Blog >> alfa
ismerőssel újrafényeztettem mind a négy felnit.....széép lett.....és nem is fájt sokba:D!
Szerintem nyugodtan mondhatom, hogy életem legjobb alfás rendezvényén voltam. Nekem és Reninek nagyon tetszett, köszönjük szépen a rendezést Tomminak és családjának és azt is, hogy elintézték az első igazi napsugaras délutánt :)
Jövőre találkozunk!!
Képek: IX. Esztergomi Alfa Romeo találkozó
a mai hibakódolvasás után gyors be is szereztem egy légtömegmérőt. a csere kész:D végre érezni a pacikat:D csak most meg nem tudom megállitani a kocsit:( kéne valami jobb fékeket vennem :D holnap meglátjuk mit mutat nagyobb sebességnél, mert itt gyorsan elfogynak az utcák:( :D meg persze előzésnél...
u.i.: költség: ismerőstől / euróban
Ma elvittem a vasat gépre...
először megijedtem, mikor 8 hibakód jelent meg, de a legtöbb csak rendellenesség volt, amit persze töröltünk is. a végén egy maradt. P0101.. légtömegmérő..gyanítottam, h rossz lesz, mert nem érezni a pacikat, nincs az az igazi húzása a kocsinak. este már hozzák is az újat, irány garázs, csere, és majd meglátjuk javul e a helyzet. remélem igen:D
jah:D a következőket irta ki a gép:
jelenleg is:
P0101=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés "kell" értéktartományon kívüli érték
törölt:
P0115=Hűtőkőzeg-hömérséklet-jeladó funkció-rendellenesség
P0191=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó "kell"értéktartományon kívüli érték
P0190=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó funkció-rendellenesség
P0203=Befecskendezőszelep (3. henger) funkció-rendellenesség
P0215=Tüzelőanyaglekapcsoló mágnes szelep (ELÁB) funkció-rendellenesség
P0320=Gyújtás/elosztó fordulatszám-jel Funkció-rendellenesség
P0380=Izzítógyertya/fűtőáramkör funkció-rendellenesség
valamint
P1320 - erről konkrétabban nem találtam semmit, csak egy bejegyzést, ami ez volt:
hibakód hamar eltárolódik, kiolvasható, de a motor kontroll lámpát csak nagyon extrém esetben gyújtja ki.
Jellemzően hideg motornál csak alig, de üzemmeleg állapotban erősen jelentkezik a kihagyás/rángatás főleg intenzív gyorsításkor.. - bár ezt nem tapasztaltam
esetleg ha tudtok bővebb információt nyujtani pontosabban mit is jelentenek ezek a kódok, akkor azt megköszönném:D
u.i. az ár euróban értendő
Végre három hónap után megérkezett az ebayről rendelt radiátor! :) Az eladó srác bénázott, ezért egyszer visszaszállította a posta neki Firenzébe, aztán nagy lassan sikerült neki másodszor is elküldenie... Bár így is, hogy kétszer fizettem rá szállítást, bőven ár alatt sikerült megvennem (cakk-pakk 55EUR). :)
A hétvégén egy kisebb malőr kíséretében megtörtént az olajszűrő és olajcsere (168 000 km).
A malőr, ami miatt a fél órás művelet két és fél napig tartott, a következő volt:
Nyilván az olaj leeresztése nem volt nagy kaland...amíg csöpögött, leszedtem a jobb hátsó ajtó kárpitját, és megnéztem miért kattan olyan nagyokat nyitáskor. Az ajtóhatároló két csavarja ki volt teljesen lazítva, ez volt a nemkívánatos zaj forrása.
Ezek után gondoltam elég ideig csöpögött már az olaj, hát alámásztam a kocsinak, ám ekkor jött a meglepetés. Mikor csavartam volna be az olajleeresztő csavart, cask egy nagy lyuk votl ott, de semmi menet. Már kivételnél is furcsa volt, hogy a nagy lyukban csak egy sima M10es, hosszú csavar van egy nagy alátéttel és nagy tömítéssel, de akkor annyira nem gondoltam végig a dolgot. Nos, eddigre már muszáj volt végigpörgetni a lehetőségeket. Végül a fórumozók segítségével összeraktam a lehetőségeket. Valszeg az előző tulaj elcseszte a gyári menetet, és belemekkmesterkedett egy furattal ellátott vasdarabot, amihez hozzáhúzta az alátétet, ezzel tömítve el a lyukat. Ez a rendszer persze beleesett a teknőbe, így nem maradt más, mint levenni azt. Újabb érdeklődés a fórumon, majd mikor befeküdtem a felbakolt kocsi alá, szembesültem a szomorú ténnyel, hogy nem lesz egyszerű dolgom. Ugyanis az első futómű hídja meg egy összekötő is eltakarja a csavarok egy részét. De gondoltam én aztán nem fogom szétszedni a futóművet egy rohadt kartel miatt.... hát nekiláttam nyolcadfordulatonként, kicsavart kézzel és egyéb eszközökkel kiszedni azt a 7-8 szar csavart. Azonban korai volt az öröm, mikor az utolsóval is végeztem, mert kiderült, hogy a kipufogócsonkoktól nem lehet leszedni a kartelt, ugyanis az olajpumpa nem engedi le. Viszont a rozsdás kipufogócsonkok leszedése se lett volna jó ötlet, ki tudja, hány anyát nyaltam volna el, újabb sor káromkodást indíva el, így inkább egy mágnessel kiszedtem a beesett darabokat, és a kuplungcseréig ideiglenes módon hasonló módszerrel visszaraktam az olajleeresztő csavart. A kuplungcseréhez majd kivesszük a motort, a kipuffrendszert is lecseréljük, így akkor a kartelcsere is elkészül. Ejj de várom már...
Szép hétvége volt....nem pont ezzel terveztem eltölteni. Dehát mit is vártam egy újabb öreg autótól :P
Az autó 2008.12.29-én használható állapotban!! Azért nem írom hogy KÉSZ, mert rengeteg apróság maradt, amit még meg kell csinálni, de az autó napi használatra kész, üzembiztos..
Az előzményekről, és az azóta megélt eseményekről külön postokat fogok még írni!
Nos, a november végi vásárlás után az autó mintegy két hét után meg is adta magát, bár természetesen az előző tulajt sosem hagyta ott. :) Néhány napi diagnosztika és utánaolvasás után végülis úgy nézett ki, hogy a gyújtáselosztó a ludas. A hiba a következő volt: reggel vizsgázni mentünk be az egyetemre, mikoris félúton párszor berángatott a motor, majd le is állt kanyarban, egy emelkedő közepén. Szerencsére kicsi volt a forgalom, így volt idő y-ozni kézi erővel és legurulni. Ekkor még be-be röffent a motor, de a lejtőről legurulva már nem tudtam mozdulni. Szerencsére nem csak egyik férfi nemű csoporttársam volt velem, hanem az autó társ-tulajdonosa, nővérem is. Hogy miért is volt ez szerencse? Mert senkit nem tudtunk elérni, aki haza tudott volna gyorsan vontatni minket. Így a jól bevált, filmekből ismert módszerrel kiállítottuk őt stoppolni, mire az első autó meg is állt. ez volt az alkalmas pillanat, hogy mi is előbújjunk a bokrok mögűl, és megkérjük, hogy vigyen minket vissza a srác kocsijáért. A sztori happy enddel végződött, mert elmentünk a másik kocsiért, hazahúztuk az alfát és még vizsgára is beértünk éppenhogy. Na jó, azért annyira nem volt rózsás a helyzet, mert a vizsga egyikünknek sem siekrült :) De sebaj, később meglett az is.
Na de hogy a témánál maradjak: a hibajelenség, mely a leállás előtt jelentkezett, egy morgó hang volt a motortérből az elosztó felől, illetve maga az elosztó elég erősen rázkódott, rezgett.
Gondoltam nem lesz nagy kunszt kivenni, leszámítva, hogy nagyon nehezen hozzáférhetőek a csavarok. Dehát mit nekem a szűk tér a kispolák után :) Csakhogy minden próbálkozásom ellenére sem tudtam megmozdítani az elosztót. Olyannyira nem, hogy végül kalapácscal és vésővel kellett ütni, hogy egyáltalán megmozduljon. A sűrű program, és a zord időjárás miatt lassan haladt a javítgatás, végül a régi elosztót teljesen elbontottuk (magyarul a sok ütögetéstől az alu öntvény darabokra törött). Maga a kihúzás végül egy nagy, skf csapágylehúzó, egy, a tengely végére hegesztett nagy anya, némi lánc, és egy másfél méteres 20-as betonacél, mint erőkar segítségével történt. annyira össze volt rohadva a blokk anyaga és az elosztó aluja, hogy teljes testsúllyal kellett rángatom a vasat, ám egyszer csak vééégre siker koronázta a szenvedéseinket. ezek után a közben szerzett elosztó berakása már gyerekjáték volt, akksi berakása után pöccre indult egy hónap szünet közbeiktatásával is a motor. El lehet képzelni a vigyort az arcomon :)
És bár brutálisnak tűnhet a fent leírt módszer, ám azután a sok óra szívás után, illetve rengeteg internetes olvasgatás, és szerelőkkel folytatott telefonos konferencia után már semmi sem számított :)
Az autóra egyébiránt a kisebb javítgatásokon kívül, amiket a tulaj elhanyagolt (ilyen volt pl, hogy 8 izzót kellet kicserélnem a műszerfalban, lógott a középkonzol, no ködlámpa stb stb) néhány nagyobb karbantartásra is szükség lesz, így komplett kuplungcsere, ill. szíjak cseréje. No meg a motorolajat nem sikerült még lecserélnem, mert nincs otthon megfelelő szerszám az olajszűrő meglazításához, de a héten remélhetőleg erre is sor kerül.
165500 km cserék:
hűtőfolyadék
légszűrő
gyertyák
Pár perce elkezdett esni az idei tél első hava!
(igaz, hogy az előző téli idényben 1x már havazott, és az pont idén, január 1-én volt)
Szerencsére már fenn vannak a Michelin téli papucsok, és még délelőtt az OFFos autón is megcseréltük a gumi garnitúrát, felkészülten várjuk a Telet!
(de hol is lehet a jégkaparóm ???)
ugy döntöttem lecserélem az autoban az olajat! megkapott egy szép gyári minőségű szűrőt és kapott mellé Castrol olajat! a leglágyabb full szintetikusabbat ami lehet,hogy véletlen folytán elkezdeni picikét enni de az tuti,hogy a lágyságnak köszönhetően nem fogja koptatni a motort ami a hosszu kilométereknek a többi tulajnál majd hálát fog jelenteni:) az olaj nem volt olcsó de nem sajnálom tőle, ezzel állitolag 30ezreket mennek el az autok de azért én nem fogom addig hagyni:) de a lágyságnak köszönhetően és tény,h ovatosabb hajtásnak 130körüli tempok mellett csak az alagutakban való visitás kedvéért turáztatott motor az alpokban 6,6os fogyasztást produkált ami komolyan már már vicces:) ugy járt az auto mint egy álom, suhant...mért pont akkor amikor elakarom adni?:) az auto a mindennél jobbat kezdi tulszárnyalni dehát a felsőbb célok áldozatául kell,hogy essen...vagy el se adom?!:) mondjuk a sok hozzá nem értő telefonálgatása már kezd sirba tenni a használtauton...de remélem gondos kezekbe kerül majd:)