Blog >> alfa

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2023-03-19

6 db új NGK platina gyertya
6 db új Hella gyújtótrafó
6 db új Bosch befecskendező

Szívócső és a trafó burkolat ezúttal gyöngyszórva lett. A két üzemanyagcsövet ismét galvanizáltattam. A fojtószelep alá a tömítés nem kapható, így ismét vágtam egyet klingeritből. A szívócsövek és az adapterek alá Victor Reinz-ek kerültek. 3 db befecskendező csatlakozóm sérült a motorkábelen. Sajnos amiket korábban vettem, azok nem teljesen ugyanolyanok, mint amik a kábelen vannak, így a külső henger sorra tettem ezeket. Pár nap múlva kézhez kapom az ugyanolyanokat, ekkor azokat ismét kicserélem.

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-07

Megnéztem egy videót, hogy a profik hogy mennek az M-Ringen. Aztán elkezdett érdekelni, hogy vajon milyen köridőt futhattam? És rájöttem, hogy nagyjából van esélyem megtudni, hisz Halesz videózott, a videók fájlnevei pedig time stampek, másodperc pontosan. Nekem ez a pontosság elég is. Két videón vagyok rajta, az autó ugyanabba a pozícióba 12:35:16-os időponttal, majd 12:36:27-tel érkezik. Két kör ideje volt ez, vagyis 36s alatti köröket mentem. Az egyikben volt egy elsokallás, a gyepről mentettem vissza, a másik viszont egész jó volt érzésre is, ez 35 közeli kör lehetett. A gumi kevés volt ezt éreztem, a téli ide nem való. Érdekes azért, hogy egy ilyen gyorsnak tűnő tempó még 3-5 másodpercre van a valódi versenyzőktől. Tíz százalékot javulni kell, nincs mese! :-)

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-10

Quash cartárs blogja alapján én is megrendeltem a Stuff4cars oldaláról a Stop/Start deaktivátort. Fura egy humora a 21.sz-nak, hogy elektronikát építenek az autóba a motor leállítgatárása, amit ellen-elektronika segítségével pont olyanra lehet "csinálni", mintha semmilyen elektronika nem lenne benne. Ugye? :-)
A S/S funkció borzasztóan zavar, plusz feledékeny vagyok, nem mindig jut eszembe megnyomni a gombot indításkor. A kis kütyü végülis egy helyettem gombot nyomó elektronika, csak ő nem felejti el. Nem látja semmilyen ecu, nincs can buson, semmibe nem avatkozik bele, csak egy gombnyomást szimulál indításkor. Ez a tökéletes megoldás, köszi lengyel srácok, akik kitaláltátok!

Ha már rendeltem, egy SGW bridge-t is rendeltem, mert szeretnék márkaszerviztől függetlenül hozzáférni az autó komponenseihez. Még nem kell, de majd eljön az ideje..

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-06

A Giuliával úgy éreztem, hogy el kell jönnöm a Halesz által meghirdetett közepes sebességű tréningre. A műgyantás tréninget korábban a 159-cel kipróbáltam, nem is kérdés, hogy mennyire hasznos egy ilyen alkalom, amikor profi instruktorokkal, veszély nélkül kipróbálhatók a határhelyzetek.

Ha már adott volt a lehetőség, ki is használtam, és minden szituációban megpróbáltam "elmenni a falig", amire buzdították is a résztvevőket. Nagyon megérte, még egy félig megölt gumi árán is. Nem sajnáltam se gumit, se bóját, akartam tudni, hogy mit tudunk együtt a Giuliával.

A tréning remekül volt felépítve, nagyon sokat adott. Egy kettes memórián eltárolt normális üléspozíciót pl. XD
Elsőre a pályabejáráskor ez a hangvilla gyakorlat rendesen félelmetesnek tűnt, nagyon szűk helyen kellett viszonylag gyorsan sávot váltani. Ahogy szoktuk a dolgot, úgy nehezedtek a feladatok, és lényegében mindenki meg is tudta oldani őket, szóval nagyon jól az átlag sofőr tudásának a határa körül feszegettük a dolgokat. Néha repült a bólya, néha nem, tényleg lehetett ízlelgetni, hogy meddig lehet elmenni. Külön tanulság a kívülről/sofőr szemszögből látvány közti különbség. Bent sokkal drámaibbnak tűnik az egész, mint ahogy az kívülről látszik.

A mi csapatunkban volt 4C, Giulietta QV, 166, GIulia Q4/Super és Stelvio is. Mindegyik volt olyan erős és jó, hogy kb. a gumin és a sofőrön múlt a legtöbb. És szerintem mire oda kerültünk, hogy körözzünk párat a versenypályán, kb. egy szintre is hozták a feladatokkal a csapatot, élmény volt nézni a többieket, látszott, hogy ami a gumiból kifér, azt mindenki próbálta elkérni az autójától. Néha kicsit többet is.

Fel is hangzott többször a rádióban, hogy "tiszteljük meg azt a téli gumit!". Nos ez nekem sem sikerült, lényegében vagy az eleje, vagy a hátulja állandóan úszott az autónak, de hát gyerekek ez a Giulia elképesztően jó... A "virágágyást" érintőlegesen meglátogattuk többen is :-) Valódi kicsúszás asszem nem történt.

A végén a pályán körözést nagyon élveztem. Sajnos egy kört elvett az autóm színe, mert épp feketének látta az instruktor és összekevert a valóban fekete Q4-gyel, úgyhogy egyel hamarabb levezényelt a pályáról. Mindegy, legalább valami maradt az első gumikból. Kegyetlenül dolgozott az eleje az autónak. Külön élmény volt, hogy a harmadik körben már kicsit tanulva a pályát , az elnyújtott kanyarba úgy tudtam 100 fölötti tempóról beérkezni, hogy fékre dobta a farát, és gázra befeküdt a kanyarba, pont rázókőtől rázókőig befért. Annyira jól összejött, hú de élveztem. :-)
Mindezek ellenére ez az autó egyébként nem erre való, ahhoz puha, szóval csúcs köridőt biztos nem menne, és a gumi az kegyetlenül kevés volt. A kontroll és az élmény viszont tökéletes, nekem ez az autó továbbra is a "megérkeztem" élmény. Legközelebb megpróbálok végre nem évszaknak, hanem tréningnek megfelelő gumival érkezni, ez eddig egyik tréningen sem jött össze :-)

A lenti fotók és a videó a hivatalos profi fotók és Halesz videója, én hasonlót sem tudnék :-)

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-03-04

Eddig halogattam, és néztem a full ferdén felgányolt rendszámkeretet. Zavart, de valahogy nem akaródzott nekiállni. Most viszont a tavasz első fuvallata szerelésre hívott :-)
Télen vettem ragasztót is, iparit, úgyhogy minden adott volt. A legtöbb időt a rendszám formára hajlogatása igényelte. Mikor nagyjából megvolt, takarítás, zsírtalanítás után jöhetett a kétoldalas ragacs. Paff fel a helyére, szemből egyenes. Oldalról meg nem. És fotón sem XD Ez ilyen, egyszerűen így bírtam odahajlogatni.
A tartósságot majd látjuk, szerintem ezerszer jobb mint volt..

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-12-10

Kardánbox letávolítása fentről lefelé és élőről hátrafele történik.
Nem nagy dolog, de érdemes odafigyelni közben, hogy ne törd el semminek se a rögzítő füleit.

Első lépésként a rádiót és a rádió alatti tartót távolítsd el.
A tároló attai résznél találod a csavart ami rögzíti a kardánbox elejét a műszerfalhoz.

Ezt követően távolítsd el az elektromos tükör vezérlőt, de vigyázz le ne törtd az irányító modult. Az elektromos tükör vezérlőt a te oldaladról told meg kicsit előrefelé egy műanyag patent kiszedővel és közben alányúlva emeld ki a hátulját. Az elején és a végé rögzíti egy-egy fül. HA kiszedted, távolítsd el a csatlakozót.

A kézifék szoknyát távolítsd el. A szoknya alján van a rögzítő műanyag amit erőteljesen hátrafelé tolva tudsz kiemelni az elején majd ha az eleje kint van akkor előrefelé mozdítva ki tudod emelni a hátulját is. Vigyázz az erővel, el ne törd a füleket. Itt, a kézifék elött találod a második rögzítő csavart. A kardánbox későbbi eltávolításához ki kell lazítanod teljesen a kézfék kart a kar alatt található hosszú csavar kitekerésével. Ezzel lehet a kézfiék bovdent lazítani. Próbáld meg annyira kilazítani, hogy a kézifék majdnem függőleges állapotban legyen.

A kardánbox hátsó felét rögzíti még két csavar ami a hátsó kis szemét tartó alatt van. Ennek eléréséhez húzd meg a tárolót felfelé úgy, hogy a két oldalán fogod. Vigyázz, mert ennek a rögzítő fülei is törékenyek. Ha sikerült eltávolítani akkor alatta van a csavar.

Végül távolítsd el a váltógombot úgy hogy meghúzod erősen felfelé. Ne forgasd, csak húz meg erősen felfelé.

Ha ezeket mind eltávolítottad, akkor most már szabadon mozog a kardánbox. Legalábbis nálam már nem tartotta semmi. Eltávolítani úgy tudod, hogy váltót 2-be vagy 4-be teszed, a kéziféket felhúzod majdnem 90 fokig, majd felemeled a kardánbox hátsó felét annyira, hogy át tudd emelni a kézféken .

Nekem kb. egy erős fél óra alatt kint volt a kardánbox.
Ezt követően el tudtam távolítani a váltókart fedő gumi takarót ami meggátolja a por bejutását a kulisszába.

És láss csodát, nem a váltónak van baja, hanem le voltak lazulva a kulisszát rögzítő csavarok és emiatt volt olyan a váltókar járása, mint egy málnakereverő.
Mindhárom csavart erősen rögzítettem, majd a kulisszába nyomtam egy ki fehér zsírt, hogy könnyebben járjon, plusz azokra a pontokra is kentem egy kis zsírt ahol a váltórudazat mozog.

Ezt követően visszaszereltem mindent a helyére fordított sorrendben.

Remélem ezzel az egyszerű művelettel nagyban sikerült emelnem a jövő évi vezetés konfortot :-)

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-12-03

Miután a legutóbb kipakoltan a beltér teljes hátsó részét és találkoztam némi rozsdával, most folytattam a beltér első részének eltávolításával.

Miután az összes ülés már korábban kikerült az utastérből, gyakorlatilag most már könnyű dolgom volt. Az ajtó kárpitok eltávolítása nem túl bonyolult, de azért oda kell figyelni. Van egy egész jó angol nyelvű videó a Youtube-on ahol bemutatják a folyamatot: https://youtu.be/O7yDAmule2I

HA már eltávolítottad az összes csavart, akkor figyelj oda a kárpit eltávolításakor nehogy eltörj valamit. Pár rögzítő patent tartja felül plusz egy picit beleül az ablak keretben.

Meglepetésként ért, hogy amennyire megijedtem a múltkor a doblemezeknél talált rozsda miatt, most nem találtam semmit sem. Sem a taposóknál, sem a küszöb belső felén, sem az ajtók belső részénél, sem a hátsó doblemezek előtti résznél.

Öröm és boldogság. Nem kell lakatoshoz rohanni, hiszen nincs rá ok.

A következő lépés a kardánbox letávolítása lesz, hogy hozzáférjek a váltókarhoz.
A váltó eléggé olyan mint egy málnakeverő és az ötödik fokozatot nagyon nehezen veszi.

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-11-26

Elsődleges projekt a tetőkárpit eltávolítása volt, mivel a sok évi napsütés hatására szinte a teljes tetőkárpit meglógott.

A rossz hír, hogy ahhoz, hogy rendesen ki lehessen szedni a tetőkárpitot, szinte az összes beltéri műanyagot el kell távolítani az autóból. Ez nem egy hatalmas dolog, de lég időigényes. Kvázi Legózás felnőtteknek. Javaslat: ha nem pár napon belül szereled vissza az összes műanyagot, akkor fényképezz folyamatosan, hogy tud mi hol volt és mit mi rögzített. Nagy segítség ha elő tudod venni a fényképeket tavasszal amikor nekiállsz visszaszerelni mindent. Én általában egy-egy elem eltávolítását követően a csavarokat vissza szoktam csavarni a helyükre és ott hagyom őket a visszaszerelésig.

Elsőként a hátsó üléseket szedtem ki, hogy jobban hozzáférjek az oldal kárpitoknak.
Az első üléseket elöl és hátul két-két imbusz fejű csavar tartja. A hátsó ülés ülőlapját szintén két imbusz fejű csavar tartja alul. Ezek kicsavarását követően ki lehet szedni az ülőlapot. A hátsó ülések háttámlájának rögzítését a két háttámla találkozásának alsó részén lehet eltávolítani. Ezt a talpat két csavar rögzíti. Ezt eltávolítva kijön a háttámla is.

Ha az ülések kit vannak, akkor már könnyen hozzé lehet férni az összes kárpithoz. A kárpitok kiszerelésekor lentről felfelé haladjunk, majd ha minden el lett távolítva, akkor hozzá lehet férni a tetőkárpithoz is. A tetőkárpit kiszereléséhez el kell távolítani a beltér világítást és a kapaszkodókat, illetve pár rögzítő patentet. A patentok eltávolításhoz használj patent kiszedő szerszámot, mert nagyban megkönnyíti a patentok eltávolítását és segítségével sikerül törés nélkül kiszedni a patentokat.

Az oldalsó műanyagok eltávolításához az első és hátsó biztonsági övek rögzítését is el kell távolítani. Ezek baromi erősen vannak rögzítve, illetve, mivel a ah hátsó biztonsági övet rögzítő alsó csavarok a dobbetétbe vannak rögzítve és ezeknek a csavaroknak a vége be is megy a dobbetétbe, általában be is vannak rohadva. Emiatt nem egyszerű az eltávolításuk.

Ha minden kint van, akkor a tetőkárpit egyszerűen kihúzható a csomagtartón keresztül.

Sajnos volt két meglepetés a hátsó műanyagok eltávolítását követően. A dobbetétek mindkét oldalon belül rozsdásak, de nincsenek átrohadva. Ez sajnos annak köszönhető, hogy Luigi nem megfelelően vitte fel a tömítő anyagot a dobbetétbe oda ahol két lemez találkozik és itt sajnos megáll a víz és befolyik a két lemez közé. Ez van.

Nekiestem kívül és belül is drótkoronggal, majd jött a Teroson rozsdaátalakító kívül és belül is, majd ezt követően kifúltam az egész dobbetétet wax alapu üregelő sprayvel.
Úgy néz ki, hogy sikerül még időeben elkapni és megállítani. Remélem ezzel már nem lesz gond a jövőben.

Viszont elhatároztam, hogy ha már a beltér hátulja szét van szedve, akkor megteszem ugyanezt az elejével is és amennyire csak lehet kiszerelek mindent, hogy megnézzem mi bújt meg még a nem látható helyeken.

>> SzervizaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-11-25

Sajnálatosan az óracsoport egyik izzója megadta magát és a víz hőfok jelző mögött nem volt világítás. Tudom, ez egy olyan apró dolog amivel nem kellene foglalkozni, de engem nagyon zavart, úgyhogy nekiálltam kicserélni az izzót.

Miután utána olvastam külföldi fórumokon, kiderült, hogy nem nagy történet az óra kiszerelése és az izzók cseréje. Talán a legnehezebb a megfelelő izzók megtalálása volt.

Javaslom, hogy ha valaki nekilát a cserének, akkor egyből az összes izzót cserélje ki, mert esélyes, hogy ha egy megadta magát, akkor a többi is sorra kerül hamarosan.

Az óra kiszerelésekor első lépésként lekötöttem az akksit, nehogy valami elpukkanjon, mert az elég kellemetlen lett volna.

Ezt követően jön az órát takaró fekete műanyag eltávolítása. Ezt felül rögzíti két csavar és allul két kampó. A két csavar könnyen kijön, de a két kampó alul (ezt nem látod kívülről) nagyon erősen tartja a két rögzítő fület. A fekete takaró műanyag alsó részét kell egy kicsit lefelé nyomni és erőteljesen magad felé húzni. Ha szerencséd van, akkor neked nem fog eltörni egyik rögzítő fül sem. Nekem nem volt szerencsém, sajnos az egyik fül letört, fe könnyen vissza lehetett ragasztani és mivel csak rögzítő szerepe van, ha többet nem veszem ki az órát, akkor nem fog még egyszer eltörni.

HA a takaró műanyag kint van, akkor az óracsoport eltávolítása a következő feladat. Ezt felül és alul is két-két torx csavar rögzíti. Ezek kicsavarását követően az órát egyszerűen magad felé el tudod távolítani.

Az órába két oldalt egy-egy csatlakozó van bekötve amiket a tartó fülek megyomását követően ki tudsz húzni. Ás voilá, az óra kint is van.

Az óra hátuljában hat izzó van. 5 db. fekete és 1 db. zöld színű talppal. A feketék a háttér világításra szolgálnak, a zöld viszont a km számláló részt világítja meg hátulról.

Az 5 db. héttér világítást szolgáló izzó 1-1 12V1.2W-os rizsszem izzó (Osram 2721MF), a kilóméter számláló izzója viszont egy 12V2W-os rízszem izzó (Osram 2722MF).

Sajnos ezek az izzók nem mennek bele egy az egyben a helyükre, mert a rögzítő füleik egy kicsit nagyobbak, emiatt picit kell velük játszani, hogy passzoljanak a helyükre.

Ha a csere megvolt, akkor érdemes először csak rátenni a csatlakozókat és megnézni, hogy mindegyik megfelelően került behelyezésre és világít még mielőtt visszateszel mindent a helyére, nehogy utána mindent élőről kelljen kezdeni. Pár izzót nekem is sikerült picit túl forgatnom és emiatt nem égtem elsőre. De miután megnéztem, hogy amelyik világít az milyen állásban van, majd a nem égőket is ugyanebbe tekerte minden tökéletes lett.

Ha mindegyik világít, akkor a kábeleket is rögzítsd az óra hátulján az erre szolgáló pontokon, majd told vissza az órát a helyére és rögzítsd felül és alul a 2-2 torx csavarral.

Ha az óra a helyén van és rögzítetted, akkor mehet vissza a fekete takaró műanyag is. Ezt is rögzítsd felül a két csavarral és kész is vagy.

Nekem az egész csere kb. 1 órát vett igénybe és kemény 1.200 Ft költsége volt a 6 db. izzónak.

Chili is megkapta a sokküllőst, a gyermekem meg azt hiszi, hogy a téli kerék = a sok küllős csillivilli felnin lévő gumival. Ideje felvilágosítani, hogy ez csak apa hülyesége, hogy szép, fényes, takaríthatatlan felnire rakatja a téli gumikat.