A 7 éves firestone abroncsok, amikkel vettem az autót már megértek a cserére. Tavaly már látszott, hogy hiába van még bőven futófelület, sajnos repedezett a gumi. Télre már nem akartam kicserélni, úgyse használtam az autót.
Hankook Ventus Prime 4 lett a választás. Maradtam a 16-os méretnél, mert a magyar utakon így is szétrázódik a futómű.
Ezen is kicseréltem az O-gyűrűt a kilincsen. A vezető oldali mindig beragadt és csak a kulccsal tudtam visszahúzni. El volt szakadva az O-gyűrű. Most már remekül működik.
Selénia rallyn meglepve láttam, hogy a már nem létező gyári 156 kuplung pedálgumi megvásárolható. Ráadásul nagyon jó volt az ára is (nem volt 1.000 Ft). Vettem is belőle 2 db-ot, meg egy fék pedálgumit is.
Elette az idő vasfoga az antenna talpátn a gumit. Kiderült, hogy Volkswagen Passat (!) antenna van a GT-ken, az ehhez való talpat sikerült csere csavarokkal együtt 2700-ért beszereznem. A cseréje nem volt egyszerű, legjobb előre hajtani a hátsó ülést, kipattintani a hátsó tető lámpát és azon keresztül letekerni a angy anyát és kitolni a kábeleket, lecserélni a talp gumit és ugyanez visszafelé.
1. kép: egy kopott antenna talp (netről loptam) 2. a megrendelt cucc OE száma 3. kép, beszerelve az új talp. 4. kép csak úgy, mert szép! :-D
Múlthéten megjöttek a nyárigumik amiket rendeltem.Szombaton (2017.06.03) elmentem feltetetni és akkor vettük észre,hogy a bal hátsó teló megrogyott,szétrohadt a tányérja.
Így aztán befigyel két hátsó teleszkóp is.......Most végeztem a berakásával,most már tutti.
A 4 gumi:UNIROYAL Rainsport 3 205/55-16=68128Ft
2 teleszkóp AL-KO =41 000fT
Nőttek a kiadások ,de kitartok mert imádom a kicsikét!
Felkerültek a téli gumik a frissen fényezett Enzo R felnikre. Szerintem jól áll ez a szín a szörnynek. :)
Sajnos a GoodYear és Firestone merevített oldalfalú gumijaimból az egyik belső felén szálszakadás, a másik tengelyen egy lemezcsavar okozta szakadás miatt idő előtt cserélnem kellett. A GT tali előtt 3 nappal jól jött! Gyorsan rendeltem az interneten egy szett KUMHO ECSTA gumit. Tök jól működik a rendszer Magyarországon, hiába rendelsz egy szett gumit, időpontot nem kapsz hozzá, hogy fel is szereltesd. Sajnos mindenütt "Már csak a jövő hétre tudnám elvállalni" szöveggel ráztak le, míg találtam egy helyet, ahol épp nem érkezett meg az időpontra a kliens, pár perc várakozást követően telefonon jelezte, hogy késni fog, mire a guis meg, hogy akkor már ne is jöjjön és beálltam, s megtörtént a csere, némi plusz Ktg. ellenében, azonnal :D
Barátom intézett 4db, egy kocsiról származó, egyenletesen kopott 6-6,5mm-es profil mélységű gumi garnitúrát. A GoodYear Eagle F1-eket beszámították és a szerelési díjat is elengedték. Így került 40e Forintba.
Hát van különbség. Az újak komfortosabbak, halkabbak, később csúsznak fékezéskor ill. kevésbé tudom elpörgetni őket.
Soha nem veszek többé erősített oldalfalú (XtraLoad) gumikat. Lehet, hogy nem torzulnak annyira kanyarban, de szétverik a veseköveket.
Megtréfált a kicsike.. :) Még szerencse, hogy épp egy hosszabb út előtti városi poroszkálás közepette..
Szóval már pár napja elkezdte hallatni a hangját, de csak reggel, hűvösebb időben. Mindenesetre idegesítő volt, tudtam hogy valamit cserélni kell.
Viszont tényleg csak pár napig bírta ezt az állapotot, szóval gyors lefolyású volt. Nem tudom közrejátszott-e az, hogy Péntek délután azért kellemesen meghajtottam a kicsikét.. :)
Szombaton egy jobb kanyar után, olyan hangot hallottam, mintha egy nagy faág beszorult volna az autó alá, de nem az volt, hanem a hosszbordás szíj széléből már levált egy 0,5 mm-es csík és az adta ezt a hangot. Nem tudtam mire vélni a dolgot, mármint hogy a szíjjal van csak a gond, vagy mással. A nyikorgásra visszagondolva gyanítottam hogy nem az lesz csak a gond.
Levágtam hát a szíjat, és legurultam szervo nélkül a műhelybe.
Ma meglett a diagnózis, a feszítővel volt a gond. Úgyhogy görgők, feszítő, és szíjcsere. No meg egy féltengely gumiharang..