Blog >> lámpa
Nem egyszerűen égett ki.. (0107)
benne volt: SE 12V-21/5W P21/5W E19 2K2
bele került: csak az E után van más szám, a többi ok:)
Ma reggel sikeresen kiégett a helyzetjelzőm izzója. Mos tvolt rá időm, hogy nekiessek kicserélni, 50%-os sikerrel. Az izzó a helyén van, de sajna a távolsági fényszórómat tartó lemez ismét leesett, mint tavaly, mikor rászántam magam a távolsági izzók cseréjére.
Annyi a különbség, hogy ma nincs türelmem valahogy visszafeszegetni, szóval egyelőre marad ahogy van, majd holnap melegebbe, világosabba, stb, megoldom. Lehet a lámpát is kiveszem, és rendesen összerakom, ahogy kellene.
Végre megérkezett a debreceni lámpabolt jóvoltából az új jobb első lámpám, Arno 166-nak köszönhetően pedig a jobb hátsó is. Ha egyszer rászánom magam, talán a bal elsőt is kicseréltetem, de egyelőre az még hibátlan.
(0826) utólagos xenon halogénekre cserélve (osram nbr h7) munkadíj:3000
ill. első lengéscsillapítók (monroe) és fékbetétek (...) megrendelve Erhardtól.
Már egy jó ideje nem mindig kapcsolt fel a jobb oldali xenon, ha égett is, egy-egy villantásnál nem mindig kapcsolt vissza, és most már egyáltalán nem ég. Vagy trafó vagy izzó.. Bár az izzó még pár napig felvillant felkapcsolásnál, most már talán az sem. Így hát jött az ötlet a sok görcsölés (rendőrök, ég-nemég, felfelé világít.. stb.) után, hogy vegyünk ismét vmi halogént bele, de ne a gagyit. Hosszas utánajárás után esett a választás az Osram Night Breaker H7-esére. Persze nem lehet mindenhol kapni.. bezzeg Boscht meg Philipset.. Na mindegy. Most már megvan. (0824) Remélem legalább így üt mint a képen, meg a leírásokban:) Csütörtökön kerül beszerelésre. Addig marad a kalóz effektus..
Régóta terveztem már a hátsó lámpák cseréjét, de valahogy sehol nem találtam meg az igazit. Van pár fotóm, egy olyanról, amilyet szeretnék, de a gyártóját nem ismerve nem tudtam megrendelni sehonnan, bárkit kérdeztem, bárhol néztem eddig, reménytelen volt. Mígnem a napokban leltem rá Petya 2.4 hirdetésére, hogy ő eladna egy ilyet. Gyors egyeztetés után ma (0804) meg is érkezett a csomag, benne az in.pro. lámpákkal, illetve a belső műanyag küszöbdíszlécek rögzítéséhez szükséges patentokkal. Ezeket is már hónapok óta vadászom..
[Költségeim: lámpák 20.000Ft, posta 1.500Ft, patentok ajándék:]
(0327) új GTA style első lámpák akciósan :) 27475 /pár, csere 4000, diffúzor lemez matt feketére fújása, helyére illesztése 10000, jatt 1000
..szöveg, stb később..
..telefonnal készült képek, fényképezősök még később:)
A vízcsövek cseréje közben beiktattam egy általános vezetékelés átnézést és logikusabbá/rendezettebbé tételt, és eközben leszaggattam a generátorról a gerjesztő kábelt (lsd. töltés lámpa vezetékét) Elég gyengécske saru tartotta ott, kicseréltem hát egyúttal egy erősebbre, és jól meg is húztam. Megigazítottam rajta a fő tápkábelt is, bár nem volt lelazulva..
Azóta felkapcsolt lámpával, fűtéssel 14,0 volt a töltésem alapjáraton. Igaz nem ment nagyobb fogyasztó pl. a hűtőventillátor, vagy ablakfűtés, de ez azért biztatóbb mint a 13,5V. Pláne hogy megtudtam hogy 13,6-14,4 közötti töltés a jó. Lehet hogy az a kábel szívatott? Át fogom nézni az önindító kábeleit is, aztán meglátjuk. Mindenesetre most nincsenek indítási problémák egyenlőre. (Igaz nem is megy 10 fok fölé a külső hőmérséklet)
Az első lámpáim vacakul működtek, illetve kavicsok áldozatává váltak, úgyhogy újakkal pótoltam őket. Azóta mindent látok. Bár utángyártott alkatrészek, de feladatukat tökéletesen ellátják. (Lucid Autólámpa)