Blog >> alfa

>> EseményPoló // Alfa 156 GTA // 2021-04-02

2 évre letudva :)

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2021-04-02

Kapott egy alumínium tanksapkát.

>> AutóápolásPoló // Alfa 156 GTA // 2021-04-02

A levélfogórács ki volt fakulva. Zsebsárkánnyal visszahoztam a színüket és átkentem őket Nanolex Trim Rejuvenatorral.

A rácsba tettem gyári új patentokat is, így most szépen illeszkedik.

>> EgyébPoló // Alfa 156 GTA // 2021-04-02

A motortérből 2 tartó és az akkumulátor tálca, illetve az ablaktörlő karok homokfúváson és porfestésen estek át. Köszönet a közreműködésért Kozinak és a Kozi’s Garage-nek.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2021-02-24

A mindennapos városi használat és az októberi túra (liusz és VV6 társaságában) igencsak legatyásította a futóművet (kopogás, nyekergés). A rendellenes hangokon kívül volt látható hiba is: hátsó ütköző leszakadva, első rugók alatti gumi szétszakadva, hátsó bekötőrúd szilenje repedezett.

A túra arra is rámutatott, hogy érdemes feszesíteni az élvezetesebb kanyarvétel és úttartás végett. Mivel döntően városban használom az autót, ültetés kizárva, némi kényelemről viszont hajlandó vagyok lemondani. Némi kutakodás után került fókuszba a hollandok terméke. A márkanév és a reklám meggyőzött: Koni Special Active

Decemberben elkezdtem bespájzolni az alkatrészeket, hogy majd tavaszra felfrissített futóművel vághassak a hegyeknek.

- lengéscsillapítók (Koni)
- porvédők, ütközők (Sachs)
- első toronyszilent (Sachs)
- első rugók alá gumi (gyári)
- bal alsó lengőkar (TRW)
- kormányösszekötő gömbfejek (TRW)
- hátsó bekótőrudak (gyári)
- hátsó csavarok a kerékagynál (gyári)
- első villa csavarok (gyári)
- önzáró anyák 12x1.25 (Lada)

A műveleteket 2 nap alatt sikerült elvégeznem. A csavarok könnyen mozogtak, mert a szerelések során bezsírozva szoktam összerakni. Ez különösen a hátsó futóműnél könnyíti meg jelentősen a munkát. A hosszú csavar a távtartóval és a tengelycsonkkal is szeret összegyógyulni.

Kezdjük a könnyebbel címszóval először a hátsó részt csináltam.
Szükséges eszökzök:
- csillag csavarhúzó, PH2
- 6-os imbusz, ezek a csomagtér burkolat bontásához kellenek (szedán)
- 22-es csillagvillás / crova, 6-os imbusz a csillapító szárához
- 19-es csillagvillás / crova a tengelycsonk csavarokhoz
- 15-ös crova a bekötőrúd csavarokhoz
- kalapács, kiütő, drótkefe, csavarlazító, feszítővas, rugóösszehúzó

A szerszámok minősége nagyban befolyásolja a munkaidőt. Egy jó ütvecsavarozó vagy légkulcs nagy szolgálatot tesz.
Autó hátulját felbakoltam, kerekek le, fékcső és ABS jeladó lengéscsillapítóról leakaszt. Csomagteret kipakol. Szár önzáró anyáját lecsavarni, alsó két csavart kibányászni a tengelycsonkból (ha jól be van állva, akkor drótkefe, csiszolópapír, csavarlazító, kalpács és kiütő játszik, jó móka). A feszítővassal a toronyszilentet cuppantotam ki a helyéről. A váznyúlvánba akasztva a lengéscsillapító stabilizátor bekötésére szolgáló fülnél nyomtam lefelé. A szilent peremét előtte be lehet fújni felülről pl wd-40-el, hogy könnyebben kicsússzon.
Ha kint van a cucc, rugót összehúzni, toronyszilentet leszedni. Össze fordítva. A visszacuppantást emelővel oldottam meg.
A bekötőrúd cseréje gyerejáték. Reménykedjünk, hogy a tengelycsonk szilentje ép, különben cumi.
Fontos, hogy a lengőkarokon átmenő csavarokat keréken, vízszintes talajon álló autónál húzzuk meg!

Az eleje nagyobb falat, de szerencsére az összes csavar könnyen jár, hála a nem is olyan távoli előző javításnak. Konkrétan az alsó lengókar 2 évet sem bírt ki (TRW). A gömbfeje úgy megszorult, hogy kalapáccsal kellett állítani, hogy kiférjen a fészkéből (zsírhiány?).
Szükséges eszközök:
- gömbfej kinyomó (kormány összekötő, felső lengőkar, alsó lengőkar)
- 22-es crova alsó lengőkar anyához
- 22-es villáskulcs kormányösszekötőhöz 2 db
- 15-ös crova alsó lengőkar csavarokhoz
- 19-es csillagvillás / crova és
- 10-es imbusz a villa csavarokhoz
- 17-es crova a torony csavarjaihoz
- 17-es (15-ös) racsnis csillag és 5-ös imbusz a stab összekötőhöz, felső lengőkarhoz, kormány összekötőhöz
- kalapács, kiütő, drótkefe, csavarlazító, rugóösszehúzó

Az alsó lengőkar cseréjét korábban már leírtam. Alapvetően ezen képes leírás alapján érdemes csinálni. Viszont az összeszerelést elnagyoltan írja, pont a lényeges fogás hiányzik. Ugyanis, ha a féltengely csukló erősebb, mint a képen (pl.: V6, vagy JTD) akkor a gömbcsuklót nem egyszerű behelyezni a helyére. Oldalra és kissé előre kell kibillenteni, hogy a furatba bemenjen. Utána lehet visszaigazítani egyenesbe, hogy beüljön a kúpba.

A lengéscsillapító cseréje ehhez képest sokkal egyszerűbb, feltéve, ha a villa nincs rágyógyulva. A villa csavarjait ki, a felső lengőkar gömbcsuklóját le kell oldani. Fékcsövet, ABS jeladót, stab összekötőt lekötni a csillapítóról / villáról. Villát lehúzni a csillapítóról és félrefordítani. A toronynál a 2 anyát lecsavarni és kibányászni a helyéről az egységet.
Mielőtt a rugót levesszük, érdemes összejelölni a felső rugótányért a rugóval. A menetek között elég kevés hely van. Spéci összehúzó előnyben. Nekem csak vaskos van, azt be kellett feszíteni a menetek közé és még így is para volt. Baromi erős az első rugó.
Össze visszafelé.

Összességében elégedett vagyok az alkatrészekkel. Most minden szép és jó, majd a km-ek döntenek.
Elöl majdnem 2 cm-rel magasabb lett az autó. Ebben szerepet játszhat az új rugóalátét, a toronyszilent és a lengéscsillapító. Kicsit szokni kell, nem szebb, de ez a gyári magasság.

Folyt. köv. első és hátsó GTA stabilizátor beszeréles.

km: 242368

Hosszas gondolkodás után meghirdettem. A Giulietta is kellett hozzá, hogy így döntsek. Ősz óta kb. 500km-t autóztam vele, nincs szükségünk most két autóra, most tudok nyugodtan kiszállni belőle. Úgy átadni, hogy egy jó autót adjak tovább, problémák nélkül. Úgy eladni, hogy még én is értelmezhető összeget kapjak érte.
Ma értejöttek, Zen mától másnak Zenél. Sok élményt az új gazdinak. Igazán jó helyre került, igényes, alapos emberhez, remélem egymásra találnak.
Hát.. ja hiányzik. De majd elmúlik :-)

Hétfőn vittem el az autót a fényezőhöz, az iskola járatot addig Zen teljesítette nyárigumikon. Szerencsénk volt az időjárással, és úgy az egész üggyel. Nem hiányzott persze, de egyszerűen, gyorsan túlestünk rajta. Chili újra tökéletes formában, karcmentesen, teljesen új gyári küszöbbel ma haza is jött. A műhelynek ahol javították nem véletlenül ennyire jó a híre. Tökéletes munkát végeztek, tényleg olyan lett az autó, mint volt. Választhattam volna a küszöb kijavítását is, ugyanis avultatták az alkatrészt. Inkább kifizettem a biztosítás által nem fedezett összeget. Nekem így kerek a dolog.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2021-01-21

Az 1 évvel ezelőtt beszerelt BM Catalysts katalizátor eddig bírta, eltört a belseje. Élt 1 évet és kb. 4.500 km-t. Visszakerült a gyári, talán jó még.

Sajnos borítékolt egy városban is használt autónál, hogy előbb utóbb begyűjt egy kis harci karcot. Elég hamar összejött, viszont mondhatni bele volt kalkulálva. Amikor Svédországban megnézték nekem, azzal hívtak, hogy makulátlan az autó, de van egy kis bibi. Jégkáros volt, több elem fényezve volt. Akkor azt válaszoltam, hogy ha hibátlan, akkor a rétegvastagság nem érdekel, lesz ezen még karc, javítani való biztosan.

Egy bácsi a dupla kanyarodó sávban eltévedt, és a belsőből a külsőbe érkezett. A gyerekek láttak rendőr autót (amit a kicsi értékelt igazán), kicsit fagyoskodtunk, megtanultam e-kárbejelenteni, bácsit nyugtatni, hogy azért ez nem a világ legsúlyosabb balesete volt, előfordul.

Az eredmény a képeken. Már bejelentkeztem a környék legjobb fényezőjéhez.. A felségének szerencsére Giuliettája van, szeretik, úgyhogy jó kezekben lesz Chili. Kap az ajtajára is egy kis plusz festéket, engem nem zavar, csak legyen szép, hibátlan kinézetű újra.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2020-12-10

Ismét lambdaszondát kellett cserélni, a felső kettőből az egyik elhasalt. 2 éves volt. Alig ment pár km-t mivel nagyon ritkán vesszük elő a garázsből az "öreglányt".

Utána le is vizsgázott csont nélkül.

km: 176 246