Blog >> lámpa
Régi terv volt egyedibbé tenni a hátsó lámpáimat, már az előző autómnál is gondolkotam rajta, de végül ott nem valósult meg.
Eredetileg egy sokkal komolyabb terv volt az átledezésre, de be kellett látnom, hogy azt lehetetlen megvalósítani az eredeti lámpaburákban. Sajnos... Így egy egyszerűbb megoldást kellett választani. Több helyről is kértem árajánlatot, elég nagy volt a szórás az összegeket illetően. A legdrágább kereken 100ezret szeretett volna kérni, értelemszerűen nem találtam reálisnak az összeget. Értem én, hogy pepecs munka, nagy a munkaköltség, na de azért ezt nagyon erősnek tartottam. A Fanat-X csapatnak köszönhetően Székesfehérváron készültek el a lámpák, Tungsram ledek használatával, garanciával.
Lényegében azon kívül, hogy mindenhol led van izzó helyett, annyi a változás, hogy az index is funkcionál helyzetjelzőként, majd mikor villognia kell, színt vált. Valamint a ködlámpák is üzemelni fognak féklámpaként. Minden más maradt a helyén. Kívülről nem is látszik nagyon a változás, csak egészen közelről nézve, de arról nem tudtam képet csinálni. Azért ha be lesz kötve, gyanítom, hogy szembetűnőbb lesz a változás. Természetesen az elektronika is át lett verve, nem fog visszajelezni a műszerfalon a kiégés-visszajelző. Most, hogy jönnek az ünnepek, nem tudom, hogy idén be lesz-e szerelve, vagy csak jövőre. A bekötés, forrasztás miatt autóvillamossági szerelő segítségére lesz szükségem. Ha a helyére kerül, akkor terveim szerint lesz majd róla videó is.
és ha már posta, akkor megérkezett (0804) az USB-s töltő is a kocsiba az új telefonhoz.
illetve, tegnap vettem két helyzetjelző izzót (H6W) a kiégett jobb oldali helyére és ki is cseréltem.
Egy kavics rápattant a bal első lámpaburára. Nem törte be teljesen, szét sem repedt, csak lett rajta egy elég nagy ronda kavicsnyom. Beszereztem a BKV bontóban egy másikat 10 ezerért, majd a kiváló Szamosi szervizben grátisz beszerelték gyorsan.
Gondoltam írok egy bejegyzést, ha már a 45/46 topic éppen megint élhetetlen...
Végre eljött a mai nap is, amikor ráuntam arra, hogy minimum 3x kell próbálkozzak a beröffentéssel. Jó esetben 3. indításra elindult, de volt amikor be kellet tolni a dögöt. Természetesen az önindító, amit napok óta emlegetek, volt a szar. Szerencsére jól felkészült arc vagyok, ezért volt itthon még a másikból:) Durván 1 óra alatt ki is lett cserélve, a csavarok se voltak beállva (a legutóbbi csere, decemberben történt, idejük se volt beállni:) Egyedül tömítőpasztát kellet venni, ami nem nagy tétel. Ez volt a kissebbik része a mai buherálásnak....
A második része, a két első lámpa. Kicsit fel akartam turbózni a pilácsokat, ezért beszereztem fényes fekete, hőálló festéket. A nem tükröző felületeket akartam a lámpában átfújni. Előkotortam a régi lámpáimat, amiket kibeleztem, majd kimaszkoltam a szükséges helyeken. Kicsit féltem, hogy ha leszedem a ragasztót, majd jön vele a tükrös felület. Hát igazam is lett. Némi anyázás és a hella mérnökeinek módszeres szidalmazása után, majdnem sírva, a festett cuccok felett, hirtelen az agyamba hasított a gondolat, hogy milenne, ha csak a lámpa elejében levő műanyag lenne fekete? Végül így lettek megcsinálva a lámpák. Úgyis szét kellet szedni, egyúttal cseréltem a törött magasságállítókat és kipucoltam mindent, majd következett a beállítás. Még kell egy kis finomhangolás, de már legalább látom, h merre megyek sötétben:D A lámpákkal lesz majd még dolgom, remélhetőleg a héten le lesz tudva az is. Kapnak egy halvány, szürke fóliát, elöl is és hátul is. Kiváncsi leszek az összhatásra, majd meglátjuk:D
Mivel közeledik AlfaCity, és mára nem volt semmi dolgom ha már hajnali 8kor arra ébredtem, h besüt a nap az idióta fejemre, gondoltam, fölkelek és kicsit babrálok a ribancon:) Módszeresen, a belülről kifele munkamenetet követve kezdtem a kormány leszedésével és az alatta levő gyűrű cseréjével. Elég sok problémát megoldott ennek a vacak csörlős akárminek a cseréje, végre fel lehetett rendesen tenni a kormányt, nem ég a légzsák visszajelzője (már az agyamra ment a piros led a műszerfalon:) és végre a dudám is működik. Zárójelben azért megjegyezném, hogy ha szarul van fölrakva a kormány, (igen fel lehet tenni szarul is) akkor olyan érzésed van, mintha vmi tré lenne a kormányművel (imbolyog, kotyog, pontatlan a kormányzás. Ha nem a saját kocsimon tapasztalom, akkor el sem hiszem dolgok közé tartozik.) Végülis pikkpakk megvolt a dolog, de a vége egy majdnem teljes műszerfalszétszedés lett, zörgésmegszüntetés céljából. Na ebből lett minden, csak a zörgések maradtak. A kormányt meg jó szokásomhoz híven megint nem sikerült egyenesen felrakni. Csak még egy ricnit odébb és jó lesz (A f@szomat, azt...:D) A kormány témánál maradva, a Bazsa145-el korábban boltolt kormányban törött volt a duda kapcsolója, de az én régi kopott kormányomban viszont nem. Őszinte legyek, picit izzadtam, mire sikerült kiszedni a régi kormányból sértetlenül a kapcsolókat, de 10 perccel és pár cigivel később már a kezemben voltak a tökéletes gombok:D
Végre visszapattintottam a helyére a géptető nyitóját is, melyet egyik kedves ismerős még egy régi műszerfal összerakás alkalmával sikeresen kiugrasztott. Máig nem jövök rá, h hogy sikerült neki:D
Miután végeztem belül, elmentem ebédelni:D Ahogy leülök csöngetnek. Némi anyázás közben kimentem, haragom alább is hagyott, amit megláttam, h egy zöld transporter, hatalmas MPL felirattal áll a kapu előtt:) Megjöttek a rugóim. Némi királyi valuta átadása után már a kezemben is voltak. Igaz, h csak 2 centivel lesz lejjebb a segge, de az is valami...
Ebéd után folytattam dög orrával a napot. Leszedtem a balos sárvédőt is, kicsit igazítottam a doblemezen, mert akkora hézag volt a géptető és a sárvédő között, mint a grandkanyon. Travis Pastrana már tervezte bele az ejtőernyős ugrást:) Az egész homlokfalat is szétszedtem, a balos lámpám elég bután állt, most ez is ki lett igazítva. Egy szívfájdalmam, h az a rohadt hűtőrács sehogy nem akar állni rajta, kisebb döccenőkön egyből kipattan az alja a lámpa tüskéjéből. Ennyi baja mondjuk lehet, már nem izgat.
A lökibe végre visszakerültek a ködlámpák is, bal oldalt kellet egy csatit forrasztani, mert az még régen valamikor leszakadhatott. A duda is visszakerült a helyére, télen gondolt egyet és leesett. De azt is a legrosszabbkor természetesen. Kapott új csavarokat a régi töröttek helyett, most úgy áll mint Katiban:) és még szól is! (a fényözön mellett ezzel fogok élvezkedni:D)
Az nap megkoronázására beraktam hátra a rugókat. Nagyon nagy különbség nincs, de egy kicsit tényleg lejjebb került a segge. Pont elég ez, hátul /60as gumi van, eléggé kiemeli még ígyis.
Önindítót persze ma se cseréltem, de ami késik, az nem jön hamar, nemsokára az is ki lesz cserélve. (főleg, ha valahol végleg feladja a harcot, mondjuk annyira nem gáz:) A következő project mondjuk lehetne a klíma visszarakása, jön a nyár:D
A 4. féklámpa izzó csere után meguntam (0304) és elvittem a műanyagoshoz a lámpabúrát, hogy helyezze vissza a leesett hővédő lemezt a helyére, mert így folyton kiég/szétrobban' az izzó attól, ahogy rázkódik benne és hozzáér.. A művelet ára 3000Ft volt, de megérte, mert nem kell - most már - hetente izzót cserélnem.. Viszont addig így félszeműen azt hiszem nem fogom használni nagyon az autót, de valahogy meg haza kellett jönnöm tőle:) Az utolsó maradék tartalék izzót meg eltettem a készletbe. Remélem nem lesz szükség rá most már egy jó darabig.
Most pedig (0219) elég volt neki 9 nap a boldogsághoz és újra összetört benne az izzó. Viszont.. rájöttem miért, a felforrósodott izzó hozzáér belülről a hideg lámpabúrához és szétrobban. Próbáltam orvosolni a hibát, majd kiderül most meddig bírja. Mindenesetre beletettem a nem rég vásárolt tartalék izzót és vettem még 2db-ot. Már rutinos voltam a pultnál. :) Nem lehet tudni mikor kell legközelebb:\
ugyanazt produkálta.. alig több mint 1 hónappal később (0209). Vettem kettőt, biztos ami biztos, most már legyen tartalékba is. HoZénak pedig köszönöm a közreműködést! :)
Voltam ma Zolinál (TZoli155) Tatabányán, beépítettük nála a két feljavított Hella fényszórót. Az egyiket én boltoltam még néhány hete egy autólámpástól, beragadt készlet volt. A másikat Zoli "szállította".
Mindkettőn elvégezte a megfelelő módosítást, a gyárinál minden szempontból jobb távtartókat tett bele.
A "know-how".t is megmutatta, de az titok :-) Akit érdekel hogy mi a trükk, javaslom javíttassa fel a lámpáját Zolival, meg fogja tudni. Aztán meg látni fog, nem is akárhogy! Ha helyére van téve a 146 lámpája, és persze gyári a lámpatest, akkor bizony lehet vele látni is.