Blog >> állítás
A minap történt gólyaláb csere miatt esett meg a dolog GabCsi barátunk segedelmével, a Méta Autószerviz hájtekk kütyüjei használatával. Köszönöm! :)
Enyhén húzott jobbra a kormány az új gumik óta, így elvittem egy futómű beállításra. Mind a 4 keréken állítani kellett. Az eredmény: nem húz, és középen áll a kormány :-)
Kaptam róla papírt is, majd idővel szkenelem és csatolom...
Miután futottam pár kört különböző emberekkel akik bontanak 159-et, vagy foglalkoznak bontott alkatrészeivel, és leginkább válaszra se méltattak illetve nem vették fel a telefont, úgy döntöttem biztosra megyek és elküldtem a listát Csörinek. Legközelebb egyből hozzá fordulok.
A cuccok:
- az első ajtó kilincseknél, a csavart takaró fekete műanyag "kupak" (XA06 - FASTENER, BUTTON, CAP - 156063147 - PLUG , 156063150 - PLUG )
- a bal hátsó ajtó-határolónak "tömítése"
- 2db csomag rögzítő fül a csomagtartóban (50500337 - PLATE)
- csomagtér ajtón lévő embléma (50516864 - ORNAMENT)
- Q4 embléma (60697405 - TYPE PLATE)
- a bal első ajtóban lévő ablakemelő/tükörállító kapcsolócsoport
Egy csomó mailváltás után szólt hogy megvan minden mehetek érte (a tükörállító kapcsoló kivételével újak).
A látogatást összekötöttem egy futómű ellenőrzéssel, szerencsére minden rendben, nem kellett állítani rajta.
Autóztam egy jót :)
A hátsó emblémát szétszedtem és majd megpróbálok csak plakettet cserélni rajta ha sikerül ésszerű áron beszereznem.
Ha már ott jártam elhoztam sógi (Mozes147) kocsijához való csavartakarót is, meg természetesen beszélgettünk egyet. Úgyis ritkán járok arra...
A hétvégén a Q4 embléma kivételével helyre is raktam a dolgokat. Ismét léptem egyet az autó megfelelő állapotra hozásához vezető úton :)
Ilyet még nem csináltattam, és hát túl van a vas az elmúlt évek alatt azért néhány apróságon, mint pl.: rugótörések, lengőkarcserék, gólyalábak ki-be szerelése.
Alfater segítségével az Autóklubnál meg is történt a dolog a mai napon nagyon jó áron. Remélem, az első gumik belső futófelületének gyorsabb kopása ezennel már a múlté.
Tényleg, valaki árulja már el egyszer (ezt is), hogy miért kérnek ezért tizenezreket majdnem mindenhol?!
Na megvolt az előző postban említett futóműállítás. A kocsit a kedvenc futómű szervizembe vittem ahova évek óta járok, most sem csalódtam szerencsére. :)
Ha már szerviz, pár dolgot még elintéztünk:
- műszeres teljes futómű állítás
- téli gumik felszerelése (és centírozás)
- hátsó 2 fékcső cseréje
- fékfolyadék csere
- fényszóró állítás (és egy új izzó)
Tapasztalatok: pénteken hoztam el a kocsit, azóta is fülig ér a szám :) Nem számítottam rá hogy ennyit számít a precízen beállított futómű. Hihetetlen simán fut az autó, tényleg szinte "lopakodó üzemmódban", szuper a kormányzás, remek az úttartás :)
Ha minden igaz az autóvásárlás utáni legnagyobb felújításoknak nagyjából a végére értünk, nagyon elégedett vagyok :)
A javításokért nagy köszönet Zé mesternek, és a Pátkai szerviznek!
Elég hangosak voltak a szelepek, csattogott az autó, ezért be lettek állítva. Ki lett cserélve a szelepfedél tömítés is. Szervó olajat is cseréltünk, valamint a jobb első gumim kapott egy szöget (pontosabban csavart), az is orvosolva lett. A kötelező dolgok is cserélve lettek (levegőszűrő, olaj+olajszűrő (mobil 10w-40), pollenszűrő). A futóművemnek sajnos kopogó hangja van. Hátul a stabilizátor szilent csereérett, meg két összekötő is kopott már, elől meg a két felső lengőkar. Ezek még nincsenek meg. Középső kipufogó dobot is cserélni kell, de ezt már tudtam.
Halk kopogás és enyhe "fűrészes" kopás a hátsó gumi belső szélen jelezte, hogy a tavaly nyáron felújított hátsó kitámasztók ennyit bírtak!
Most után gyártott (by Erhard) került bele a csere negyed óra sima ügy! Holnap futómű állítás mert a kuplungozáskor porrá volt szedve a futómű is!
Km óra állás: 117500.
11 év és 170.000km után csereéretté vált a vízhűtő. Elvileg alu de mégis zöldül...
Kapott egy új Niessens hűtőt. Ezenkívül kicseréltük a vezérlés burkolatot, felkerült az új (Riderautó) motortérburkolat. Be lett állítva a futómű )összesen 6mm volt benne, ezért ette a gumikat) illetve megnéztük a computert, de szerencsére semmi komoly nem volt benne. Ja és zöldkártya újítás is történt.
Az erő problémának nyoma sincs, nemtudom mi lehetett, mindenesetre jó hogy nem kell cserélni a lambdát.
Tegnap Csörinél jártam. Kicserélte a két hátulsó hátsó lengőkart az autómon, kicentírozta a négy alufelnit és beállította a futóművet.
És vele cseréltettem ki a szövetbetétet a bal hátsó kerékdobban, ezt még tavaly üzleteltem Bandival.