Salat cartárssal elcseréltem a fekete hátsó lökhárítómat és a kilincseimet színazonosra. Valamint szert tettem egy pár első ülésre is. Az enyém ülőlapja oldalt már kezdett repedezni. Elkezdtem legózni, a végeredmény pedig nagyon is emészthetőre sikeredett. 3 ülésből legóztam össze egy tuticsúcsszupi vezetőülést:) Megkapta a donor anyósülés ülőlapját, az eredeti ülésem sínjét, (módosítva: kiszedtem a magasságállítást, mert 1: úgysem állítgatom, 2: így kényelmesebb.) és a donor vezetőülés háttámláját, mivel ez tökéletes állapotban volt. Az eredmény egy olyan vezetőülés, ami úgy néz ki, mint az új és legalább olyan kényelmes is:)
Közben el lett bontva egy 146os, ami Nedudgi cartárs ex autója volt. Sajnos felborult vele. 1 nap alatt teljesen kibeleztük, ami menthető volt, azt mentettük is belőle. Elsőként átraktam a fekete műszerfalat, ennek több oka is van. Az első, h jobban tetszik a fekete, mint a szürke, a második, h utasoldalon is van légzsák. Kb 3 óra meló volt, de megérte, teljesen más lett a hangulata az autónak.
Bekerült alóla a hátsó híd. Itt volt némi szívás, mert a régi hidam nagyon nem akarta megadni magát. Szinte minden csavart melegíteni kellett, hogy kijöjjön, de végül sikerült a műtét. Mondjuk akkor nem volt őszinte a mosolyom, amikor a fékcső csatlakozásának melegítése közben a nyomástól eldurrant a fém(!) cső, és a pofámba nyomta a forró fékfolyadékot. Sebaj, másnap gyártattam egy darabot. Ezután jött a felismerés, hogy a jobb hátsó légtelenítő csavar feje valahol kieshetett az éterbe. A régi féknyeregbe is bele volt törve a csavar. Nyomás esztergályoshoz.. Ideig óráig jó volt, de erről majd később:)
Ezután következett egy nagyobb meló, amit a motorcsere tesz ki. Kb szombaton 10 óra körül álltunk neki, este 10kor már röfögött:) A váltó is cserélve lett természetesen. Az 1.4es motor és a váltó szétválasztásakor elég érdekes dolgokat találtunk. Azt tudtam, h egy bontott kuplung került ősszel az autóba, de erre nem számítottam. A kinyomóvilla stiftje helyére egy szög beütve, arra egy alátét hegesztve. A váltóházból letörve egy darab. Ok, nem gáz, máshogy nem lehetett javítani, tiszta sor. Viszont a kuplung az már érdekesebb téma. A kinyomócsapágy darabokban jött ki, a szerkezet közepe félig átszakadva. A kinyomó nem ott feküdt fel szerencsére, nagyobb volt az átmérője, de már itt se volt neki sok az átszakadásig. Szerencsére a donor motoron egy szinte új kuplung volt, ahogy volt, bekerült. És hogy milyen? az 1.4 után állat. Nem emlékeztem ekkora különbségre 1.4 és 1.6 között.
És itt térnék vissza a hátsó fékre. A kuplung légtelenítésekor véletlenül ráléptem a fékre, amit az első nyergek azzal háláltak meg, hogy szépen kiejtették magukból a dugattyút, mert balfasz voltam és elfelejtettem, h nem kerültek még vissza a helyükre. Én voltam a fasz, elismerem. Ugye a fékfolyadék elfolyt, légtelenítsük le. Na ez az a pont, ahol kiderült, h az esztergályos egyáltalán nem végzett jó munkát. Túlfúrta a jh féknyeregben a légtelenítő kúpját, ami egy gyenge ráhúzásnál átszakadt. Sebaj, van másik, csak éppen törött légtelenítővel. Nekiálltam kifúrni, sikerült is, a maradékot is sikerült kipiszkálni, csak éppen a menet ment tönkre közben. Másnap lett új féknyereg, felkerült, ebben van légtelenítő, ami nincs beletörve. Viszont légteleníteni most sem sikerült. A Tudásbázis bácsi zaklatása után kiderült, h a főfékhenger lehet a ludas. Ezt korábban már átraktam a donor autóból. Visszaraktam a régit, kicsit jobb lett, de eleve azért cseréltem ki, mert az se volt vmi fényes állapotban. Legalább már lehet használni. Itt döntöttem el, h ha már cserés a főfékhenger, akkor kidobom az abst, mert úgyse működik, jeladó után meg nem fogok horror pénzeket kiadni. Szerzek egy sima főfékhengert, jövő hétre lesz normális fékcső. Ha már megcsinálom akkor kicserélem az összes fékcsövet az autón.
A másik anomália némi melegedés. Termosztát ok, viszont a vízpumpa nem. A régi motorból nem jött ki egy darabban. Találtam egyet a garázsban, bekerült, de csapágyas, viszont már nem melegszik, ezt mihamarabb cserélnem kell.
Nagyjából itt tartok most. Fejlődés, alakulás van. Lassan befigyel egy lakatolás is, erősen fókuszálva az emelési pontokra.
Röviden ennyi történt az elmúlt két hétben. Az, h alakul az autó rátesz egy lapáttal a lelkesedésre is. Egészen kezd autóra hasonlítani:)
Alkatrészekért meg lehet jönni aktívan, egy 46 bontott cuccai vannak a nyakamon:)
Egy ideje hullámzott a kocsi alapjárata, és az erőben sem volt olyan fickós, mint fiatalabb korában. Csináltam pillangószelep RESET-et, de nem javult, sőt egyre rosszabb lett. Hideg motornál, reggelente beindulás után le is állt, befulladt. Néha még vissza is durrogott a légszűrőházig. OBD II kábel, notebook az Alfadiaggal nem mondott semmi hibát, illetve pár elektronikus gázpedál jel-érték értelmezhetetlent. Akik hallották a jelenség közben, trafó hibát diagnosztizáltak, illetve a szakszervizben alapjárati motor+pillangószelep cserét vizionáltak. Utána olvastam alfaowners-en és levegő hőmérséklet jeladót említették hiba okozójának.
Mivel itt egyben van a légtömeg-mérővel, kicseréltem az LMM-et egy újra, és azonnal megszűnt minden para jelenség. Egyből visszatértek a paripák a ménesbe, és reggelente sem morgott, ha fázott.
Közben amíg melóhelyen a parkolóban cseréltük az LMM-et, észleltem, hogy ereszt az egyik első kerék. Szivargyújtós kompresszorral felküldtem már majdnem 2 bar-ra, amikor elhalálozott, pedig folyamatosan kikapcsoltam, hogy hűljön, de mégis (szerintem kínai :P) Sajnos hiába fújtam még bele benzinkúton, otthon újra elkezdett ereszteni, kénytelen voltam lecserélni egy télire, különben reggelre a felnire engedett volna. Akkor hallottam, hogy ereszt. A belső oldalán, a futófelületnél (nem a felni peremnél) kilyukadt. Semmiféle kátyúba nem mentem, egyébként is akkor a peremnél lenne. Ellenben reggel felbontották a járdát légkalapáccsal, mivel EU miatt a föld alá kell vezetni a kábeleket. Ennyi, vehetek két új gumit. Éljen a sok előírás, amit teljesíteni kell, még úgy is, hogy 3-4 éve kábeleztek újra mindent, cserélték a fa villanyoszlopokat betonra. Folyt. köv. - költségeket később
Motor-és utastér belső tovább bontása.
Legfőbb értékek: műszerfal+műszerek + az elektromos bekötések feljegyzése
Talált kincsek: egy bal oldali lámpasor burkolat 1. szériához + egy króm ablaktekerő az ülés alatt, belerohadva a kárpitba (aki tudja miről van szó, az érzi igazán, mekkora értékekről van szó!:)) ), és egy hűtőaszk vízszintes díszléc, kettétörve! Már azt hittem, hogy megvan a hiányzó léc, igaz sérülten, de ez is valami...aztán kiderült, hogy ez egy újabb bal oldali darab, amiből eleve megvan a sérülésmentes. :((
2008.02.01-én felrobogtam Érdre Marklar kollégához, hogy kibontsam az angolból azokat a cuccokat amik hiányoznak/sérültek az enyémből. Találtam nála egy kipufogódobot is, azt is elhoztam. Kíváncsi leszek rá..
A lista amiket hoztam:
- 4 db 16V-s sportcsomagos ajtókárpit+hátsó ülés
- ajtó kéderek
- kalaptartó rolóval
- "C" oszlop takarókárpitok
- biztonsági övek feszítővel
- kipofogódob
- biztonsági öv takaró műanyagok
- kapaszkodó takaró műanyag
- fűtőradiátor (hekkelt)
- ködlámpa
- 1.4 felirat
- a többi nem jut eszembe :)
Amik hiányoznak:
- tetőablak kapcsoló
- csomagtérnyitó kapcsoló
- bal alsó műszerfal takaró műanyag
- 16V-s sport műszeregység