Blog >> motorolaj
Olajcsere, szűrőcserék, gyári első lökös visszapakolása Iginél (1008), autómosás, stb..
(1006) szervizszett (Selénia 20k 10W40 5l olaj, gyári levegőszűrő, gyári olajszűrő, aktív szenes pollenszűrő) Ofitól 14.135Ft HoZee közreműködésével, motorolaj és szűrők cseréje (1008) 6.570Ft (Norauto), ioncserélt víz 1,5l 175Ft
km óra állás: 171.435km
Végre eljött a tavasz és vihettem az autót (0311) az ilyenkor szokásos kerékcserére (1.580Ft !). Aztán ha már ott jártam lecseréltettem az olajat (3.690Ft) az Ofitól rendelt Selénia 20k 10W40-esre. Meg hát ami vele jár: olajszűrőcsere (1.390Ft) és levegőszűrőcsere (1.590Ft). A nem rég Erhardtól vásárolt hátsó lengéscsillapítók is bekerültek a helyükre, nem kevés munka árán (18.000Ft). A srác, aki csinálta, azt mondta, az olaszok inkább maradtak volna a pizzánál.. :) De természetesen itt is dícsérték a vasat.. úgy látszik ez már elmaradhatatlan. :):P Minden hozott (azaz vitt:) anyagból készült (eredeti gyári szűrők + olaj + monroe lengéscsillapítók), tehát a feltüntetett árak munkadíjak. A futóműállítás elmaradt, mert a bal első axiálcsukló (így nevezték:), gondolom kormányösszekötő (?) cserére érett, így kevésbé tudták volna jól beállítani, és a cseréje után meg mégegyszer kellene, úgyhogy az egy legközelebbi alkalomra maradt. De legalább kérdezés nélkül jól döntöttek, azaz nem fizettették ki velem kétszer az állítás árát. Egy jó pont. Sokkal jobb, azaz puhább lett az autó futóműve, a kátyúkat jól kezeli, már nem annyira feszes, mint a korábbi keményített (+50%) gátlóval (ami mellesleg prat002 gépében fog tovább élni). Más.. de egyelőre tetszik. Bár a nyári kerekek (17" Pirelli P Zero Nero) hangosabbnak tűnnek a télinél.. (15" Michelin). És nem utolsó szempont.. hogy lemértem a kerékív magasságokat csere előtt és után. Előtte benne voltak a kerekek a hátsó ülésen és a csomiban, lusta voltam kiszedni:)
De íme a számok: BE 62,3 JE 62,3 BH 62 JH 61,3.
Kerékcsere és lengéscsillapítócsere után: BE 63,8 JE 64,2 BH 65,2 JH 64,8.
Ami feltűnt, hogy elöl más érték lett. Azaz nem maradt egyforma, ezt nem értem miért, ugyanúgy a garázsban mértem, tehát nem volt egyenetlenség. Hátul ugyanúgx eltérő. Már nem voltak bent a kerekek, csak a láda a csomiban, meg félig a tank, ami szerintem ráadásul középen van és az autó vízszintesen állt. Az első lengéscsillapító cserénél Erhard mondta, hogy magasabb lesz az autó valamennyivel, ne ijedjek meg:) Gondolom itt is fog még süllyedni a hátulja, de ezek a számok már jobban tetszenek. Egy szó mint 100, jobb lett az autó és elvileg a stabilizátorok se szorulnak cserére, se elöl, se hátul.
km óra állás: 158.411km
A téli gumikat idén 4.387km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen három telet használtam a téli gumikat, összesen 7972km-t megtéve. Ami még mindig nem sok. Szerintem. Igaz, idén többet mentem vele, mint az előző két télen összesen.
Olaj és szűrőcsere 18.023km után.
Lassan aktuális lesz az olajcsere megint.. Így hát beruháztam (1124) egy "szervízszettre" Ofitól. Selénia 20k10W40 for Alfa Romeo 5l motorolaj, gyári levegő és olajszűrő, pollenszűrő.
zsámbék, alfakontakt (0528)
selénia 20k 10w40, gyári olajszűrő, gyári légszűrő, tutela váltóolaj, kék:) hűtővíz, átnézés, próbaút, ezazamaz
km óra állás: 140.388km (13.301km után)
kts: 7150+2000+350 (+olajcsere kupon 12.000Ft - korábbi bejegyzés)
Selenia 20K, 215500km
Reggel (0709) odaadtam az autót Gerissimo-nak, hogy cseréljék ki benne a következő alkatrészeket:
vezérlés módosító csere (már megvolt - Erhard)
gumi fékcső csere (már megvolt - Erhard)
fékolaj csere
motorolaj csere (már megvolt, IX. Esztergomi Alfa Romeo Találkozó nyeremény, Selénia:)
olajszűrő csere
levegőszűrő csere
aztán elmentem dolgozni.. Mikor végeztem a melóhelyen hívtam Gergőt, az autó készen volt, úgyhogy mehettem is átvenni. Mikor találkoztunk elmondta, hogy mindenféle komplikáció nélkül zajlott a műtét, és hogy valamivel erősebb is lett az autó, az alacsony fordulatnál jelentkező halk csörgő zajt is megszüntették, ami az autó alól jött, úgyhogy egészen egészségesnek tűnik most a vas. Hazafelé kipróbáltam, szépen húz, szebben mint a műtét előtt. Biztosan örült az új olajoknak és a szűrőknek is. Szóval meglett az elveszett ménes és egy jó pár -remélem tízezer- kilóméterre száműztük belőle a dízel hangot indításkor.
A fék viszont gyengélkedik, hiába a fékcső- és fékolaj csere, úgyanúgy nem tudok megállni vele már úgy, mint régen. A tárcsát néztem, alig van válla, talán.. 1mm lehet, de inkább még annyi sem. Elöl-hátul körben ugyanez a helyzet. A betétek viszont már kopottak, 40-50% körüliek, de ennek ellenére fogniuk kellene.. Majd ha elfogytak akkor megértem, hogy nincs fékhatás/fékerő, de ezekkel még simán el kéne mennem majd' ugyanennyi km-t. Legalábbis papírforma szerint. Vagy minimum a műszakiig. Pedig nem fogja..
Km óra állás: 127.087km
Végérvényesen vége a dízel korszaknak :)
14:26-kor kaptam egy telefont (0526), hogy mehetek az autómért.. Készen van. Hipergyorsan összedobták. Olajcsere (Selénia), szűrőcsere. Légszűrőcsere, hosszbordásszíj csere. A kipufogót is megcsinálták, már nem fúj ki sehol. Csak a végén, de ott nagyon szépen szól:) A szervónak semmi komoly baja nem volt, hál' istennek, csak egy bilincs nem volt meghúzva rendesen. Feltöltötték és öntöttek bele valami adalékot -gondolom zselésítőt- hogy ne follyon, ha úgy támadna kedve - sem. Átnézték az egész autót. Kormánymű és fék ellenőrzés. Mindent rendben találtak. Alapjában véve jó munkát végeztek a Zoliék. Mint ismeretes: "Jó munkához idő kell." Na de ennyi? :)
Km óra állás: 117.750-800km (kb.)
[Költségeim: a munkadíj és az alkatrészek ára összesen. Nem kevés, na de soron kívül? :) ]
A mai napon (0526) elvittem az autót Dunakeszire, reggel 8-ra, hogy lecseréljék - a már eléggé elhasználódott - motorolajat az autóban. Természetesen kap új olajszűrőt és levegőszűrőt is. Cserélve lesz a hosszbordásszíj és remélem a kormány szervó folyására is megtalálják a megoldást. A szerelő azt mondta, hogy az esetek 70%-ban a kormányműből folyik az olaj, aminek a javíttatása 70-80e jó magyar forint.. Hát hurrá. Ennek nem örülnék.
2008.03.28-án fékolaj, váltóolaj, motorolaj, olajszűrő, pollenszűrő csere lett elvégezve az autón. Plusz az egyik szimeringnél folyt az olaj, így azt is meg kellett javítani.
Km.: 104128
Motorolaj: Valvoline max life
99.140 km-nél 2008. 03. 21-én megejtettük Csörinél a 100.000-es szervizt.
Olajcsere (Selénia Racing olaj) és gyári olajszűrő
Váltóolaj csere (Tutela)
Gyertya csere (gyári gyertyák)
Első felső lengőkarok cseréje (gyári)
Most még egy akkumulátort kell vennem meg a kipuffogó felxibilis csövét kell cserélnem, mert nagyon csörög-zörög.