Blog >> lámpa
A jobbos már nagyon kopott volt, a balos meg a minap kitörött, így eljött az ideje a cserének. Fiat Ducato ködlámpáit vettem meg mivel közel 3ezer forint/db különbség van árban. Fizikailag pedig a rögzítő keretet kellet átszerelni, hogy fel lehessen fogatni, illetve mivel xenon került vissza, így a hátlapot is kicseréltem mert megvan fordítva benne a vezetékek polaritása.
Most olyan szép tiszta, első ránézésre, mintha üveg se lenne a ködlámpán :))
Az egész ötlet a D.Z. tuning&service konyhájáról származik, ahol kipattant az ötlet.
Mivel elég gyér volt este a világításom a HOD izzó ellenére, ezért tennem kellett valamit. A balos lámpám amúgy is DEPO volt és törött is a háza. Sikerült beszerezni eredeti Carello-t helyette, párban egy jobbos DEPOval. A DEPO pár ment tartalékba, a Carellonak nekiestem. Volt itthon egy tré 45ös lámpám, abból kiszedtem, meg találtam még a garázsban pár projektort. Kicsit alakítani kellett rajtuk, de össze lehetett házasítani. A búrákat és egyéb alkatrészeket a mosogatógép megpucolta:)
Teszt este, sötétben.
Múlt hét szerdán (0410) találkoztam HoZee-val és átvettem tőle a két 17-es gumit, amik idén nyáron a meglévő két Goodyear Eagle F1 Asymmetric-ek társai lesznek. Nem éppen úgy sikerült a találkozó ahogy terveztük, és végül nem is azt a gumit hoztam el, amit megbeszéltünk. (Erről bővebben az ő blogjában olvashattok.) Végül a Goodyear-ek társai erre a szezonra két 4-5mm-es 215/45 R17 Dunlop SP SportMaxx RT (91 Y XL peremvédős) gumi lett. (a Falken Ziex ZE 912-esek helyett)
Tavaly nem sikerült letakarítanom a nyári 17"-os felniket, mielőtt felpakoltam őket az autóra, így a tavaly előtti kosszal indultunk neki a szezonnak. Nem öröm, de jobb híján ez volt. Gondoltam, majd mielőtt elpakolom őket télire, majd akkor.. Na de hát akkor már hideg volt és a költözés elvitte minden időmet így megint csak elmaradt. Megfogadtam, hogy idén már nem kerülhetnek fel így.. mert ok, hogy lemosom a kézi mosóban, meg így-úgy.., de a felni belső oldala se kevés dzsuvát szedett össze ez idő alatt, amihez pedig felrakva már nem férek hozzá. Hétvégén (0414) nekiláttam hát, hogy a két szezonnyi fékport és egyebet letakarítsam az alu papucsokról. Természetesen ez sem ment simán, így hárommal sikerült csak végeznem, de így is 3 óra munka volt a 3 felni.. Viszont a különbség nem elhanyagolható :) A felniken sajnos nem egy kisebb lakk lepattogzás látható már közelről, nagy része hála a kedves gumisoknak, akik nem találják el a csavarlyukat a légkulccsal..
Mai nap (0416) foglaltam időpontot a cserére -most már, érthető módon a norauto helyett- az AKH-hoz, ahol egyszer már voltam is futómű állításon a III. kerületben Szatyi ajánlására. E hét szombat (0420) délre sikerült időpontot szerezni. Remélhetőleg addig az utolsó felnivel is végzek :)
Ma kicseréltem Végre.. a két hátsó lámpát is, amit még tavaly valamikor szereltem ki, mert megolvadt egy kicsit a belseje, amikor is leesett a belsejében az egyik 'henger', amitől pirosan világít, a forró féklámpa izzóra. Egy ideig piros szig'szalaggal pótoltam a pigmenteket:) aztán mikor ezt már kellőképp cikinek éreztem, visszacseréltem a gyárira, de csak a felét. Na és így, sikerült kihúznom a telet, ezzel a szépséges kinézettel. Pár hete találkoztam Tulival (0315), aki egyszer már segített egy hasonló helyzeten. Kicsit "megműanyagozta" (0328) és láss csodát, ismét működőképessé vált. Na de ez még nem minden. Ki is kell azt a lámpát cserélni.. na, ide érkeztem el ma (0416). Újra a helyén nem is tudom megmondani hány hónappal később..
A lámpa próbálgatás közben észrevettem, hogy most már egyik helyzetjelzőm sem ég elől, így tényleg be kell szereznem most már egy párat. Azokat kb. fél éve szerzem.. :)
Egyik héten észrevettem, hogy a jobb oldalsó indexem kicsit lóg, nincs teljesen a helyén. Megnéztem közelebbről és akkor láttam, hogy az eltört a rögzítő fület helyettesítő ragasztó engedett el.. :/ Javítása folyamatban.
Eszembe jutott, hogy az utolsó olajcserénél a pollenszűrőt vajon cseréltem-e vagy sem.? Persze addig már nem jutottam, hogy utána is nézzek. Inkább kiszereltem, kicsit kitakarítottam, kimostam!:) majd vissza. Szerencsére nem volt koszos, úgyhogy szerintem ezt a nyarat még bőven elviszi. Következő olajcserénél legkésőbb ez is cserélve lesz.
A tavaszra (és később a nyárra) való tekintettel egyre nagyobb szükség lenne arra, hogy az ablakmodul megfelelően működjön.. de ezt most kevésbé teszi. Még talán december volt, mikor észrevettem, hogy nem húzza fel automatikusan az ablakokat a központi zár zárásakor, ahogy azt eddig tette, de nem teszi.. Pedig szükség lenne rá, mert nem egyszer mentem már vissza felhúzogatni őket, mert megfeledkeztem, hogy most már nekem kell azokat is.. :) Nem véletlenül hívják komfort elektronikának.. (is) Még nem tudom kinek és mikor, de valakinek meg kellene néznie, csinálnia.. :) Lehetőleg mielőbb.
A kinyomó csapágyat még mindig nem sikerült kicseréltetnem a kuplung szerkezettel együtt. Azóta is sípol. Bár most a jó időre való tekintettel egyre halkabban és rövidebb ideig teszi ezt indulás után és váltásoknál. Viszont ez sem maradhat így..
Történt egyszer, kb már egy hónapja (0314), hogy késő esti indulásnál a benzinmutató többet mutatott a kelleténél, kb fél tankkal, aminek örültem volna, ha igaz, de sajnos tudtam, hogy akkor nincs benne ennyi. Szokott ilyet csinálni, de csak ha nem vízszintesen parkolok az autóval. Ilyenkor vagy lefelé vagy felfelé csal - ugye attól függ, hogy állok meg éppen, de a vízszintes padlójú garázsból indulva, több órás állás után ilyet még nem produkált. Remélem nem találja ki, hogy ott is elromlik valami.. Mindenesetre feljegyzem a km óra állást: 193.643 km
Így hát újra sok megoldandó feladattal látunk neki az idei szezonnak. De milyen unalmas is lenne teendők nélkül a nyár. Pedig egyszer azért kíváncsiságból kipróbálnám.. :)
[Költségeim: 2db 17"-os Goodyear nyári gumi 18000 2db 17"-os Dunlop nyári gumi 9000 hátsó lámpa javítás 2000]
Megcsináltam a projectoros lámpám. Vettem ebayről egy szettet durván 28.000ft-ra jött ki. A csomag tartalmazta a 2 projectort, két trafót izzóval (4300K), h4 bi-xenon kábelköteget és relét, valamint a szerelési adaptereket és csavarokat. Nem kellett sokat faragnom, csak egy kicsit kell a focsor aljából faragni annyit h beférjen a projector alá a kábel is. A lámpa aljára furtam egy lyukat h a kábelek alul jöjjön ki a trafot is alul rögzítettem, így mikor benéznek a motortérbe nem látják h utólagos. A gyári helyzetjelző fényt azt csak kihuztam és a foncsór mögé tettem, ebbe lett bekötve az angyalszem ami nem olyan nagy mint a bmw-be, ezáltal szebb is. (2-3kép)
Rendszámvilágításba ismét smd led került be, mellesleg hátul levettem a rendszámkeretet és felragasztottam, elől már matricarendszám van. (4kép)
Került bele kövess haza fény is - amelyet elől a ködlámpára és a helyzetjelzővilágításra lett rákapcsolva. Be és kiriasztásnál 30mp-re felvillan, majd elalszik. Postával együtt 6600Ft-ba került. (4-5.kép)
B-oszlopokat Carbonfóliával vontam be, anyagköltség kb 2500ft. (1.kép)
A fényszóró magasságállító kapcsolójának eltüntetése folyamatba van.
Szombaton lefóliáztam a hátsó lámpáim.
Füst színűt kapott.
Nem most csináltam először a Puntom is levolt pirosra, majd feketére.
Attól függetlenül 'opás, és még van mit gyakorolni, de egész korrekt!
Teljesen jól átvilágítja a lámpa, és az index is sárga marad.
(Piros fóliázás esetén pirosan villog)
A fólia ebayről van ,de itthon is beszerezhető! Lámpa fólia néven keresd!
Létezik már sok féle :piros,sárga,kék,pink,átlátszó,füst,fekete ....
..megszületett a következő bejegyzés is. (1112) Közeleg a következő évfordulónk is, ideje egy kicsit rendezni a sorokat.
Az idei év elég eseménydús volt számunkra, így sajnos az autóra jutott a legkevesebb idő (és pénz) és ez meg is látszik.. Nézzük sorban, miket vettem észre és miket kell orvosolni rajta a közeljövőben.
Ma kiégett (vagy csak ma vettem észre?) a jobb első tompított izzóm. Fél óra szenvedés után sikerült cserélni egy meglévő, 1000Ft-os izzókészletbeli H7-esre. Még nem volt alkalmam este, útközben kipróbálni, de a garázsban (sötétben) ugyanazt a színt és fényerőt produkálja mint a bal oldaliban lévő Osram Night Breaker, ami a többszörösébe került.. Egy ideig biztosan ez marad benne. Majd cserélem ha nem elég..
Több mint egy hónapja kiégett a helyzetjelző is, ugyancsak a jobb oldalon, elől. Kivettük, megnéztük, nincs elszakadva a szál, de nem világít.. Biztos ami biztos alapon rendeltem egy pár LED-es helyzetjelzőt (eBay), mert benzinkúton, ahol néztem, nem volt kapható a H6W típus. Azóta anélkül járok. Remélem CAN BUS Errorokhoz nem lesz szerencsém a LED-esekkel. Igazából pontosan nem is tudom mi az. Talán az én autómban nincs is CAN BUS rendszer még. De egy olyan "félelmem" is van, hogy nehogy hibát jelezzen a LED kis ellenállása miatt a műszerfalon, mert akkor tényleg csak akkor fogom tudni, ha valami tényleg kiégett, ha körbeszaladom az autót. Emiatt nem vettem észre a tompított kiégését sem.
Az ablaktörlő lapátok eléggé csereérettek már. Kiszolgálták az idejüket a fent lévő Valeo-k. Már tavaly is le volt ragasztva a sárgával világító jelzés, hogy cserélni kellene. Most már tényleg eljött az ideje, mert hangos és ugrál. Lapátok megrendelve.
A műszerfal világításom egy része is feladta a harcot még a nyáron (0723). Na, ezzel még nem foglalkoztam részletesebben. De azt tudom, hogy vmi rizsszem izzó a bűnös, ami miatt nem látom a km óra állást, a napi km-t ,hőmérsékletet, stb. Talán egyszer ezt is kicserélem. Remélem nem kell lebontani hozzá a teljes műszerfalat, mint azt majdnem kellett a középkonzol világításokkal kapcsolatban anno..
A napokban észrevettem, hogy az ablakmodul nem akarja felhúzni az ablakokat, amikor bezárom az autót. Erre jó lesz odafigyelni és nem otthagyni valahol lehúzott ablakkal most már az autót. Bár vajmi kevés esély van rá ebben az időben..
A hátsó ablakok motorja - gondolom mert sosincs használva - beállt. Alig akarja mozgatni az ablakokat. Amikor mégis leengedi, akkor elég rémisztő hangot ad és úgy kell imádkozni, hogy fel is húzza őket sokadik nekifutásra.
A csomagtér világításnál vmi kontakt hibát vélek felfedezni, mert néha oda kell csapni, hogy felébredjen. :)
A hidegre való tekintettel minden indulásnál figyelmeztet a kinyomócsapágy a sípolásával, hogy ő is fázik, melyet már nyár végén észleltünk Zé.-vel, hogy cserélni kellene. A fele alkatrész kb azóta ott pihen a pincében és várja, hogy beköltözzön a régi, elhasznált helyére.. meg a másik felére, hogy ez tényleg megtörténjen..
A futómű azon hangja, ami miatt annyiszor Zolinál volt a vas, elhallgatott. Igaz, csak nagy melegben, vagy már nagyon felforrósodott motornál csinálta (a klíma használata ezt még jobban siettette), viszont helyette továbbra is hallom, ahogy kopognak az első stab.pálcák, szilentjeik miatt..
Ez mind mind cserélhető, már csak idő kérdése, de a legszomorúbb, hogy a küszöbön észrevettem pár rozsdafoltot. Amit utána több helyen ismételten láttam. Ilyen pl. az a lemez, ami diffúzorként ugyan nem funkcionál, de a hátsó lökhárító része. Ill. a rozsdamentesnek vett szárny csavarok, amivel az állíthatóságát rögzítem alulról.
A hátsó lökhárítóm megjelentek pókhálószerű repedések. Ill. az összeillesztésnél (toldat + eredeti lökös) apró lepattogzás a fényezésen. Nem késleltette ezt a folyamatot egy óvatos padkázásom a tavasszal parkolásnál.. - Ne ültessétek a napi használatban lévő autótokat.. :)
Az új Árkád II? kijáratánál, amikor még a csatornafedők jócskán kiálltak az aljzatból a parkolóból kivezető úton, akkor történt, hogy az egyikről lecsúszott a kerék, és ez pont elég volt ahhoz, hogy kb gyök2-vel haladva a jobb oldali visszapillantó tükrömön egy 4-5cm hosszú alig 1cm széles sávban lehámozza a fényezést a dryvit vakolat.. Örültem neki.
És akkor idén még a Cadamuro-GTA első lökös sem került fel a tél után.. Az építkezés, költözés és az ezzel járó mindenféle miatt úgy gondoltam inkább jobb azt megvédeni. kalizsoli tett rá egy elgondolkodtató ajánlatot, de nem adtam. Pedig senkinek sem ellensége a pénz, viszont jövőre szeretném használni..
Elég sokféle autó volt idén az alfa. Volt betonszállító, melósautó, költöztető, stb. Egyébként nagyon büszke vagyok rá, mert kis csomagtartója és beltere ellenére (hátsó ülések egyáltalán nem lehajthatók) szinte mindent ezzel szállítottam - éljenek az összeszerelhető bútorok - kivéve a nagyobb gépeket és a nagyobb, nem lapraszerelhető bútorokat. :)
Viszont bő egy hónap kihagyás után ismét garázsban állhatott (1001) (km óra állás: 191.484km), ami talán kicsit konzerválja ezt az állapotot,mert az eső és a hideg sem tenne jót neki nap mint nap. Főleg hogy pár nap után már látszott a rozsda a féktárcsákon, ha nem használtam az autót. A jobb első hangszórónál még mindig produkál beázást nagyobb esőnél. Illetve az indexek is párásodnak, amiből a bal oldalinak a rögzítőjét még az év elején eltörtem.. Az LCD kijelző körüli burkolatot is elengedte a ragasztó.. Sok apróság, de pl. a hátsó lámpák közül a két szélső helyére is visszakerült (0618) még a nyáron a gyári (talán akkor erről blog is készült) mert a belsejében egy elemet elengedett a ragasztó (0318), így nem épp pirosan világított, hanem rózsaszínes-fehéren, ami nem volt épp megnyerő :) Ahogy a belső tere sem volt minden pillanatban, még mindig nem teljesen az. Régen egy porszem nem lehetett benne, most kettőnél is több van:):S HoZeeval terveztünk egy nagy fullkitakaríttatást, az utolsó kis résig, ami idén elmaradt persze. De jövőre újra felhúzzuk a kesztyűt és remélem csak pozitív blogok kerülnek bejegyzésre.
Viszont, ami pozitív, hogy az utcán még mindig megnézik, hallom hogy beszélnek róla, utánafordulnak, dicsérik, kérdeznek, stb. Ez továbbra is arra sarkall, hogy minden kisebb-nagyobb hibája ellenére ne adjuk fel a harcot az idő vas fogával szemben, és igenis karban kell tartani továbbra is, hogy győztesen kerüljünk ki ebből a csatából.
km óra állás: 192.140km
[Költségeim: LED helyzetjelzők H6W 2db 397, ablaktörlő lapát 689+1003, ...]
További képek később..
Jobb hátsó tolató és ködzárófény javítása, mivel nem működött. A hiba oka a csomagtartó és a kaszni között lévő gumi cső alatt volt, mint ahogy a kép is mutatja.
az összes kábel el volt keményedve, szóval kivágtunk 5-10 centit a kábelekből. Kb addig amíg meg volt keményedve és új kábeleket forrasztottunk a helyére.
A javítás kb 20 percet vett igénybe. (Persze a javítást párom intézte, én csak asszisztáltam.)
Nekiálltam ma felpolírozni az igencsak bemattult,mondhatni ronda első lámpáimat.
Nagyon oda voltak szegények, meg pattogott le róla valami réteg is.
Fogtam, vizben 800al megcsiszoltam, majd 1200-al , majd 2000 , aztán már csak a polír kellett neki!
(ha valaki nekiáll mindig jó vizesen dolgozzon,mert a porszemcsék megkarcolják a felületet)
Lényegében tisztába voltam a technikával,csak nem tudtam, hogy mi az a szemcsefinomság amire le lehet menni, amit még kihoz majd a polír!
Szabeee kollégával hamar egymásra találtunk, mondta ,hogy 800-al nyugodtan kezdhetek.
Miután megcsiszoltam , áttöröltem a felületet és géppel felpolíroztam!
Na itt jön a csavar :
Nem ám méregdrága 3M pasztával, nem spéci lámpára valóval :
Lidlbe vettük 800ft körül ha jól emlékszem,mondom majd ezen letesztelem :)
Tökéletes lett,meg is lepődtem.
Átmentem rajta carsystem-es pasztával is, hátha jobb lesz ,de ugyan olyan szóval tökéletesen megtette a hatását az olcsó is.
Beszéljenek helyettem a képek:
(elötte képet nem csináltam,de a másikat lefotóztam kb az is olyan)
u.i. (Következő ,hogy szétszedem és kifestem a belsejét, meg erősen gondolkozom egy füst lámpafólián is)
Lámpa ügyben elvileg ez volt az utolsó látogatásom a szerelőnél. Aki készítette nekem a ledezést, átalakította, és most már ha belesüt a nap az indexbe, akkor is látszik, hogy villog. Úgy oldotta meg, hogy egy kör alakú led panelt rakott bele, így kör alakban villog az index. Maradéktalanul nem vagyok elégedett, mert lenne még ötletem, hogy hogyan lehetett volna ezt az egészet alakítani, de mostanra annyi szívás volt vele, hogy hagyom a francba. Használom így, végülis egyedi, meg nem is gagyi, így marad.
A képen látszik, hogy most milyen, mikor egy az egyben belesüt a nap. A gyári fény sem erősebb ettől ebben a helyzetben. Ez már látható.